Post(pakketten) komen vaak niet aan in kersttijd..!!

22-12-2013 18:41 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat veel dingen die je na medio december opstuurt, gewoon niet aankomen.

Post.nl is blijkbaar zo druk, dat ze voor het "gemak" een gedeelte post gewoon kwijtmaken.

Mijn vader had geld gestuurd naar een vriendin, is ook niet aangekomen.(is ook niet slim geld sturen, maar daar gaat het nu niet om)

Dus iedereen is gewaarschuwd. !!!
quote:ericito schreef op 22 december 2013 @ 18:58:

Ik weet niet hoe het rond kerst gaat, maar de rest van het jaar is me opgevallen dat er op di, do en za post is, overige dagen niet. Luie postbode?Ik let eigenlijk nooit op de dagen behalve dan dat er hier op maandag 'toevallig' nooit post wordt bezorgd. Geen idee of het beleid is of een luie postbode, maar het was wel lullig voor onze zoon die dus op zijn verjaardag geen post kreeg. De volgende dag vielen er 6 kaarten in de bus. 'Toevallig' allemaal te laat zeker?
Alle reacties Link kopieren
Hier standaard maandag geen post meer.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij in de kerstperiode al minstens 3 keer overkomen, en anders nooit.Maar fijn te horen dat de meeste anderen hier geen last van hebben, aangezien ik helaas weer een pakketje verwacht.(was te laat met het afzeggen hiervan).
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 1 januari nergens post meer op maandag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken geleden een mooie kaart (mét geluid!) gestuurd naar een ziek nichtje. Nooit aangekomen
Ik herken het wel degelijk. Post is een drama, zeker in deze tijd. En ja, ze zullen het zeker extra druk hebben, een andere firma stond vandaag aan de deur, het komt echt niet vaak voor dat we wat op zondag krijgen.



Nou wonen wij niet in Nederland, maar ontvangen wel regelmatig post uit Nederland. En in deze periode kunnen we daar echt niet op rekenen. Ik heb de vaste bedrijven waar we rekeningen van krijgen inmiddels allemaal zo ver dat ze de rekening ook per mail sturen. Want post vanuit Nederland komt in 70% van de gevallen helemaal niet aan.



En dat zijn dan de brieven waarvan ik het weet.



Kerstkaarten die mensen afgelopen week in de brievenbus mikten kan ik verwachten tussen nu en februari. En dan zal er ook nog best genoeg helemaal niet aankomen, maar goed, die vind ik dan weer iets minder belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 22 december 2013 @ 18:51:

Sowieso komen veel pakketten niet aan. Als je iets in een envelop stuurt moet je het rondom helemaal intapen met plakband/ducktape. Die worden minder snel opengemaakt want dan kan het niet worden gegooid op "blijven hangen in de sorteermachine".



Ja dat is slim

Een helemaal dichtgeplakte enveloppe valt natuurlijk veel meer op dan een gewoon dichtgeplakte witte.





quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 december 2013 @ 20:24:

Vanaf 1 januari nergens post meer op maandag.Is ook nergens voor nodig, op maandag werd nog maar 5% van de totale weekpost bezorgd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat een beschuldiging Kerstklok!.

Jij heb duidelijk geen idee wat er met post / pakketen gebeurt tijdens het sorteren.





Er zal best gestolen worden, net als in ieder ander bedrijf.

Maar plak alles gewoon goed dicht, het gaat anders echt stuk in de sorteermachines. Ze denken heus niet, oh, die is dicht geplakt, die brief zal ik maar niet open maken.

In open enveloppen blijven andere kaarten steken, en dan scheuren ze kapot.

Als je denkt dat alle kaarten uitgebreid worden bekeken of er wat te halen valt dan dan heb je ook duidelijk geen idee hoeveel duizend kaarten er door je handen gaan op een dag en hoe hoog de werkdruk is.



Vermeld aub de complete naam + adres. We hebben nu al weer stapels post zonder huisnummer, of nog leuker, aan Pietje, Vivastraat. Hoofddorp..

We zijn niet helderziend, hebben het extreem druk, en Pietje krijgt niet elke dag post, dus het kan wel ff duren voor die kaart bezorgd wordt. (en dan is het vast de schuld van de postbode dat de kaart te laat is.)



En je moest eens weten hoe vaak pakketjes die door de bus passen niet goed zijn dicht geplakt. Dan liggen er weer overal contactlenzen verspreid tussen de overige pakjes.



Pakketjes worden niet per stuk op een satijnen kussen binnengebracht, ze komen in grote bakken tegelijk binnen, dus ja, daar zit wel eens wat tussen wat kapot is gescheurd, dus verpak het gewoon stevig, met duidelijk adres voorop,, inc volledige naam van de ontvanger, en zet je eigen postcode + huisnr achterop als retour adres, dan zijn ze bij postnl blij met je.



En nu ga ik slapen, morgen om 5.45 staan de bakken kerstpost weer op mij te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Je volledige gegevens op die kerstkaart sturen zodat ze je strafport naar het buitenland kunnen laten betalen ?

Mooi niet dat ik betaal, ik weet zeker dat ik twee gewone postzegels heb opgeplakt. Dat is meer dan nodig is voor Duitsland.

Ik heb het gecompenseerd met de gescheurde lege envelop die ik kreeg.



De post die ik woensdag vóór 16 uur heb verstuurd was zaterdag nog niet aangekomen. Wanneer komt die aan ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Die staat waarschijnlijk nog in een sorteercentrum. Wij zorgen ervoor is niet voor niets de slogan.



We lopen hier iig qua kerstpost een paar dagen achter. Gewone postzegel hebben voorrang, dus als er een kerstzegel op zat is er een kans dat de kaart nog niet gesorteerd is.



En ja. Retouradres is handig als blijkt dat het adres niet klopt, brievenbus vol is, adres niet goed te lezen is e.d.

En dat gebeurt regelmatig. Als er geen afzender op staat kunnen wij niets met die kaart, omdat er zelden meer in een kaart staat dan voornamen.



Bij een retouradres komt de kaart weer retour in zo'n geval.



En strafport word gewoon naar de ontvanger van de kaart gestuurd, daar is geen retour adres voor nodig.
Het hangt natuurlijk wel degelijk af van degene die je post bezorgd.Ik heb jaren een hele fijne bezorger gehad die er alles aan deed je pakketjes netjes af te leveren,maar die is na bezuinigingsrondes ontslagen.Daarna wederom een schat van een jongen die is ontslagen omdat hij te langzaam zou zijn (hij deed veel moeite iets af te leveren,bij buren of je familie) en nu een onbetrouwbare hond als bezorger.Pakketjes opengescheurd,hij zette maar vast zijn handtekening voor mijn handtekening,status afgeleverd maar niks ontvangen en na klacht/onderzoek verzender vond hij pakketje "opeens" toch in zijn auto.Pakketje wat moest worden afgeleverd (3S) bij niet thuis zo hard door brievenbus duwen waar het niet in paste dat het klem zat en dus kapot was en zo nog meer.Elke keer een klacht ingediend (meneer kwam laatst verhaal halen maar ging met staart tussen zijn benen weg) en de hele buurt dient klachten in maar deze wordt niet ontslagen want "hij doet zijn werk zo snel" ja hèhè....hij licht de hele boel op!Dus...het is net de echte wereld bij PostNL...er zitten rotte appels tussen en als die bij je bezorgen heb je dikke pech!
Pakketten en post zijn 2 aparte bedrijven.



Als je hoort hoe slecht ze betaald worden vind ik het een wonder dat er überhaupt nog goede krachten in dienst zijn bij de afdeling pakketjes.
quote:Enn schreef op 22 december 2013 @ 19:44:

[...]



Nou.



1) Op het lege opengescheurde pakket dat weer keurig dicht geplakt aankwam.

2) Op de lege opengescheurde enveloppe die wel vriendelijk door de bus werd gedaan.

3) Op drie (ja, je leest het goed) drie wel bestelde en nooit bezorgde pakketjes van een bekend sportkledingmerk.



En dit zal allemaal toeval zijn? En ja, ik geloof direct dat jij dit niet deed maar om dooie drommel dat er onder jouw ex-collega's zeker wel personen met grijpgrage vingertjes zitten. Bullshit vind ik het om zo tekeer te gaan tegen mensen die dit beweren op baSis van hun ervaringen .Hier exact dezelfde ervaringen als Enn. Gelukkig waren de bedrijven waarbij ik besteld had zo klantvriendelijk om het nog een keer te versturen. Het voelt alleen flink lullig om 2x in 2 weken bij hetzelfde bedrijf aan de telefoon te hangen.
Enn: wat moet er dan gebeuren als wij bij ons in het sorteercentrum een lege envelop aantreffen?

De post gaat via grote sorteercentra naar kleinere, dus die brief is al op verschillende plekken geweest. .



Enveloppen zijn meestal van papier, en kunnen ook tijdens de verwerking in de machine stuk scheuren.



Normaal sealen we de envelop met een excuus kaartje. In deze drukke periode komen we daar niet altijd aan toe.

Maar dan is het dus al kapot gegaan voordat het kaartje bij ons kwam. Moeten wij het dan weggooien?





Je klinkt nu alsof degene die jouw kaart bezorgd heeft deze hoogst persoonlijk van jou heeft ontvangen en vervolgens gelijk naar de geadresseerd is gereden, terwijl hij in tussen de envelop leeg heeft geroofd, en daarna met een grote glimlach bij jou in de bus deed, maar zo werkt het niet.
Toevallig recentelijk iets besteld bij BOL, wat ik om precies te zijn 21 uur later in huis had. Of de post is overgekomen weet ik niet, ga niet iedereen bellen of de kerstkaart is ontvangen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee zo werkt het niet? Aha en dat kan jij mij even vertellen. Prima.



Bij andere verzendbedrijven heb ik dit niet gehad en bij post.nl dus wel. Iets klopt er dan toch echt niet. Als ik post.nl kan vermijden dan doe ik dat met liefde.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Er is trouwens wel eens een pakket dat ik had teruggestuurd zoek geraakt, niet in december hoor. Naar het postkantoor gebracht en bij een bekend kledingmerk nooit aangekomen. Boos kledingmerk aan de telefoon uiteraard en rekening die ik niet betaald zou hebben. Ik neem aan dat iemand tijdens het posttraject wel behoefte had aan de broek die ik niet wilde hebben... Of zoiets. Gelukkig had ik mijn afleverbewijs van het postkantoor drie maanden later nog steeds in mijn portemonnee zitten. Hier dus wel postNL Enn.
Alle reacties Link kopieren
En als die machines zo belachelijk tekeer gaan dat er pakketten scheuren en enveloppen kapot gaan dan wordt het misschien tijd dat post.nl wat meer klantvriendelijke machines in gaat zetten. Waarmee ik dus bedoel dat die machines wat vriendelijker met het materiaal van de klanten van post.nl omspringen. En post.nl moet echt zijn medewerkers beter in de gaten gaan houden. Het zal mij écht om het even bij wie het grootste aandeel ligt want dat vind ik echt volkomen oninteressant.



Klant is koning en dus ook bij post.nl. lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ook weer redenen genoeg dat ik mijn contactlenzen niet per post wil ontvangen. Blijven mijn lenzen ergens steken en dan zit ik zonder. Ik haal ze zelf wel op.
Alle reacties Link kopieren
no shit sherlock, hoe dom kun je zijn? Het is hartstikke druk in die maand, die mensen daar mogen toch ook vrij hebben op kerst? denk jij dat je bijzonder bent dat jij alleen vrij mag hebben dan en die arme postbezorgers gewoon moeten werken...? ga toch weg
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Het zou fijn zijn als het salaris eens aankwam
quote:Suze02 schreef op 22 december 2013 @ 19:21:

Mijn mannetje van post nl kreeg gisteren een dikke doos merci voor de uitstekende zorgen dit jaar.

Dat zouden hier een heleboel dozen worden ik heb sowieso al 4 postbodes gezien het afgelopen jaar en de pakketjes heb ik ook al door 3 verschillende geleverd zien worden. Aardig verloop hier haha!



Maar hier ook geen slechte ervaring. Heb vorige week nog 3 pakketjes mooi op tijd ontvangen en als het goed is is nu ons foto-album verstuurd. Hopelijk is die er morgen nog, kan ik hem mooi meenemen om aan de familie te laten zien met kerst

Wel 3 jaar terug een h&m pakketje dat maar niet kwam. Geen briefje in de bus dat het bij de buren lag, buren hadden ook niks gehad. Heb het gevraagd bij ze, tot 2 deuren verder. Ik melding gemaakt bij TNT, niks kunnen vinden maar ook niet bekend waar het gebleven was. H&m heeft het toen opnieuw opgestuurd, dat kwam wel aan! Komt een dag later een buurvrouw van 6 deuren verder met mijn eerste pakketje ik dus maar het 2e pakket terug gestuurd naar h&m en bij tnt aangegeven dat het opgelost was. Stort h&m het geld nog terug ook, nadat ik ze gebeld had en het verhaal had uitgelegd! Paar schoenen gratis dus uiteindelijk. Heb ze aan een vriendin gegeven want ze waren uiteindelijk te klein haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel on-line besteld de afgelopen tijd en alles is gewoon netjes bezorgd.
There is no always forever...just this...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 23 december 2013 @ 00:09:





En strafport word gewoon naar de ontvanger van de kaart gestuurd, daar is geen retour adres voor nodig.Buiten het feit dat ik al 3 keer heb gehad dat ik of de ontvanger een pakketje of brief niet heeft gehad, is dit niet waar. Mijn kindjes hebben een maand of 2 geleden een tekening opgestuurd naar oma. Helaas heb ik me vergist in de postcode, 1 cijfer verkeerd. De ene brief is na een week toch bezorgd, de andere nooit. Tja, kan gebeuren domme fout. Voor beide brieven heb ik (er zat gewoon 1 postzegel op, moet genoeg zijn voor 1 A4) ¤1,80 strafport gehad. Als afzender dus...... ¤3,60 voor een verkeerd cijfer in de postcode, waarvan 1 brief niet eens is bezorgd. En dan nog verlies draaien???
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met mijn pakketbezorgers.

Helaas gaat er weleens wat mis, maar dat ligt meestal bij de vakantiewerkers.

Door weer en wind, de post wordt gebracht door je beste vrind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven