Prins Friso is overleden

12-08-2013 15:13 523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prins Friso is maandag overleden. Dat heeft de RVD maandag bekend gemaakt.



Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.



Bericht website Koninklijk Huis

Bericht Algemeen Dagblad

Bericht Nu.nl



Rust zacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2013 @ 15:58:

Beatrix heeft er ook voor gezorgd dat dat meisje Breemers de laan uit ging.

Breemers werd 'te licht' bevonden.Ze heeft het haar lastig gemaakt, maar desondanks is ze wel uitgenodigd op de 60ste verjaardag(wel via de zij deur) maar zij heeft niet de breuk geforceerd.





Maar zoals ik al zei beatrix vond maxima ook niet geschikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:06:

[...]



Wit is ook een rouwkleur.

Maar niet gebruikelijk.

Meestal trekken mensen toch zwart aan bij een begrafenis.

Prins Hendrik heeft een witte begrafenis gehad en Koningin Wilhelmina wilde dit ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 16 augustus 2013 @ 16:04:

[...]



Dat was de uitdrukkelijke wens van Wilhelmina hoor.

Als deze wens niet was aangegeven waren ze waarschijnlijk "gewoon" in het zwart gegaan.Ik begreep dat protocol voorschrijft dat kinderen en kleinkinderen sowieso in het wit gaan. Ouders en broers/zussen niet
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:08:

[...]



goedgekeurd door de regering ja, maar als Beatrix echt niet met Maxima door 1 deur had gekund op basis van haarzelf, vraag ik me af of hij had doorgezet. Dus echt even los van koningshuisgedoe Lubbers heeft beatrix overtuigd dat ze maxima moest accepteren, dus ik denk dat regering ingegrepen zou hebben als ze weer moeilijk ging doen.
quote:Yraatje schreef op 16 augustus 2013 @ 16:07:

[...]



Toevoeging. Op het nieuws werd door deskundigen gezegd dat er inderdaad geen euthanasie was gepleegd.

Wel is er een verschil tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk voor wat betreft het behandelen van dergelijke patiënten.

Artsen in het Verenigd Koninkrijk zullen een patiënt bij bijvoorbeeld longontsteking altijd behandelen, terwijl er in Nederland voor gekozen kan worden om de patiënt niet meer te behandelen.

Zo heb ik dat begrepen, tenminste.

Dat is dan toch een een passieve vorm van euthanasie?



Overigens denkt ik dat dit altijd in nevelen gehuld zal blijven, omdat het bij een koningshuis te gevoelig ligt. Dus een definitief ja of nee (door het forum uitgesproken ) zegt mij niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 16 augustus 2013 @ 16:10:

[...]



Maar niet gebruikelijk.

Meestal trekken mensen toch zwart aan bij een begrafenis.

Prins Hendrik heeft een witte begrafenis gehad en Koningin Wilhelmina wilde dit ook.



Witte koets met wit geklede paarden staat in de voertuigenhal van paleis 't Loo
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:08:

[...]



goedgekeurd door de regering ja, maar als Beatrix echt niet met Maxima door 1 deur had gekund op basis van haarzelf, vraag ik me af of hij had doorgezet. Dus echt even los van koningshuisgedoe Denk je dat hij eerder naar de mening van zijn moeder luisterde dan de liefde van zijn leven te volgen? Nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:07:

[...]



Inderdaad. Hij lult uit z'n nek, ook met van Agt, haha. Was Den Uijl er misschien ook bij, of Drees?Gastje kun je lezen? kun je googlen? http://www.ad.nl/ad/nl/12 ... in-Willem-Alexander.dhtml Ik eis je excuses.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:11:

[...]



Dat is dan toch een een passieve vorm van euthanasie?



Overigens denkt ik dat dit altijd in nevelen gehuld zal blijven, omdat het bij een koningshuis te gevoelig ligt. Dus een definitief ja of nee (door het forum uitgesproken ) zegt mij niets.Jij denkt echt dat de familie dan op vakantie zou gaan en ze 's ochtends nog een huwelijksaankondiging uitdoen?
quote:jippie55 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:11:

[...]



Ik begreep dat protocol voorschrijft dat kinderen en kleinkinderen sowieso in het wit gaan. Ouders en broers/zussen nietDit zou best kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:13:

[...]



Gastje kun je lezen? kun je googlen? http://www.ad.nl/ad/nl/12 ... in-Willem-Alexander.dhtml Ik eis je excuses.Gastje? Ik eis jouw excuses
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:11:

[...]



Dat is dan toch een een passieve vorm van euthanasie?



Overigens denkt ik dat dit altijd in nevelen gehuld zal blijven, omdat het bij een koningshuis te gevoelig ligt. Dus een definitief ja of nee (door het forum uitgesproken ) zegt mij niets.





Willem-Allexander en zijn gezin waren op vakantie toen Friso overleed en de dag voordat Friso overleed maakte een neef van hem bekend dat hij ging trouwen.



Als er euthanasie is gepleegd was dit nooit zo gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:11:

[...]



Dat is dan toch een een passieve vorm van euthanasie?



Overigens denkt ik dat dit altijd in nevelen gehuld zal blijven, omdat het bij een koningshuis te gevoelig ligt. Dus een definitief ja of nee (door het forum uitgesproken ) zegt mij niets.

Nee, dat is het niet.



Ik heb gekeken op de site van de Rijksoverheid (http://www.rijksoverheid. ... -en-euthanasie/euthanasie) en daar staat dat bij euthanasie een arts dodelijke middelen toe dient aan een patiënt om een eind te maken aan ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:11:

[...]



Dat is dan toch een een passieve vorm van euthanasie?



Overigens denkt ik dat dit altijd in nevelen gehuld zal blijven, omdat het bij een koningshuis te gevoelig ligt. Dus een definitief ja of nee (door het forum uitgesproken ) zegt mij niets.





Passieve euthanasie bestaat niet. Euthanasie is per definitie actief.



Kans is groot dat er niet ingegrepen is bij complicaties en dat kan echt van alles zijn, stikken, infectie agv longontsteking etc. Niet vergeten dat de man zeer ernstig ziek was. En zijn lichaam na 1,5 jaar coma ook op. Niet ingrijpen bij complicaties is iets anders dan euthanasie.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:12:



[...]







Witte koets met wit geklede paarden staat in de voertuigenhal van paleis 't Loo



klopt, maar heb je het bordje wat erbij staat ook gelezen?

Dat is de rouwkoets van Wilhelmina.

Deze koets voor de andere leden van het huis was een andere
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:13:

[...]



Gastje kun je lezen? kun je googlen? http://www.ad.nl/ad/nl/12 ... in-Willem-Alexander.dhtml Ik eis je excuses.Hou er gewoon over op. Jij denkt dat Beatrix Mabel niet moet. Wij weten wel beter. Daag.
quote:jippie55 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:13:

[...]



Jij denkt echt dat de familie dan op vakantie zou gaan en ze 's ochtends nog een huwelijksaankondiging uitdoen?Dat maakt het inderdaad vreemd en daarom twijfel k nu. Maar ik zeg geen definitief ja of nee, omdat we dit nooit 100% zeker zullen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:13:

[...]



Gastje kun je lezen? kun je googlen? http://www.ad.nl/ad/nl/12 ... in-Willem-Alexander.dhtml Ik eis je excuses. misschien moet je het zelf eens goed doorlezen, er staat namelijk dat hij dit zei vóór Beatrix uberhaupt kennis had gemaakt met Maxima, dus er was nog helemaal geen sprake van wel of niet aardig vinden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 16 augustus 2013 @ 16:14:

[...]





Willem-Allexander en zijn gezin waren op vakantie toen Friso overleed en de dag voordat Friso overleed maakte een neef van hem bekend dat hij ging trouwen.



Als er euthanasie is gepleegd was dit nooit zo gebeurd.Dat is zeer de vraag, zowel de koninklijke standaard als de vlag hingen uit op noordeinde, en de kbx stond gewoon op rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:16:

[...]



misschien moet je het zelf eens goed doorlezen, er staat namelijk dat hij dit zei vóór Beatrix uberhaupt kennis had gemaakt met Maxima, dus er was nog helemaal geen sprake van wel of niet aardig vinden Nee ze wilde haar weer afkeuren.
quote:Blusher schreef op 16 augustus 2013 @ 16:15:

[...]





Hou er gewoon over op. Jij denkt dat Beatrix Mabel niet moet. Wij weten wel beter. Daag.Nee wij weten niets beter, want wij waren er ook niet bij. Ik denk persoonlijk dat ze elkaar juist erg liggen, maar ik weet ook niets zeker in deze.
Waarom zou Maxima niet goed genoeg zijn geweest Racingweirdo?
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:16:

[...]

Dat is zeer de vraag, zowel de koninklijke standaard als de vlag hingen uit op noordeinde, en de kbx stond gewoon op rotterdam.





Denk je serieus dat Willem-Allexander dat zou doen?



Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:17:

[...]

Nee ze wilde haar weer afkeuren. sught, dit is wat er staat:





Máxima

En ook bij de acceptatie van prinses Máxima in het koninklijke gezin heeft Lubbers een rol gespeeld, zo zei hij gisterenavond zelf. Volgens Lubbers was Beatrix altijd zeer kritisch over de vriendinnen die Willem-Alexander mee naar huis bracht. Toen het moment naderde waarop Máxima thuis zou worden voorgesteld, adviseerde Lubbers de koningin 'nu eens aardig' te zijn. 'Als het niks blijkt te zijn, dan blijkt dat later wel'.



Na het kennismakingsgesprek belde Beatrix Lubbers met de mededeling dat ze nu aan Claus 'en de andere jongens' moest uitleggen waarom ze haar kritische houding ineens had opgegeven.



Beatrix had Maxima dus nog niet eens ontmoet toen Lubbers zijn opmerking maakte. Goed- of afkeuring had dus helemaal niks met Maxima zelf te maken, want Beatrix had haar nog niet ontmoet!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2013 @ 15:04:

Ik geloof dat hier een royalty kenner benodigd is.



Hier ben ik



Hallo Maartje van Weegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven