PVV, ik ben er niet voor, maar...

11-06-2010 15:30 3056 berichten
Het is zelfs de partij waar ik me het minste in kan vinden. Ik vind het echter wel goed, dat al die mensen die ontevreden zijn, nu een stem hebben gevonden om hun onvrede te uiten. Ik hoop, dat Wilders deze mensen kan betrekken bij de politiek, zodat deze groep niet het gevoel blíjft houden dat Den Haag niets voor hen doet, en niet weet wat er leeft in de gemiddelde volkswijk.



Ik vind het wel heel verdrietig, dat bijna 1 op de 6 kiezers zijn vertrouwen in de politiek zover heeft verloren, dat Wilders 24 zetels heeft weten te halen. Ik hoop dan ook, dat Wilders zich ontpopt als een goed debater, die laat zien, dat hij een verrijking is voor de Nederlandse politiek. Dat hij de komende 4 jaar zijn partij op positieve wijze weet te leiden en niet ten onder gaat aan intern gekibbel.



De PVV stemmer blijven afschilderen als een Tokkie, gaat er natuurlijk niet voor zorgen, dat deze groep zich meer betrokken gaat voelen bij de Nederlandse politiek.



Daarom, en ik vind het echt idioot moeilijk om op te schrijven: Doe je best, Geert!



Zijn er meer mensen die zo tegenover de PVV staan?
Alle reacties Link kopieren
Uhhh... nee. Ik hoop dat we in november weer bij de stembus staan en dat iedereen dan weer normaal kan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Heel erg eens. Ondanks dat ik VVD-er ben. Maar het gehak op de "domme" PVV-stemmers stuit me tegen de borst. Zo arrogant. Democratisch recht enzo. Democratie geldt voor sommigen niet als je het niet met ze eens bent.

Tragisch dieptepunt is de slogan die een werknemer van een Amsterdamse skateshop op de etalageruit kalkte:





Ja, zo laat je je van je beste kant zien en zo overtuig je de PVV-stemmer van zijn ongelijk
nessemeisje wijzigde dit bericht op 11-06-2010 15:38
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 juni 2010 @ 15:34:

Uhhh... nee. Ik hoop dat we in november weer bij de stembus staan en dat iedereen dan weer normaal kan denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 juni 2010 @ 15:34:

Uhhh... nee. Ik hoop dat we in november weer bij de stembus staan en dat iedereen dan weer normaal kan denken.Hier ben ik het ontzettend mee eens!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:nessemeisje schreef op 11 juni 2010 @ 15:35:



Tragisch dieptepunt is de slogan die een werknemer van een Amsterdamse skateshop op de etalageruit kalkte:

[afbeelding]



Ja, zo laat je je van je beste kant zien en zo overtuig je de PVV-stemmer van zijn ongelijk



Waarom zou je je van je beste kant moeten laten zien? Waarom zou ik vriendelijk moeten zijn tegen mensen die grondrechten ondergeschikt vinden aan hun eigen misnoegen?



Applaus voor de skateshop. Ik vind dat je duidelijk moet laten merken dat je het ergens niet mee eens bent - en dat is een groot goed toch, volgens de pvv-ers ? - en ik vind dit een heel duidelijke manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 11 juni 2010 @ 15:34:

Uhhh... nee. Ik hoop dat we in november weer bij de stembus staan en dat iedereen dan weer normaal kan denken.Dat zou fijn zijn.
óu sont les neiges d'antan

Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je PVV zou stemmen.

Zo'n beetje alle andere standpunten zijn ook bij andere partijen te vinden. Het enige dat Wilders onderscheidt van andere partijen is zijn moslim-standpunt.

Mijn conclusie is dus dat de meeste PVV-stemmers nogal xenofoob zijn, en een beetje simpel denken over hoe de problemen binnen Nederland op te lossen zijn. Jammer.



(En ik blijf erbij: als je in Wilders' propaganda het woord "moslims" door "joden" vervangt kan het zo doorgaan voor teksten uit de jaren '30)
Alle reacties Link kopieren
Helaas is dat juist het probleem. De PVV-stemmen beperken zich niet meer tot de Tokkies...
quote:floor72 schreef op 11 juni 2010 @ 15:34:

Uhhh... nee. Ik hoop dat we in november weer bij de stembus staan en dat iedereen dan weer normaal kan denken.En dit dus.
Overigens heeft de eigenaar van de skateshop de eerste bedreiging al binnen....
quote:floor72 schreef op 11 juni 2010 @ 15:34:

Uhhh... nee. Ik hoop dat we in november weer bij de stembus staan en dat iedereen dan weer normaal kan denken.



Die mensen die nu PVV gestemd hebben, gaan het echt niet opeens wel met de oude politiek eens zijn, als het kabinet valt op de PVV. Ik denk dat het veel belangrijker is om die mensen bij de politiek te betrekken.



De PVV-stemmer heeft op iemand gestemd wiens denkbeelden de mijne niet zijn, laat dat duidelijk wezen. Maar blijkbaar hebben ze nu iemand gevonden die hun gevoelens uit. En dat vind ik positief aan de PVV.



Laat Wilders het maar waar maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 11 juni 2010 @ 15:35:

Ja. Heel erg eens. Ondanks dat ik VVD-er ben. Maar het gehak op de "domme" PVV-stemmers stuit me tegen de borst. Zo arrogant. Democratisch recht enzo. Democratie geldt voor sommigen niet als je het niet met ze eens bent.

Tragisch dieptepunt is de slogan die een werknemer van een Amsterdamse skateshop op de etalageruit kalkte:

[afbeelding]



Ja, zo laat je je van je beste kant zien en zo overtuig je de PVV-stemmer van zijn ongelijk



Wow... sommige anti-Wilders mensen zeggen dat Wilders ze doet denken aan... WOII.



Maar dít doet me juist denken aan die periode! Niet welkom, tss. Ook ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je PVV stemt, maar ik ken in mijn omgeving mensen die dat wél hebben gedaan. Intelligente, hoogopgeleide mensen die het gewoon helemaal zat zijn.. Ik respecteer het, maar ik kan me er echt niet in vinden en het shockeerde me ook wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Applaus voor de skateshop.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Vrijheid van meningsuiting betekend ook dat er PVV-stemmers mogen zijn. Hoewel ik het totaal niet met Wilders eens ben. Vind ik dat PVV-stemmers niet als tokkies behandeld moeden worden. Waarom moeten die mensen zich schamen voor hun keuze? het is hun keuze. Net zoals jij SP of Groenlinks mag stemmen, mogen hun PVV stemmen.
Alle reacties Link kopieren
helemaal eens met sharra!
Alle reacties Link kopieren
Zelfs ondanks dat ik op de PVDA gestemd heb ben ik het wel eens met Katherina.

Het is wel zeker iets dat speelt onder een groot deel van de Nederlanders. Dat komt niet zomaar bovendrijven. Of je het er mee eens bent of niet dit is ook democratie. Arrogant om het te negeren.

En ja, laat maar zien dat ze gelijk hebben. Wie weet komt het helemaal goed met Nederland! Eigenlijk zou iedere politieke richting een keer een kans moeten krijgen om hun gelijk te behalen. Ik bedoel..zelfs de 'wijzen mannen/vrouwen' zijn het al niet met elkaar eens, dus wie heeft de wijsheid in pacht?
En Katherina, ik hoop dat Wilders blundert. Dat zijn kiezers dan inzien dat je met haatdragende, uitsluitende boodschappen niet pàst in ons politieke stelsel.



Een man die onze maatschappij wil veranderen naar een met eerste- en tweederangsburgers succes wensen. Bah.

Ik vind het niet zo moeilijk om het neer te zetten, maar waar zit je verstand?
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris27 schreef op 11 juni 2010 @ 15:43:

[...]





Hier ben ik het ontzettend mee eens!

IK OOK! Wat een indruk krijgt men niet op die manier in het buitenland van de Nederlandse politiek!



En ik kan me heel goed voorstellen dat de Medelanders in ons land hier niet blij mee zijn, ik ook niet namelijk!



En helaas voor sommigen: Ik ken een aantal mensen die PVV hebben gestemd en ze zijn dus echt dom...
Alle reacties Link kopieren
quote:sharra schreef op 11 juni 2010 @ 15:48:

Overigens heeft de eigenaar van de skateshop de eerste bedreiging al binnen....





Wat maar weer illustreert hoe hoog de PVV-ers het recht op vrije meningsuiting in het vaandel hebben staan.



Hier waar ik woon - Wilderstown - werden winkeliers ook zo fijn bedreigd door de Wildersaanhang.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:sharra schreef op 11 juni 2010 @ 15:48:

Overigens heeft de eigenaar van de skateshop de eerste bedreiging al binnen....De werknemer gaat het er ook afhalen, want de shop is niet eens van hem en de eigenaar was er niet zo blij mee. Kan ik me ook zo voorstellen.
Die eigenaar van die skateshop vind ik trouwens eng. Doet mij een beetje denken aan "Joden niet welkom".



Mensen die op de PVV hebben gestemd, voelen zich vooral heel erg miskend. Ze hebben het gevoel dat er eindelijk iemand in de politiek is gekomen, die zegt wat zij vinden, waar zij tegenaan lopen. Misschien dat door de PVV het voor hen duidelijk wordt, dat politiek niet een ver van m'n bed show is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Canto schreef op 11 juni 2010 @ 15:49:

Zelfs ondanks dat ik op de PVDA gestemd heb ben ik het wel eens met Katherina.

Het is wel zeker iets dat speelt onder een groot deel van de Nederlanders. Dat komt niet zomaar bovendrijven. Of je het er mee eens bent of niet dit is ook democratie. Arrogant om het te negeren.





Dat vind ik zo'n domme dooddoener. Niemand negeert ze toch? Hell, het forum staat er vol mee, de kranten staan er bol van, het is het gesprek van de dag, die PVV. Dus niemand negeert de PVV en haar stemmers.



Het enige wat mensen doen is hun afschuw uitspreken. En laat dat nou net iets zijn waar de PVV dol op is, publiekelijk je afschuw uitspreken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die het gestemd hebben en dan ga je er inderdaad anders naar kijken. Ik ben het nog steeds niet met ze eens maar dat blijft zo, dat is net als dat ik het jammer vind dat zoveel (nieuwe) mensen VVD hebben gestemd. Ik kan het voor mezelf wel verklaren dat mensen de zittende politiek een beetje zat zijn maar wat ik zelf moeilijk te verkroppen vind is dat mensen zo weinig meer op programma kiezen. En dat als ze kiezen ze vaak om individuele redenen kiezen, niet altijd meer in het algemeen belang.Toch vind ik het heel goed dat het parlement nu meer een afspiegeling is van de maatschappij. En ik denk dat het wel een beetje los loopt met de PVV, ze hebben immers al een "breekpunt" laten vallen?
Alle reacties Link kopieren
Het is maar goed dat niet een partij regeert maar dat er een coalitie gevormd moet worden. Anders zou ik de PVV wel heel eng vinden. Nu is het toch een vorm van compromissen sluiten, mochten ze in de coalitie komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven