PVV stemmers, wat verandert er in NL als de PVV gaat regeren

05-02-2017 15:33 91 berichten
Vraag aan de PVV stemmers (of degenen die overwegen PVV te stemmen)



Hoe gaat volgens jullie het regeringsbeleid eruit zien in het geval dat de PVV gaat regeren?



Dit is het partijprogramma waar je voor kiest: https://www.pvv.nl/images/Conceptverkie ... rammma.pdf

Hoe gaat het er volgens jou concreet uitzien in Nederland onder een PVV regering?

Gaat Wilders het verkiezingsprogramma uitvoeren als hij gaat

Totaal aantal stemmen: 65

Ja (18%)
Nee (82%)
Alle reacties Link kopieren
Ben geen PVV stemmer, maar hoe komen sommigen van jullie er toch bij dat Wilders alle Turken en Marokkanen het land uit wil hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 05 februari 2017 @ 17:27:

CDA+VVD hebben mot met elkaarIn de aanloop naar de verkiezingen hebben heel veel partijen mot met elkaar, logisch want zo kun je jezelf profileren. Maar de dag na de verkiezingen worden ze noodgedwongen toch weer vrienden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 05 februari 2017 @ 17:34:

Ben geen PVV stemmer, maar hoe komen sommigen van jullie er toch bij dat Wilders alle Turken en Marokkanen het land uit wil hebben?



Euhmm, mss door de gekke, racistische dingen die hij zelf roept?

Ik krijg bij hem in ieder geval niet het gevoel dat hij blij is dat er marokkanen en turken in dit land wonen.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:LaFolie schreef op 05 februari 2017 @ 16:42:

Ik vind het ook geen gekke vraag hoor. Volgens mij heeft 90% van de mensen die op de PVV stemmen geen idee waar ze op stemmen. Die hopen waarschijnlijk op een "Alle Turken terug naar Marokko"- situatie dus ik ben heel benieuwd wat ze nou écht denken dat er gaat gebeuren als de PVV zou winnen.







(en dan beteuterd staan te kijken als er vervolgens opeens veel minder pizzeria's, shoarmatenten en afhaalgrieken zijn... Of goedkope kappers of automonteurs...)
quote:Emma95 schreef op 05 februari 2017 @ 17:34:

Ben geen PVV stemmer, maar hoe komen sommigen van jullie er toch bij dat Wilders alle Turken en Marokkanen het land uit wil hebben?





"Willen jullie meer of minder Marokkanen?"



Nuff said.
quote:Habbekratz schreef op 05 februari 2017 @ 17:29:

Uit de begroting valt 1 ding erg op



De wachtlijsten voor huurhuizen in het Westen en Limburg komen te vervallen met al die criminelen met dubbele nationaliteit die eruit worden gezet Tuurlijk. Want die wonen alleen maar in sociale huurwoningen. PVV is afgesplitst van de VVD toch? Ja, dat dacht ik al :D
Alle reacties Link kopieren
Vind calzone lekkerder hoor
quote:quattro-stagioni schreef op 05 februari 2017 @ 19:32:

[...]





Tuurlijk. Want die wonen alleen maar in sociale huurwoningen. PVV is afgesplitst van de VVD toch? Ja, dat dacht ik al :DTja dat zijn jouw woorden niet de mijne.Er zijn namelijk nog genoeg werkenden op zoek naar een particuliere huurwoning.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 05 februari 2017 @ 17:27:

[...]



Nee PVV+ VVD+ 50+partij denk ikTen eerste hebben ze dan geen genoeg zetels. Ten tweede wil Wilders helemaal niet regeren. Ten derde is het de vraag of andere partijen wel met Wilders in zee willen. De VVD heeft daar zeer slechte ervaringen mee.
quote:quattro-stagioni schreef op 05 februari 2017 @ 19:29:

[...]









(en dan beteuterd staan te kijken als er vervolgens opeens veel minder pizzeria's, shoarmatenten en afhaalgrieken zijn... Of goedkope kappers of automonteurs...)Nou daar zijn er overal tientallen van en die zullen allen vast geen criminele eigenaar hebben.Er gaan er ook genoeg failliet of die er gewoon mee stoppen.De volgende staat dan alweer in de rij.
quote:Dahlia74 schreef op 05 februari 2017 @ 20:00:

[...]





Ten eerste hebben ze dan geen genoeg zetels. Ten tweede wil Wilders helemaal niet regeren. Ten derde is het de vraag of andere partijen wel met Wilders in zee willen. De VVD heeft daar zeer slechte ervaringen mee.



Ze staan nu,per 1 Februari, op 65 zetels.



http://frontbencher.nl/peilingen/
Alle reacties Link kopieren
Dan krijgen we een dictatuur, de wet wordt niet meer nageleefd door de overheid onder het mom van 'doen wat het volk wil', (waarbij fijntjes wordt vergeten dat de wét ook een democratisch vastgesteld product is!), de klootzakjes die de politie helaas soms onder zich heeft, hebben vrij spel om alles wat niet blond, blank en Nederlands sprekend in de hoek te zetten. En de zeer ingewikkelde internationale politiek wordt met een simpelheid c.q. domheid benaderd alsof het zo simpel is als het in elkaar zetten van een Ikea-kastje. Ik zeg, tópveranderingen, doen!
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Maar of het nu links of rechtsom gaat.Er is 1 hele grote medepartij die flink wat in de melk te brokkelen wil houden en dat is de EU.

Eerst zat iedereen te praten over megastallen maar nu zegt de EU dat we teveel mestopslag hebben.

Dus nu komt er subsidie om boeren te laten stoppen.Wie het eerst stopt krijgt het meeste geld.Dus ja de oudste boeren willen al wel eerder gaan stoppen.

Als de EU met het vingertje heen en weer gaat naar Nederland heeft het maar te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
We zijn zelf deel van de EU. Een soms nuttig, soms onzinnig stuk zelfbeperking/zelfmanagement.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
quote:Macarinata schreef op 05 februari 2017 @ 20:21:

We zijn zelf deel van de EU. Een soms nuttig, soms onzinnig stuk zelfbeperking/zelfmanagement.Ik vind de nuttige kant een stuk in de minderheid bij de teveel regels en verplichtingen van de EU.
quote:ladygaga_xx schreef op 05 februari 2017 @ 16:18:

Niemand wil met hem samen werken dus hij zal toch wel concessies moeten doen, stupide topic

+ 1

Nederland is een democratie hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro-stagioni schreef op 05 februari 2017 @ 19:32:

[...]





Tuurlijk. Want die wonen alleen maar in sociale huurwoningen. PVV is afgesplitst van de VVD toch? Ja, dat dacht ik al :DPVV is niet afgesplitst van de VVD. Wilders is er min of meer uitgeflikkerd (officieel is hij zelf opgestapt, inclusief zetelroof, maar als je de details leest is het niet echt vrijwillig gegaan) nadat zijn positie onhoudbaar was geworden en is toen Groep Wilders begonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 05 februari 2017 @ 16:41:

Vind het eigenlijk wel een goede vraag en ben ook erg benieuwd wat er volgens pvv-stemmers gaat veranderen..En hoe ze denken dat het hun leven zal verbeteren.
Ik vind het opvallend dat er nog niemand pro-PVV concreet heeft gereageerd. Waarom zou dat zijn?
Nou, dan denk ik dat:



1. Nederland gaat de-islamiseren:

- Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht

- Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht

- Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies

- Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde

- Preventief opsluiten radicale moslims

- Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten

- Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland

- Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran

2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU gaat

3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht (ai. liever niet)

4. Eigen risico zorg geheel afschaffen

5. Huren omlaag

6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren

7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.

8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed

9. Fors extra geld voor defensie en politie

10. Lagere inkomstenbelasting

11.Halvering motorrijtuigenbelasting



Toch? Geert belooft het, dus zal het ook zo zijn .
Hoe gaat dat er volgens jou in het dagelijks leven uitzien, Isa?
Met ons huidige politieke stelsel kun je als PVV niet zoveel veranderen, omdat ieder wetsvoorstel langs de Eerste Kamer gaat. Ik denk dat een partij als de PVV vooral belangrijk is om de andere partijen scherp te houden. Voorheen stemde ik altijd VVD, maar ik ga nu FvD stemmen. Eigenlijk zou ik het liefste op Pieter Omtzigt van het CDA stemmen. Ik vind dat een uitstekend Kamerlid, dat telkens weer de vinger op de zere plek weet te leggen. Het CDA is alleen niet mijn partij en ik wil dus niet dat mijn stem daar terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 05 februari 2017 @ 20:00:

[...]





Ten eerste hebben ze dan geen genoeg zetels. Ten tweede wil Wilders helemaal niet regeren. Ten derde is het de vraag of andere partijen wel met Wilders in zee willen. De VVD heeft daar zeer slechte ervaringen mee.https://www.nrc.nl/nieuws ... oken-belofte-cda-a1427014
quote:-Isa- schreef op 07 februari 2017 @ 21:31:

Nou, dan denk ik dat:



1. Nederland gaat de-islamiseren:

- Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht

- Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht

- Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies

- Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde

- Preventief opsluiten radicale moslims

- Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten

- Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland

- Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran

2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU gaat

3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht (ai. liever niet)

4. Eigen risico zorg geheel afschaffen

5. Huren omlaag

6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren

7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.

8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed

9. Fors extra geld voor defensie en politie

10. Lagere inkomstenbelasting

11.Halvering motorrijtuigenbelasting



Toch? Geert belooft het, dus zal het ook zo zijn .





Ik herinner me nog een AOW-belofte uit 2010 van onze Geert, die hij toen opeens vergeten was...



Maar dat zal vast wel weer linkse anti-Geert-propaganda zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
Is lastig te voorspellen. Er zal in ieder geval wel wat onrust komen (zoals bij Trump) en het is de vraag hoe de andere partijen zich op gaan stellen ten opzichte van de PVV. Gelukkig leven wij in een democratie en hele extreme ideeën komen er toch niet door gelukkig. Anders zou ik PVV wel een gevaarlijke ontwikkeling kunnen vormen. In Nederland zou het of positief kunnen zijn als PVV ook gaat regeren (iemand die zegt waar het op staat, durft te zeggen wat veel mensen stiekem denken wat bepaalde dingen betreft wat door andere partijen onder het tapijt wordt geschoven) , kan ook juist negatief zijn (regeren niet lang volhouden, beloftes niet meer nakomen, etc). Ik ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven