PVV stemmers, wat verandert er in NL als de PVV gaat regeren

05-02-2017 15:33 91 berichten
Vraag aan de PVV stemmers (of degenen die overwegen PVV te stemmen)



Hoe gaat volgens jullie het regeringsbeleid eruit zien in het geval dat de PVV gaat regeren?



Dit is het partijprogramma waar je voor kiest: https://www.pvv.nl/images/Conceptverkie ... rammma.pdf

Hoe gaat het er volgens jou concreet uitzien in Nederland onder een PVV regering?

Gaat Wilders het verkiezingsprogramma uitvoeren als hij gaat

Totaal aantal stemmen: 65

Ja (18%)
Nee (82%)
Alle reacties Link kopieren
Zodra Geert geconfronteerd wordt met het simpele feit dat hij een begroting rond moet zien te krijgen, zal hij meteen allerlei 'concessies' gaan doen. En dan heeft hij de EU hard nodig omdat wanneer de 'gulden' weer ingevoerd zou worden, Nederland een zware recessie met hyperinflatie in zou schieten wanneer hij ook nog eens zijn partijprogramma zou doorvoeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 08 februari 2017 @ 11:24:

Zodra Geert geconfronteerd wordt met het simpele feit dat hij een begroting rond moet zien te krijgen, zal hij meteen allerlei 'concessies' gaan doen. En dan heeft hij de EU hard nodig omdat wanneer de 'gulden' weer ingevoerd zou worden, Nederland een zware recessie met hyperinflatie in zou schieten wanneer hij ook nog eens zijn partijprogramma zou doorvoeren.Gelukkig maar dat dat voor andere partijen niet geldt.
quote:quattro-stagioni schreef op 08 februari 2017 @ 10:05:

[...]





Ik herinner me nog een AOW-belofte uit 2010 van onze Geert, die hij toen opeens vergeten was...



Maar dat zal vast wel weer linkse anti-Geert-propaganda zijn, toch?



Uiteraard Ik heb ook ergens gelezen dat hij voor het eigen risico gestemd heeft ooit. Maar dat bekt allemaal niet zo lekker in de verkiezingscampagne.



Ik stem helemaal niet op Wilders, alhoewel hij echt wel punten heeft waar ik het mee eens ben. Maar die kan ik vast ook bij andere partijen vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 05 februari 2017 @ 16:29:

Ik vind het niet stupide, zou graag willen weten hoe PVV stemmers de toekomst zien. Hoe dan, concreet?Migratiestop en stop opname vluchtelingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Punt 1a., 1b., 1e., 1f. en 1h. - gaat niet gebeuren als de PVV regeert, want onzin.

Punt 2 is klinkklare onzin.

Punt 3 is ook onzin.

Punt 4 is op zich prima, want de zorg wordt te duur voor veel burgers.

Punt 5 is op zich prima, want de huur wordt te duur voor veel burgers.

Punt 6 is op zich prima, want veel mensen rond die leeftijd worden niet meer aangenomen en zijn door ouderdom niet meer zo flexibel, dus een beetje respect is op zijn plaats.

Punt 7 is weer typische PVV-idiotie.

Punt 8 is weer de ideale schoonzoon Wilders.

Punt 9 mag wel een beetje minder.

Punt 10 Burgers draaien vrijwel overal voor op, dus die inkomstenbelasting mag afgeschaft.

Punt 11 is verwerpelijke decadentie, liever zie ik alle motorvoertuigen gehalveerd.

De 11 van de malle Kamer-elf.



Veel punten van de PVV zijn niet spits te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 05 februari 2017 @ 17:34:

Ben geen PVV stemmer, maar hoe komen sommigen van jullie er toch bij dat Wilders alle Turken en Marokkanen het land uit wil hebben?Omdat degene die dit schreef de PVV stemmer onderschat, en ervan uitgaat dat deze zwakbegaafd is, en waarom schrijf jij eigenlijk dat je geen PVV stemmer bent?. Is het een schande om op de PVV te stemmen? We kennen jou verder niet, dus het boeit mij ook niet op wie men hier stemt, maar blijkbaar is het een schande om op de PVV te stemmen.
quote:Gisselle schreef op 08 februari 2017 @ 15:08:

[...]



Omdat degene die dit schreef de PVV stemmer onderschat, en ervan uitgaat dat deze zwakbegaafd is, en waarom schrijf jij eigenlijk dat je geen PVV stemmer bent?. Is het een schande om op de PVV te stemmen? We kennen jou verder niet, dus het boeit mij ook niet op wie men hier stemt, maar blijkbaar is het een schande om op de PVV te stemmen.



Ik ben het met veel punten van Wilders eens (al brengt hij het vaak nogal onhandig), maar dat wil niet zeggen dat ik dan ook automatisch PVV stem. In essentie is de PVV een linkse partij en ligt op veel punten best dicht tegen de SP aan. Voorheen stemde ik altijd VVD, dus rechts. Daarom kies ik nu voor het Forum voor Democratie. De standpunten van deze partij komen het dichtste bij die van mij.



Ik vind het jammer dat Wilders regelmatig van die vreemde uitspraken en acties heeft. Wat dat betreft vond ik Fortuyn toch echt van een ander kaliber. Fleur Agema zou, wat mij betreft, veel geschikter zijn als lijsttrekker. Ze komt sympathiek over, weet alles goed te verwoorden en is heel wat tactvoller dan haar "baas".
quote:Tulisa schreef op 05 februari 2017 @ 15:35:

Discriminatie en racisme zullen genormaliseerd worden onder de noemer vrijheid van meningsuiting. We gaan Trump-achtige tafferelen krijgen en de grote grap van Europa worden.Dat denk ik ook
quote:Zinerva schreef op 08 februari 2017 @ 21:09:

[...]





Dat denk ik ook Hoe verklaren jullie dan dat de PVV de tweede partij is onder Surinamers?
quote:Pientjexxxx schreef op 08 februari 2017 @ 22:01:

[...]





Hoe verklaren jullie dan dat de PVV de tweede partij is onder Surinamers?Surinamers zijn ook maar mensen.
quote:Pientjexxxx schreef op 08 februari 2017 @ 22:01:

[...]





Hoe verklaren jullie dan dat de PVV de tweede partij is onder Surinamers?



Ben benieuwd wat hun eerste keus is, kan jij me dat ook vertellen.



En een verklaring waarom? Waarschijnlijk omdat het ook gewoon mensen zijn en ieder mens heeft zo zijn of haar reden om op een bepaalde partij te stemmen.
Het is natuurlijk belachelijk van de andere partijen om te zeggen dat ze niet met de PVV gaan regeren mocht deze partij de grootste worden.

Deze partijen hebben dan de democratie niet zo hoog in het vaandel staan, blijkbaar.
quote:Chinue schreef op 13 februari 2017 @ 13:06:

Het is natuurlijk belachelijk van de andere partijen om te zeggen dat ze niet met de PVV gaan regeren mocht deze partij de grootste worden.

Deze partijen hebben dan de democratie niet zo hoog in het vaandel staan, blijkbaar.Wat een onzin. Het hele idee van een coalitie is dat er samengewerkt kan worden. Sommige partijen liggen ideologisch zó ver uit elkaar dat dat niet werkt. De VVD en de SP hebben elkaar ook de afgelopen 10 jaar bij voorbaat uitgesloten als coalitiepartners. En daar valt niemand over.
quote:MaryCrawley schreef op 13 februari 2017 @ 13:55:

[...]



Wat een onzin. Het hele idee van een coalitie is dat er samengewerkt kan worden. Sommige partijen liggen ideologisch zó ver uit elkaar dat dat niet werkt. De VVD en de SP hebben elkaar ook de afgelopen 10 jaar bij voorbaat uitgesloten als coalitiepartners. En daar valt niemand over.Ik zou ook inderdaad niet weten wat VVD en SP samen zouden moeten doen die verschillen inderdaad veel teveel van elkaar maar VVD verschilt niet veel meer van de PVV en ook CDA zie je in aanloop naar de verkiezingen steeds meer richting PVV opschuiven..
quote:YellowDiamond schreef op 13 februari 2017 @ 14:09:

[...]



Ik zou ook inderdaad niet weten wat VVD en SP samen zouden moeten doen die verschillen inderdaad veel teveel van elkaar maar VVD verschilt niet veel meer van de PVV en ook CDA zie je in aanloop naar de verkiezingen steeds meer richting PVV opschuiven..De PVV zit op bijna alle beleidsonderwerpen dichter bij de SP dan bij de VVD, dus de verschillen tussen VVD en PVV worden juist alleen maar groter en groter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chinue schreef op 13 februari 2017 @ 13:06:

Het is natuurlijk belachelijk van de andere partijen om te zeggen dat ze niet met de PVV gaan regeren mocht deze partij de grootste worden.

Deze partijen hebben dan de democratie niet zo hoog in het vaandel staan, blijkbaar.Vind ik niet, ik stem zelf op Groen Links, en ik zou het verschrikkelijk vinden als zij met de PVV zouden samenwerken, ik zou me ook bedrogen voelen als kiezer. Ze liggen namelijk zoveel uiteen met hun plannen en ideeën.
quote:MaryCrawley schreef op 13 februari 2017 @ 14:39:

[...]



De PVV zit op bijna alle beleidsonderwerpen dichter bij de SP dan bij de VVD, dus de verschillen tussen VVD en PVV worden juist alleen maar groter en groter.Ja qua sociaal economisch beleid zou je denken dat ze de SP nog links voorbij gaan maar de realiteit is dat ze de afgelopen jaren grotendeels met de VVD mee stemden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Didem schreef op 13 februari 2017 @ 16:24:

[...]





Vind ik niet, ik stem zelf op Groen Links, en ik zou het verschrikkelijk vinden als zij met de PVV zouden samenwerken, ik zou me ook bedrogen voelen als kiezer. Ze liggen namelijk zoveel uiteen met hun plannen en ideeën.Dat hadden veel VVD / PVDA stemmers natuurlijk ook met de samenwerking tussen die 2 partijen in 2012
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
De PVV heeft een aantal punten die op gespannen voet met de rechtsstaat staan. Dat is geeneens zozeer het anti-immigratie aspect (een rechtsstaat kan immigratie beperken) maar het zijn deze punten:

- De PVV wil dat rechters tussentijds door de regering kunnen worden onstslagen. Dit is het einde van de scheiding der machten en de onafhankelijke rechtspraak.

- De PVV wil administratieve detentie invoeren. Dit houdt het opsluiten van burgers in zonder formele aanklacht en rechterlijke toetsing van de detentie. Dit is wat in dictaturen gebruikelijk is.

- De PVV wil Nederlandse staatsburgers op grond van religie en afkomst minder rechten toekennen.

- De PVV heeft het over neprechters en noemt het democratisch gekozen parlement een nepparlement.

Logisch dat democratische oartijen, zelfs degenen die ook kritisch staan ten opzichte van immigratie of islam, hier niet graag mee willen samenwerken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 13 februari 2017 @ 16:46:

[...]





Dat hadden veel VVD / PVDA stemmers natuurlijk ook met de samenwerking tussen die 2 partijen in 2012Dat klopt, voorheen was ik een PVDA stemmer, en die samenwerking had ik ook totaal niet zien aankomen.
quote:oudebaas schreef op 13 februari 2017 @ 17:22:

De PVV heeft een aantal punten die op gespannen voet met de rechtsstaat staan. Dat is geeneens zozeer het anti-immigratie aspect (een rechtsstaat kan immigratie beperken) maar het zijn deze punten:

- De PVV wil dat rechters tussentijds door de regering kunnen worden onstslagen. Dit is het einde van de scheiding der machten en de onafhankelijke rechtspraak.

- De PVV wil administratieve detentie invoeren. Dit houdt het opsluiten van burgers in zonder formele aanklacht en rechterlijke toetsing van de detentie. Dit is wat in dictaturen gebruikelijk is.

- De PVV wil Nederlandse staatsburgers op grond van religie en afkomst minder rechten toekennen.

- De PVV heeft het over neprechters en noemt het democratisch gekozen parlement een nepparlement.

Logisch dat democratische oartijen, zelfs degenen die ook kritisch staan ten opzichte van immigratie of islam, hier niet graag mee willen samenwerken.Geheel en al eens. Daarom ben ik ook oprecht benieuwd hoe PVV stemmers denken dat zij erop vooruit gaan als het partijprogramma daadwerkelijk gevolgd zou worden.
quote:hollebollegijs schreef op 13 februari 2017 @ 16:46:

[...]





Dat hadden veel VVD / PVDA stemmers natuurlijk ook met de samenwerking tussen die 2 partijen in 2012

Nou ja dat waren ook veel 'strategische' stemmen..

Ik stem maar PvdA want VVD mag niet winnen en ik stem maar VVD want PvdA mag niet winnen..
Alle reacties Link kopieren
Dat hele idee van wie "wint" is absurd. Vinden jullie nu echt dat een partij die slechts zo'n 20% van de stemmen haalt wint en recht heeft op het premierschap?



Wellicht zou het goed zijn om de premier rechtstreeks te kiezen, met een tweede ronde als er in de eerste ronde niemand een meerderheid haalt. Dan kunnen we voor onze volsvertegenwoordiging gewoon stemmen op de partij die het meest bij ons past en hoeven we niet meer strategisch te stemmen om te zorgen dat iemand wellicht "wint" met 25% in plaats van 20%.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 13 februari 2017 @ 17:22:

De PVV heeft een aantal punten die op gespannen voet met de rechtsstaat staan. Dat is geeneens zozeer het anti-immigratie aspect (een rechtsstaat kan immigratie beperken) maar het zijn deze punten:

- De PVV wil dat rechters tussentijds door de regering kunnen worden onstslagen. Dit is het einde van de scheiding der machten en de onafhankelijke rechtspraak.

- De PVV wil administratieve detentie invoeren. Dit houdt het opsluiten van burgers in zonder formele aanklacht en rechterlijke toetsing van de detentie. Dit is wat in dictaturen gebruikelijk is.

- De PVV wil Nederlandse staatsburgers op grond van religie en afkomst minder rechten toekennen.

- De PVV heeft het over neprechters en noemt het democratisch gekozen parlement een nepparlement.

Logisch dat democratische oartijen, zelfs degenen die ook kritisch staan ten opzichte van immigratie of islam, hier niet graag mee willen samenwerken.De uitspraak "mensen die moslim zijn alleen wanneer het ze uitkomt" past hier wel goed bij... Wanneer het Wilders goed uitkomt vind hij ook alles prachtig. Zoniet dan niet zoals met die rechters die hem veroordeeld hebben.
De pvv wil asielzoekers niet meer opnemen. Mag hij willen, Nederland is dat gewoon verplicht door internationale verdragen.



De pvv wil geen geld meer steken in dingen als windmolens. Prima, gaat er meer geld naar islamitische landen voor de olie toch! Ook vraag ik me af of het wel toegestaan is dat een land geen aandacht besteed aan dingen als windmolens.



De pvv wil uit de EU. Ik vraag me af of dat wel zomaar kan, Nederland heeft daarvoor een verdrag ondertekend en kan je die wel zo makkelijk opzeggen? Waarschijnlijk niet zo makkelijk als pvv het laat lijken,



De pvv wil een verbod op islamitische scholen. Dat kan alleen als ook katholieke en protestante scholen weg moeten, anders is dat discriminatie. Anders is het misschien nog mogelijk met argumentatie waarom alleen islamistische weg moeten, maar dat zal wel niet lukken want er is geen geldige reden voor die wereldwijd erkend wordt.



Pvv wil meer geld naar de zorg, best een leuk plan maar waar moet dat geld vandaan komen? Geld dat er niet is kan je ook niet uitgeven. Geertje kan zijn eigen standpunten niet eens toelichten, dan weet je al dat het niks wordt,



Pvv wil bindend referendum, goed plan man, dan hebben een ook geen politici meer nodig gekozen zijn om namens Nederlanders beslissingen te doen. Scheelt weer geld met beveiliging en is ook echt heel intelligent bedacht, maar dan kunnen we misschien Geetje wegstemmen dus no wat dat hij dit in gaat invoeren.





Kortom, er verandert niks met de pvv aan de macht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven