pvv-stemmers

17-01-2015 15:21 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet beschrijven, maar ben wel geintresseerd in de meningen van anderen.

Ik was gisteren op een verjaardag waar mensen nogal een mening hadden over pvv-stemmers. Samengevat: ze discrimineren, saboteren de samenleving en kunnen niet veranderen. Mensen zou ook niet met hun in gesprek gaan omdat ze toch niet te overtuigen zijn. Ik vind dit nogal een diskwalificatie van heel veel mensen. Eigenlijk doen deze mensen hetzelfde als mensen die discrimineren, het generaliseren van een bepaalde groep.



Ook vind ik het heel beledigd dat mensen zeggen dat je met dit soort mensen kunt omgaan. Ik trek het mij misschien te persoonlijk aan, maar hoor het zo vaak dat er een beetje moe van wordt. Ik keur de uitlatingen van de pvv ook niet goed, maar probeer liever te snappen waarom mensen op zo'n partij stemmen dan ze gelijk te veroordelen.



Misschien speelt ook mee dat circa 50% van mijn familie pvv stemt. En het zijn allemaal normale mensen, die werken, hun kinderen naar beste kunnen opvoeden en zelfs allochtone vrouwen helpen Nederlands te leren.



Maar goed, misschien heeft iemand hier briljante inzichten, die mij kunnen helpen of relativeren.
Alle reacties Link kopieren
http://www.republiekalloc ... emmen-er-pvv-ewoud-butter



Een paar oude onderzoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.eburon.nl/achter_de_pvv
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://sargasso.nl/de-gekleurde-pvv-stemmer/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Geen idee wie dé PVV stemmer is. Al zal ik geen hoge pet ophebben van iemand die in Geert Wilders een goede leider ziet. Die man heeft een paar stokpaardjes en weinig inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Bianca!



@penelope ik ben ook het ook niet met deze mensen eens (ben zelf actief bij een andere politieke partij. Maar juist om de pvv aan draagvlak te laten inboeten, zou ik graag willen weten waarom deze mensen pvv stemmen. Dan kun je dat aanpakken of met meer kennis bij deze mensen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 15:34:

, zou ik graag willen weten waarom deze mensen pvv stemmen. .





Zo simpel kan het zijn :





" Als ze me bijvoorbeeld vertelden dat ze last hadden van de moskee bij hun in de buurt, omdat die zoveel kabaal maakt, vroeg ik ze of ik dat zelf een keer mocht komen waarnemen. En dan blijkt die moskee inderdaad veel overlast te geven en kun je je beter indenken hoe mensen tot een stem op de PVV komen.’
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Verliezers van globalisering



Het lijkt erop dat Henk en Ingrid, niet alleen in Nederland maar ook in andere West-Europese landen, de verliezers van het globaliseringsproces zijn. Het zijn mensen met minder kansen op de arbeidsmarkt. Ze hebben immers lagere opleidingen, zijn afkomstig uit lagere klassen en zijn vaker werkloos. Ze voelen zich bedreigd door toenemende immigratie, omdat ze vrezen dat immigranten hun banen inpikken. Ze vrezen Europese integratie omdat ze bang zijn dat Nederland wordt weggedrukt door Brussel. En ze zijn zeer negatief over het functioneren van de politiek omdat in hun ogen de gevestigde politieke partijen verantwoordelijk zijn voor al deze negatieve ontwikkelingen. Het ligt dan voor de hand te stemmen op een partij die deze zorgen deelt.



Misschien moeten we ons wat minder richten op het bashen van radicaal rechtse partijen en de veronderstelde negatieve gevolgen van hun opkomst, en ons wat meer bezighouden met de zorgen van de mensen die op deze partijen stemmen.







http://stukroodvlees.nl/p ... henk-en-ingrid-eigenlijk/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In mijn familie/vriendenkring zitten ook wel pvv stemmers. En ze zijn van verschillende leeftijden en achtergronden. Tja, net zoals de rest van alle mensen dus. Wie tegen een bepaalde groep mensen is vindt genoeg argumenten om ze te diskwalificeren, dat geldt echt niet alleen voor pvv stemmers.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 15:34:

Bedankt Bianca!



@penelope ik ben ook het ook niet met deze mensen eens (ben zelf actief bij een andere politieke partij. Maar juist om de pvv aan draagvlak te laten inboeten, zou ik graag willen weten waarom deze mensen pvv stemmen. Dan kun je dat aanpakken of met meer kennis bij deze mensen dat doen.

Onvrede denk ik en zich bij andere partijen niet gehoord voelen.

Als ze zich bij andere partijen gehoord zouden voelen dan had een partij als de PVV geen enkel bestaansrecht.

Een groot deel van de kiezers van de PVV stemde daarvoor niet of stemde de gevestigde partijen en voelen zich daar niet langer gehoord.. denk ik..
Alle reacties Link kopieren
http://www.kennislink.nl/publicaties/wi ... -op-de-pvv





" En zo wordt de PVV-aanhang ongrijpbaar. Een deel van de PVV-aanhang is duidelijk aan te wijzen omdat ze hier zelf voor uitkomen en veel standpunten met Wilders delen. Maar de meeste PVV-stemmers hebben juist veel kritiek op de PVV, hopen niet dat de PVV in de regering komt en willen ook niet dat de voorstellen van de PVV werkelijkheid worden. Ze willen slechts het signaal geven dat het beleid moet veranderen. Dat doen ze door een in hun ogen relatief extreme partij te steunen, omdat er anders nooit aandacht voor nieuwe thema’s komt. "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Verjaardagen, borrels en politiek gaan nooit samen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik begin er ook nooit over, maar irriteer mij er wel aan ;)
quote:diamond-gloss schreef op 17 januari 2015 @ 15:44:

[...]



Onvrede denk ik en zich bij andere partijen niet gehoord voelen.

Als ze zich bij andere partijen gehoord zouden voelen dan had een partij als de PVV geen enkel bestaansrecht.

Een groot deel van de kiezers van de PVV stemde daarvoor niet of stemde de gevestigde partijen en voelen zich daar niet langer gehoord.. denk ik..



Ik ken inderdaad verschillende PVV stemmers voor wie het een proteststem is. Ze zijn het ook niet echt met Wilders eens, maar op de één of andere manier hebben ze toch het gevoel dat hij voor ze opkomt.



edit: wat Bianca zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 15:34:

Bedankt Bianca!



@penelope ik ben ook het ook niet met deze mensen eens (ben zelf actief bij een andere politieke partij. Maar juist om de pvv aan draagvlak te laten inboeten, zou ik graag willen weten waarom deze mensen pvv stemmen. Dan kun je dat aanpakken of met meer kennis bij deze mensen dat doen.



Van die laatste zin krijg ik een hele nare smaak in mijn mond



het komt op mij over alsof jij, van een andere partij, de PVV stemmer eens even op de vingers wilt gaan tikken.

Jij goed, zij slecht
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet, maar met kennis over bepaalde zaken of als je in aanraking bent geweest met dingen vermindert de angst. Onbekendheid leidt vaak tot angst. Was jij schetst wil ik juist voorkomen.
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 16:11:

Nee helemaal niet, maar met kennis over bepaalde zaken of als je in aanraking bent geweest met dingen vermindert de angst. Onbekendheid leidt vaak tot angst. Was jij schetst wil ik juist voorkomen.

Je komt over alsof je nogal op een high horse zit..

PVV is slecht dussss moeten die stakkers wakker worden.!

Laat dat nou net zijn wat PVVers van de politiek correcte meute denken..

Ergens is beiden heel lachwekkend..
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 16:11:

Nee helemaal niet, maar met kennis over bepaalde zaken of als je in aanraking bent geweest met dingen vermindert de angst. Onbekendheid leidt vaak tot angst. Was jij schetst wil ik juist voorkomen.Dan ga je subtiel over naar een ander onderwerp. Leuk als je bij mij op verjaardag komt, maar politiek bespreek je thuis maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 16:11:

Nee helemaal niet, maar met kennis over bepaalde zaken of als je in aanraking bent geweest met dingen vermindert de angst. Onbekendheid leidt vaak tot angst. Was jij schetst wil ik juist voorkomen.De grootste groep PVV stemmers woont juist in een multiculti buurtje. Dus niet aan komen kakken met " je hebt nog nooit een buitenlander gezien " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 januari 2015 @ 16:34:

[...]





De grootste groep PVV stemmers woont juist in een multiculti buurtje. Dus niet aan komen kakken met " je hebt nog nooit een buitenlander gezien " .
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op 17 januari 2015 @ 16:11:

Nee helemaal niet, maar met kennis over bepaalde zaken of als je in aanraking bent geweest met dingen vermindert de angst. Onbekendheid leidt vaak tot angst. Was jij schetst wil ik juist voorkomen.

Juist omdat ik in een multi culturele buurt woon en veel met dingen in aanraking kom ben ik "bang"

Mijn dochter kan savonds onmogelijk alleen naar huis door de uitlatingen en verwensingen van die multi culturele buurt genoten en jij zal mij even vertellen dat ik onbekend ben met het probleem en daarom bang zou zijn?

Ik heb zo'n vermoeden dat jij in een overwegend blanke buurt woont en die ene donkerdere buurvrouw al ziet als deel van een multi culturele buurt.
Sterker nog zelfs allochtonen stemmen PVV

turken stemmen pvv
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving best wat PVV-stemmers. Ik kan er echt niet mee zitten. Hier op het forum ooit gelezen dat sommige mensen geen PVV-stemmers in hun vriendenkring zouden willen. Dat vond ik zo'n onzin. Mij boeit het echt niet wat iemand stemt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt ik woon lekker in een blanke buurt en bewust omdat ik 's avonds alleen over straat wil kunnen. Dat durf ik hard op te zeggen en ik wil later ook dat mijn kinderen naar een "witte" school gaan. Maar als ik dat hard op zeg word ik in sommige kringen al weggezet als pvv-er. Het hypocriete andere mensen op dit soort verjaardagen denken het, maar zeggen het niet.



Het lukt niet echt om mijn issue over te krijgen, hmmm is toch lastiger dan ik dacht. Laten ik nogmaals proberen: op een grachtengordel verjaardag wordt vaak afgegeven op pvc-stemmers, ik krijg daar jeuk van. Sommige punten zijn namelijke terecht andere niet. Ik vind dat je niet op pvc-stemmers moet bij voorbaat moet afgeven of zeggen dat ze allemaal extreem rechts zijn zonder dat je snapt waar het vandaar komt. Granny bedankt voor je voorbeeld. Maar dat krijg ik nooit lekker overgebracht :(
De meeste mensen, voor zover ik kan waarnemen, hebben nauwelijks benul over het stemgedrag van de partij waarop ze stemmen. Anders gezegd, niet alleen pvv-stemmers, maar de meeste kiezers, stemmen niet vanwege de politieke standpunten van de partij waar ze op stemmen.



Dat geldt voor mezelf trouwens ook. Ik stem op basis van een zeer beperkt aantal issues, ik weet hoe de partij waar ik op stem feitelijk stemt in de Kamer, en dat was het dan wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven