Regering Oostenrijk wil verbod op gezichtsbedekkende sluiers

31-01-2017 16:02 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een foto op internet van drie personen die helemaal bedekt waren met wit/grijs-gekleurde gewaden, met een soort gaas voor de ogen. Ze stonden rechtop anders had ik gedacht dat ze in een morturarium lagen. Dit zal wel een foto zijn van personen in een ver-weg-land, mensen die willen vluchten voor de onderdrukking dacht ik, maar het was in Oostenrijk. Het land met de prachtige bergen, de vrije koeien, de berggeiten en schone lucht.

Hoe komt het toch dat er een verbod nodig is omdat er mensen zijn die het goed vinden dat vrouwen zo mens-on-erend gekleed gaan?



NU.nl

3 uur geleden



Regering Oostenrijk wil verbod op gezichtsbedekkende sluiers



[foto:© Aangeboden door Sanoma Digital The Netherlands BV]



De Oostenrijkse kanselier Christian Kern zei maandag dat zijn regering uit is op een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers (boerka's en niqabs) in het openbaar.



Het verbod maakt deel uit van een breed pakket van maatregelen waarmee de regering van Kern de populariteit van extreemrechts wil terugdringen, schrijft de Oostenrijkse afdeling van nieuwswebsite The Local.



Kern staat aan het hoofd van een ongemakkelijke coalitie tussen zijn Sociaal Democraten (SPOe) en de centrumrechtse Volkspartij (OeVP). Die coalitie kwam vorige week bijna ten val tijdens crisisonderhandelingen over de toekomstige politieke richting.



"Wij zijn toegewijd aan een open samenleving, wat open communicatie inhoudt. Een gezichtsbedekkende sluier die in het openbaar wordt gedragen staat die in de weg en zal daarom worden verboden", staat in het document dat door het kabinet werd goedgekeurd.



Integratiecontract



Naast het sluierverbod bevatten de 35 pagina's van dat document onder andere maatregelen die de overheid bredere bevoegdheden geven op het gebied van surveillance en beveiliging.



Ook moeten migranten voortaan een "integratiecontract" en een "normen- en waardenverklaring" tekenen en wordt de toegang tot de Oostenrijkse arbeidsmarkt beperkt voor buitenlandse arbeidskrachten.



"Diegenen die niet bereid zijn onze waarden uit de Verlichting te accepteren, zullen ons land en onze maatschappij moeten verlaten", aldus de tekst.



De maatregelen moeten in de komende achttien maanden worden ingevoerd. Een groot aantal moet nog wel worden goedgekeurd door het Oostenrijkse parlement.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de stelling? Want met die laatste vraag kan ik niet zoveel. Immers is mens-on-erend jou mening over dergelijke kleding en is niet iedereen die mening toegedaan.
Alle reacties Link kopieren
Prima plan, lijkt me. Er worden geen onmenselijke dingen gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens een opmerkelijke manier om extreem-rechts te willen terugdringen. Het lijkt mij eerder koren op de extreem-rechtse molen. Liever zie ik dat extreem gedachtengoed zelf bestreden wordt. Extremisme lijdt zelden tot positieve zaken, en eraan toegeven lijkt mij een uitermate onverstandige zet. Dat ze de maatregelen dus op dergelijke wijze presenteren vind ik geen puik plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 31 januari 2017 @ 16:21:

Ik vind het overigens een opmerkelijke manier om extreem-rechts te willen terugdringen. Het lijkt mij eerder koren op de extreem-rechtse molen. Liever zie ik dat extreem gedachtengoed zelf bestreden wordt. Extremisme lijdt zelden tot positieve zaken, en eraan toegeven lijkt mij een uitermate onverstandige zet. Dat ze de maatregelen dus op dergelijke wijze presenteren vind ik geen puik plan.Links, rechts, Extreem-rechts, extreem-links, paars of blauw. extreem-gedachtengoed, Koren op de extreem-rechtse-molen? Wat nog meer? Ik heb het niet zo met mensen-in-hokjes-plaatsen. Ik geef mijn mening, en niet een mening die bij een of andere partij of groep hoort.

LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 31 januari 2017 @ 16:09:

Wat is de stelling? Want met die laatste vraag kan ik niet zoveel. Immers is mens-on-erend jou mening over dergelijke kleding en is niet iedereen die mening toegedaan. Ik vind het mens-on-erend. Diegene die dit gewoon vinden vind ik pas extreem....



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 31 januari 2017 @ 16:30:

[...]





Links, rechts, Extreem-rechts, extreem-links, paars of blauw. extreem-gedachtengoed, Koren op de extreem-rechtse-molen? Wat nog meer? Ik heb het niet zo met mensen-in-ophokjes-plaatsen. Ik geef mijn mening, en niet een mening die bij een of andere partij of groep hoort.





De tweede alinea van het artikel dat je hebt geplaatst haalt extreem-rechts aan als een deel van de motivatie om de maatregelen in te voeren. Die hokjes werpt het zelf op. Mijn mening is dus dat ik mij niet in die motivatie kan vinden, en mijn visie op het tegengaan van mensen met een extremistisch gedachtengoed (in casu rechts) afwijkt van hetgeen in het artikel wordt gepresenteerd als aanpak.



Overigens, als je het niet zo op in hokjes plaatsen hebt zou ik je OP nog eens kritisch nalezen
verkeerd gelezen
Alle reacties Link kopieren
Waarom die streepjes tussen de let-ter-gre-pen?



Het is trouwens mensonterend.
Vivo per lei
Ik vind dat een land het recht heeft om bepaalde dingen niet toelaatbaar te vinden. Als wij in bikini, kort gerokt met een croptopje door een moslimland willen kuieren wordt dat ook niet bepaald positief ontvangen toch?
Het wordt dan van de zomer wel leeg in Zell am See.



http://m.zoover.nl/go/destination/witht ... ials/45763
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 31 januari 2017 @ 16:32:

[...]





Ik vind het mens-on-erend. Diegene die dit gewoon vinden vind ik pas extreem....



Dat mag je ook vinden- daar niet van. Maar ik vroeg mij af wat de stelling van het topic was. Die vraag die je stelde gaat uit van jou visie op dergelijke kleding, niet de in het artikel genoemde maatregelen en de motivatie daarachter. Dat laatste lijkt mij het onderwerp voor dr discussie?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed.... Wil je integreren moet je aan bepaalde voor dingen voldoen....
Alle reacties Link kopieren
-ze -wil-opval-len-
Alle reacties Link kopieren
Prima plan.

Je hoort gewoon herkenbaar te zijn en met zo'n geval ben je dat niet.
Die commentaren lol.

Mekka am See
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hier laatst een video over op Youtube van Ayaan Hirsi Ali. Wat mij betreft een sterk punt:



Ayaan Hirsi Ali: Banning the Burqa Misses the Point

https://www.youtube.com/watch?v=z40ZnDLeXUk
Prima plan. Laat die ongelijkheid maar in de landen die nog wat eeuwen beschaving te gaan hebben.



Geen idee trouwens dat Zell am See tegenwoordig het Mekka van Oostenrijk is.
Alle reacties Link kopieren
de Oostenrijkers hebben zelf al die rijke Arabieren naar Zell gelokt met een reclame campagne.

Zell schijnt op iets uit de koran te lijken en zo hebben ze dat in die landen gepromoot.

moet je natuurlijk niet gaan zeuren als die mensen dan in hun eigen kleding komen, ze geven vast geld uit als water.
wij slapen nooit.
Ja. Ben er pas geleden geweest. Nostalgie. Dacht ik.... Had ik dat maar niet gedaan. Ik voelde mij daar een 'minderwaardig' mens (om met van Dam te spreken). Er werd gesist, gespuugd, geloerd. Je werd van de stoep gebeukt door hordes gillende kinderen met katjonge Aziatische nannies. Teksten, menu's, winkelsn in het Arabisch. Ik dacht....dit wil ik niet voor Europa.

Maar ja, wat doe je er aan? Ik ben maar weggegaan en ben niet van plan weer terug te gaan
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2017 @ 17:50:

de Oostenrijkers hebben zelf al die rijke Arabieren naar Zell gelokt met een reclame campagne.

Zell schijnt op iets uit de koran te lijken en zo hebben ze dat in die landen gepromoot.

moet je natuurlijk niet gaan zeuren als die mensen dan in hun eigen kleding komen, ze geven vast geld uit als water.



De Oostenrijkers niet hoor. Een reclame bureau voor vakanties heeft het flink gepromoot.

De gemiddelde Oostenrijker is er niet blij mee. Hoe ik dat weet? Vaak met Oostenrijkers babbelen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.elkedagvakant ... -noemt-oostenrijk-hemels/
wij slapen nooit.
He is trouwens niet alleen in Zell maar ook in Saalbach, Kaprun, Leogang en nog veeeel meer dorpen. Maar in Zell is echt klein Saoudi Arabië. Wachten is het nu op de ingevlogen zedenpolitie.
Alle reacties Link kopieren
Zell am See is een verschrikking, sta je in een supermarkt tussen de zwarte gewaden, geen pretje. Maar blijkbaar een goede inkomstenbron. Ik vraag me af of men deze groep dan ook gaat weren.
Ze zetten dr à la Trump gewoon een muur omheen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven