Rellen na Jong Oranje-Marokko

22-05-2007 23:05 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duel Jong Oranje eindigt in chaos


TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.






Moet nu zelfs een (terecht)  gewonnnen wedstrijd door jonge Marokkanen worden aangegrepen om te demonstreren hoezeer ze een hekel hebben aan het land waarin ze wonen ?   Hoe moeten we dit zien ?
Alle reacties Link kopieren
Fille, Hans Janmaat zag al van verre aankomen waar wij nu mee zitten. Sterker nog, wat Hans Janmaat verwoordde is nu reeds rechts ingehaald door politici als Verdonk en Wilders (of zelfs door de VVD als partij). En dat terwijl Janmaat veroordeeld werd wegens discriminatie.

Na jaren lang pappen en nat houden blijkt de multiculturele samenleving één grote zeepbel. Multicultureel leidt tot botsingen, overal ter wereld.



Dat er genoeg aangepaste allochtonen zijn is mij genoegzaam bekend. Dat zijn ook niet de mensen die de problemen veroorzaken. De problemen worden veroorzaakt door onaangepaste lieden. Als kinderen door moeders in lange zwarte gewaden naar school worden gebracht, de juffrouw met het blonde haar voor hoer uitmaken, moeder consequent drie meter achter vader zien lopen, thuis geen nederlands horen en in de moskee haatzaaiende imams aan moeten horen kan je ook niet verwachten dat daar veel goeds uit voort komt.



Als je het allemaal eens mee wilt maken, kom naar Den Haag. Daar kunnen we bovenstaand verhaal met praktijkvoorbeelden ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
BGB, ik ben het helemaal met je posting eens.

Helaas zijn het niet alleen de jongeren/pubers, maar een groot deel wordt het zo van huis uit meegegeven. Zij zijn Marokkaan en daar moeten ze trots op zijn. Dat ze Nederlander zijn of van Marokkaanse afkomst hoor je veel te weinig.

Zo'n snotjong uit de klas van mijn jongste, groep 4, kwam vanochtend met veel bravour binnen. Hij vond het geweldig dat er rellen waren geweest en zei daarbij notabene dat Marokkanen altijd voorop gaan. De meester greep meteen in en zei dat hij maar eens goed moest nadenken en dat dat niets was om trots op te zijn. Goh, dat vond het ventje toch maar een vreemde opvatting was in zijn gezicht en aan zijn houding te zien.



Ik ken het gezin en weet dat dit niet iets stoers is dat hij op straat opgepikt heeft. Helaas is heel dat gezin zo. Ik ben de juf van zijn kleine broertje en je moet eens zien hoe die doet als de juf iets wil. Commentaar, in zijn nog amper te verstane taal, dat hij papa of mama gaat zeggen. En jawel, dat doet hij dus ook. Moeder heeft me al eens aangesproken ove hoe hij behandeld moet worden. Sorry, maar ik heb niet alleen hem en ben niet de oppas ofzo.

Dezelfe klachten hoor ik via mijn schoonzus die in het onderwijs zit.

En in mijn wijk zie ik er zo heel wat opgroeien.



Alle reacties Link kopieren


Boop2 ; je zegt zélf ; mijn man is Marokkaan................. Wat wil je nou wat wij van iemand zeggen/denken ? Jij zegt zelf ook niet ; mijn man, die Nederlander i maar gebóren is in Marokka, of van Marokkaanse afkomst is..........

En dát is misschien wel het punt; jonge knullen wiens ouders wellicht óók hier geboren zijn zeggen dat ze Marokkaan zijn......... voelen zich Marokkaans....



Vraag eens aan iemand met een donkere huidskelur waar hij vandaan komt ..........( en dan bedoel ik ; waar wóón je ? ) . dan zegt zo iemand "Marokko " ......... nou, da's ver rijden elke dag voor je werk :o:o Als ik dan vraag "ben je daar geboren "  blijkt dat dat dan ook niet het geval is , maar wel zijn (o)pa ofzo.... nou, schiet mij maar lek.




sinds wanneer hebben Marokkanen een donkere huidskleur, de meeste Marokkanen zijn vrij licht hoor,of licht getint..dus als je mensen ziet met een donkere huidskleur dan zijn het meestal geen Marokkanen:?





en verder vrij triest hoe die jongens tekeer gingen... het sloeg echt totaal nergens op, ook zielig voor de ouders..je zou je zoon maar terug zien op de foto's uit de krant
Alle reacties Link kopieren
BGB, ik ben het helemaal met je posting eens.

Helaas zijn het niet alleen de jongeren/pubers, maar een groot deel wordt het zo van huis uit meegegeven. Zij zijn Marokkaan en daar moeten ze trots op zijn. Dat ze Nederlander zijn of van Marokkaanse afkomst hoor je veel te weinig.

Zo'n snotjong uit de klas van mijn jongste, groep 4, kwam vanochtend met veel bravour binnen. Hij vond het geweldig dat er rellen waren geweest en zei daarbij notabene dat Marokkanen altijd voorop gaan. De meester greep meteen in en zei dat hij maar eens goed moest nadenken en dat dat niets was om trots op te zijn. Goh, dat vond het ventje toch maar een vreemde opvatting was in zijn gezicht en aan zijn houding te zien.



Ik ken het gezin en weet dat dit niet iets stoers is dat hij op straat opgepikt heeft. Helaas is heel dat gezin zo. Ik ben de juf van zijn kleine broertje en je moet eens zien hoe die doet als de juf iets wil. Commentaar, in zijn nog amper te verstane taal, dat hij papa of mama gaat zeggen. En jawel, dat doet hij dus ook. Moeder heeft me al eens aangesproken ove hoe hij behandeld moet worden. Sorry, maar ik heb niet alleen hem en ben niet de oppas ofzo.

Dezelfe klachten hoor ik via mijn schoonzus die in het onderwijs zit.

En in mijn wijk zie ik er zo heel wat opgroeien.









Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

Denk jij nou echt dat die jongeren van hun ouders gehoord hadden dat ze moesten rellen..komop zeg

Ik durf te wedden dat ze flinke problemen krijgen, als hun ouders hun hebben gezien in de krant

juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.
Alle reacties Link kopieren


Juist Fille.

Mijn man is Marokkaan en zeker goed geintegreerd. Spreekt de taal, heeft een goede baan enz. Maar, en nu komt die grote maar, als het er op aankomt is hij toch 'die Marokkaan'. Hoe hij zich ook aanpast hier, men blijft hem zien als een buitenlander.
een goede baan heeft weer niks met integratie te maken, als je als Marokkaan een MBO baan hebt of je werkt in een supermarkt, dan ben je net zo goed ook geintegreerd

Veel eerste generatie Marokkanen hebben geen goede baan, logisch want ze kwamen hier als 18jarige jongeman om te werken

Mijn vader spreekt heel goed Nederlands, mijn moeder ook, maar een goede baan hebben ze nooit gehad, en daar kunnen ze niks aan doen..hun hebben die kansen niet gehad..ik weer wel gelukkig, maar ze zijn echt niet dom ofzo..




quote: lolotte reageerde





Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

Denk jij nou echt dat die jongeren van hun ouders gehoord hadden dat ze moesten rellen..komop zeg

Ik durf te wedden dat ze flinke problemen krijgen, als hun ouders hun hebben gezien in de krant

juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.

Vrijheid van meningsuiting ? En hoezo, "Jij moet" ????



Alle reacties Link kopieren


Boop2 ; je zegt zélf ; mijn man is Marokkaan................. Wat wil je nou wat wij van iemand zeggen/denken ? Jij zegt zelf ook niet ; mijn man, die Nederlander i maar gebóren is in Marokka, of van Marokkaanse afkomst is..........

En dát is misschien wel het punt; jonge knullen wiens ouders wellicht óók hier geboren zijn zeggen dat ze Marokkaan zijn......... voelen zich Marokkaans....



Vraag eens aan iemand met een donkere huidskelur waar hij vandaan komt ..........( en dan bedoel ik ; waar wóón je ? ) . dan zegt zo iemand "Marokko " ......... nou, da's ver rijden elke dag voor je werk :o:o Als ik dan vraag "ben je daar geboren "  blijkt dat dat dan ook niet het geval is , maar wel zijn (o)pa ofzo.... nou, schiet mij maar lek.
Als jij iemand met een 'donkere huidskleur' zou vragen waar hij vandaan komt en hij zegt: 'Kutkrabbeveen' dan is meestal de daarop volgende vraag: 'waar kom je echt vandaan' of 'waar komen je ouders dan vandaan.' Het gaat ook niet zozeer om 'Marokkaan' maar wel aan het stickertje dat daar meteen aan vast zit. Er is ook niks met je Marokkaanse achtergrond in ere houden. Het zou wel fijn zijn als je je ook Nederlander voelt. Maar ik denk dat veel jongeren dat wel doen als ze op vakantie zijn in Marokko. Maar als een samenleving je uitkotst, dan verzet je je daartegen.







Willem, nu is de randstad al niet meer voldoende maar moet het persé Den Haag zijn? Toch bijzonder dat er zoveel Marokkaanse Nederlanders zijn maar dat jij de enige bent op dit forum die er mee in aanraking komt.
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



Boop2 ; je zegt zélf ; mijn man is Marokkaan................. Wat wil je nou wat wij van iemand zeggen/denken ? Jij zegt zelf ook niet ; mijn man, die Nederlander i maar gebóren is in Marokka, of van Marokkaanse afkomst is..........

En dát is misschien wel het punt; jonge knullen wiens ouders wellicht óók hier geboren zijn zeggen dat ze Marokkaan zijn......... voelen zich Marokkaans....



Vraag eens aan iemand met een donkere huidskelur waar hij vandaan komt ..........( en dan bedoel ik ; waar wóón je ? ) . dan zegt zo iemand "Marokko " ......... nou, da's ver rijden elke dag voor je werk :o:o Als ik dan vraag "ben je daar geboren "  blijkt dat dat dan ook niet het geval is , maar wel zijn (o)pa ofzo.... nou, schiet mij maar lek.

sinds wanneer hebben Marokkanen een donkere huidskleur, de meeste Marokkanen zijn vrij licht hoor,of licht getint.ik zal voortaan zeggen ; mensen die eruit zien alsof ze weleens uit MAROKKA KONDEN KOMEN MAAR MISSCHIEN OOK WEL ERGENS ANDERS VANDAAN >>>>OKË ? .dus als je mensen ziet met een donkere huidskleur dan zijn het meestal geen Marokkanen:?sjezus , hebben ze in Marokko ook zoveel slakken en zout teveel ?





en verder vrij triest hoe die jongens tekeer gingen... het sloeg echt totaal nergens op, ook zielig voor de ouders..je zou je zoon maar terug zien op de foto's uit de krant
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan ik geen MarokkO typen ? Zie steeds na plaatsing dat ik toch weer MarokkA getypt hebt.......... excusez- moi !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het gaat er niet om dat Randstedelingen zich beter voelen dan het volk dat er buiten woont. Maar in de Randstad worden mensen met heel andere problemen geconfronteerd dan mensen van buiten de Randstad. Als ik die lui hier op het forum hoor mekkeren over wat goed is en wat slecht, als ik ze van verbazing achterover hoor vallen als blijkt dat er in de Randstad voetbalverenigingen zijn die uitsluitend bestaan uit Turken en/of Marokkanen, als ik bemerk dat ze mannen met baarden en jurken en vrouwen in zwarte gewaden en met bedekte hoofden alleen van het 8 uur journaal kennen, dan valt mijn bek open van verbazing. Geloof me maar, Nederland staat er wat dat betreft anders voor dan menigeen vermoed.




Willem, maak je geen zorgen, FC Anatolia '94 bestaat in Hoogezand. En tjsa, 's lands wijs, 's lands eer. Turkse voetballertjes die bij andere voetbalverenigingen i Hoogezand zijn opgekweekt gaan de resultaten van die kweek bij FC Anatolia in de praktijk brengen.



Hoezo, integratie ?
Alle reacties Link kopieren
hmmm als ik jouw reacties lees, dan lijkt het ook net reacties van een niet-geintegreerde allochtoon...........zoveel taalfoutjes maak je



ja ik vond het nogal dom de opmerking "donkere huidskleur" bij een donkere huidskleur dan denk ik meestal niet aan Marokkanen, maar aan indo's en Antillianen, Surinamers

En verder als iemand mij vraagt waar ik vandaan kom, dan zeg ik ook ben Marokkaans...als je vraagt waar iemand woont, dan zeg je gewoon : Waar woon je..en dan krijg je vanzelf wel te horen waar diegene woont..
Alle reacties Link kopieren


hmmm als ik jouw reacties lees, dan lijkt het ook net reacties van een niet-geintegreerde allochtoon...........zoveel taalfoutjes maak je



ja ik vond het nogal dom de opmerking "donkere huidskleur" bij een donkere huidskleur dan denk ik meestal niet aan Marokkanen, maar aan indo's en Antillianen, Surinamers

En verder als iemand mij vraagt waar ik vandaan kom, dan zeg ik ook ben Marokkaans...als je vraagt waar iemand woont, dan zeg je gewoon : Waar woon je..en dan krijg je vanzelf wel te horen waar diegene woont..
deze reactie was dus bedoeld voor :blijfgewoonbianca
Alle reacties Link kopieren
quote: fille reageerde

Als jij iemand met een 'donkere huidskleur' zou vragen waar hij vandaan komt en hij zegt: 'Kutkrabbeveen' dan is meestal de daarop volgende vraag: 'waar kom je echt vandaan' of 'waar komen je ouders dan vandaan.'Niet als ik het vraag met de intentie iemand even bij de bushalte af te zetten omdat het regent en ik met de auto ben.... Ook niet als ik iemand net leer kennen in de kroeg en wil weten of hij vaker in deze omgeving uit gaat...  Het gaat ook niet zozeer om 'Marokkaan' maar wel aan het stickertje dat daar meteen aan vast zit. Er is ook niks met je Marokkaanse achtergrond in ere houden. Het zou wel fijn zijn als je je ook Nederlander voelt. Maar ik denk dat veel jongeren dat wel doen als ze op vakantie zijn in Marokko. Maar als een samenleving je uitkotst, dan verzet je je daartegen. Als ik zie hoe basisschoolkinderen met elkaar omgaan, dan geloof ik niet ! oprecht niet ! dat een jongetje van pak-m-beet 9 jaar zich uitgekotst voelt.....maar  eenmaal 16 moeten ze ineens zo nodig met alleen nog maar andere jongens met een iets lichtere dan donker getinte huidskleur omgaan die misschien wel misschien niet ook uit MarokkO komen en deugt er niets van de manier waarop ze behandeld zijn/ worden ? Dat gaat er niet in bij mij.



Willem, nu is de randstad al niet meer voldoende maar moet het persé Den Haag zijn? Toch bijzonder dat er zoveel Marokkaanse Nederlanders zijn maar dat jij de enige bent op dit forum die er mee in aanraking komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde





quote: lolotte reageerde





Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

Denk jij nou echt dat die jongeren van hun ouders gehoord hadden dat ze moesten rellen..komop zeg

Ik durf te wedden dat ze flinke problemen krijgen, als hun ouders hun hebben gezien in de krant

juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.



Vrijheid van meningsuiting ? En hoezo, "Jij moet" ????







vind het vrij laag om de ouders te beschuldigen



Sommige hier doen alsof ze Marokkanen deskundigen zijn...zo komisch gewoon..ik denk dat een echte Marokkaan wel beter weet hoe de Berberse/Arabische cultuur in elkaar steekt
Alle reacties Link kopieren
hmmm als ik jouw reacties lees, dan lijkt het ook net reacties van een niet-geintegreerde allochtoon...........zoveel taalfoutjes maak je goed he . .....pas me zo goed aan..... je zou maar eens discrimineren in iemand zijn ogen. Nee meid, ik kan gewoon ontzettend slecht typen.



ja ik vond het nogal dom ??? de opmerking "donkere huidskleur" bij een donkere huidskleur dan denk ik meestal niet aan Marokkanen, maar aan indo's en Antillianen, Surinamersdat denk JIJ . Ik denk bij donker ; paki, hindoe, suri, anti, indo, eskimo, Guadaloupe, Ghana........ alles behalve blank eigenlijk.

En verder als iemand mij vraagt waar ik vandaan kom, dan zeg ik ook ben Marokkaans...typisch.je bent toch ook in Nederland geboren ? In dat geval zoals jij het stelt zou je je geboorteplaats moeten vermelden ipv het land van je voorouders. als je vraagt waar iemand woont, dan zeg je gewoon : Waar woon je..Tsja , in sommige streken zegen ze ; waar kom je weg...en dan wordt ook bedoeld ; waar kom je vandaan ......of ; waar wóón je. en dan krijg je vanzelf wel te horen waar diegene woont..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote: marokkaanse-s reageerde ik denk dat een echte Marokkaan wel beter weet hoe de Berberse/Arabische cultuur in elkaar steekt

Ben jij een "echte "dan  ? Denk dat jij meer Hollands bent dan je lief is........

Maar oké..............reageer jij dan eens op "gedrag MAROKKANEN VERKLAART ? " .............als je wilt , natuurlijk........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde



hmmm als ik jouw reacties lees, dan lijkt het ook net reacties van een niet-geintegreerde allochtoon...........zoveel taalfoutjes maak je goed he . .....pas me zo goed aan..... je zou maar eens discrimineren in iemand zijn ogen. Nee meid, ik kan gewoon ontzettend slecht typen.



ja ik vond het nogal dom ??? de opmerking "donkere huidskleur" bij een donkere huidskleur dan denk ik meestal niet aan Marokkanen, maar aan indo's en Antillianen, Surinamersdat denk JIJ . Ik denk bij donker ; paki, hindoe, suri, anti, indo, eskimo, Guadaloupe, Ghana........ alles behalve blank eigenlijk.

En verder als iemand mij vraagt waar ik vandaan kom, dan zeg ik ook ben Marokkaans...typisch.je bent toch ook in Nederland geboren ? In dat geval zoals jij het stelt zou je je geboorteplaats moeten vermelden ipv het land van je voorouders. als je vraagt waar iemand woont, dan zeg je gewoon : Waar woon je..Tsja , in sommige streken zegen ze ; waar kom je weg...en dan wordt ook bedoeld ; waar kom je vandaan ......of ; waar wóón je. en dan krijg je vanzelf wel te horen waar diegene woont..
als mensen aan mij vragen waar ik vandaan kom, dan bedoelen ze meestal mijn afkomst..en dit word nogal wel eens gevraagd(vooral toen ik nog geen hoofddoek droeg), want aan mijn uiterlijk is niet direct te zien dat ik Marokkaans ben, ik zou ook een  donkere Nederlander kunnen zijn, of een Spaanse ,Turkse

Maar tegenwoordig herkennen ze me wel als Marokkaanse aan mijn hoofddoekstijl, Turkse vrouwen dragen de hoofddoek heel anders
Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde ik denk dat een echte Marokkaan wel beter weet hoe de Berberse/Arabische cultuur in elkaar steekt

Ben jij een "echte "dan  ? Denk dat jij meer Hollands bent dan je lief is........

Maar oké..............reageer jij dan eens op "gedrag MAROKKANEN VERKLAART ? " .............als je wilt , natuurlijk........



huh ik volg je nu even niet, hoe bedoel je een echte:?

Ik ben een gemixte Marokkaanse zowel Arabisch als Berbers
Alle reacties Link kopieren


Boop2 ; je zegt zélf ; mijn man is Marokkaan................. Wat wil je nou wat wij van iemand zeggen/denken ? Jij zegt zelf ook niet ; mijn man, die Nederlander i maar gebóren is in Marokka, of van Marokkaanse afkomst is..........

En dát is misschien wel het punt; jonge knullen wiens ouders wellicht óók hier geboren zijn zeggen dat ze Marokkaan zijn......... voelen zich Marokkaans....



Vraag eens aan iemand met een donkere huidskelur waar hij vandaan komt ..........( en dan bedoel ik ; waar wóón je ? ) . dan zegt zo iemand "Marokko " ......... nou, da's ver rijden elke dag voor je werk :o:o Als ik dan vraag "ben je daar geboren "  blijkt dat dat dan ook niet het geval is , maar wel zijn (o)pa ofzo.... nou, schiet mij maar lek.
Mijn man heeft helemaal niet de Nederlandse nationaliteit. Een nationaliteit heeft voor mij helemaal niets te maken met geintegreerd zijn.

Je kunt je best Marokkaan voelen en toch perfect geintegreerd zijn.

Geintegreerd zijn betekent toch niet dat je je afkomst moet verloochenen / vergeten / opgeven of wat dan ook? Je kunt best perfect geintegreerd zijn en toch trots zijn op je afkomst.

Laat eerst eens duidelijk worden wat men nou eigenlijk bedoeld met 'geintegreerd zijn'.
Alle reacties Link kopieren




quote: Boop2 reageerde



Juist Fille.

Mijn man is Marokkaan en zeker goed geintegreerd. Spreekt de taal, heeft een goede baan enz. Maar, en nu komt die grote maar, als het er op aankomt is hij toch 'die Marokkaan'. Hoe hij zich ook aanpast hier, men blijft hem zien als een buitenlander. een goede baan heeft weer niks met integratie te maken, als je als Marokkaan een MBO baan hebt of je werkt in een supermarkt, dan ben je net zo goed ook geintegreerd

Veel eerste generatie Marokkanen hebben geen goede baan, logisch want ze kwamen hier als 18jarige jongeman om te werken

Mijn vader spreekt heel goed Nederlands, mijn moeder ook, maar een goede baan hebben ze nooit gehad, en daar kunnen ze niks aan doen..hun hebben die kansen niet gehad..ik weer wel gelukkig, maar ze zijn echt niet dom ofzo..





Inderdaad Marokkaanse-s. Maar ik wil ook helemaal niet insinueren dat je niet geintegreerd bent als je geen goede baan hebt en ik zeg al helemaal niet dat je dan dom bent. Intelligent / slim zijn heeft ook niets met je opleiding te maken.

Mijn schoonvader was een hele slimme / intelligente man, ondanks dat hij niet kon lezen of schrijven. En als je ziet wat die man bereikt heeft als analfabeet, dan kan ik daar alleen maar bewondering voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote: Boop2 reageerde

Geintegreerd zijn betekent toch niet dat je je afkomst moet verloochenen / vergeten / opgeven of wat dan ook? Je kunt best perfect geintegreerd zijn en toch trots zijn op je afkomst. prima ! Maar zou toch ook heel leuk zijn als mensen trots waren op het land waar ze wonen en/of ook echt geboren zijn.

Laat eerst eens duidelijk worden wat men nou eigenlijk bedoeld met 'geintegreerd zijn'.bekend zijn met  én niet tegen de gangbare normen en waarden van een land.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Correctie ; je mag er wel tégen zijn , tegen de normen/ waarden van een land , maar er niet van uitgaan , of eisen, op opleggen  dat een land / cultuur omwille van jouw andere gewoontes verandert . ( ik noem bijv. het verworven recht van homo's om hand in hand over straat te kunnen lopen  )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



Boop2 ; je zegt zélf ; mijn man is Marokkaan................. Wat wil je nou wat wij van iemand zeggen/denken ? Jij zegt zelf ook niet ; mijn man, die Nederlander i maar gebóren is in Marokka, of van Marokkaanse afkomst is..........

En dát is misschien wel het punt; jonge knullen wiens ouders wellicht óók hier geboren zijn zeggen dat ze Marokkaan zijn......... voelen zich Marokkaans....



Vraag eens aan iemand met een donkere huidskelur waar hij vandaan komt ..........( en dan bedoel ik ; waar wóón je ? ) . dan zegt zo iemand "Marokko " ......... nou, da's ver rijden elke dag voor je werk :o:o Als ik dan vraag "ben je daar geboren "  blijkt dat dat dan ook niet het geval is , maar wel zijn (o)pa ofzo.... nou, schiet mij maar lek. Mijn man heeft helemaal niet de Nederlandse nationaliteit. Een nationaliteit heeft voor mij helemaal niets te maken met geintegreerd zijn.

Je kunt je best Marokkaan voelen en toch perfect geintegreerd zijn.

Geintegreerd zijn betekent toch niet dat je je afkomst moet verloochenen / vergeten / opgeven of wat dan ook? Je kunt best perfect geintegreerd zijn en toch trots zijn op je afkomst.

Laat eerst eens duidelijk worden wat men nou eigenlijk bedoeld met 'geintegreerd zijn'.

Dus je man voelt zich Marokkaan en hij heeft geen Nederlands paspoort. 

Sja, wel heel apart dat ze hem dan niet als Nederlander zien. Zo ziet hij zichzelf blijkbaar ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote: marokkaanse-s reageerde





en verder vrij triest hoe die jongens tekeer gingen... het sloeg echt totaal nergens op, ook zielig voor de ouders..je zou je zoon maar terug zien op de foto's uit de krant.

Ik denk dat het de ouders niet zoveel kan schelen.

Als ze hun kinderen wat beter opgevoedt zouden hebben en niet in huis zouden blijven zitten terwijl hun kroost buiten op straat de boel onveilig maakt zou er al veel minder rottigheid zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat de relschoppers in het dagelijks leven keurige nette beleefde jongetjes zijn.De ouders hadden dit dus aan kunnen zien komen.

Alle reacties Link kopieren




quote: lolotte reageerde



BGB, ik ben het helemaal met je posting eens.

Helaas zijn het niet alleen de jongeren/pubers, maar een groot deel wordt het zo van huis uit meegegeven. Zij zijn Marokkaan en daar moeten ze trots op zijn. Dat ze Nederlander zijn of van Marokkaanse afkomst hoor je veel te weinig.

Zo'n snotjong uit de klas van mijn jongste, groep 4, kwam vanochtend met veel bravour binnen. Hij vond het geweldig dat er rellen waren geweest en zei daarbij notabene dat Marokkanen altijd voorop gaan. De meester greep meteen in en zei dat hij maar eens goed moest nadenken en dat dat niets was om trots op te zijn. Goh, dat vond het ventje toch maar een vreemde opvatting was in zijn gezicht en aan zijn houding te zien.



Ik ken het gezin en weet dat dit niet iets stoers is dat hij op straat opgepikt heeft. Helaas is heel dat gezin zo. Ik ben de juf van zijn kleine broertje en je moet eens zien hoe die doet als de juf iets wil. Commentaar, in zijn nog amper te verstane taal, dat hij papa of mama gaat zeggen. En jawel, dat doet hij dus ook. Moeder heeft me al eens aangesproken ove hoe hij behandeld moet worden. Sorry, maar ik heb niet alleen hem en ben niet de oppas ofzo.

Dezelfe klachten hoor ik via mijn schoonzus die in het onderwijs zit.

En in mijn wijk zie ik er zo heel wat opgroeien.









Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

Denk jij nou echt dat die jongeren van hun ouders gehoord hadden dat ze moesten rellen..komop zeg

Ik durf te wedden dat ze flinke problemen krijgen, als hun ouders hun hebben gezien in de krant

juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.

Ja hoor ... en over een paar jaar loopt dit jochie voorop in de relschopperij, en dan vind jij het weer "zielig voor de ouders".   Als Lolotte zegt dat ze het gezin kent en dat ze allemaal zo zijn kan zij daar beter over oordelen dan jij.  Helaas is ook een trekje van de Berbercultuur dat men altijd de schuld bij een ander neerlegt en nooit eens kritisch kijkt naar de eigen rol. Schijnt met eerverlies te maken te hebben.  Gewoon altijd de schijn ophouden; zolang je een probleem ontkent bestaat het hele probleem niet.  Op de sites Maghreb.nl , Maroc.nl en Marokko.nl zie je dat ook heel veel. Het ligt altijd aan de niet-Marokkaanse ander. Mensen als Compli doen daar gretig aan mee trouwens. En dus komen we nooit een stap verder, al gooi je er nog 100  buurthuizen en 1000 welzijnswerkers tegenaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven