Rellen na Jong Oranje-Marokko

22-05-2007 23:05 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duel Jong Oranje eindigt in chaos


TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.






Moet nu zelfs een (terecht)  gewonnnen wedstrijd door jonge Marokkanen worden aangegrepen om te demonstreren hoezeer ze een hekel hebben aan het land waarin ze wonen ?   Hoe moeten we dit zien ?
Alle reacties Link kopieren
quote: blijfgewoonbianca reageerde 24-05-2007 22:38:50 Correctie ; je mag er wel tégen zijn , tegen de normen/ waarden van een land , maar er niet van uitgaan , of eisen, op opleggen dat een land / cultuur omwille van jouw andere gewoontes verandert . ( ik noem bijv. het verworven recht van homo's om hand in hand over straat te kunnen lopen ) Lees en huiver:Marokkanen gooien homo in het waterdoor Gijsbert Termaat AMSTERDAM - Drie Marokkaanse jongeren hebben een 38-jarige Amsterdammer gisternacht in elkaar geslagen en daarna onder dwang urenlang in het water van het Rembrandtpark in de hoofdstad laten zwemmen, terwijl ze stokken en takken naar hem gooiden. "We waren bij mijn moeder eten en ik ging vast naar huis. Mijn partner Alexander bleef nog even en toen hij rond half één naar huis liep, werd hij bij het park tegen de grond gewerkt door drie Marokkaanse jongens", vertelt Jeroen Bulterman. Vervolgens werd Alexander het park ingesleurd, waarbij zijn bovenkleding van zijn lijf werd gerukt en hij in één van de grote vijvers werd gegooid. "De jongens bleven aan de kant staan en gooiden takken en wat ze voor handen hadden naar hem toe. Mijn vriend moest in het pikdonker proberen alles te ontwijken en wonder boven wonder is hij niet geraakt." DoodsangstHet slachtoffer is volledig ingestort. " Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken daar zo van dat ze op de vlucht sloegen", aldus Jeroen.Politiewoordvoerster Sita Koenders bevestigt het verhaal. "Het is een laffe actie en we zijn een diepgaand onderzoek gestart. We kijken welke reden er achter deze misselijke mishandeling zit en kijken ook of er sprake is van discriminatie."Jeroen zegt niet te weten of het incident te maken heeft met het feit dat Alexander homo is. "Misschien zijn er meer mensen die de afgelopen tijd iets soortgelijks hebben meegemaakt en geen aangifte hebben durven doen. Ik roep hen op dat alsnog te doen, zodat de politie over nog meer informatie beschikt in hun speurtocht naar de daders."
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


Juist Fille.

Mijn man is Marokkaan en zeker goed geintegreerd. Spreekt de taal, heeft een goede baan enz. Maar, en nu komt die grote maar, als het er op aankomt is hij toch 'die Marokkaan'. Hoe hij zich ook aanpast hier, men blijft hem zien als een buitenlander.
En jou man zegt nooit, die nederlander of die nederlanders ?



Mensen observeren elkaar, nemen waar wat de uiterlijke kenmerken zijn.



Jou man heeft hoogstwaarschijnlijk de uiterlijke kenmerken van een noordafrikaanse man, een marokkaan dus, dus zeggen mensen die marokkaan.

Ik heb de uiterlijke kenmerken van een Europese, Ik woon in nederland, ik spreek nederlands, ik heb een nederlands paspoort, dus ben ik die nederlandse,

Wat is daar mis mee ?

Waarom zouden mensen iemand niet mogen aanduiden doormiddel van hun uiterlijke kenmerken ?

Ik hoor nou werkelijk nooit dat een Chinees, een Engelsman, een Pakistaan of wat voor nationaliteit dan ook, er een probleem mee heeft dat die persoon aangeduit wordt door middel van haar of zijn uiterlijke kenmerken.

Typisch weer iets voor Marokkanen en in mindere mate iets van Turken om daar over te vallen.

Alle reacties Link kopieren
Girl, het heeft niet zozeer met het woord Marokkaan of Nederlander te maken. Het gaat er om dat een groep structureel gezien wordt als 'de ander.' Natuurlijk heb je bij een meerderheids- en een minderheidsgroep wij-zij tegenstellingen, dat hoeft niet altijd een groot probleem te zijn. Dat is het in dit geval wel. Als die tegenstellingen zo sterk zijn, voelt een groep zich buitengesloten. De Marokkaanse gemeenschap wordt niet ingesloten in de Nederlandse samenleving. Dat heeft niet één oorzaak, maar verschillende. Het probleem is wel dat de groep die niet ingesloten is, in principe net zo goed Nederlander is als jij of ik. Gewoon Nederlands staatsburger. Maar dan worden ze vaak op informeel vlak wel behandeld als tweederangs burgers. Daar komt verzet tegen.

Natuurlijk komt dat vaak voor als er een minderheidsgroep in een samenleving komt. Maar Nederland heeft pas de laatste twintig, dertig jaar te maken met veel immigratie. Het is dus helemaal niet gewend aan 'anderen' in de samenleving. En dat werkt door in het integratieproces van verschillende groepen.
Alle reacties Link kopieren
Dat de de aanduiding voor deze man negatief overkomt, heeft denk ik niet te maken met deze man persoonlijk, maar meer met zijn niet geintegreerde landgenoten van marokkaanse afkomst.

Ik vind het dom om alle marokkanen over èèn kam te scheren, want idd er zijn gelukkig ook veel marokkanen die wel goed geintergreerd zijn.

Dat is dan waarschijnlijk wat er gebeurd als ze zeggen die marokkaan.

Ik praat het niet goed, en ik vind het dom.

Maar dat dit soms gebeurd heeft deze man te danken aan zijn niet geintegreerde landgenoten.

En zo zie je dat òòk de welwillende geintegreerde marokkaan òok last heeft van zijn niet geintegreerde landgenoten.

Hoe oneerlijk en onterecht ook.
Alle reacties Link kopieren
Bij dat verhaal over die te water gejaagde homo vraag ik me trouwens wel af hoe de Telegraaf zo zeker weet dat de daders Marokkaan waren.  Hebben ze zich eerst geïdentificeerd voor ze het slachtoffer mishandelden ?
Alle reacties Link kopieren
stukje uit wat zuss plaatste



Doodsangst

Het slachtoffer is volledig ingestort. " Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken daar zo van dat ze op de vlucht sloegen", aldus Jeroen



De Telegraaf dus uit van wat hun verteld is, Het zouden dus ook gèèn marokkanen kunnen zijn, maar jongens / mannen uit een ander Arabisch (moslim) land.
Alle reacties Link kopieren




quote: Boop2 reageerde



Juist Fille.

Mijn man is Marokkaan en zeker goed geintegreerd. Spreekt de taal, heeft een goede baan enz. Maar, en nu komt die grote maar, als het er op aankomt is hij toch 'die Marokkaan'. Hoe hij zich ook aanpast hier, men blijft hem zien als een buitenlander.

En jou man zegt nooit, die nederlander of die nederlanders ?

Mensen observeren elkaar, nemen waar wat de uiterlijke kenmerken zijn.

Jou man heeft hoogstwaarschijnlijk de uiterlijke kenmerken van een noordafrikaanse man, een marokkaan dus, dus zeggen mensen die marokkaan.

Ik heb de uiterlijke kenmerken van een Europese, Ik woon in nederland, ik spreek nederlands, ik heb een nederlands paspoort, dus ben ik die nederlandse,

Wat is daar mis mee ?

Waarom zouden mensen iemand niet mogen aanduiden doormiddel van hun uiterlijke kenmerken ?

Ik hoor nou werkelijk nooit dat een Chinees, een Engelsman, een Pakistaan of wat voor nationaliteit dan ook, er een probleem mee heeft dat die persoon aangeduit wordt door middel van haar of zijn uiterlijke kenmerken.

Typisch weer iets voor Marokkanen en in mindere mate iets van Turken om daar over te vallen.







Daar is inderdaad helemaal niets mis mee, behalve als er gediscrimineerd wordt. En daar heeft hij, ook als goed geintegreerde Marokkaan toch nog veel last van.

Een voorbeeld: hij belde eens om te informeren naar een appartement dat te huur stond. De eigenaresse was zeer vriendelijk en behulpzaam en had al een afspraak gemaakt om te komen bezichtigen. Toen vroeg ze zijn naam. En tsja, toen veranderde de zaak ineens. Er waren nog zeker 10 andere gegadigden die ook geinteresseerd waren, ze wilde ineens 6 maanden borg (weet niet eens of dat wettelijk wel mag)  en ik weet niet wat voor smoesjes ze ineens nog meer bedacht. Je kunt het wel raden natuurlijk: dat appartement is aan onze neus voorbijgegaan.
Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde





en verder vrij triest hoe die jongens tekeer gingen... het sloeg echt totaal nergens op, ook zielig voor de ouders..je zou je zoon maar terug zien op de foto's uit de krant.

Ik denk dat het de ouders niet zoveel kan schelen.

Als ze hun kinderen wat beter opgevoedt zouden hebben en niet in huis zouden blijven zitten terwijl hun kroost buiten op straat de boel onveilig maakt zou er al veel minder rottigheid zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat de relschoppers in het dagelijks leven keurige nette beleefde jongetjes zijn.De ouders hadden dit dus aan kunnen zien komen.





ja hoor daar beginnen ze weer met oordelen



Deze jongens waren al een jaar of 17/18, en de meeste jongens van 18 die mogen echt wel naar buiten s'avonds

Ik weet wel zeker dat als de ouders heb in de krant zien dat ze grote problemen krijgen....maar wie zegt dat deze jongens thuis wonen, juist die probleemgevallen wonen vaak niet eens meer thuis



Verder heeft het ook weer niks met de Islaam te maken, want deze jongens zijn amper moslim, ze gedragen zich in elk geval niet zo, en dat geld voor alle criminele marokkanen, moslim zijn crimineel zijn(bv dealen) kan niet samen
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd niet in de haak, maar hoe onterecht ook, wel begrijpelijk, omdat wijken waar veel allochtonen wonen, achterstandswijken zijn met veel troep op straat, veel hangjongeren, en overal schotels aan het balkon.

Deze wijken hebben geen goede naam.

Mischien hadden ze daar toch een bepaald beleid van spreiding van bevolkingsgroepen, mischien wonen er al veel allochtonen ?

Toen ze  de (achter)naam van jou man hoorde, had ze een vooroordeel. en ging smoesjes verzinnen.

Ik vind dat echt heel klote voor jullie,

Die vooroordelen komen omdat een groep allochtone nederlanders het voor de goeie verpesten.

Iedereen heeft er dus last van, òòk de welwillende allochtone nederlander :(



Mischien is het een idee als meer welwillende allochtone nederlanders de aso`s onder hun bevolkinggroep hen op hun gedrag zouden aanspreken?

hen uitleggen dat dit niet de weg is, en dat ook andere marokkanen last hebben van hun gedrag ?
Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde





quote: lolotte reageerde



BGB, ik ben het helemaal met je posting eens.

Helaas zijn het niet alleen de jongeren/pubers, maar een groot deel wordt het zo van huis uit meegegeven. Zij zijn Marokkaan en daar moeten ze trots op zijn. Dat ze Nederlander zijn of van Marokkaanse afkomst hoor je veel te weinig.

Zo'n snotjong uit de klas van mijn jongste, groep 4, kwam vanochtend met veel bravour binnen. Hij vond het geweldig dat er rellen waren geweest en zei daarbij notabene dat Marokkanen altijd voorop gaan. De meester greep meteen in en zei dat hij maar eens goed moest nadenken en dat dat niets was om trots op te zijn. Goh, dat vond het ventje toch maar een vreemde opvatting was in zijn gezicht en aan zijn houding te zien.



Ik ken het gezin en weet dat dit niet iets stoers is dat hij op straat opgepikt heeft. Helaas is heel dat gezin zo. Ik ben de juf van zijn kleine broertje en je moet eens zien hoe die doet als de juf iets wil. Commentaar, in zijn nog amper te verstane taal, dat hij papa of mama gaat zeggen. En jawel, dat doet hij dus ook. Moeder heeft me al eens aangesproken ove hoe hij behandeld moet worden. Sorry, maar ik heb niet alleen hem en ben niet de oppas ofzo.

Dezelfe klachten hoor ik via mijn schoonzus die in het onderwijs zit.

En in mijn wijk zie ik er zo heel wat opgroeien.









Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

Denk jij nou echt dat die jongeren van hun ouders gehoord hadden dat ze moesten rellen..komop zeg

Ik durf te wedden dat ze flinke problemen krijgen, als hun ouders hun hebben gezien in de krant

juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.





Ja hoor ... en over een paar jaar loopt dit jochie voorop in de relschopperij, en dan vind jij het weer "zielig voor de ouders".   Als Lolotte zegt dat ze het gezin kent en dat ze allemaal zo zijn kan zij daar beter over oordelen dan jij.  Helaas is ook een trekje van de Berbercultuur dat men altijd de schuld bij een ander neerlegt en nooit eens kritisch kijkt naar de eigen rol. Schijnt met eerverlies te maken te hebben.  Gewoon altijd de schijn ophouden; zolang je een probleem ontkent bestaat het hele probleem niet.  Op de sites Maghreb.nl , Maroc.nl en Marokko.nl zie je dat ook heel veel. Het ligt altijd aan de niet-Marokkaanse ander. Mensen als Compli doen daar gretig aan mee trouwens. En dus komen we nooit een stap verder, al gooi je er nog 100  buurthuizen en 1000 welzijnswerkers tegenaan.




en wat heeft dit alles dan met de berbercultuur te maken..net hoorde ik je iets zeggen over Arabisch sprekende mannen die iets hadden gedaan...nou dan zijn het toch meestal geen berbers, want berbers spreken meestal berbers, ookal spreken ze ook wel Arabisch

Zeg eens wat weet jij over de berber cultuur, waarin verschilt volgens jou de berber cultuur van de Arabische cultuur

Hoeveel Marokkanen ken jij dat je je voordoet als "kenner"



En ik snapte je eerdere stelling ook niet helemaal, dat ik volgens jou meer Nederlands ben dan me lief is, en dat ik geen Marokkaan ben



Hoezo denk je dat????????????

Ik ben een Marokkaanse(Arabisch en Berbers) en ben trots op mijn afkomst en vind Marokko altijd nog een mooier land dan Nederland(of mag dat niet) en ik voel me ook echt een Marokkaanse en ben een moslim...maar toch ben ik geintegreerd, tenminste wat betrefd de taal

Maar mijn huis heb ik Marokkaans ingericht, ik eet voornamelijk Marokkaanse gerechten,en ik hou me aan de Islamitische feestdagen
Alle reacties Link kopieren
Sluit jij nou werkelijk je ogen voor de problemen die de Marokkaanse jeugd veroorzaakt?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
...maar toch ben ik geintegreerd, tenminste wat betrefd de taal"





En verder dus niet?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote marokkaanse-s



Hoezo denk je dat????????????

Ik ben een Marokkaanse(Arabisch en Berbers) en ben trots op mijn afkomst en vind Marokko altijd nog een mooier land dan Nederland(of mag dat niet) en ik voel me ook echt een Marokkaanse en ben een moslim...maar toch ben ik geintegreerd, tenminste wat betrefd de taal

Maar mijn huis heb ik Marokkaans ingericht, ik eet voornamelijk Marokkaanse gerechten,en ik hou me aan de Islamitische feestdagen



Idd de spreekt de taal, en dat is dan ook zo`n beetje het enige waar je in geintegreerd bent.

Dat is verder niet erg, prima als je huis marokkaans ingericht is en dat je marokko een mooier land vind dan nederland,zolang je de nederlandse samenleving maar accepteerd èn respecteerd. het is alleen jammer dat je je ogen sluit voor de problemen die een bepaalde groep marokkaanse jongeren veroorzaken

Ook vind ik je posting een beetje agressief met die vele uitroeptekens enzo.
Alle reacties Link kopieren


quote marokkaanse-s



Hoezo denk je dat????????????

Ik ben een Marokkaanse(Arabisch en Berbers) en ben trots op mijn afkomst en vind Marokko altijd nog een mooier land dan Nederland(of mag dat niet) en ik voel me ook echt een Marokkaanse en ben een moslim...maar toch ben ik geintegreerd, tenminste wat betrefd de taal

Maar mijn huis heb ik Marokkaans ingericht, ik eet voornamelijk Marokkaanse gerechten,en ik hou me aan de Islamitische feestdagen



Idd de spreekt de taal, en dat is dan ook zo`n beetje het enige waar je in geintegreerd bent.

Dat is verder niet erg, prima als je huis marokkaans ingericht is en dat je marokko een mooier land vind dan nederland,zolang je de nederlandse samenleving maar accepteerd èn respecteerd. het is alleen jammer dat je je ogen sluit voor de problemen die een bepaalde groep marokkaanse jongeren veroorzaken

Ook vind ik je posting een beetje agressief met die vele uitroeptekens enzo.






vele andere doen ook behoorlijk agressief(al je mij al agressief noem) bv blijfgewoonbianca, tenderlover..yasmijn is er een ster in om dingen te verdraaien bv Saoedi-Arabie discussie



ik sluit mijn ogen helemaal niet, ik heb gezegd dat ik die jochies walgelijk vind, en als hun ouders dat zien dat ze dan flink problemen krijgen



en over geintegreerd..ja dat ben ik wel,ik ga genoeg om met Nederlanders..vreemd dat die Nederlanders waar ik mee om ga heel anders zijn dan velen die hier komen, veel aardiger en vriendelijker:?

Verder werk ik gewoon, maar als ik kinderen heb dan stop ik..dit doen veel NL vrouwen ook

Maar ik ben moslim, dus ik kleed me niet hetzelfde als Nederlanders(manier van kleden) en ik eet anders en heb andere feestdagen, maar dan ben ik nog wel goed geintegreerd..of moet je je hele geloof opzij zetten om goed geintegreerd te zijn

Ik doe niet aan sinterklaas of kerst, ik heb al suikerfeest, offerfeest enz..en ik werk gewoon door met kerstdagen
Alle reacties Link kopieren


...maar toch ben ik geintegreerd, tenminste wat betrefd de taal"





En verder dus niet?






hoe ben je geintegreerd dan in Nederland, Nederlanders zijn zelf toch ook niet allemaal hetzelfde..dus bij welke NL groep moet ik integreren?

dat ik Nederlands spreek, en hier scholing heb gehad vind ik genoeg geintegreerd..ik kan niet meer doen..ik ga bv niet mijn godsdienst vaarwel zeggen omdat de meeste Nederlanders Atheist zijn, of Christelijk

Verder kan ik het prima vinden met Nederlanders, tenminste de Nederlanders die ik ken..die respecteren mij, en ik hun

Ken ook veel Nederlandse moslims..dus die zijn dan in feite volgens sommige hier ook niet meer geintegreerd ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar ging het niet om, het ging om je Marokkaans-zijn. Niet over moslim zijn. Maar daar draait het bij jou altijd weer op uit.

Jij bent een ster in dingen verdraaien. Of zaken niet lezen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren


Nee, daar ging het niet om, het ging om je Marokkaans-zijn. Niet over moslim zijn. Maar daar draait het bij jou altijd weer op uit.

Jij bent een ster in dingen verdraaien. Of zaken niet lezen.
nou daar ben jij eerder een ster in..;)



Ja ik vind Marokko een mooier land, qua natuur enz..maar dat vinden heelveel Nederlanders ook

ik weet niet in hoeverre de Marokkaanse cultuur veel verschild van de Nederlandse cultuur..maar ik hou meer van Marokkaans eten, en meer van de Marokkaanse feesten..zijn dus Islamitische feesten

en ik doe mijn hoofddoek niet meer af
Alle reacties Link kopieren
Hou toch eens op over die hoofddoek! Het gaat niet om je geloof maar om je Marokkaans zijn!

Of is het één niet los te koppelen van het ander?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren


Hou toch eens op over die hoofddoek! Het gaat niet om je geloof maar om je Marokkaans zijn!

Of is het één niet los te koppelen van het ander?






wat bedoel je dan met het Marokaans zijn.... ik zeg toch ik hou meer van Marokkaans eten,meer van de feesten..wat valt er dan nog meer onder die cultuur

ookal ben ik in Nederland geboren..ik voel me toch verwant met Marokko en de plek waar ik van oorsprong vandaan kom

Dit hebben geadopteerde kinderen zelfs, ookal zijn ze totaal Nederlands opgevoed
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het op met jou. :?



En als in Marokko alles beter is, waarom ga je dan niet daar wonen?



Je lijkt wel een Duitser! ;)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Nee, daar ging het niet om, het ging om je Marokkaans-zijn. Niet over moslim zijn. Maar daar draait het bij jou altijd weer op uit.

Jij bent een ster in dingen verdraaien. Of zaken niet lezen. nou daar ben jij eerder een ster in..;)



Ja ik vind Marokko een mooier land, qua natuur enz..maar dat vinden heelveel Nederlanders ook

ik weet niet in hoeverre de Marokkaanse cultuur veel verschild van de Nederlandse cultuur..maar ik hou meer van Marokkaans eten, en meer van de Marokkaanse feesten..zijn dus Islamitische feesten

en ik doe mijn hoofddoek niet meer af



Is een hoofddoek verplicht? Mij is ooit een keer verteld dat dit niet het geval is.



Waarom doe je zo'n ding op? Ik vind zo'n hoofddoek nergens naar staan.
Alle reacties Link kopieren
[quote=

quote: marokkaanse-s reageerde

]



quote: lolotte reageerde



Zo'n snotjong uit de klas van mijn jongste, groep 4, kwam vanochtend met veel bravour binnen. Hij vond het geweldig dat er rellen waren geweest en zei daarbij notabene dat Marokkanen altijd voorop gaan. De meester greep meteen in en zei dat hij maar eens goed moest nadenken en dat dat niets was om trots op te zijn. Goh, dat vond het ventje toch maar een vreemde opvatting was in zijn gezicht en aan zijn houding te zien.



Ik ken het gezin en weet dat dit niet iets stoers is dat hij op straat opgepikt heeft. Helaas is heel dat gezin zo. Ik ben de juf van zijn kleine broertje en je moet eens zien hoe die doet als de juf iets wil. Commentaar, in zijn nog amper te verstane taal, dat hij papa of mama gaat zeggen. En jawel, dat doet hij dus ook. Moeder heeft me al eens aangesproken ove hoe hij behandeld moet worden. Sorry, maar ik heb niet alleen hem en ben niet de oppas ofzo.

Dezelfe klachten hoor ik via mijn schoonzus die in het onderwijs zit.

En in mijn wijk zie ik er zo heel wat opgroeien.





Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

Denk jij nou echt dat die jongeren van hun ouders gehoord hadden dat ze moesten rellen..komop zeg

Ik durf te wedden dat ze flinke problemen krijgen, als hun ouders hun hebben gezien in de krant

juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.

[/quote]

Marokkaanse, als ik nu zeg bekend te zijn met het gezin dan zal ik toch weten waar het gedrag en de uitspraken vandaan komen neem ik aan. Of jij moet een helderziend familielid zijn en weten dat ik het over een van je kinderen of neefjes heb. Dat zou echt heel bijzonder zijn.

Daarbij woon ik in een wijk waar deze problematiek niet onbekend is, werk twee middagen in de week op school met deze kinderen, werk daarnaast fulltime als vrijwilliger waar ik regelmatige contacten heb met  twee vrouwenprojecten hier in DenHaag. Bijvoorbeeld een project van vrouwen, o.a. met de Marokkaanse achtergrond, die bezig zijn om de moeders nu eens tussen hun vier muren vandaan te halen en bewust te maken van hun belang betrokken te zijn bij hun kinderen. En waarom zou dat nu zijn?

Beticht me niet van onwetendheid je hebt geen idee.



Misschien snap je net hoe ik het doe naast twee middagen een fulltime job te hebben. Heel eenvoudig, ik werk namelijk ook 's avonds en 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, per ongeluk heel mijn voorgaande posting in mijn kleurtje gezet.

Ben eigenlijk bijna net zo dom als BGB met haar typfoutjes. Gelukkig zie ik BGB wel als intelligent persoon.:D
Alle reacties Link kopieren




quote: lolotte reageerde





Jij moet niet gelijk zo oordelen, dit slaat nergens op

I k MOET niet, maar mag gelukkig wel. Zolang ik weet waar het over gaat en dat doe ik in dit geval.



juist die probleemjongens hebben erg slecht contact met hun ouders,want hun ouders kunnen hun gedrag ook niet meer aan, en ze wonen dan gewoon in een jongeropvang huis.

Heb je enig idee hoe de meesten probleemjongere worden? Doordat ze van kleins af aan losgelaten worden op straat, daar tot ver in de avond en zelfs nacht ronddarren en met van alles en nog wat in aanraking komen. Op straat geldt het recht van de sterkste en wil je de straat overleven dan moet je meedoen.  Zo niet dan ben je gewoon de pineut. Dus doen ze stoer, halen van alles uit, blowen hun hersenen aan gort en belanden in tehuizen of de goot als er niet van buitenaf ingegrepen wordt.

Aangezien de ouders van deze lieverdjes geen enkele controlle op ze uitoefenen kunnen ze alles maken. Als de ouders dan uiteindelijk grip op die lieverdjes willen krijgen is het te laat. Ik zie het om me heen, ik maak het dagenlijks mee. vanuit mijn werk.



En ja er zijn gezinnen waar het wel beter mee gaat, waar de kinderen hun school afmaken. Maar dat zijn de ouders van wie de kinderen niet op straat laten opgroeien en sociale controlle uitoefenen. Ze bestaan, ik ken ze. Maar ik ken ook zo goed de andere kant.

Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag twee Marokkaanse collega's de postings van marokkaanse-s laten lezen. Beiden zeiden ze "als dat een marokkaanse is dan vreet ik een bezemsteel!". :o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven