Rellen na Jong Oranje-Marokko

22-05-2007 23:05 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duel Jong Oranje eindigt in chaos


TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.






Moet nu zelfs een (terecht)  gewonnnen wedstrijd door jonge Marokkanen worden aangegrepen om te demonstreren hoezeer ze een hekel hebben aan het land waarin ze wonen ?   Hoe moeten we dit zien ?
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag twee Marokkaanse collega's de postings van marokkaanse-s laten lezen. Beiden zeiden ze "als dat een marokkaanse is dan vreet ik een bezemsteel!". :o
Weet je zeker dat je collega's Marokkaans zijn? ;)

Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde





quote: yasmijn reageerde



Nee, daar ging het niet om, het ging om je Marokkaans-zijn. Niet over moslim zijn. Maar daar draait het bij jou altijd weer op uit.

Jij bent een ster in dingen verdraaien. Of zaken niet lezen. nou daar ben jij eerder een ster in..;)



Ja ik vind Marokko een mooier land, qua natuur enz..maar dat vinden heelveel Nederlanders ook

ik weet niet in hoeverre de Marokkaanse cultuur veel verschild van de Nederlandse cultuur..maar ik hou meer van Marokkaans eten, en meer van de Marokkaanse feesten..zijn dus Islamitische feesten

en ik doe mijn hoofddoek niet meer af



Is een hoofddoek verplicht? Mij is ooit een keer verteld dat dit niet het geval is.



Waarom doe je zo'n ding op? Ik vind zo'n hoofddoek nergens naar staan.









wie heeft jou dat verteld dan, ja het staat in de Koran dat vrouwen een hijaab/ghimaar over hun hoofd tot over de boezem moeten trekken, overigens was dat eigenlijk ook al verplicht in de voorgaande heilige boeken (Thora en Bijbel) in het Oude-Testament?Thora word de hoofdbedekking van vrouwen besproken en in het Nieuwe-Testament van de Bijbel ook, veel Joden houden zich er wel aan..gelovige Joden dan, maar Christenen meestal niet, alleen in de kerk doen ze een hoed op of hoofddoek, en doen dit alleen tijdens het bidden



dat jij het nergens op vind slaan kan mij niks schelen, ik vind het weer nergens op slaan dat veel Nederlandse vrouwen als ze 35 zijn geweest hun haren zo kort knippen net zo kort als mannen..dat is zo oerlelijk..lang haar is veel mooier,..maar van mij mogen die vrouwen dit wel hoor, ik vind het alleen lelijk, net zo lelijk als jij de hoofddoek vind
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag twee Marokkaanse collega's de postings van marokkaanse-s laten lezen. Beiden zeiden ze "als dat een marokkaanse is dan vreet ik een bezemsteel!". :o




welke reacties waren dat dan..ben wel benieuwd:D



veel Marokkanen denken gewoon net als mij hoor in het algemeen dan..tenminste als ze moslim zijn..en niet alle Marokkanen zijn moslim..sommige alleen bij naam
Alle reacties Link kopieren


Ik geef het op met jou. :?



En als in Marokko alles beter is, waarom ga je dan niet daar wonen?



Je lijkt wel een Duitser! ;)




sorry maar ik snap niet hoe ik anders jouw vraag moet beantwoorden



Jij vraagt mij in hoeverre ik mij Marokkaans voel, en hoe ik mij Nederlands voel........ja dat is een moeilijke vraag en een rare vraag

Ik heb verteld in hoeverre ik me Marokkaans voel, en hoeverre ik mij Nederlands voel..meer kan ik er niet zoveel over zeggen, ik ben gewoon mens en voel me mens..meer niet
Alle reacties Link kopieren
Ze schudden eigenlijk nogal meewarrig hun hoofd, ze konden er echt niet bij dat jij een Marokkaanse bent. Zelf zijn de allebei moslima, en ze dragen geen van beide een hoofdoek, ik heb ze er tenminste nog nooit mee gezien. Ze vonden bepaalde uitspraken van jou over Marokko nogal getuigen van weinig kennis, zelfs als je hier geboren zou zijn. Jouw manier van praten kwam één van hen wel bekend voor, ze kent namelijk een moslima die zo praat als jou, maar die is niet van Marokkaanse afkomst, ook niet Berbers of Arabisch, ze is een bekeerde moslima van Nederlandse afkomst. En daar doen jou uitspraken haar heel erg aan denken, aan die bekeerde moslima, die net als jou praktisch alleen de koran opdreunt zonder zelf uberhaupt een idee te hebben waar ze het over heeft.
Alle reacties Link kopieren




quote: Jaschenca reageerde



Vanmiddag twee Marokkaanse collega's de postings van marokkaanse-s laten lezen. Beiden zeiden ze "als dat een marokkaanse is dan vreet ik een bezemsteel!". :o

welke reacties waren dat dan..ben wel benieuwd:D



veel Marokkanen denken gewoon net als mij hoor in het algemeen dan..tenminste als ze moslim zijn..en niet alle Marokkanen zijn moslim..sommige alleen bij naam
Voor iemand die een aantal postings geleden over de typfout van BGB valt, zelf zegt in de Nederlandse taal geintegreerd te zijn, is dit een behoorlijke fout. Het is niet als mij, maar als ik. Toch nog maar een cursusje er tegenaan gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ze schudden eigenlijk nogal meewarrig hun hoofd, ze konden er echt niet bij dat jij een Marokkaanse bent. Zelf zijn de allebei moslima, en ze dragen geen van beide een hoofdoek, ik heb ze er tenminste nog nooit mee gezien. Ze vonden bepaalde uitspraken van jou over Marokko nogal getuigen van weinig kennis, zelfs als je hier geboren zou zijn. Jouw manier van praten kwam één van hen wel bekend voor, ze kent namelijk een moslima die zo praat als jou, maar die is niet van Marokkaanse afkomst, ook niet Berbers of Arabisch, ze is een bekeerde moslima van Nederlandse afkomst. En daar doen jou uitspraken haar heel erg aan denken, aan die bekeerde moslima, die net als jou praktisch alleen de koran opdreunt zonder zelf uberhaupt een idee te hebben waar ze het over heeft.
waar heb ik het dan over Marokko gehad?

Bijna nergens toch, ik heb alleen gezegd in een topic dat er geen 1 land is die volledig de Sharia heeft en, en Marokko dus al helemaal niet

Dus ik weet niet welke uitspraken je dan bedoeld

Ik volg dus ook niet helemaal wat je bedoeld

en wat bedoel je met een bekeerde die de Koran opdreunt, beetje moeilijk als je geen Arabisch spreekt/leest om dan de Koran in het Arabisch op te dreunen..zelfs ik kan dat niet eens volledig, ik lees de NL weergave dus gewoon, en daarnaast ken ik een aantal soerah's uit mijn hoofd in het Arabisch.. ik kan alleen Arabisch praten en versta het als ik Koran recitaties hoor, maar lezen heb ik nooit goed geleerd..dus heel knap dat die bekeerde dat dan wel kan



En nee ben geen bekeerde hoor;) vind het nogal grappig dat ze dat denken..snap niet waarom ze dat zouden denken(als het waar is tenminste)

Ik ken wel bekeerde mensen, maar die gaan zich toch echt geen Marokkaanse noemen, die zijn toch veel te trots dat ze en Nederlands zijn en moslim



ik wil ter bevestiging wel iets in het berbers of Arabisch neerzetten;)
Alle reacties Link kopieren
en wat bedoel je met een bekeerde die de Koran opdreunt, beetje moeilijk als je geen Arabisch spreekt/leest om dan de Koran in het Arabisch op te dreunen..zelfs ik kan dat niet eens volledig, ik lees de NL weergave dus gewoon, en daarnaast ken ik een aantal soerah's uit mijn hoofd in het Arabisch.. ik kan alleen Arabisch praten en versta het als ik Koran recitaties hoor, maar lezen heb ik nooit goed geleerd..dus heel knap dat die bekeerde dat dan wel kan



En nee ben geen bekeerde hoor;) vind het nogal grappig dat ze dat denken..snap niet waarom ze dat zouden denken(als het waar is tenminste)

Ik ken wel bekeerde mensen, maar die gaan zich toch echt geen Marokkaanse noemen, die zijn toch veel te trots dat ze en Nederlands zijn en moslim



ik wil ter bevestiging wel iets in het berbers of Arabisch neerzetten;)
Alles in het rood vind ik nogal tegenstrijdig. En iets in het Arabisch neerzetten is niet persé een bewijs dat je Marokkaanse bent.  Dat kun je via internet, via iemand naast je......verzin het maar.

Teksten opdreunen uit de koran gaat natuurlijk prima in het Nederlands, dát was nu net het punt van Jaschenka. Daar hoef je geen Arabische versie voor te hebben. Beetje dom dat te denken.

Alle reacties Link kopieren




quote: marokkaanse-s reageerde



en wat bedoel je met een bekeerde die de Koran opdreunt, beetje moeilijk als je geen Arabisch spreekt/leest om dan de Koran in het Arabisch op te dreunen..zelfs ik kan dat niet eens volledig, ik lees de NL weergave dus gewoon, en daarnaast ken ik een aantal soerah's uit mijn hoofd in het Arabisch.. ik kan alleen Arabisch praten en versta het als ik Koran recitaties hoor, maar lezen heb ik nooit goed geleerd..dus heel knap dat die bekeerde dat dan wel kan



En nee ben geen bekeerde hoor;) vind het nogal grappig dat ze dat denken..snap niet waarom ze dat zouden denken(als het waar is tenminste)

Ik ken wel bekeerde mensen, maar die gaan zich toch echt geen Marokkaanse noemen, die zijn toch veel te trots dat ze en Nederlands zijn en moslim



ik wil ter bevestiging wel iets in het berbers of Arabisch neerzetten;) Alles in het rood vind ik nogal tegenstrijdig. En iets in het Arabisch neerzetten is niet persé een bewijs dat je Marokkaanse bent.  Dat kun je via internet, via iemand naast je......verzin het maar.

Teksten opdreunen uit de koran gaat natuurlijk prima in het Nederlands, dát was nu net het punt van Jaschenka. Daar hoef je geen Arabische versie voor te hebben. Beetje dom dat te denken.





ehmmm Koran word altijd gereciteerd, en dit in het Arabisch omdat het dan mooier klinkt..soort van rijm..in het Nederlanders kun je het ook wel reciteren, maar dan klinkt het niet mooi rijmend..en is het ook niet te onthouden...ook zijn de Nederlandse versies niet allemaal hetzelfde vertaald..de zinnen zijn soms net iets anders geformuleerd, of er zijn andere woorden gebruikt

Waarom denk je dat veel mensen de Koran helemaal uit het hoofd kunnen..omdat het makkelijk te onthouden is in het Arabisch..het is als een lied met veel coupletten..de Koran is dan ook de helft minder tekst dan de Bijbel bv

als je wel eens een recitatie hebt gehoord dan hoor je wel wat ik bedoel



En ze had erover dat ze teksten opdreunt zonder dat ze weet wat het betekend..nou het lijkt me als je de Nederlandse vertaling dreunt dan hoor en lees je toch wat het betekend..dus helemaal niet dom om dat te denken..ik dacht toen aan de recitatie in het Arabisch, want de Koran word meestal altijd gereciteerd in het Arabisch
Alle reacties Link kopieren
ehmmm Koran word altijd gereciteerd, en dit in het Arabisch omdat het dan mooier klinkt..soort van rijm..in het Nederlanders kun je het ook wel reciteren, maar dan klinkt het niet mooi rijmend..en is het ook niet te onthouden..Je kunt best dingen onthouden als iets niet op rijm is. Mijn kleine nichtje van een jaar telt in het Engels tot  10 en denk maar niet dat ze enig idee heeft wat ze zegt, ze dreunt op..ook zijn de Nederlandse versies niet allemaal hetzelfde vertaald..de zinnen zijn soms net iets anders geformuleerd, of er zijn andere woorden gebruikt Lijkt me logisch dat niet dezelfde woorden gebruikt zijn, dat heb je met zoveel vertalingen. Sommige woorden zijn niet te vertalen, dan pak je een synoniem.

Waarom denk je dat veel mensen de Koran helemaal uit het hoofd kunnen..omdat het makkelijk te onthouden is in het Arabisch..En doordat je van kleins af aan opdreunt , je op de moskee op school bent geweest (waar je klappen krijgt als je je les niet geleerd hebt), je de wil hebt om het uit je hoofd te kennen of domweg omdat je makkelijk teksten onthoud. het is als een lied met veel coupletten..Een lied is makkelijk te onthouden, maar of je dan de inhoud werkelijk kent is een tweede.de Koran is dan ook de helft minder tekst dan de Bijbel bvJa, en???? Er zijn mensen die de bijbel uit hun hoofd kennen, lekker belangrijk.

als je wel eens een recitatie hebt gehoord dan hoor je wel wat ik bedoel Ja hoor, die heb ik gehoord. Ben in de moskee geweest, heb Joodse diensten bijgewoond en natuurlijk de christelijke kerk(en) meermaals bezocht.



En ze had erover dat ze teksten opdreunt zonder dat ze weet wat het betekend..nou het lijkt me als je de Nederlandse vertaling dreunt dan hoor en lees je toch wat het betekend..dus helemaal niet dom om dat te denken..ik dacht toen aan de recitatie in het Arabisch, want de Koran word meestal altijd gereciteerd in het Arabisch Maar er werd gezegd opdreunen als in opzeggen en niet als het reciteren waar jij op doelt. Er werd dus letterlijk gezegd dat je teksten kan opzeggen. Er werd niet gerevereerd aam het al dan niet in het Arabisch kennen van de teksten.

Alle reacties Link kopieren
maar als iemand de Nederlandse tekst niet begrijpt als volwassene dan vind ik dat een beetje raar..er stond teksten opdreunen zonder het te begrijpen..en de Nederlandse vertalingen zijn in het modern Nederlands geschreven vandaar



ik heb toen ik jong was ook een tijdje op Koranles gezeten, maar daar werden echt de kinderen niet geslagen ofzo..het ging dan ook niet om het uit je hoofd leren..het ging meer om het Arabisch lezen, en voorlezen..verder kreeg je ook geen huiswerk mee ofzo, het was gewoon vrijblijvende les



Dus ik weet niet waarom jij dat erbij haalt dat de kinderen straf krijgen als ze het niet kennne,, hoeveel Koran scholen ken jij?
Alle reacties Link kopieren


maar als iemand de Nederlandse tekst niet begrijpt als volwassene dan vind ik dat een beetje raar..er stond teksten opdreunen zonder het te begrijpen..en de Nederlandse vertalingen zijn in het modern Nederlands geschreven vandaar



ik heb toen ik jong was ook een tijdje op Koranles gezeten, maar daar werden echt de kinderen niet geslagen ofzo..het ging dan ook niet om het uit je hoofd leren..het ging meer om het Arabisch lezen, en voorlezen..verder kreeg je ook geen huiswerk mee ofzo, het was gewoon vrijblijvende les



Dus ik weet niet waarom jij dat erbij haalt dat de kinderen straf krijgen als ze het niet kennne,, hoeveel Koran scholen ken jij?
ik vind je trouwens een erg onaangenaam persoon...je komt over als vol met haat en afkeer op de Islaam

in elke reactie van jouw kom je met iets negatiefs..heb je niks positiefs te vermelden over Marokkanen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Heb je het tegen jezelf marokkaanse-s? Aangezien je reageert op je eigen posting.



Lolotte zegt gewoon hoe de zaken ervoor staan en er zit nergens haat of wat dan ook in haar postings. Of jij hebt wat tegen Lolotte, of je baalt dat je je gelijk niet krijg, of je leest gewoon niet goed.
Alle reacties Link kopieren
maar als iemand de Nederlandse tekst niet begrijpt als volwassene dan vind ik dat een beetje raar..er stond teksten opdreunen zonder het te begrijpen..en de Nederlandse vertalingen zijn in het modern Nederlands geschreven vandaar Laat maar je schijnt werkelijk niet te begrijpen wat Jaschenka nu eigenlijk zei. En mijn uitleg was ook zo moeilijk niet.



ik heb toen ik jong was ook een tijdje op Koranles gezeten, maar daar werden echt de kinderen niet geslagen ofzo..het ging dan ook niet om het uit je hoofd leren..het ging meer om het Arabisch lezen, en voorlezen..verder kreeg je ook geen huiswerk mee ofzo, het was gewoon vrijblijvende les



Dus ik weet niet waarom jij dat erbij haalt dat de kinderen straf krijgen als ze het niet kennne,, hoeveel Koran scholen ken jij? Kijk, dat is nu het leven tussen de een drietal moskeeën en met moslims en hun kinderen te maken hebben. Hier in Denhaag is het niet ongewoon dat je een aantal klappen krijgt als kind als je je les niet kent. En dit weet ik van zowel de ouders als de kinderen. Het ventje dat zo stoer was na de rellen krijgt ze regelmatig. Jij mag dan al dan niet een moslim zijn, ook jij weet niet alles dat zich afspeelt dat blijkt maar weer.

Alle reacties Link kopieren
[quote=

quote: marokkaanse-s reageerde

]



quote: marokkaanse-s reageerde



ik vind je trouwens een erg onaangenaam persoon...je komt over als vol met haat en afkeer op de Islaam

in elke reactie van jouw kom je met iets negatiefs..heb je niks positiefs te vermelden over Marokkanen ofzo



[/quote]

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van wat jij van mij vindt. Ik kom over als vol haat en afkeer? Nee, zelfs niet met alles wat ik om mij heen zie, waar ik me aan erger en wat ik graag anders zou willen zien is niet genoeg om te haten. Afkeer heb ik tegen de hangjomgeren die met hun tong op de hielen en ogen uitpuilend naar mijn dochter sissen, fluiten of roepen dat ze een hoer is. Maar hee dat lijkt me eigenlijk een heel gezonde instelling.



Als je lezen iets serieuse opvat, dan alleen kijken waar je kritiek op kunt leveren als iets je niet bevalt, had je gezien dat ik niet enkel negatief ben.



Alle reacties Link kopieren
Oeps twee keer vandaag een hele posting mijn kleur. Gaat lekker weer.
Alle reacties Link kopieren
Oeps twee keer vandaag een hele posting mijn kleur. Gaat lekker weer.
Je lijkt wel een buitenlandse........:D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Shit, je hebt me door.:D




quote: marokkaanse-s reageerde



hmmm als ik jouw reacties lees, dan lijkt het ook net reacties van een niet-geintegreerde allochtoon...........zoveel taalfoutjes maak je goed he . .....pas me zo goed aan..... je zou maar eens discrimineren in iemand zijn ogen. Nee meid, ik kan gewoon ontzettend slecht typen.



ja ik vond het nogal dom ??? de opmerking "donkere huidskleur" bij een donkere huidskleur dan denk ik meestal niet aan Marokkanen, maar aan indo's en Antillianen, Surinamersdat denk JIJ . Ik denk bij donker ; paki, hindoe, suri, anti, indo, eskimo, Guadaloupe, Ghana........ alles behalve blank eigenlijk.  Nou praat je jezelf behoorlijk tegen! Jij beweert toch dat die mensen zich allemaal Nederlander moeten noemen? Anders is het natuurlijk geen goed geintegreerd persoon...Dus bij alle donkere mensen zou JIJ dus eigenlijk moeten denken: NEDERLANDER en alles behalve een paki, hindoe, suri etc.

En verder als iemand mij vraagt waar ik vandaan kom, dan zeg ik ook ben Marokkaans...typisch.je bent toch ook in Nederland geboren ? In dat geval zoals jij het stelt zou je je geboorteplaats moeten vermelden ipv het land van je voorouders. als je vraagt waar iemand woont, dan zeg je gewoon : Waar woon je..Tsja , in sommige streken zegen ze ; waar kom je weg...en dan wordt ook bedoeld ; waar kom je vandaan ......of ; waar wóón je. en dan krijg je vanzelf wel te horen waar diegene woont..
Ik vraag mij überhaupt af waarom het nou toch zo ontzettend erg is dat Marokkanen zeggen dat zij Marokkaans zijn. Beide ouders zijn immers toch (in veel gevallen) van Marokkaanse afkomst. Zijn Nederlanders dan zo superieur dat “wij” vinden dat iedereen zich Nederlander moet voelen? Veranderd er dan echt iets wezenlijks als iedereen zich Nederlander voelt? Het gaat er toch om dat men respect moet hebben voor dit land?? (En nee, die rel-Marokkaantjes hebben duidelijk geen respect)En waarom als “wij” willen dat de Marokkaan zich Nederlander noemt, noemt de maatschappij de Marokkaan dan geen Nederlander. Want in de krant zie je toch vaak maar weer dat men ze aanduidt als zijnde “Marokkaanse jongeren” wanneer er iets is gebeurd. Zie ook de rellen. Er stond toch echt niet: Nederlandse jongeren…Maar dat is natuurlijk anders, of niet?Er wordt ook gesteld dat Marokkaanse ouders hun kinderen niet proberen onder controle te houden, hoe weet je zoiets van buitenaf? Zolang je niet met de ouders hebt gepraat kun je niet oordelen. En als je al een gesprek bent aangegaan denk je dan werkelijk dat een ouder in zo’n gesprek zal zeggen: “Nee, ik houd mijn zoon niet onder controle”. Je kunt misschien aan de manier van handelen naar zo’n kind toe een oordeel hebben over hoe het wordt opgevoed (of juist niet wordt opgevoed), maar in een 10 minuten gesprek kun je toch niet altijd zien hoe de ouders hun kinderen opvoeden hoor. Ik denk dat bijna alle ouders wil dat zijn of haar kind goed terecht zal komen, uitzonderingen daargelaten.
Een feit waar ik niet omheen kan is dat veel Marokkaanse ouderen de taal niet goed beheersen...



Hoe kunnen sommige van jullie hier op dit topic dan in godsnaam beweren dat die jongeren dat relgedrag van hun ouders meekrijgen, dat die ouders opjuttende dingen roepen? Spreken jullie soms de Marokkaanse taal, zowel de berberse (wat vele dialecten kent) als de arabische taal? Van wie weten jullie dit dan? Wil ik wel heel graag weten...
Ze schudden eigenlijk nogal meewarrig hun hoofd, ze konden er echt niet bij dat jij een Marokkaanse bent. Zelf zijn de allebei moslima, en ze dragen geen van beide een hoofdoek, ik heb ze er tenminste nog nooit mee gezien. Ze vonden bepaalde uitspraken van jou over Marokko nogal getuigen van weinig kennis, zelfs als je hier geboren zou zijn. Ook al gaat dit niet over mij, ik ben heel erg benieuwd welke uitspraken van Marokkaanse-s dan getuigen van het hebben van weinig kennis van Marokko... Heb je ze trouwens wel gevraagd waar zij hun informatie over Marokko vandaan hebben Jaschenca? Bijvoorbeeld: hebben zij daar gewoond, gaan zij met enige regelmaat naar Marokko? Wie zegt jou Jaschenca, dat zij veel weten over Marokko en of de dingen die zij menen te weten, berusten op juistheden? Voordat jij dat niet met enige zekerheid kan stellen, denk ik niet dat jij (als een niet Marokko kenner) deze uitspraken moet doen. En ik zal alvast een vraag beantwoorden waarvan ik denk dat die weleens gesteld zou kunnen worden: Hoe weet ik dat Jaschenca een niet Marokko kenner is? Antwoord: Dan zou Jaschenca niet verwijzen naar een uitspraak van haar collega's, maar dan zou zij zelf Marokkaanse-s op haar weinige kennis omtrent Marokko wijzen. Jouw manier van praten kwam één van hen wel bekend voor, ze kent namelijk een moslima die zo praat als jou, maar die is niet van Marokkaanse afkomst, ook niet Berbers of Arabisch, ze is een bekeerde moslima van Nederlandse afkomst. En daar doen jou uitspraken haar heel erg aan denken, aan die bekeerde moslima, die net als jou praktisch alleen de koran opdreunt zonder zelf uberhaupt een idee te hebben waar ze het over heeft.
Alle reacties Link kopieren
Een feit waar ik niet omheen kan is dat veel Marokkaanse ouderen de taal niet goed beheersen...Hoe oud zijn ouderen in jouw ogen? Ik zie toch wel veel Marokkaanse mannen en vrouwen van (ver) onder de veertig/vijftig die de Nederlandse taal slecht of niet beheersen.



Hoe kunnen sommige van jullie hier op dit topic dan in godsnaam beweren dat die jongeren dat relgedrag van hun ouders meekrijgen, dat die ouders opjuttende dingen roepen? Een deel krijgt het helaas echt van huis (ouders/broers/zussen) mee. Maar een deel leert dit van de straat waarop zij vertoeven. Spreken jullie soms de Marokkaanse taal, zowel de berberse (wat vele dialecten kent) als de arabische taal? Van wie weten jullie dit dan? Wil ik wel heel graag weten... Het is lang niet altijd nodig de taal te spreken om te zien hoe ouders/broers/zussen/andere familieleden of vrienden het gedrag beinloeden. Kijken naar gedrag, houding, gezichtsuitdrukking zegt al zoveel.

Ik weet dat door de school waar mijn jongsten zitten en ik op werk, de school waar mijn dochter zit, de scholen hier in de buurt, mijn leefomgeving...de straat, de wijk, de markt. EN door mijn andere werk waar ik te maken heb met prblemen in de wijk, in contact sta met groepen als buurtvaders, vrouwen aan zet, moeders achter de schermen, de politie en ga zo maar door.

Alle reacties Link kopieren
Buiten dat, Joyce78, heel toevallig heb ik een vrouwelijke Marokkaanse  collega die zelf zegt, ( echt waar!!) : 't merendeel is ook tuig.



Zij schaamt zich voor veel van haar landgenoten. (Nou zijn het natuurlijk mensen met een NL paspoort, maar daar gaat het even niet om. )



Nee, als je haar hoort praten, dan piep je wel anders. Zij heeft de kennis van binnen uit. Als voorbeeld: ze heeft een Italiaanse vriend. ze zegt zelf, en dat zuig ik niet uit mijn duim, dat ze nooit een Marokkaanse man zou willen, omdat die kerels haar veel te ouderwets, te bazig, en te onaangepast zijn. Ook de hoger opgeleiden. Het is ook een bekend gegeven dat deze mannen vaak op latere leeftijd plotseling erg fanatiek met het geloof bezig gaan.
Alle reacties Link kopieren
Buiten dat, Joyce78, heel toevallig heb ik een vrouwelijke Marokkaanse  collega die zelf zegt, ( echt waar!!) : 't merendeel is ook tuig.



Zij schaamt zich voor veel van haar landgenoten. (Nou zijn het natuurlijk mensen met een NL paspoort, maar daar gaat het even niet om. )



Nee, als je haar hoort praten, dan piep je wel anders. Zij heeft de kennis van binnen uit. Als voorbeeld: ze heeft een Italiaanse vriend. ze zegt zelf, en dat zuig ik niet uit mijn duim, dat ze nooit een Marokkaanse man zou willen, omdat die kerels haar veel te ouderwets, te bazig, en te onaangepast zijn. Ook de hoger opgeleiden. Het is ook een bekend gegeven dat deze mannen vaak op latere leeftijd plotseling erg fanatiek met het geloof bezig gaan.
vind het raar en vreemd dat ze dat over haar eigen volk zegt, zij zelf is toch ook geen tuig..en er zullen vast wel meer mensen als haar zijn, en dat is dan toch ook geen tuig..dus vind ze veel familieleden van zichzelf dan ook tuig.



ook vind ik het raar dat ze alle Marokkaanse mannen over 1 kam scheert, terwijl ze zelf ook Marokkaanse is...niet elke Marokkaanse vrouw is dus hetzelfde, waarom denkt ze dan dat wel elke Marok. man hetzelfde is..tuig is en ouderwets.

Overigens zijn het meestal de vrouwen juist die het fanatieks worden als het op het geloof aan komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven