Restaurant geeft 5% korting goed opgevoede kinderen

17-02-2017 12:04 83 berichten
In de krant: een restaurant geeft ouders 5% korting als hun kinderen zich netjes en goed opgevoed gedragen.

Wat vinden jullie hiervan?



Vorig jaar waren we met mn schoonzus en dochtertje van 2 en een vriendin van haar met 2 kinderen van 5 en 7 in een restaurant. We hebben daar echt met plaatsvervangende schaamte gezeten. De 2 oudere kinderen renden rond, vielen andere gasten lastig. De ober had ze al een paar keer terug gebracht naar onze tafel. Toen gingen ze een vrouw met een baby in de maxi cosi lastig vallen. Kind lag lekker te slapen. Commentaar van moeder was: ja zeg wie neemt er nu een baby mee? Het gedrag van haar eigen kinderen vond ze blijkbaar normaal.

Ik vond het gedrag van de kinderen schaamteloos. Er zitten daar mensen te eten, avondje uit, trouwdag vieren etc. Sommige misschien wel echt gespaard voor dit avondje.

Zelf gingen we tot ze 10 waren of zo alleen naar een pannenkoekenrestaurant of macdonalds. Want je kan ook bijna niet verwachten dat ze lang blijven zitten.
Waarom kun je dat niet verwachten? Ik ken kinderen die dat prima kunnen. Ik kom ze ook weleens tegen in restaurants.
Het is toch vanzelfsprekend dat je je kinderen zo opvoed dat ze rustig kunnen blijven zitten in een restaurant of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren
waarom zou dat niet kunnen ? Mijn kinderen van bijna 4 en 6.5 kunnen prima lang in een restaurant zitten hoor. Ik ga niet met ze naar een sterrenrestaurant maar een fijn restaurant met voorgerecht, hoofdgerecht en toetje kunnen ze prima aan hoor. Vinden ze zelf ook heel leuk
De oudste van ons kon dat niet, dus dan gingen we zeker niet in een restaurant zitten.
Ik vind het ook vanzelfsprekend en meestal gaat het goed, maar soms ontsnapt er een draak en is er geen houden meer aan. Is mijn opvoeding van de kinderen dan slecht?



Ga ik wel naar een ander restaurant of ik breng 't spul naar opa en oma en ga lekker rustig met man dineren
Tot 10 jaar alleen maar naar McDonalds of een pannenkoekenrestaurant? Dat vind ik ook onzin. Zo wennen ze er ook niet aan.

Mijn kinderen kunnen prima mee naar een restaurant. En nee, het zijn echt geen rustige kinderen. Maar het scheelt als je wat vermaak meeneemt bv een kleurboek. Uiteraard zitten we geen 3 uur te dineren maar 1,5 uur kan prima.



En 5% korting? Wie beoordeelt dat zgn "goede gedrag" dan? Erg vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dat niet van ze kan verwachten ben ik niet met je eens. Mijn zoon (7 jaar) is altijd meegegaan. En daarbij hielden we rekening met het tijdstip en het soort restaurant. Met de jaren steeds iets meer qua verwachting. Dat ging en gaat prima en gaat hij nu ook mee naar de duurdere zaken. Hij vind dat zelf ook echt heel leuk en heel lekker. Zelfs samen met zijn beste vriendje (die door zijn ouders ook altijd meegenomen is).

We krijgen altijd complimenten over hoe goed hij zich gedragen heeft.

En nee rondlopen en andere mensen lastig vallen mocht bij als dreumes/peuter al niet. Maar daar ben je als ouder echt zelf bij.
Oh leuk! Deze discussie. Dát is lang geleden.



Een samenvatting vooraf van de komende 15 pagina's:



- Mijn kind doet dat niet, die zit rustig 5 uur aan tafel bij de Librije

- Laat je kind gewoon lekker thuis, kinderen horen niet in restaurants, maar in kinderreservaten met hun ouders

- ook welopgevoede kinderen zijn aan het leren en misdragen zich weleens, dat is normaal kinder gedrag

- je mag je kinderen pas mee naar buiten nemen als ze 18 zijn en zich kunnen gedragen, daarvoor oefen je thuis

- Je mag je kind nooit beperken en die moet lekker kind kunnen zijn, rennen hoort erbij

- In het buitenland zijn de kinderen véél beter opgevoed.

- In het buitenland is sowieso alles beter, de restaurants ook

- De maatschappij wordt steeds kindonvriendelijker

- Gehandicapten zijn ook stom.

- Zit je aan je kind vast ofzo?



En het ontaard in een discussie over borstvoeding/flesvoeding, thuisblijven of werken en verplichte sterilistatie.





En normaal staat deze discussie voor augustus op de planning. Even de kalender bekijken!

Slotje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 17 februari 2017 @ 12:12:

Oh leuk! Deze discussie. Dát is lang geleden.



Een samenvatting vooraf van de komende 15 pagina's:



- Mijn kind doet dat niet, die zit rustig 5 uur aan tafel bij de Librije

- Laat je kind gewoon lekker thuis, kinderen horen niet in restaurants, maar in kinderreservaten met hun ouders

- ook welopgevoede kinderen zijn aan het leren en misdragen zich weleens, dat is normaal kinder gedrag

- je mag je kinderen pas mee naar buiten nemen als ze 18 zijn en zich kunnen gedragen, daarvoor oefen je thuis

- Je mag je kind nooit beperken en die moet lekker kind kunnen zijn, rennen hoort erbij

- In het buitenland zijn de kinderen véél beter opgevoed.

- In het buitenland is sowieso alles beter, de restaurants ook

- De maatschappij wordt steeds kindonvriendelijker

- Gehandicapten zijn ook stom.

- Zit je aan je kind vast ofzo?



En het ontaard in een discussie over borstvoeding/flesvoeding, thuisblijven of werken en verplichte sterilistatie.





En normaal staat deze discussie voor augustus op de planning. Even de kalender bekijken!

Slotje!
Rhae
Alle reacties Link kopieren
Prima dat ze daar voor korting geven. Breng je het iig wel even onder de aandacht bij de ouders.



De meeste restaurants/eetcafe's hebben ook wel iets van een speelhoek of kleurspullen voor kinderen. Ze zullen idd niet lang stil willen zitten, maar er zit een verschil tussen niet stilzitten en een half restaurant slopen. Als wij met stellen gaan eten die kinderen, hebben, dan nemen die meestal ook wel iets mee voor de kids, zoals een Nintendo of wat kleine spelletjes die prima aan tafel gespeeld kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 17 februari 2017 @ 12:12:

Oh leuk! Deze discussie. Dát is lang geleden.



Een samenvatting vooraf van de komende 15 pagina's:



- Mijn kind doet dat niet, die zit rustig 5 uur aan tafel bij de Librije

- Laat je kind gewoon lekker thuis, kinderen horen niet in restaurants, maar in kinderreservaten met hun ouders

- ook welopgevoede kinderen zijn aan het leren en misdragen zich weleens, dat is normaal kinder gedrag

- je mag je kinderen pas mee naar buiten nemen als ze 18 zijn en zich kunnen gedragen, daarvoor oefen je thuis

- Je mag je kind nooit beperken en die moet lekker kind kunnen zijn, rennen hoort erbij

- In het buitenland zijn de kinderen véél beter opgevoed.

- In het buitenland is sowieso alles beter, de restaurants ook

- De maatschappij wordt steeds kindonvriendelijker

- Gehandicapten zijn ook stom.

- Zit je aan je kind vast ofzo?



En het ontaard in een discussie over borstvoeding/flesvoeding, thuisblijven of werken en verplichte sterilistatie.





En normaal staat deze discussie voor augustus op de planning. Even de kalender bekijken!

Slotje!heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik mis nog een opmerking in het rijtje.

Je moet de ouders aanspreken, niet de kinderen. Dit werd er laatst gezegd tegen iemand die rennende en gillende kinderen wilde aanspreken op hun gedrag.
geneet van 't laeve
Slimme marketing, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de horeca en ik kan uit 10 jaar ervaring zeggen dat het erg slecht gesteld is met de opvoeding qua restaurant manieren. En dat een kind niet altijd luistert kan ik heel goed begrijpen maar dat irriteerde mij meestal nog niet zo want wat kunnen die er uiteindelijk aan doen. Wat vooral heel vervelend is ouders die er niks aan doen. Want 25x keer zeggen Pim dat mag niet en vervolgens niks doen helpt natuurlijk niet. Opvoeden lijkt me heel erg moeilijk ben nu zwanger van de eerste maar ik hoop heel erg dat wij gewoon normaal uit eten kunnen gaan met onze kleine meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 17 februari 2017 @ 12:12:

Oh leuk! Deze discussie. Dát is lang geleden.



Een samenvatting vooraf van de komende 15 pagina's:



-

Slotje! Amen
Ik vind dat een heel goed idee! Ik zou zelfs 10 of zelfs 20% korting geven, maar dan bepaal ik ook of ik het - als restauranthouder - opgevoedde kinderen vind.



Het is zo ontzettend mega irritant als er een paar krijsende/gillende/rennende/schreeuwende/vervelende/irritante kinderen in het restaurant - dus niet McDonald's, Burger King of een wok - zitten en zo je uitetentje verpesten.
Maar voor wat het waard is: Ik wilde nooit naar restaurants met speelhoek. Als je uit eten gaat zit je aan tafel, praat je samen en geniet je van je eten. Je gaat niet tussen de gangen naar een speelhoek om daar met poppen te smijten en andere kinderen met een autootje op hun hoofd te rammen. Dan moet je als ouders nog 100x van tafel om ruzies te sussen, rondvliegend speelgoed terug te brengen en te checken of de herrie niet te erg wordt. Dus wij gingen naar gewone restaurants, geen dure chique, maar gewone restaurants in de middenklasse, en dan was er vaak wel een kleurplaat ofzo. En dat pas vanaf dat een kind langer dan een half uur aan tafel kon zitten. De keren dat ze jonger waren en we mee moesten met familie vond ik drama, want dan liep je steeds rondjes met zo'n kind om het tevreden te houden (tot een jaar of 3 zeg maar). Niet relaxed en uit eten gaan hou ik graag relaxed.



Maar mijn kinderen waren de eerste kinderen in de familie. Dus dat konden we prima zo plannen. Nu is iedereen voortgeplant en wil de rest van de familie alleen nog maar naar restaurants waar de kinderen 'lekker kunnen spelen'. En dan rennen de koters dus idd rond, moeten ze steeds weer opgehaald worden, ouders zijn continue van tafel, enz. Storend, niet relaxed en dan blijf ik liever thuis. Als je pech hebt zit je náást de kinderhoek en word je gek van de herrie. De tendens in mijn familie is 'dat hoort erbij als je kinderen hebt' en mijn mening is 'mijn kinderen moeten gewoon normaal doen en zich gedragen zoals het hoort in een restaurant en als ze dat niet kunnen dan gaan we niet'. Wij worden gezien als extreem streng.

Maar toen zij zelf nog geen kinderen hadden vonden ze het doodnormaal dat het zo ging, en werd er niets aangepast op onze kinderen.



Wij zijn een etentje aan het organiseren voor de familie, maar op de uitnodiging komt 'zonder kinderen' omdat ik eerlijk gezegd de krijsende koters van mijn broers en zussen op verjaardagen al niet trek, en in restaurants nog veel minder. Vindt men niet leuk, want je wordt geacht een leuk kindvriendelijk restaurant uit te zoeken, om 17.00 aan te schuiven en om 18:30 max de deur weer uit te lopen. En daar ben ik wel een beetje klaar mee, rekening houden met andermans kind. Onze kinderen zijn ook gewoon groot geworden in een omgeving waar veel minder rekening met hen werd gehouden.



Maar dat heeft niets met zo'n korting te maken, gewoon mijn persoonlijke frustratie over mijn heel lieve neefjes en nichtjes, en de beperkte opvoedcapaciteiten van hun ouders.
quote:Door87 schreef op 17 februari 2017 @ 12:21:

Ik werk in de horeca en ik kan uit 10 jaar ervaring zeggen dat het erg slecht gesteld is met de opvoeding qua restaurant manieren. En dat een kind niet altijd luistert kan ik heel goed begrijpen maar dat irriteerde mij meestal nog niet zo want wat kunnen die er uiteindelijk aan doen. Wat vooral heel vervelend is ouders die er niks aan doen. Want 25x keer zeggen Pim dat mag niet en vervolgens niks doen helpt natuurlijk niet. Opvoeden lijkt me heel erg moeilijk ben nu zwanger van de eerste maar ik hoop heel erg dat wij gewoon normaal kunnen gaan uit eten met onze kleine meid.

Het is ' uit eten kunnen gaan' Gaan uiteten is niets.



En iedereen kan prima opvoeden voordat hij of zij baart.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste van kan het wel mn jongste niet. Ik ben van mening dat het per kund verschilt en niet altijd aan de opvoeding ligt.

Mijn jongste is best temperamentvol, en ik krijg een beetje de kriebels van ouders die altijd maar denken dat het aan de opvoeding ligt of kind zich gedraagd.



Dat was mijn bijdrage rhae haha, moest het toch ff kwijt. Persoonlijke frustratiepuntje;)
quote:juliadenders schreef op 17 februari 2017 @ 12:26:

Mijn oudste van kan het wel mn jongste niet. Ik ben van mening dat het per kund verschilt en niet altijd aan de opvoeding ligt.

Mijn jongste is best temperamentvol, en ik krijg een beetje de kriebels van ouders die altijd maar denken dat het aan de opvoeding ligt of kind zich gedraagd.



Dat was mijn bijdrage rhae haha, moest het toch ff kwijt. Persoonlijke frustratiepuntje;)Hoe het kind zich gedraagt ligt niet altijd aan de ouders. Maar je ziet wel of ouders een beetje adequaat reageren of niet, of zich er op z'n minst van bewust zijn dat hun kind bloedirritant is en dat óók vervelend vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 17 februari 2017 @ 12:26:

[...]



Het is ' uit eten kunnen gaan' Gaan uiteten is niets.



En iedereen kan prima opvoeden voordat hij of zij baart.Wat flauw zeg. Maar goed ik schrijf toch ook dat ik hoop dat dat gaat lukken niet dat mijn kinderen perfect gaan zijn. Maar gelukkig kan iedereen opvoed cursus bij jou gaan volgen. En ik heb dyslexie ik doe mijn best.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens rhae!

Ik ondervind nu alleen hoe pittig het is, en dan nog die blikken van moeders met hun goed opgevoede kinderen ;) maar kan ook in mijn hoofd zitten hoor. Ik vind het verschrikkelijk namelijk als anderen er last van hebben.
quote:Door87 schreef op 17 februari 2017 @ 12:32:

[...]





Wat flauw zeg. Maar goed ik schrijf toch ook dat ik hoop dat dat gaat lukken niet dat mijn kinderen perfect gaan zijn. Maar gelukkig kan iedereen opvoed cursus bij jou gaan volgen. En ik heb dyslexie ik doe mijn best.

Oh ik zeg nergens dat ik goed kan opvoeden, jij was degene die vond dat mensen in het algemeen in restaurants niet goed opvoeden.

Bij mij hebben ze ook weleens gekrijsd tot ze een ons wogen. Het gebeurt. Maar dan vertrok ik. En idd, ik vind dat in mijn familie een aantal mensen beroerd opvoeden op dit vlak, in het algemeen zie ik dat helemaal niet zo in restaurants eigenlijk, de meeste kinderen doen het gewoon best netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven