Rio; in aanloop naar de Spelen

29-06-2016 00:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist kwam ik dit artikel tegen op de site van de BBC. Niet alleen heeft het land in aanloop naar de Olympische Spelen te kampen met het Zika-virus, ook heeft het last van de ergste rescessie van de afgelopen 25 jaar. De politie waarschuwt de burgers en toeristen voor hun veiligheid; want de medewerkers worden niet meer betaald en hebben last van tekorten van onder andere brandstof voor de auto's.



Het leek mij intressant een topic te hebben/kunnen volgen over de ontwikkelingen in de stad voor de Spelen in Augustus beginnen. Niet alleen over de atleten, maar dus ook over andere nieuwswaardige actualiteiten welke zich er afspelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het allemaal weer storm in een glas water is. Berichten van dezelfde strekking waren er ook toen Brazilië het WK voetbal in 2014 organiseerde. Ook in 2004 waren er grote twijfels over de organisatie van de spelen in Griekenland en iedere keer komt alles weer op z'n pootjes terecht.

Desalniettemin wel interessant om te volgen
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Maar die problemen staan los van de Olympische Spelen. De spelen gaan door, en worden zo goed als het kan georganiseerd. Veel atleten zijn al in Rio voor try outs (geweest), hotels zijn klaar, Olympisch dorp waar de atleten verblijven is klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar de Spelen. Als supporter. Zie er stiekem een beetje tegenop door al die rare verhalen maar heb er tegelijkertijd ook heel veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
iets met klok en klepel, maar ik heb gehoord dat als de spelen voorbij zijn er geen geld meer is voor het OV, de zorg, politie etc. alle overheidsdiensten dus.



hoe het precies zit weet ik niet, maar ik vond het best heftig.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook naar Rio, als vrijwilliger & supporter. Volg de verhalen dus op de voet. Ik denk dat er zeker een ernstige (economische en politieke) crisis is in Brazilië. Maar de rampverhalen over onveiligheid voor toeristen neem ik eerlijk gezegd met een korreltje zout. Zoals hierboven al gezegd: dat soort verhalen hebben we eerder gehoord (o.a. WK voetbal 2014) en toen viel het allemaal ook reuze mee. Natuurlijk, het is een enorme stad met een groot deel zeer arme bevolking. En dat betekent dat je goed moet nadenken bij wat je doet (geen zichtbaar waardevolle spullen dragen, 's avonds niet alleen over straat). Maar dat geldt voor veel andere wereldsteden net zo goed. En ik denk dat de gebeurtenissen van gisteravond in Istanbul wel duidelijk hebben gemaakt dat je op dit moment je leven nergens 100% zeker bent...
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 29 juni 2016 @ 02:08:

Ik denk dat het allemaal weer storm in een glas water is. Berichten van dezelfde strekking waren er ook toen Brazilië het WK voetbal in 2014 organiseerde. Ook in 2004 waren er grote twijfels over de organisatie van de spelen in Griekenland en iedere keer komt alles weer op z'n pootjes terecht.

Desalniettemin wel interessant om te volgen Ja inderdaad, het is altijd de vraag in hoeverre er dingen opgeblazen worden maar het leek mij dus ook intressant om te volgen Het is niet alsof ik vrees dat het ineens nog wordt afgelast oid.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf dat jullie erheengaan Lonkaa en neliba!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven