Roemenen en Bulgaren, daar komen ze

08-12-2013 20:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Nog een week of drie. En dan komen ze. De Roemenen en Bulgaren. Zij zullen zich massaal melden in het welvarende westen en misbruik maken van sociale voorzieningen.



Hoe zeer er lidstaten tegen de openstelling van de grensen hebben geageerd, het is te laat. Een nieuwe golf armoedzaaiers zal ons land overspoelen. Frauderen, criminaliteit. We gaan het allemaal meemaken. Net zoals de Polen, die hier in kleine getalen naar toe zouden komen en achteraf een in een enorme stroom onze kant op kwamen gebeyrt het nu weer. Honderdduizende mensen komen hier heen. Mensen die niets, maar dan ook niet zullen bijdrage.



Maken jullie je net zo veel zorgen als ik?



Stukje leesvoer staat hier.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... emenie-en-Bulgarije.dhtml
Ehm nee, maar ik woon dan ook niet meer in Europa
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Zullen wij dan massaal emigreren naar Roemenie? Daar hebben ze.straks ruimte over blijkbaar.

Edit: en dan laat ik me naturaliseren tot Roemeen en dan ga ik naar nederland om misbruik te maken van het sociale stelsel.
Nee, ik heb al een leuke roemeense collega, die best wat bijdraagt (sterker nog het was ons niet gelukt die vacature op een andere manier te vervullen, dus was dit een prima oplossing ondanks dat hij in het begin de taal nog niet perfect beheersde).
Vind t belachelijk !
Alle reacties Link kopieren
Vraag me altijd af hoe ze misbruik kunnen maken van het sociale stelsel.

Ik ben vanuit NL naar de UK verhuisd en krijg buiten mijn mini WIA (uit NL gelukkig) helemaal niks.

Ik maak nergens gebruik van in de UK.



Van mijn WIA kan ik niet leven en samen met mijn vriend hebben we gelukkig een fijn salaris.



Dus waarom zij wel?
http://www.elsevier.nl/Eu ... Bulgaren-tot-EU-1425014W/
Alle reacties Link kopieren
ZORGEN maken? Hahahaha. Ik heb wel wat belangrijkers aan mijn hoofd! Ik heb een hekel aan dit soort bekrompen en bovenal domme berichten van mensen die vaak zelf niet al te ontwikkeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de zorgen wel. Er zijn er nu ook al veel. Elke verkoper van de daklozenkrant en bedelaar in mijn woonplaats komt daar vandaan. Ik sprak laatst met een Roemeen op vakantie en die zei ook dat de mensen uit hun land die hierheen komen niet bepaald het beste deel van hun bevolking vormen.



Laten we dit topic over een jaartje nog eens uppen en kijken hoe t ervoor staat.
.
Alle reacties Link kopieren
Uit het artikel van Elsevier, de link van Malu:



Van de 1.800 ondervraagden vindt zeker 80 procent dat Roemenen en Bulgaren niet vrij naar ons land mogen komen voor werk. Onder de PVV-kiezers ligt dat aantal zelfs op 100 procent, bij de VVD op 91 procent, SP 82 procent en PvdA en CDA 75 procent.



Dus ik denk niet dat ik (en WIllem) de enigen zijn die er zo over denken. Het is alleen niet zo politiek correct om het hardop te zeggen he,
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo frappant dat mensen BANG kunnen zijn voor iets waar ze in hun leven waarschijnlijk NOOIT ook maar IETS mee te maken zullen krijgen.



Worden die Roemenen allemaal je collega?



Of gaat het om het straatbeeld ofzo?
Ja, belachelijk dat ze die lui toestemming geven hier naartoe te komen. Net of er hier nog geen werklozen genoeg zijn. Zolang er hier werkloze Nederlanders zijn, vind ik dat de grenzen gewoon dicht moeten. Hooguit voor expats die rechtstreeks door 'n bedrijf worden ingehuurd en ook weer terug naar eigen land gaan zodra dat werk ophoudt, mogen grenzen nog open wat mij betreft.

Bovendien zorgen die oost Europeanen voor toenemende criminaliteit. Veel meer inbraken e.d. Dus wég met die lui, laat ze lekker in 't oosten blijven!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 20:55:

Uit het artikel van Elsevier, de link van Malu:



Van de 1.800 ondervraagden vindt zeker 80 procent dat Roemenen en Bulgaren niet vrij naar ons land mogen komen voor werk. Onder de PVV-kiezers ligt dat aantal zelfs op 100 procent, bij de VVD op 91 procent, SP 82 procent en PvdA en CDA 75 procent.



Dus ik denk niet dat ik (en WIllem) de enigen zijn die er zo over denken. Het is alleen niet zo politiek correct om het hardop te zeggen he,Dat je je bedreigd voelt mbt werk zegt heel wat over het niveau waarop je je bevindt. En dat klopt dan idd wel weer met die PVV stemmers.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk krijgen wij daarmee te maken. Verdringing op de arbeidsmarkt, lagere lonen, zwaardere belasting van het sociale stelsel dus hogere belastingen of meer bezuigingen.
.
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 20:55:



Worden die Roemenen allemaal je collega?



Haha! Hoe naief! Werden ze maar je collega, maar in plaats daarvan roven ze je huis leeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 20:57:

[...]





Dat je je bedreigd voelt mbt werk zegt heel wat over het niveau waarop je je bevindt. En dat klopt dan idd wel weer met die PVV stemmers.Ik voel me niet persoonlijk bedreigd mbt werk, want mijn werk kan niet door een Roemeen of Bulgaar gedaan worden. Maar ik kijk naar het grotere plaatje.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 december 2013 @ 20:57:

Ja, belachelijk dat ze die lui toestemming geven hier naartoe te komen. Net of er hier nog geen werklozen genoeg zijn. Zolang er hier werkloze Nederlanders zijn, vind ik dat de grenzen gewoon dicht moeten. Hooguit voor expats die rechtstreeks door 'n bedrijf worden ingehuurd en ook weer terug naar eigen land gaan zodra dat werk ophoudt, mogen grenzen nog open wat mij betreft.

Bovendien zorgen die oost Europeanen voor toenemende criminaliteit. Veel meer inbraken e.d. Dus wég met die lui, laat ze lekker in 't oosten blijven!Als je geen diplomaloze bollenpeller bent heb je volgens mij niets te vrezen. Het is ZONDER uitzondering ALTIJD dezelfde slag mensen die dit soort dingen roepen. Type asootje zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 december 2013 @ 20:58:

[...]



Haha! Hoe naief! Werden ze maar je collega, maar in plaats daarvan roven ze je huis leeg!Hahaha. Ok. Ja daar had ik nog niet aan gedacht. Beetje naïef van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 20:59:

[...]





Als je geen diplomaloze bollenpeller bent heb je volgens mij niets te vrezen. Het is ZONDER uitzondering ALTIJD dezelfde slag mensen die dit soort dingen roepen. Type asootje zeg maar.



En bedankt he,



Ik vind het persoonlijk nogal aso om mensen die je niet kent op basis van één standpunt dat jij toevallig niet deelt voor aso uit te maken. En daarmee trouwens 80% van de Nederlandse bevolking, want de steekproef van Elsevier is statistisch gezien groot genoeg.





Maar vertel eens wat meer, over mijn slag mensen?
.
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 20:59:

[...]





Als je geen diplomaloze bollenpeller bent heb je volgens mij niets te vrezen. Het is ZONDER uitzondering ALTIJD dezelfde slag mensen die dit soort dingen roepen. Type asootje zeg maar.

Maar als die lui hier nog bij komen dan stijgt de werkloosheid en de mensen die 'n uitkering trekken dus, want er zitten genoeg Nederlandse laaggeschoolden thuis die óók in die bollenpelbranche aan 't werk gezet zouden kunnen worden. En daar hebben we allemaal last van, ook als je boven modaal verdient. Want juist de meerverdieners moeten het opbrengen als de onderlaag van de bevolking die uitkering trekt groeit.

En daarbij de toenemende criminaliteit nog even niet meegerekend. Maar die is ook niet mis! Hier in de omgeving zijn de laatste tijd de woninginbraken toegenomen en dit zijn Bulgaarse bendes. Dus maak je borst maar nat als ze dat schorum massaal toelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel het niet rechtstreeks naar jou, maar geef toe.



Wilders-aanhangers en daarmee ook mensen die BANG zijn dat ze zelf wat tekort gaan komen als er weer eens een nieuwe groep mensen aan onze bevolking wordt toegevoegd zijn vaak tja.... hoe heetten ze ook al weer? Henk en Ingrid-achtig. Need I say more?



Bovendien: weleens bedacht dat het de economie ook een flinke BOOST kan geven, al die extra consumenten?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik val niet onder ZONDER uitzondering en ALTIJD ?
.
Ja, al die Nederlanders die een nieuwe tv en nieuwe computer moeten aanschaffen omdat ze zijn beroofd door oosteuropese bendes. Tja, als je dáármee de economie 'n boost wil geven...



En mensen die hier uitkering komen trekken consumeren dus eigenlijk op jouw kosten als werkende belastingbetaler.
eerlijk gezegd vind ik het hier al druk genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven