Roemenen en Bulgaren, daar komen ze

08-12-2013 20:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Nog een week of drie. En dan komen ze. De Roemenen en Bulgaren. Zij zullen zich massaal melden in het welvarende westen en misbruik maken van sociale voorzieningen.



Hoe zeer er lidstaten tegen de openstelling van de grensen hebben geageerd, het is te laat. Een nieuwe golf armoedzaaiers zal ons land overspoelen. Frauderen, criminaliteit. We gaan het allemaal meemaken. Net zoals de Polen, die hier in kleine getalen naar toe zouden komen en achteraf een in een enorme stroom onze kant op kwamen gebeyrt het nu weer. Honderdduizende mensen komen hier heen. Mensen die niets, maar dan ook niet zullen bijdrage.



Maken jullie je net zo veel zorgen als ik?



Stukje leesvoer staat hier.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... emenie-en-Bulgarije.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 december 2013 @ 21:06:

[...]



Maar als die lui hier nog bij komen dan stijgt de werkloosheid en de mensen die 'n uitkering trekken dus, want er zitten genoeg Nederlandse laaggeschoolden thuis die óók in die bollenpelbranche aan 't werk gezet zouden kunnen worden. En daar hebben we allemaal last van, ook als je boven modaal verdient. Want juist de meerverdieners moeten het opbrengen als de onderlaag van de bevolking die uitkering trekt groeit.

En daarbij de toenemende criminaliteit nog even niet meegerekend. Maar die is ook niet mis! Hier in de omgeving zijn de laatste tijd de woninginbraken toegenomen en dit zijn Bulgaarse bendes. Dus maak je borst maar nat als ze dat schorum massaal toelaten.Wat een gelúl. Sorry hoor. Eerst waren het de Indo's, toen de Surinamers, nu de Marokkanen en straks de Roemenen. Denk je nu écht serieus dat het hele land per direct naar de klote zal gaan? Want dan was dat namelijk allang gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
En op welke manier geeft de massale komst van laaggeschoolde en goedkope arbeidskrachten de economie een BOOST ? Mensen zullen juist minder te besteden hebben als de lonen lager worden.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 21:08:

Oh, ik val niet onder ZONDER uitzondering en ALTIJD ?Ik denk van wel maar dat is dan weer niet zo politiek correct om te zeggen.
quote:gerritjevan schreef op 08 december 2013 @ 21:10:

eerlijk gezegd vind ik het hier al druk genoegDat ook nog ja! We leven hier al met veel meer mensen per vierkante km dan goed is. Dus laat ze lekker wegblijven of oprotten, zij die hier al zitten en ofwel inbreken ofwel uitkering trekken of 'n combinatie daarvan.
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 21:11:

En op welke manier geeft de massale komst van laaggeschoolde en goedkope arbeidskrachten de economie een BOOST ? Mensen zullen juist minder te besteden hebben als de lonen lager worden.Inderdaad, de spoeling wordt alleen maar dunner. Ik snap trouwens niet hoe die lui hier aan 'n uitkering kunnen komen. Waarom hebben ze nog steeds geen wet waarbij mensen eerst 10 jaar moeten werken en bijdragen voor ze hier recht krijgen op sociale voorzieningen?
Noem het maar gewoon bij de naam hoor: zigeuners. Ik ken alleen maar etnische Bulgaren met universitaire opleidingen in de IT etc. Ik jen er zo'n 25 en allemaal goede banen in Duitsland. Trouwe belastingbetalers etc etc.
Alle reacties Link kopieren
En de andere 80% van de Nederlandse bevolking is ook aso volgens jou? Eigenlijk bijna iedereen, behalve jijzelf natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 december 2013 @ 21:13:

[...]



Dat ook nog ja! We leven hier al met veel meer mensen per vierkante km dan goed is. Dus laat ze lekker wegblijven of oprotten, zij die hier al zitten en ofwel inbreken ofwel uitkering trekken of 'n combinatie daarvan.Het ergste vind ik nog het over-een-kam-gescheer. Walgelijk. Ik ga hier weg want mn bloed kookt van dit lompe geblér.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 21:15:

En de andere 80% van de Nederlandse bevolking is ook aso volgens jou? Eigenlijk bijna iedereen, behalve jijzelf natuurlijk.Aso's, provincialen, bekrompen types.... daarvan zijn er een heleboel in ons landje. Als ze DIE nou het land uitzetten. Is het overbevolkings"probleem" ook meteen opgelost. Vol = vol, alle racisten het land uit! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 08 december 2013 @ 21:14:

Noem het maar gewoon bij de naam hoor: zigeuners. Ik ken alleen maar etnische Bulgaren met universitaire opleidingen in de IT etc. Ik jen er zo'n 25 en allemaal goede banen in Duitsland. Trouwe belastingbetalers etc etc.Zou dat niet te maken hebben met de kringen waarin je verkeert? Dat je alleen goed opgeleide Bulgaren kent? Als je werkloos op straat zou hangen zou je een andere groep tegenkomen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:16:

[...]





Het ergste vind ik nog het over-een-kam-gescheer. Walgelijk. Ik ga hier weg want mn bloed kookt van dit lompe geblér.



Jij spoort echt niet! Wat een eigendunk en superioriteitsgevoel. Misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is, dan zie je dat die 50-jarige bouwvakker op de steiger vervangen is door een goedkope Pool.



Er is wel degelijk wat aan de hand in Nederland. Als in de Schilderswijk nu al ruim 80% van de jongeren werkloos is, dan voorzie ik grote problemen voor de toekomst als er nog meer laaggeschoolden naar Nederland komen.
Ik vraag me ook af om hoeveel Bulgaren het gaat? Ik kees in de buitenlandse media over "duizenden Bulgaren" die in zo'n beetje alle Europese steden komen, maar er zijn nog geen 7 miljoen Bulgaren volgens de jongste volkstelling van het land. Ik kan me totaal niet voorstellen dat er zoveel komen dat het land zelf niet meer functioneert. Met Polen is dat toch al een heel ander verhaal. Daar wonen er al 40 miljoen...
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:06:

Ik bedoel het niet rechtstreeks naar jou, maar geef toe.



Wilders-aanhangers en daarmee ook mensen die BANG zijn dat ze zelf wat tekort gaan komen als er weer eens een nieuwe groep mensen aan onze bevolking wordt toegevoegd zijn vaak tja.... hoe heetten ze ook al weer? Henk en Ingrid-achtig. Need I say more?



Bovendien: weleens bedacht dat het de economie ook een flinke BOOST kan geven, al die extra consumenten?Dit vind ik echt een naïeve gedachte, denk je nu echt dat die Roemenen en Bulgaren honderden euro's hebben te besteden? lol
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:19:

[...]





Aso's, provincialen, bekrompen types.... daarvan zijn er een heleboel in ons landje. Als ze DIE nou het land uitzetten. Is het overbevolkings"probleem" ook meteen opgelost. Vol = vol, alle racisten het land uit! :-)Arrogante types, overtuigd van hun eigen gelijk vergeet je even voor het gemak......
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 08 december 2013 @ 21:25:

Ik vraag me ook af om hoeveel Bulgaren het gaat? Ik kees in de buitenlandse media over "duizenden Bulgaren" die in zo'n beetje alle Europese steden komen, maar er zijn nog geen 7 miljoen Bulgaren volgens de jongste volkstelling van het land. Ik kan me totaal niet voorstellen dat er zoveel komen dat het land zelf niet meer functioneert. Met Polen is dat toch al een heel ander verhaal. Daar wonen er al 40 miljoen...Roemenie heeft er 22 miljoen. Ik denk ook dat die het grootste probleem gaan vormen.
.
Van die 7 miljoen is ongeveer 14% onder de 16 en 18% boven 65 jaar. Je houdt dan een productief percentage van ca 70% over. De werkloosheid ligt bij 10%. Dat is veel minder dan in Griekenland of Spanje. Zijn we al massaal overspoelt door Grieken en Spanjaarden?
Roemenie is idd een ander verhaal. Maar ik ken Roemenie niet goed genoeg om er een oordeel over te vellen. Behalve dan van wat je in de kranten leest.
Alle reacties Link kopieren
De economie staat er zo rooskleurig voor, banen zat zullen we maar zeggen.

En waar gaan al die mensen wonen dan?

De gemiddelde Nederlander moet 6 jaar wachten op een woning.



Ik denk dat ik het geen heel goed plan vind, maar we wachten even alle problemen af, en dan kunnen we weer ouderwets achterom kijken en zuchten dat we dit toch echt niet zagen aankomen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 08 december 2013 @ 21:34:

Roemenie is idd een ander verhaal. Maar ik ken Roemenie niet goed genoeg om er een oordeel over te vellen. Behalve dan van wat je in de kranten leest.In mijn woonplaats hangen er al heel veel rond. Ik ben nu in Zuid Europa en ben vandaag 4x aanklampt door een Roemeense bedelaar. Ja, ik heb even gevraagd waar ze vandaan komen voor ik ze een euro gaf. Er zijn hier weinig sociale voorzieningen en het waren oude mensjes, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te weigeren.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken aan zoveel lui extra in dit land. En dan ook nog eens van die lui die niet het beste met Nederland voor hebben.

Ik ben heus geen diplomaloze aso die maar een eenvoudig baantje heeft ofzo. Maar desondanks kan ik me best zorgen maken over hoe makkelijk de staat alles maar toelaat. We hebben genoeg eigen werkelozen. Laat de staat daar maar eens een oplossing voor zoeken ipv de grenzen open te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Zoek op youtube maar eens naar Roemeense zakkenrollers.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:demagnumvanellen schreef op 08 december 2013 @ 21:42:

Ik moet er niet aan denken aan zoveel lui extra in dit land. En dan ook nog eens van die lui die niet het beste met Nederland voor hebben.

Ik ben heus geen diplomaloze aso die maar een eenvoudig baantje heeft ofzo. Maar desondanks kan ik me best zorgen maken over hoe makkelijk de staat alles maar toelaat. We hebben genoeg eigen werkelozen. Laat de staat daar maar eens een oplossing voor zoeken ipv de grenzen open te gooien.Psies.
verba volant, scripta manent.
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:19:

[...]





Aso's, provincialen, bekrompen types.... daarvan zijn er een heleboel in ons landje. Als ze DIE nou het land uitzetten. Is het overbevolkings"probleem" ook meteen opgelost. Vol = vol, alle racisten het land uit! :-)Doe dan de superarrogante, naieve blaaskaak er ook maar bij
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 20:58:

[...]





Ik voel me niet persoonlijk bedreigd mbt werk, want mijn werk kan niet door een Roemeen of Bulgaar gedaan worden.Dat zeg jij.....
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Het vervelende is dat juist mensen die laag opgeleid zijn, concurrentie krijgen van die Bulgaren en Roemenen die met weet ik hoeveel man in 1 huis gaan wonen.



Als hier werkelijk zoveel zigeuners gaan komen die alles roven wat los en vast zit, spreek ik hier de voorstanders van die open grenzen wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven