Roemenen en Bulgaren, daar komen ze

08-12-2013 20:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Nog een week of drie. En dan komen ze. De Roemenen en Bulgaren. Zij zullen zich massaal melden in het welvarende westen en misbruik maken van sociale voorzieningen.



Hoe zeer er lidstaten tegen de openstelling van de grensen hebben geageerd, het is te laat. Een nieuwe golf armoedzaaiers zal ons land overspoelen. Frauderen, criminaliteit. We gaan het allemaal meemaken. Net zoals de Polen, die hier in kleine getalen naar toe zouden komen en achteraf een in een enorme stroom onze kant op kwamen gebeyrt het nu weer. Honderdduizende mensen komen hier heen. Mensen die niets, maar dan ook niet zullen bijdrage.



Maken jullie je net zo veel zorgen als ik?



Stukje leesvoer staat hier.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... emenie-en-Bulgarije.dhtml
als er hier nog meer mensen komen wonen(maakt niet uit waar vandaan)

zullen de ergernissen,intolerantie e.d alleen maar toenemen

gewoon omdat er veel teveel mensen op een vierkante meter moeten wonen
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 08 december 2013 @ 21:57:

[...]





Dat zeg jij.....



Dan moeten ze wel heel rap goed Nederlands leren spreken en schrijven.

Maar alles kan natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:gerritjevan schreef op 08 december 2013 @ 22:11:

als er hier nog meer mensen komen wonen(maakt niet uit waar vandaan)

zullen de ergernissen,intolerantie e.d alleen maar toenemen

gewoon omdat er veel teveel mensen op een vierkante meter moeten wonenDat valt wel mee hoor, als ik van de kop van Noord Holland over de afsluitdijk naar Drenthe rij, dan is het behoorlijk leeg onderweg.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 22:13:

[...]





Dat valt wel mee hoor, als ik van de kop van Noord Holland over de afsluitdijk naar Drenthe rij, dan is het behoorlijk leeg onderweg.



Jammer dan wel weer dat iedereen in de Randstad komt wonen. Het is hier ondertussen overvol. De grote steden worden zo langzamerhand onleefbaar en mensen hebben steeds kortere lontjes.



En misschien is Drenthe of Groningen nog niet vol; als je het gemiddelde in Nederland neemt, is Nederland nog steeds een van de dichtstbevolkte landen ter wereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 08 december 2013 @ 21:25:

Ik vraag me ook af om hoeveel Bulgaren het gaat? Ik kees in de buitenlandse media over "duizenden Bulgaren" die in zo'n beetje alle Europese steden komen, maar er zijn nog geen 7 miljoen Bulgaren volgens de jongste volkstelling van het land. Ik kan me totaal niet voorstellen dat er zoveel komen dat het land zelf niet meer functioneert. Met Polen is dat toch al een heel ander verhaal. Daar wonen er al 40 miljoen...Uit het artikel onder de link in mijn OP:

Net als Berlijn vreest Londen een nieuwe stroom Bulgaren en Roemenen. Toen de twee Oost-Europese landen in 2007 lid van de EU werden, woonden er naar schatting 13.000 mensen uit die landen in Groot-Brittannië. Dat zijn er nu, ondanks ingestelde beperkingen, meer dan 170.000.
Alle reacties Link kopieren
Voor Bulgaren is ons land een toeslagenwalhalla.

Weten jullie nog afgelopen voorjaar? Die Bulgaren op hun platteland, die allemaal en een oranje INGpasje stonden te zwaaien? Wij zijn te naief. En dat bemerk ik hier ook weer.

Het sociale stelsel is nauwelijks te betalen en dan komen er nog eens duizenden ongeletterden gratis geld halen.



Ik denk dat dit de aanzet is tot het ontploffen van de EU. Of in ieder geval een scheuring.
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 20:55:

Ik vind het altijd zo frappant dat mensen BANG kunnen zijn voor iets waar ze in hun leven waarschijnlijk NOOIT ook maar IETS mee te maken zullen krijgen.

Worden die Roemenen allemaal je collega?

Of gaat het om het straatbeeld ofzo?



Helaas krijgen veel Nederlanders met de criminaliteit te maken. En sommige zullen hun baan verliezen. Daarnaast moeten wij allemaal via de belastingen meebetalen aan de fraude/misbruik etc van dit zoveelste EU fiasko
Ongeletterden? Volgens diverse bronnen is anders 98% van de Bulgaren geletterd. Of bedoel je het Nederlands niet machtig? Het is niet voor niks dat ze hoofdzakelijk naar Duitsland en Engeland gaan.

Mijn man werd door sommige Duitsers en Nederlanders ook behandeld alsof hij ongeletterd was. Tja een Rus he. Profiteur. Dat hij een PhD wiskunde heeft, vergaten ze dan maar even. Nee hij kwam toch alleen maar voor werk, uitkering ed. Zelfs als Post-doc werd hij soms nog behandeld als stront. Helaas voor hun verdient hij nu zes keer zoveel en werden tot voor kort hun schamele uitkerinkjes betaald door oa zijn belastinggeld.

En zo ken ik nog wel meer verhalen van oa Bulgaren etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 december 2013 @ 20:58:

[...]



Haha! Hoe naief! Werden ze maar je collega, maar in plaats daarvan roven ze je huis leeg!En onze musea!!!!! Nog erger!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben absoluut geen PVV er, maar het stoort mij wel

dat er hier voor iedere supermarkt Oost Europese bedelaars staan.

Wanneer ze muziek maken kan dat nog mooi zijn, maar dat gehang tegen een pui aan. En iedere dag dezelfde tekst:



Halo mevrrrrrrouw. Goemoggggge mevrrrrouw.

pffff.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 22:13:

[...]





Dat valt wel mee hoor, als ik van de kop van Noord Holland over de afsluitdijk naar Drenthe rij, dan is het behoorlijk leeg onderweg.



Bedoel je nou dat we die mensen meteen in het Ijsselmeer

moeten dumpen? :/
quote:snoopylynn schreef op 08 december 2013 @ 21:34:

De economie staat er zo rooskleurig voor, banen zat zullen we maar zeggen.

En waar gaan al die mensen wonen dan?

De gemiddelde Nederlander moet 6 jaar wachten op een woning.



Ik denk dat ik het geen heel goed plan vind, maar we wachten even alle problemen af, en dan kunnen we weer ouderwets achterom kijken en zuchten dat we dit toch echt niet zagen aankomen.Het lijkt me een goed plan als swa en co die het geen enkel probleem allemaal vinden zelf een aantal Bulgaren/Roemenen in huis nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nu afvraag...hoe komen de Roemenen en Bulgaren die er al zijn hier dan?

En dat ze werk afpakken, de meeste die hier aan het werk zijn doen werk wat wij meestal niet willen doen, of gaat dat alleen maar om de vergoeding die tegenover dat werk staat?
die ik wilde bestaat al...
Ik kan me voorstellen dat mensen niet staan te springen om meer Roemenen, want dit soort berichten duiken nu al regelmatig op in de media , en als dit het enigste is wat je over ze leest dan heeft dat invloed op hoe je naar de bevolkingsgroep kijkt, ja



In de aanloop naar het homofestival en tijdens de botenparade arresteerde de Amsterdamse politie 43 zakkenrollers, 41 Roemenen en 2 Polen. De zakkenrollers gaan georganiseerd op pad, zegt de politie.



Half juni werden op het Indian Summer Festival in recreatiegebied Geestmerambacht nog 240 mobiele telefoons gestolen. Ook toen waren de meesten van de negen verdachten van Roemeense afkomst.





(nos.nl)
Ik las gister ook ergens dat een werkeloze Nederlander bij tuinders langs ging om om werk te vragen, maar dat ze alleen nog maar oost Europeanen aannemen omdat zij goedkoop zijn, hard werken en bijna nooit ziek zijn.



Dus dan kun je als Nederlander wel willen werken, maar je komt er gewoon niet tussen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... n-liegen-over-alles.dhtml
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
En straks ook nog de Turken over 3 jaar...

Ze denken echt niet na..
http://www.rtlnieuws.nl/n ... h-roemenen-roven-erop-los



Samen met andere Oost-Europese bendes stelen Roemenen jaarlijks voor circa 250 miljoen euro uit Nederlandse winkels, zegt de sectie Winkelcriminaliteit van Detailhandel Nederland op basis van eigen onderzoek.
quote:attribuutje schreef op 09 december 2013 @ 08:14:

Wat ik me nu afvraag...hoe komen de Roemenen en Bulgaren die er al zijn hier dan?

En dat ze werk afpakken, de meeste die hier aan het werk zijn doen werk wat wij meestal niet willen doen, of gaat dat alleen maar om de vergoeding die tegenover dat werk staat?



Ik heb een tijdje in de kassen gewerkt. via een kennis die wist dat ze iemand zochten. Anders dan altijd beweerd wordt, is het helemaal niet zo gemakkelijk om daar binnen te komen. De werkgevers hebben graag ervaren krachten omdat die niet hoeven te worden ingewerkt en snel kunnen werken (logisch) en ze hebben ook graag oost Europeanen. die hebben geen gezinsleven hier en willen dus graag overuren maken om zoveel mogelijk te verdienen. Ook logisch.

Daarbij is het seizoenswerk, hooguit een paar weken tot maanden, vaak niet eens genoeg om recht op WW op te bouwen. Daar kun je geen toekomst op bouwen. Ook dat ligt anders voor arbeiders uit Oost Europa. Als Nederlanders drie tot vier keer het minimumloon zouden verdienen voor dat werk (om het in verhouding te zien) zouden ze ook een buffer kunnen opbouwen voor de stille wintermaanden.

Overigens heb ik er een leuke tijd gehad en veel leuke mensen ontmoet. Onder andere jonge Polen die het als een avontuur zagen om hier de zomermaanden te komen werken en veel geld te verdienen. Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die al sinds jaar en dag dit werk doen en bij veel verschillende bedrijven gewerkt hebben. Daarvan hoorde ik weer dat het lang niet overal zo prettig werken is, dat er ook bedrijven zijn waar je de hele dag met mensen staat die geen woord Nederlands of Engels spreken en ook geen moeite doen om contact te leggen met anderen dan hun landgenoten. Dan voel je je dus echt een buitenstaander.
quote:attribuutje schreef op 09 december 2013 @ 08:14:

Wat ik me nu afvraag...hoe komen de Roemenen en Bulgaren die er al zijn hier dan?In mijn omgeving voornamelijk de liefde en een enkeling vanwege studie/wetenschap. En hebben nooit een beroep gedaan op voorzieningen als ww.
Maar dat was jaren geleden ook al zo, ik voelde me als meisje van een jaar of 14 echt niet altijd veilig als ik met een grote groep Poolse jongens van een jaar of 18 aan het werk was die constant Pools met elkaar praten en duidelijk veel lol hadden. Je verstaat er namelijk helemaal niets van.



Gelukkig was je nooit helemaal alleen op t land of in de kas, maar leuk was het niet
quote:Lucky_Birdie schreef op 09 december 2013 @ 08:49:

Maar dat was jaren geleden ook al zo, ik voelde me als meisje van een jaar of 14 echt niet altijd veilig als ik met een grote groep Poolse jongens van een jaar of 18 aan het werk was die constant Pools met elkaar praten en duidelijk veel lol hadden. Je verstaat er namelijk helemaal niets van.



Gelukkig was je nooit helemaal alleen op t land of in de kas, maar leuk was het niet



Hoezo niet veilig?

Omdat je geen Pools verstaat ben je niet veilig?
Ja. Als 14 jarig meisje voelde ik me niet altijd veilig



Communicatie vind ik persoonlijk erg belangrijk als het op vertrouwen aankomt
quote:Lucky_Birdie schreef op 09 december 2013 @ 08:56:

Ja. Als 14 jarig meisje voelde ik me niet altijd veilig



Communicatie vind ik persoonlijk erg belangrijk als het op vertrouwen aankomtTja dat je ze niet verstaat is iets anders dan niet veilig zijn.
Ik zei niet dat het onveilig was, het ging over hoe ik me voelde.

Zie ook laatste stukje van de post van Meivogel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven