Roemenen en Bulgaren, daar komen ze

08-12-2013 20:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Nog een week of drie. En dan komen ze. De Roemenen en Bulgaren. Zij zullen zich massaal melden in het welvarende westen en misbruik maken van sociale voorzieningen.



Hoe zeer er lidstaten tegen de openstelling van de grensen hebben geageerd, het is te laat. Een nieuwe golf armoedzaaiers zal ons land overspoelen. Frauderen, criminaliteit. We gaan het allemaal meemaken. Net zoals de Polen, die hier in kleine getalen naar toe zouden komen en achteraf een in een enorme stroom onze kant op kwamen gebeyrt het nu weer. Honderdduizende mensen komen hier heen. Mensen die niets, maar dan ook niet zullen bijdrage.



Maken jullie je net zo veel zorgen als ik?



Stukje leesvoer staat hier.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... emenie-en-Bulgarije.dhtml
Ik hoop en verwacht dat veel van die overlast wel weer verdwijnt als de dumppraktijken en uitwassen worden aangepakt. Die mensen zitten vaak hutje bij mutje op elkaar gepropt en worden zwaar onderbetaald en uitgebuit (echt schrijnende verhalen). Heel verbazend is het niet dat dat tot uitwassen leidt. ik denk dat de situatie op termijn wel zal verbeteren, maar in de tussentijd zit je er maar mee opgescheept.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 09 december 2013 @ 17:30:

Ik hoop en verwacht dat veel van die overlast wel weer verdwijnt als de dumppraktijken en uitwassen worden aangepakt. Die mensen zitten vaak hutje bij mutje op elkaar gepropt en worden zwaar onderbetaald en uitgebuit (echt schrijnende verhalen). Heel verbazend is het niet dat dat tot uitwassen leidt. ik denk dat de situatie op termijn wel zal verbeteren, maar in de tussentijd zit je er maar mee opgescheept. Ik woon zelf in een erg gemengde wijk in een grote stad en hier vallen 'de Polen' veel minder op. Maar als je in een rustige wijk of kleinere plaats woont die plotseling volstroomt met onderbetaalde buitenlanders is dat natuurlijk wel anders.Dat hoop ik ook, dat na de eerste instroom een manier wordt gevonden om alles meer in goede banen te leiden.
En de economie in die landen zal zich natuurlijk in de komende jaren ook steeds verder ontwikkelen, de sociaal-economische verschillen zullen kleiner worden. Roemenië heeft al een enorme ontwikkeling doorgemaakt sinds begin jaren 90. Nu zit Boekarest vol met flashy tenten en peperdure winkels. De middenklasse groeit maar ze hebben nog een lange weg te gaan. Bijna de helft van de bevolking woont nog op het platteland het gemiddelde inkomen is minder dan 400 euro per maand.



Dus voorlopig zijn onze uitbuitloontjes nog steeds aantrekkelijk.
quote:Melpomene schreef op 09 december 2013 @ 17:04:

[...]





Gezien het aantal hier legaal werkende Polen verwacht ik eigenlijk wel dat er toch een toestroom van nieuwe, wellicht nog goedkopere arbeidskrachten zal komen.



Ik begrijp het overigens zeker, in de vijftiger jaren gingen er ook horden Nederlanders naar elders om hun fortuin te zoeken. Maar ik zeg heel eerlijk, dat ik het hier in Westland langzamerhand beu ben. Veel meer woninginbraken, heel veel meer 'huisjesmelkers' (en dat zijn natuurlijk meestal Nederlanders), meer overlast, meer vuil op straat (bij de strandopgangen rond de camping zitten vaak Oost-European te drinken en ligt het vol lege flessen, blikken etc.), veel mensen in supermarkten die voor overlast zorgen, wildparkeerders omdat er soms heel veel mensen in een huis wonen en meer. We zijn extra voorzichtig geworden.



Het klopt dat veel Nederlanders in de vijftiger jaren naar bijvoorbeeld Canada trokken omdat ons land toen eigenlijk al te vol was volgens de autoriteiten. De meeste emigranten hebben door hard werken daar een goed bestaan opgebouwd dus niemand die daar problemen mee had. Als onze landgenoten daar al rovend aan de kost waren gekomen, dan hadden de Canadezen onze landgenoten terecht uitgekotst.



De EU heeft veel te snel allerlei landen in laten stromen die een totaal ander welvaartspeil hebben. Het is natuurlijk wachten op moeilijkheden maar de Eurofielen kan het allemaal niet snel genoeg gaan. Dat de Nederlandse bevolking in overgrote meerderheid niet op die mensen zitten te wachten, zal de meeste politieke partijen een zalige zorg zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:devuilewasbuiten schreef op 09 december 2013 @ 16:36:

Ik weet niet of er iemand is die de documentaire 'children underground' kent? hier kun je hem bekijken

Deze docu gaat over straatkinderen in Roemenië. Veel van deze kinderen hebben gewoon ouders, maar zijn van huis weggelopen omdat pa en ma hun baan kwijt raakten. Er is daar geen vangnet, dus die mensen leven dan letterlijk in krotjes. Er is geen eten en de kinderen gaan bedelen op straat. Het leven is daar voor een groot deel van de bevolking hard, heel hard, en dan is het misschien ook niet vreemd dat er een hardere mentaliteit is gekomen. Die harde mentaliteit zag ik ook in de documentaire terug. Als je nog geen korst brood hebt om te eten, wat heb je dan te verliezen? Ik kan me goed voorstellen dat een deel van deze mensen hier hun geluk komen beproeven. Ik begrijp het wel, maar ik ben bang dat er echt heel weinig goeds uit voortkomt.

En als je dan bang bent dat dit land nog verder afglijdt, ben je dan een aso en een racist, zoals sommige hier durven te beweren? Ik denk dat een paar mensen hier wel wat meer realiteitszin mogen hebben.



Dit is een docu uit 2001. De kinderen die toen 10 waren zijn nu in de 20. Ik vind het ook heel verschrikkelijk (ken ook nog de beelden van de kindertehuizen daar destijds), maar zit er idd niet op te wachten dat ze hierheen komen.

Aan het begin van de docu wordt gezegd dat Ceaușescu anti-conceptie en abortus heeft verboden om een groter arbeidspotentieel te krijgen, met al die ongewenste straatkinderen tot gevolg.

Roemenie heeft het probleem zelf gecreëerd en moet het ook zelf oplossen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2013 @ 20:57:

Natuurlijk krijgen wij daarmee te maken. Verdringing op de arbeidsmarkt, lagere lonen, zwaardere belasting van het sociale stelsel dus hogere belastingen of meer bezuigingen.

Dit proces is allang ingezet door het werven van gastarbeiders in de jaren zestig.

Nederland is al jarenlang lid van de NAVO en de EU.

Ik kan geen reden bedenken waarom Nederland beter af is met Turkse en Marokkaanse gastarbeiders in tegenstelling tot die van de MOE-landen.

Spanje en Portugal doen het ook niet veel beter dan bijvoorbeeld Tsjechië en Estland in economisch opzicht.

Laat het debat maar komen met die Lodewijk Asscher.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 09 december 2013 @ 19:02:

Dat de Nederlandse bevolking in overgrote meerderheid niet op die mensen zitten te wachten, zal de meeste politieke partijen een zalige zorg zijn.

Impala is sluw en slim bezig door haar laatste bijdrage te verwijderen.

Jullie beiden hebben overigens bij de verkiezingen in 2012 op de VVD en de PvdA gestemd.

De meeste Nederlanders sowieso.

Diezelfde Nederlanders zaten destijds ook niet te wachten op :Turken, Marokkanen,Surinamers,Antillianen,Tamils, Molukkers en al dies meer.

Een meerderheid van de Nederlandse bevolking stemt bij de volgende verkiezingen daarentegen toch wel weer op de VVD,CDA en PvdA.

Types zoals Samira Bouchibti weten dit.
Mag toch hopen dat de bevolking eindelijk 'ns wakker gaat worden en massaal PVV gaat stemmen. Het is wel duidelijk dat de huidige politiek keer op keer dezelfde fouten blijft maken. We weten toch dat het totaal verkeerd heeft uitgepakt met alles wat er al binnen is gehaald? En ipv de grenzen dicht te gooien of in elk geval veel scherpere eisen te stellen, doen we er nog 'n schepje bovenop door nog meer tuig binnen te laten.
Oh en hoogopgeleide buitenlanders kun je uiteraard wel toelaten, maar dan idd onder voorwaarde dat als de baan ophoudt zij weer vertrekken of dat ze minstens 10 jaar bijdragen voor ze recht krijgen op sociale voorzieningen, net zoals in bijv. Australie.
Het zou voor ons helemaal niet moeilijk zijn om met een 457 visa Australie binnen te komen. En met en 457 visum mag je tot 90 dagen werkloos zijn. Nu heb je dan geen recht op een uitkering maar met een 457 behoor je sowieso tot de hogere inkomens dus dan kun je voor die 90 dagen sparen.

Het systeem van een sponsor en dependent is bijna precies hetzelfde als hier in ons nieuwe woonland Saudi trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:goedzo schreef op 10 december 2013 @ 00:14:

[...]



Impala is sluw en slim bezig door haar laatste bijdrage te verwijderen.

Huh, ik heb niks verwijderd hoor. Je kán niet eens een hele post verwijderen.
.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de regio (randstad) zijn de afgelopen jaren uitzendbureaus voor Polen en bouwbedrijven met alleen maar poolse werknemers als padden stoelen uit de grond geschoten.



Bij ons in de straat is een Pool een eigen bedrijf begonnen, heeft familie uit Polen over laten komen, wonen met 6 mannen in een huis (huur), gaan bij aanbestedingen structureel onder de prijs zitten, krijgen het werk, betalen een schijntje aan levensonderhoud (ze kunnen de kosten delen met 6 man) en de rest van het geld verdwijnt naar het buitenland.



Gevolg: werkgever van mijn man kan bijna geen werk meer binnenhalen. Het bedrijf met de poolse werknemers zit structureel 15% lager met de prijs. Bedrijf van mijn man heeft drastisch moeten zakken met de prijs met als gevolg dat er mensen ontslagen moesten worden. Ze moeten nu hetzelfde werk doen tegen een lagere opbrengst met minder mensen. Bedrijf balanceert al 2 jaar op het randje.



Ben benieuwd hoe dat straks gaat als er nog meer goedkope arbeidskrachten bij komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 december 2013 @ 00:31:

Mag toch hopen dat de bevolking eindelijk 'ns wakker gaat worden en massaal PVV gaat stemmen. Het is wel duidelijk dat de huidige politiek keer op keer dezelfde fouten blijft maken. We weten toch dat het totaal verkeerd heeft uitgepakt met alles wat er al binnen is gehaald? En ipv de grenzen dicht te gooien of in elk geval veel scherpere eisen te stellen, doen we er nog 'n schepje bovenop door nog meer tuig binnen te laten.



Het is jammer dat er bij de PVV zoveel incompetente mensen zitten. Het is ook jammer dat Wilders geen Fortuyn is. De enige in zijn partij die ik goed vind is Fleur Agema.



Het zou mooi zijn als er een partij zou zijn met deskundige mensen, rechts van het midden, die niet zo achter Brussel aanhobbelt. Die de instroom van nieuwkomers en de uitstroom van euro's naar zwakke landen wil indammen en die ook echt iets in de (politieke) melk te brokkelen krijgt.
Klopt. Er zouden meer competente politici moeten opstaan met de visie van PVV/Fortuijn e.d. maar die het beter kunnen brengen. We moeten het bij gebrek aan beter nu echter met de PVV doen, de rest van de partijen kan zo door de plee gespoeld worden door hun incompetente beleid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af hoe het zo ver heeft kunnen komen. PVV stemmen lost echt helemaal niets op.
quote:mia_e schreef op 10 december 2013 @ 11:15:

Ik vraag me altijd af hoe het zo ver heeft kunnen komen. PVV stemmen lost echt helemaal niets op.Andere partijen stemmen al helemáál niet! Als die stemmen blijven krijgen blijven ze doorgaan met hun incompetente beleid en dezelfde fouten maken die al decennia lang gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 december 2013 @ 11:19:

[...]



Andere partijen stemmen al helemáál niet! Als die stemmen blijven krijgen blijven ze doorgaan met hun incompetente beleid en dezelfde fouten maken die al decennia lang gemaakt zijn.Ik stem liever op de VVD dan op die randdebiel die de baas is van de PVV!.
Alle reacties Link kopieren
PVV zal mijn stem ook niet krijgen. Ze hebben een paar goede punten, maar ik word er persoonlijk heel moe van wanneer Wilders weer over 'de Moslims' begint. Ik denk niet dat er in Nederland iets opgelost wordt met het tegen elkaar ophitsen van bevolkingsgroepen.

Het is jammer, want ik wil wel op een partij stemmen die uit Europa wil en die de criminaliteit wil aanpakken. Ik zou niet weten op welke partij ik zou moeten stemmen, momenteel :(
Alle reacties Link kopieren
quote:bionical schreef op 10 december 2013 @ 09:54:

Hier in de regio (randstad) zijn de afgelopen jaren uitzendbureaus voor Polen en bouwbedrijven met alleen maar poolse werknemers als padden stoelen uit de grond geschoten.



Bij ons in de straat is een Pool een eigen bedrijf begonnen, heeft familie uit Polen over laten komen, wonen met 6 mannen in een huis (huur), gaan bij aanbestedingen structureel onder de prijs zitten, krijgen het werk, betalen een schijntje aan levensonderhoud (ze kunnen de kosten delen met 6 man) en de rest van het geld verdwijnt naar het buitenland.



Gevolg: werkgever van mijn man kan bijna geen werk meer binnenhalen. Het bedrijf met de poolse werknemers zit structureel 15% lager met de prijs. Bedrijf van mijn man heeft drastisch moeten zakken met de prijs met als gevolg dat er mensen ontslagen moesten worden. Ze moeten nu hetzelfde werk doen tegen een lagere opbrengst met minder mensen. Bedrijf balanceert al 2 jaar op het randje.



Ben benieuwd hoe dat straks gaat als er nog meer goedkope arbeidskrachten bij komen.



Ik gun die mensen echt wel een goed leven, maar hoe moet je daar tegen concurreren? Als ik met twee andere gezinnen in mijn huurwoning zou willen zou ik problemen krijgen met de huurvereniging.



Ik snap gewoon niet dat ze geen ander systeem invoeren: als je werk hebt mag je blijven anders niet. Er wordt ook zo veel misbruik gemaakt van mensen in deze positie. Vorige week nog iets van een Pool die naar NL was gehaald en voor een caravan huur moest betalen. Ze hadden een 0-uren contract en moesten het verhuurbedrijf betalen omdat ze niet genoeg uren hadden gekregen om zelfs maar de huur te betalen. Voor tandpastatoeslag werd 7.50 euro per week gerekend!!



Daarnaast zou ik het ook wel weer leuk vinden om een huisje binnen Nederland te huren waar het niet vol zit met Polen die om 7 uur iedereen wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
ik maak mij wel zorgen!

er raken steeds meer mensen in de ww en bijstand. Werk wordt gedaan door goedkope krachten die gebruik maken van allerlei sociale voorzieningen! En veel een uitkering aanvragen en die wij ook nog mogen betalen.



Daarbij is er ook veel criminaliteit mee gemoeid.



Het kost nederland gewoon geld, we hebben al niet veel meer te besteden en wij moeten al steeds meer bezuinigen op eigen bevolking.
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 20:59:

[...]





Als je geen diplomaloze bollenpeller bent heb je volgens mij niets te vrezen. Het is ZONDER uitzondering ALTIJD dezelfde slag mensen die dit soort dingen roepen. Type asootje zeg maar.Discrimineer jij altijd zo. Stem je pvv?
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:16:

[...]





Het ergste vind ik nog het over-een-kam-gescheer. Walgelijk. Ik ga hier weg want mn bloed kookt van dit lompe geblér.Jij doet zelf niet anders. Heb je nou zo'n laag zelfbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Nee, PVV is nog een partij die niet veel heeft kunnen doen. Als we ze de ruimte zouden geven, zouden ze tegen dezelfde dingen oplopen als de langer bestaande partijen. Nu kan de PVV lekker tegen alles aanschoppen. Op enkele punten hebben ze ook wel gelijk, maar ik denk dat het flink mis zou gaan met de uitvoering. Het is allemaal niet zo makkelijk als gedacht wordt. Als PVV serieus wil worden genomen, zouden ze af en toe ook eens aan moeten tonen dat ze samen kunnen werken, een mening bij kunnen stellen en met een consensus komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje in een van de uithoeken van die landen gewoond. Zat er met mijn neus bovenop hoe een heel gezin in een hutje van 2x2 zonder ramen woont. Ben je een Roma, dan wordt je al van jongs af aan ingeprent dat je niks waard bent. En echt, dan ga je dat wel geloven. Een kind dat zwanger is van opa, een vader die is doodgeslagen omdat hij een kapotte autoradio heeft verkocht. Een leven is niks waard, ook het jouwe niet. Vind je het gek dat die mensen hier naar toe komen? Ze hebben letterlijk niks te verliezen, want je bent zelf al niks waard. En dus laten ze zich ook hier in veel te kleine huisjes proppen en gaat er uiteindelijk niet eens zo heel veel geld richting eigen land.

Maar moeten we hierbij ook niet naar ons zelf kijken? Als we een huis laten bouwen, dan zoeken we toch de goedkoopste aannemer? En omdat we allemaal het goedkoopste pak koffie willen, moet er ook op de goedkoopste manier getransporteerd worden?

In Roemenie wonen heel wat zeer vakkundige mannen. Voor iets meer dan een kartonnen flut-tafeltje van de Ikea koop je een in Roemenie gemaakte houten tafel. En die tafel staat nog wel overeind na 5 jaar. En als die timmerman een tafel verkoopt voor een net bedrag, dan heeft die timmerman ineens een waardevol leven. En mensen die waarde hechten aan zichzelf, die verkrachten hun kleindochter niet, slaan de buurman niet in elkaar voor niks.

Door nu zo krampachtig te zeggen dat ze hier niet mogen komen houden we die cultuur alleen maar in stand. Door ze hier een waardig werk-leven te geven met een normaal loon, met een normale behuizing, lost het probleem zich vanzelf op. Dan komt er ook een eerlijke concurrentie tussen alle bedrijven en heb je dus niet dat een langer bestaande aannemer er aan onderdoor gaat omdat een ander bedrijf onderbetaalde slaven in dienst heeft. Allemaal die idiote Nederlanders die er geld aan willen verdienen door ze 'op te hokken' en onder te betalen. Die lui die moderne slavernij bedrijven, die zouden ze moeten verdrijven naar die hutjes van 2x2 meter.
Je meent het serieus? Om roma's hierheen te halen en ook nog een woning te geven, terwijl er voor de Nederlanders amper een woning beschikbaar is.



Alsjeblieft zeg, laat in godsnaam die zigeuners daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven