Scholen worstelen met korte broekjes tienermeiden

16-06-2013 15:47 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kwam dit artikel tegen en eerlijk gezegd kan ik het best begrijpen van die docenten, wat jullie?



Sommige scholen voor voortgezet onderwijs hebben er moeite mee dat meisjes in te korte broekjes naar school komen, blijkt uit een rondgang van de Volkskrant. Die shorts zijn nu in de mode, evenals korte rokjes en hemdjes met inkijk. Docenten kunnen zich daar ongemakkelijk bij voelen. .



Wij moeten leerlingen aanspreken op hun houding en gedrag, en daarbij hoort ook kleding. Je gaat hier niet naar het zwembad

Schoolleider André Hol



Het Berlage Lyceum in Amsterdam stuurde vorige week een meisje naar huis om andere kleding aan te trekken. Andere scholen doen de te korte broek in de ban, hoe warm het buiten ook is. Op Twitter en Facebook uiten de leerlingen dan hun ongenoegen.



Ook leerlingen van het Groene Hart Rijnwoude zijn aangesproken op hun kledingstijl. De meisjes die volgens de school te uitdagend gekleed waren, vinden het 'belachelijk' dat deze grenzen worden gesteld. 'Ik vind die nieuwe korte broekjes juist heel erg leuk', zegt Roos (14). 'Zo is nu de mode. En de jongens zijn er ook enthousiast over. Die vinden het helemaal niet leuk dat die nu niet mogen op school.'



Maar docenten vonden dat ze echt 'te minimaal gekleed' was. Andere leerlingen tonen begrip voor de schoolleiding. 'Soms is die kleding te bloot, en zie ik hun halve kont', zegt een meisje.



De school heeft ook een opvoedkundige rol, vindt schoolleider André Hol: 'Wij moeten leerlingen aanspreken op hun houding en gedrag, en daarbij hoort ook kleding. Je gaat hier niet naar het zwembad.'

http://www.volkskrant.nl/ ... ekjes-tienermeisjes.dhtml
Alle reacties Link kopieren
Ja op de middelbare school vind ik het ook vrij onschuldig. Ben toch wel benieuwd waar vooral die leraren niet tegen kunnen als een meisje een korte broek draagt.
Alle reacties Link kopieren
En sinds ik mezelf minimaal eens per week betrap op de gedachte: zozo, ga je naar de disco? voel ik me pas echt oud . Ik kon er zelf vroeger namelijk ook wat van, maar zoals gezegd, vroeger deed je dergelijke kleding aan als je uitging, en hield je het overdag toch wat beschaafder.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:hanZie schreef op 16 juni 2013 @ 16:06:

Ja op de middelbare school vind ik het ook vrij onschuldig. Ben toch wel benieuwd waar vooral die leraren niet tegen kunnen als een meisje een korte broek draagt.



Voor mannelijke collega's. Als ze er wat van zeggen is het "Waar kijkt u naar??". Zeggen ze niets, dan is het "Vindt u wel leuk hè, die meiden vooraan zetten".



Enig idee hoe vaak die 'kaart' wordt gespeeld? Om al dat gezeik te voorkomen, is bij ons de hotpants verboden, evenals zichtbare onderkleding (ook voor de jongens). De meeste leerlingen vinden dat geen probleem, simpelweg omdat het hen van huis uit ook niet wordt toegestaan zo over de straat te lopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben voor mijn werk wel eens bij een bekend Nederlands modebedrijf geweest, met nogal sloerige kleding. De medewerksters daar liepen over het algemeen in de kleding van het merk. Ik moet bekennen dat ik het wel lastig vond om naar de boeken te blijven kijken als zo'n dame met een decolleté tot aan haar knieën over het bureau gebogen stond. Niet aanstootgevend o.i.d., ik word er verder niet warm van, maar op zijn minst apart. Maar goed, dat waren volwassen vrouwen en in een omgeving waar ik persoonlijk wat gekledere personen zou verwachten
Alle reacties Link kopieren
quote:hanZie schreef op 16 juni 2013 @ 16:06:

Ja op de middelbare school vind ik het ook vrij onschuldig. Ben toch wel benieuwd waar vooral die leraren niet tegen kunnen als een meisje een korte broek draagt.Ik denk niet zozeer dat die leraren er niet tegen kunnen.
quote:fashionvictim schreef op 16 juni 2013 @ 16:08:

En sinds ik mezelf minimaal eens per week betrap op de gedachte: zozo, ga je naar de disco? voel ik me pas echt oud . Ik kon er zelf vroeger namelijk ook wat van, maar zoals gezegd, vroeger deed je dergelijke kleding aan als je uitging, en hield je het overdag toch wat beschaafder.



Maar wij stonden op ons twaalfde ook niet met een duckface en allerlei andere bijzondere poses op sites als Facebook e.d.

Niet dat dat bestond toen
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 juni 2013 @ 16:12:

[...]





Maar wij stonden op ons twaalfde ook niet met een duckface en allerlei andere bijzondere poses op sites als Facebook e.d.

Niet dat dat bestond toen ik denk ook dat dat een van de oorzaken is van deze trend, die social media enzo. Als ik de meiden bij mij op het werk zie, die lopen duidelijk allemaal bewust of onbewust auditie te doen om "gespot" te worden voor de zoveelste streetstyle blog.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 16 juni 2013 @ 16:11:

[...]





Ik denk niet zozeer dat die leraren er niet tegen kunnen. Die meiden weten niet wat ze oproepen. Of kunnen niet omgaan met hetgeen zij oproepen. De jongens weten niet waar ze het moeten zoeken van de stuiterende hormonen...Probeer dan nog maar die derde naamval in de kopjes te prenten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Haha, een duckface. Dat ziet er zó stom uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 16 juni 2013 @ 16:14:

[...]





Die meiden weten niet wat ze oproepen. Of kunnen niet omgaan met hetgeen zij oproepen. De jongens weten niet waar ze het moeten zoeken van de stuiterende hormonen...Probeer dan nog maar die derde naamval in de kopjes te prenten.Precies. En dan inderdaad de opmerkingen naar leraren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 juni 2013 @ 15:52:

Dat 2de broekje kan wat langer met die andere is niks mis.Ben ik het mee eens, zo kort zijn ze nu ook niet. Als dat al niet meer mag. Kom op zeg het zijn jonge meiden. Vroeger liepen wij ook in korte rokjes en hotpants. Hoorde je niemand over.
Alle reacties Link kopieren
in de jaren 70 hadden ze ook al hotpants.

http://www.nujij.nl/overig/de-jaren-70.7338235.lynkx
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
De outfits waar ik op doel, die ik dus zowel bij mij op het werk zie maar ook bij bijvoorbeeld stagiairs die komen solliciteren (!!!), zijn ongeveer zo:



http://180.235.130.13/~th ... e-shorts-street-style.jpg



http://3.bp.blogspot.com/ ... hrjpb58/s1600/streetstyle+denim+shorts+outfit.jpg
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En da's dus inclusief die torenhoge hakken en meestal ook nog een duidelijk zichtbare beha onder die 'nette' bloesjes. En zo zie ik nog jongere meiden ook door de stad paraderen cq strompelen in Amsterdam.
Am Yisrael Chai!
En dan zo gaan solliciteren? 'Kijk mij eens hip zijn'?
Ik vind het logisch dat daarover regels zijn. Kan me herinneren dat op mijn middelbare school een meisje naar huis werd gestuurd omdat ze zo'n naveltruitje aanhad. Dat was nog heel onschuldig bij waar ze nu mee lopen!
Een korte broek/rok is vrijetijdskleding, niet iets om mee naar school/werk te gaan.

Lijkt me vrij normaal dat ze op scholen 'n kledingcode instellen waarbij broek of rok minstens tot op de knie moet komen.

In Belgie (niet op 'n uniformschool) mogen leggings zonder rok er over ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 juni 2013 @ 16:27:

En dan zo gaan solliciteren? 'Kijk mij eens hip zijn'?Ja, die meisjes zitten de hele dag op allerlei blogs te gluren en op pinterest enzo, en die hebben totaal geen besef meer van wat gepaste kleding is joh. Ze denken allemaal dat ze zelf ook een soort Kate Moss of Miranda Kerr zijn en kleden zich dus ook zo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 16 juni 2013 @ 16:01:

Dat vind ik dan wel weer wat kort, maar op die leeftijd moet dat kunnen. Ik heb zelf op mijn 22e, toen ik een serieuze baan had, al mijn ienieminirokjes de deur uit gedaan.

Mijn dochter van 14 is met het warme weer trouwens ook in korte broek (korter dan 5 cm) naar school gegaan. Had ze een hemdje en transparant truitje erover aan. Stond prima en het is geen moment in me opgekomen dat iemand daar aanstoot aan zou nemen. Apart dat je dan tegen jezelf zegt, te bloot kan in een werkomgeving niet, maar je dochter mag zo wel naar school. Voor de docent is dat ook zijn werkomgeving, die moet ook de hele dag tegen dat bloot aan kijken. In een werkomgeving ga je ook niet in je korte broek en je spagettishirtjes naar je werk.
quote:elninjoo schreef op 16 juni 2013 @ 16:28:

Een korte broek/rok is vrijetijdskleding, niet iets om mee naar school/werk te gaan.

Lijkt me vrij normaal dat ze op scholen 'n kledingcode instellen waarbij broek of rok minstens tot op de knie moet komen.

In Belgie (niet op 'n uniformschool) mogen leggings zonder rok er over ook niet.



Tot de knie? Uit welk tijdperk kom jij?

En een rok met legging is nooit een gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Aaah mee FV meen je dat nou? Solliciteren??
27 mensen vinden dit leuk.
Ik vind dit echt onschuldig:



Alle reacties Link kopieren
http://img716.imageshack.us/img716/6393/sheertop.jpg



http://web001.whowhatwear ... D-SUNGLASSES-RED-LIPS.jpg



http://www.refinery29.com ... ond-and-sheer-top-big.jpg



Dit zie ik ook minstens 1 keer per week op de werkvloer.
Am Yisrael Chai!
Die tweede met die groene bh/bikini-top. Wat een lelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen maar groen van jaloezie dat ik dat op mijn bijna-veertigste niet meer kan dragen



Ik zat net in de bus naar de stad. En inderdaad, 5 meiden tussen de 14 en 17 met hotpants waarin je de onderkant van de billen gewoon zag. Zo halfrond omhoog geknipt. Supergestyled haar, strak in de make up, handtasjes. Inderdaad, op weg naar de disco , leek het.



Ik zou ze ook niet zo op school willen hebben. Verschrikkelijk.



Tegelijkertijd moet ik er wel om lachen. Het leek net een uniform want ze zagen er allemaal hetzelfde uit. Hetzelfde model zonnebril, hetzelfde bloesje en dezelfde soort schoenen (flipflops, in dit geval).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven