Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/



Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ik schrik ervan!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ...
Alle reacties Link kopieren
Hij is mislukt lees ik net ....
Alle reacties Link kopieren
quote:ecam2015 schreef op 15 juli 2016 @ 22:21:

Hij is mislukt lees ik net ....Ah!!
Dat was wel een beetje te verwachten, Erdogan heeft het leger tegen hem in het harnas gejaagd. En het kan goed gaan! Ik hoop het anders komt er misschien wel een burgeroorlog.
Alle reacties Link kopieren
quote:ecam2015 schreef op 15 juli 2016 @ 22:21:

Hij is mislukt lees ik net ....Waar lees je dat?
Alle reacties Link kopieren
Volgens Yildirim is de coup nog aan de gang. De overheid en veiligheidsdiensten zijn opgeroepen "alles te doen wat noodzakelijk is". De premier roept het volk op tot kalmte.

http://www.nu.nl/buitenla ... oging-militaire-coup.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hadewijch_ schreef op 15 juli 2016 @ 22:23:

[...]



Waar lees je dat?Staat op teletekst, zonder verdere uitleg....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hadewijch_ schreef op 15 juli 2016 @ 22:23:

[...]



Waar lees je dat?Oh ik lees dat de premier dat zegt, maar die zegt dat natuurlijk ook in de hoop dat mensen zich terugtrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hadewijch_ schreef op 15 juli 2016 @ 22:25:

[...]



Oh ik lees dat de premier dat zegt, maar die zegt dat natuurlijk ook in de hoop dat mensen zich terugtrekken.Ja, dat denk ik ook. Bagitaliseren die hap.
Hier kan je alles live volgen, wisselt af met nieuws over Nice:

http://news.sky.com/watch-live
Alle reacties Link kopieren
Erdogan zit in het buitenland

Het leger zou de macht kunnen grijpen en in de geest van Atatürk de seculiere staat herinvoeren.



Maar vrees dat ze weinig steun hebben van de bevolking, het gaat financieel nog redelijk goed met Turkije er is een gezamenlijke vijand de Koerden en IS en Erdogan is populair bij de soenitische meerderheid van de bevolking.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het leger claimt bij Reuters dat de staatsgreep is gelukt, de regering ontkent dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Op geenstijl kun je het ook volgen. Ik schrik er ook van..
Bizar!
Alle reacties Link kopieren
Liveblog NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -gang-in-turkije-a1511941
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 juli 2016 @ 22:30:

Het leger claimt bij Reuters dat de staatsgreep is gelukt, de regering ontkent dit.Dat zou wel heel snel zijn?
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag misschien, maar wat zijn de gevolgen als zoiets lukt?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 15 juli 2016 @ 22:33:

Stomme vraag misschien, maar wat zijn de gevolgen als zoiets lukt?Nee, niet stom, ik heb ook geen idee!
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan het doel van de staatsgreep.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 15 juli 2016 @ 22:32:

[...]





Dat zou wel heel snel zijn?

Tsja.



Ze willen het allebei.

Dus spreken ze elkaar tegen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk een einde maken aan de overheersing van een islamitische partij.
*do not underestimate the power of stupidity*
quote:minnimouse schreef op 15 juli 2016 @ 22:33:

Stomme vraag misschien, maar wat zijn de gevolgen als zoiets lukt?Een staatsgreep, coup, coup d'état of putsch is de plotselinge, illegale afzetting van een regering, meestal door een kleine groep van een instelling van de bestaande staat - gewoonlijk door het leger - om de afgezette regering te vervangen door een andere instelling; hetzij burgerlijk, hetzij militair. Een staatsgreep slaagt als de overweldigers hun dominantie vestigen wanneer de zittende regering er niet in slaagt hun machtsversterking te voorkomen of met succes te weerstaan. Als de coup ofwel niet volledig faalt, ofwel niet in het geheel succes boekt, zal de poging tot een staatsgreep waarschijnlijk leiden tot een burgeroorlog. (bron wiki). Soms loopt het goed af, soms slecht.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsuur besteedt er uiteraard ook aandacht aan nu.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven