Staatsgreep in Turkije

15-07-2016 22:18 2330 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... -coup-te-plegen~a419a948/



Sjonge, nu weer een staatsgreep. Never a dull moment in deze wereld.

Wat zou dit betekenen voor toeristen die nu daar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of ik dit bericht op dit topic moest plaatsen of een nieuw topic over openen.



De Telegraaf, Buitenland



Turkse overheid verbiedt kerstactiviteiten

3 uur geleden



ISTANBUL - De Turkse autoriteiten hebben de kerstviering op een Duitse middelbare school in Istanbul verboden. Het is voor het eerst dat dit gebeurt.



„De Turkse schoolleiding heeft meegedeeld dat er in de lessen voortaan niet meer mag worden verteld over en gewerkt worden aan kerstgebruiken en het christelijke feest en dat er ook niet meer over gezongen mag worden”, staat in een e-mail, die de Duitse afdeling van het Istanbul Lisesi heeft ontvangen.



Ook de deelname van het schoolkoor aan het traditionele kerstconcert bij het Duitse consulaat afgelopen dinsdag werd door de Turkse leiding kort onderbroken.



De 35 Duitse leerkrachten op het Istanbul Lisesi zijn en worden betaald door de Bondsrepubliek. De traditionele eliteschool wordt uitsluitend door Turkse leerlingen bezocht en is een erkende Duitse school in het buitenland. De school is voortgekomen uit een cultureel akkoord tussen Duitsland en Turkije, waarbij tachtig Duitse leraren zijn gedetacheerd op een aantal scholen in Turkije. Het Duitse personeel heeft zijn eigen afdelingshoofd, maar de Turkse schoolleiding heeft het laatste woord.
LOEP ME MAAR aub.
Weer zo'n typisch telegraaf artikel.
quote:Pretzel66 schreef op 18 december 2016 @ 11:45:

Weer zo'n typisch telegraaf artikel.Omdat het weer eens laat zien dat Erdogan een dictator is?
quote:Habbekratz schreef op 18 december 2016 @ 11:49:

[...]



Omdat het weer eens laat zien dat Erdogan een dictator is?Nee hoor maar in fb tijdlijn wordt overspoeld met foto's van kerstvieringen in Turkije dus zal wel mee vallen.
quote:Pretzel66 schreef op 18 december 2016 @ 11:52:

[...]



Nee hoor maar in fb tijdlijn wordt overspoeld met foto's van kerstvieringen in Turkije dus zal wel mee vallen.Tegen kerstvieringen in familiekring kan hij ook niets doen gelukkig....
quote:Habbekratz schreef op 18 december 2016 @ 11:53:

[...]



Tegen kerstvieringen in familiekring kan hij ook niets doen gelukkig....Gewoon openbaar met kerstmannen en al .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 18 december 2016 @ 11:45:

Weer zo'n typisch telegraaf artikel.Voelt het beter als ik je vertel dat dit ook in alle Duitse media te lezen is?
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Pretzel, wat een domme reactie... Als het in de Telegraaf staat, klopt het nooit zeker.

Lees twitter even na.

Echt een democratisch land, Turkije.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 18 december 2016 @ 11:45:

Weer zo'n typisch telegraaf artikel.Heb je iets tegen de Telegraaf? Het staat niet alleen in de Telegraaf.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 18 december 2016 @ 12:02:

[...]





Heb je iets tegen de Telegraaf? Het staat niet alleen in de Telegraaf.

Ik heb inderdaad iets tegen de telegraaf.

Ik beweer ook nergens dat ik Turkije op het moment een democratisch land vind.

Constateer alleen het feit dat ik volop kertvieringen in Turkije zie op het moment .
quote:Pretzel66 schreef op 18 december 2016 @ 12:12:

[...]



Ik heb inderdaad iets tegen de telegraaf.

Ik beweer ook nergens dat ik Turkije op het moment een democratisch land vind.

Constateer alleen het feit dat ik volop kertvieringen in Turkije zie op het moment .



Ik heb ook iets tegen de telegraaf maar dit bericht afdoen als een telegraaf bericht slaat natuurlijk nergens op want kerst verbieden is toch echt een teken van diepgaandere problemen. Het ontslag van alle intellectuelen kan Erdogan natuurlijk proberen te verdoezelen onder de coup maar kerst heeft hier echt helemaal niets mee te maken.



Weet iemand of de EU al een duidelijk standpunt heeft ingenomen mbt Turkije?
Tuurlijk neemt de EU geen duidelijk standpunt in.Ze moeten Turkije te vriend houden ivm al die vluchtelingen die Erdogan tegenhoudt tegen veel geld.
quote:Habbekratz schreef op 18 december 2016 @ 12:22:

Tuurlijk neemt de EU geen duidelijk standpunt in.Ze moeten Turkije te vriend houden ivm al die vluchtelingen die Erdogan tegenhoudt tegen veel geld.Dat snap ik dus niet waarom die vluchtelingen een probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het maar even in dit topic: http://www.ad.nl/buitenla ... hoten-in-ankara~ac845ee1/



Liveblog, AD: Russische ambassadeur neergeschoten in Ankara.
Inmiddels is hij overleden.
quote:Dormouse schreef op 19 december 2016 @ 18:00:

Ik gooi het maar even in dit topic: http://www.ad.nl/buitenla ... hoten-in-ankara~ac845ee1/



Liveblog, AD: Russische ambassadeur neergeschoten in Ankara.gvd nog meer ellende daar kun je vergif op innemen
quote:_alice_ schreef op 19 december 2016 @ 18:16:

[...]



gvd nog meer ellende daar kun je vergif op innemenInderdaad, de verstandshouding met Rusland was al fragiel.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan deze aanslag voor gevolgen hebben?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 19 december 2016 @ 18:39:

Wat kan deze aanslag voor gevolgen hebben?18.34 uur: De aanslag op Karlov, waarbij nog eens drie mensen gewond raakten, komt één dag voordat de ministers van Buitenlandse zaken van Rusland, Turkije en Iran zouden overleggen over Syrië. De schutter verwees na zijn daad naar Aleppo.



Gok dat het goed- of kwaadschiks hier zijn weerslag op zal hebben.
quote:Pingu schreef op 19 december 2016 @ 18:39:

Wat kan deze aanslag voor gevolgen hebben?Wachten op de druppel die de emmer doet overlopen. Ik vrees voor oorlog. Niet vandaag, dan morgen. We zitten met een aantal narcistsche en enge wereldleiders op dit moment. Het is een grote teringzooi! We worden allemaal mee gezogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 19 december 2016 @ 18:49:

[...]





Wachten op de druppel die de emmer doet overlopen. Ik vrees voor oorlog. Niet vandaag, dan morgen. We zitten met een aantal narcistsche en enge wereldleiders op dit moment. Het is een grote teringzooi! We worden allemaal mee gezogen.En er zitten nog een paar zo mogelijk nog engere leiders aan te komen. Wilders, Le Pen. Je moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... moslimcentrum-zurich.html En nog meer schoten op deze avond, nu in Zürich.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 19 december 2016 @ 18:45:

[...]





18.34 uur: De aanslag op Karlov, waarbij nog eens drie mensen gewond raakten, komt één dag voordat de ministers van Buitenlandse zaken van Rusland, Turkije en Iran zouden overleggen over Syrië. De schutter verwees na zijn daad naar Aleppo.



Gok dat het goed- of kwaadschiks hier zijn weerslag op zal hebben.



Als de schutter dit had willen voorkomen, heeft hij zijn doel niet bereikt:



18.55 uur: Het overleg tussen de ministers van Buitenlandse zaken van Rusland, Turkije en Iran van morgen gaat door. Bij de bijeenkomst wordt de situatie in Syrië doorgesproken, het land waar de schutter naar verwees naar zijn daad. Een Russisch parlementslid laat aan persbureau Interfax weten dat de aanslag geen reden is om het overleg af te blazen.



Dader zou een 22 jarige Turk zijn die of actief is bij de politie of er in het verleden heeft gewerkt.



En in Zurich zou de schutter nog niet gepakt zijn er is er een gebied afgezet door de politie volgens de laatste update/lokale media.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 19 december 2016 @ 18:49:

[...]





Wachten op de druppel die de emmer doet overlopen. Ik vrees voor oorlog. Niet vandaag, dan morgen. We zitten met een aantal narcistsche en enge wereldleiders op dit moment. Het is een grote teringzooi! We worden allemaal mee gezogen.



Oorlog waarbij duizenden doden kunnen vallen op grond van 1 schietpartij in een museum?

Dat zal toch wel niet?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
in Brussel is ook iets aan de hand.



http://www.telegraaf.nl/b ... itie-actie_Brussel__.html
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven