Steeds aangesproken worden in winkelcentra

20-12-2016 14:58 147 berichten
Ik word er niet goed van. Ik kan bijna geen centrale winkelstraat meer door zonder dat er iemand op me af rent om me over te halen tot inschrijving voor een abonnement of vaste donatie voor een goed doel. O.i.d.

Ik zie ze al van een afstand en zet dan altijd mijn "ik heb vreselijke haast en heb een pesthumeur" gezicht op terwijl ik ze resoluut voorbij loop. Vaak helpt dat maar als ze al wat beter zijn getraind lopen ze je gewoon klem.

Vandaag weer bij de uitgang van de supermarkt. Ik loop haar dus voorbij met een uitdrukking van ik heb geen zin in jou. Sta ik mijn fiets van het slot te halen, staat ze ineens naast me met haar openingsvraag. Toen kon ik me even niet meer inhouden en heb haar een beetje afgesnauwd. Tampon zat scheef zeg maar.

Djeez, waarom willen mensen een baantje hebben waarbij ze vooral mensen irriteren. Zouden die instanties en bedrijven nou echt zoveel positief resultaat hebben van deze manier van werving?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 20 december 2016 @ 15:47:

[...]



"absoluut niet, fijne dag verder", werkt beter

Zo vroeg iemand mij eens: Mevrouw bent u begaan met de zeehonden?

"nee, asociale rotbeesten zijn het", voor hij hersteld was van mijn antwoord, was ik doorgelopenHahaha, die moet ik onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg al "geen interesse, dag" voordat ze hun mond hebben open gedaan.
Lila Linda :
Alle reacties Link kopieren
quote:the4ofus schreef op 20 december 2016 @ 15:38:

[...]





Dit. Mijn man bv kan dat niet. Die laat ze altijd te veel komen en uitleg geven en dan wordt het moeilijk en zit hij zich in bochten te wringen om er vanaf te komen. Bij mij is het gelijk nee. Ook aan de deur of aan de telefoon. Hij vindt dat onbeleefd. Ik vind dat efficiënt.mijn vriendin kan het ook niet, die staat zo een kwartier bij de deur en dan komt ze met zo'n foldertje van de wachttoren binnen en verontschuldigt ze zich met 'maar dit was echt een hele lieve, oude man..'
very metal
Alle reacties Link kopieren
Hier wekelijks mensen aan de deur die je donateur willen laten worden van een of ander goed doel. Voor minimaal 5 euro per maand, elke maand opzegbaar, maar dat moet je wel zelf doen. Tja, het houdt bij ons wel een keer op. Maandelijks gaat er al een fiks bedrag naar enkele organisaties. De rest heeft dus pecht. Overigens wil ik wel gewoon geld in een collectebus stoppen, maar daar mogen veel organisaties niet mee lopen?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
hele verhaal laten doen en dan nee zeggen, veel leuker............
Ik snap niet dat het uit kan. Ervan uitgaande dat ze via uitzendbureau of payroll aan de slag gaan ... voordat er voor het daadwerkelijke doel wat overblijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd "Hier heb ik geen zin in, fijne dag verder"
Oh hou op, schei uit. Hier is het ook altijd raak. Behalve voor kranten, daar kan ik 100 keer voorbij schuifelen zonder ooit aangesproken te worden.



Een tijdje terug kwam zo'n blij figuur op me af, of ik al op mezelf woonde. Ehm, ja, zo'n 15 jaar alweer hoor. Zijn Oxxio voorstel heb ik afgewimpeld.



Een paar maanden terug wel een beetje gemeen geweest. Ik was niet in een assertieve bui waarbij de pms ook niet mee hielp. Meisje van de vriendenloterij sprak me aan. Dus ik roep, oh, ik speel al mee hoor. In de hoop dat het daarbij zou blijven. Echter bleek ze voor bestaande leden ook een heeeeeel mooi aanbod te hebben. Super joviaal, wilde al samen een drankje doen als ik zou winnen, je kent het wel. Kwam er niet vanaf. Heb toen verkeerde gegevens opgegeven. Werd er zo zat van.
quote:mrs.lamaze schreef op 20 december 2016 @ 15:57:

Hier wekelijks mensen aan de deur die je donateur willen laten worden van een of ander goed doel. Voor minimaal 5 euro per maand, elke maand opzegbaar, maar dat moet je wel zelf doen. Tja, het houdt bij ons wel een keer op. Maandelijks gaat er al een fiks bedrag naar enkele organisaties. De rest heeft dus pecht. Overigens wil ik wel gewoon geld in een collectebus stoppen, maar daar mogen veel organisaties niet mee lopen?Dit ja! laatst heb ik ook een meisje aan de deur afgekapt met de vraag: kom je collecteren? Nee zei ze. Kan ik op een andere manier eenmalig doneren? Ook niet. Tja jammer dan, dan gaat het niet door. Ik heb echt geen zin me overal als vaste donateur aan te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 20 december 2016 @ 15:47:

[...]



"absoluut niet, fijne dag verder", werkt beter

Zo vroeg iemand mij eens: Mevrouw bent u begaan met de zeehonden?

"nee, asociale rotbeesten zijn het", voor hij hersteld was van mijn antwoord, was ik doorgelopen

Ja precies!



"Mevrouw, houdt u van dieren? "

" Nee."

"Vind u ook niet dat kanker de wereld uit moet?"

"Nee."



Ze rekenen erop dat mensen niet onbeschoft of harteloos over willen komen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 20 december 2016 @ 15:42:

Vreselijk in Rotterdam kreeg ik naar m'n hoofd geslingerd jij wilt niet doneren en zorgt er dus voor dat kinderen dood gaan aan kanker ja dat wil jij jij wilt dat kinderen dood gaan aan kanker.



Wat een pokkemens was dat. Ik word denk door mijn blik als ik ze zie nooit meer aangesprokenZo dat is asociaal!
Ik zeg altijd met een vriendelijke glimlach direct 'nee dank u' in combinatie met flink de pas erin houden, dat werkt 99 van de 100 keer afdoende.
Nadat ik binnen een winkelstraat door vier verschillende proppers ben aangesproken heb ik een klacht bij de gemeente ingediend. Die geven nl vergunning af. Laatste paar keer was het daar minder druk. Als we nou afspreken dat iedereen nee zegt en doooooooorloopt houdt t misschien een keertje op....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben halverwege de twintig en heb in dit geval het geluk dat ik er behoorlijk jong uit zie. Ik trek dus gewoon een blij ei hoofd als ik dit soort mensen tegen kom en vertel dat ik helaas nog geen 18 ben en dus niet mee mag doen. Werkt altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 20 december 2016 @ 15:42:

Vreselijk in Rotterdam kreeg ik naar m'n hoofd geslingerd jij wilt niet doneren en zorgt er dus voor dat kinderen dood gaan aan kanker ja dat wil jij jij wilt dat kinderen dood gaan aan kanker.



Wat een pokkemens was dat. Ik word denk door mijn blik als ik ze zie nooit meer aangesprokenDat verzin je
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 20 december 2016 @ 15:47:

[...]



"absoluut niet, fijne dag verder", werkt beter

Zo vroeg iemand mij eens: Mevrouw bent u begaan met de zeehonden?

"nee, asociale rotbeesten zijn het", voor hij hersteld was van mijn antwoord, was ik doorgelopen







Ik word ook veel aangesproken en ik heb eindelijk geleerd om gewoon een lekker duidelijke nee te zeggen, met glimlach, en dan door te lopen. Maar daarvoor heb ik een hoop zinloze gesprekken moeten doorstaan met jehova getuigen en mensen die probeerden me iets aan te smeren. NEE. Heerlijk
Gewoon straal negeren en doorlopen werkt prima, soms mompel ik daar nog bij 'nee dank je'.

Een enkele keer bij gebedel om geld voor wat voor doel dan ook doet 'zie ik eruit alsof ik geld over heb' het ook goed.
quote:Walvis schreef op 20 december 2016 @ 16:30:

[...]





Dat verzin je



Ik heb zoiets ook een keer gehad hoor toen ik nee zei tegen het Aidsfonds. "Dus jij (ik denk dan gelijk; heb ik met je geknikkerd pukkelkop, met dat ge-jij) geeft er niks om dat mensen dood gaan? Je kunt er anders voor zorgen dat het niet meer gebeurt hé? Maar dat maakt je niet uit?"





Flikker op zeg! Wat verwacht zo'n opgeschoten puber dan? Dat ik dan ineens van gedachten verander?
Alle reacties Link kopieren
quote:Walvis schreef op 20 december 2016 @ 16:30:

[...]





Dat verzin je Nee helaas niet. Had er eigenlijk een klacht van moeten indienen maar dat is al weer 4 jaar geleden
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 20 december 2016 @ 15:47:

[...]



"absoluut niet, fijne dag verder", werkt beter

Zo vroeg iemand mij eens: Mevrouw bent u begaan met de zeehonden?

"nee, asociale rotbeesten zijn het", voor hij hersteld was van mijn antwoord, was ik doorgelopen





Dat ga ik ook eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
quote:-KING- schreef op 20 december 2016 @ 15:33:

ik vind het echt helemaal niet erg als ze me iets willen vragen. ik glimlach vriendelijk en zeg nee. wordt altijd meteen geaccepteerd.



+1



Wat de vraag / openingszin ook is, mijn antwoord is altijd een vriendelijk "nee, dankjewel" met glimlach.



Kost geen moeite van wat vriendelijk te blijven en nooit last van verdere opdringerigheid.
Alle reacties Link kopieren
Dus u betaalt liever teveel mevrouw? Het maakt u helemaal niet uit dat u bij ons kunt besparen? Dat vind ik echt asociaal hoor mevrouw!

Werd me vanochtend nageroepen door de stationshal.

Ik heb de klantenservice van dit energiebedrijf gebeld en een klacht ingediend.

Denk toch niet dat zij graag willen dat het imago van hun bedrijf op deze manier door de prut wordt gesleurd.



Edit: hij zei dus wel u en mevrouw, dus da's een complimentje waard (of ik zie er echt stokoud uit).
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 20 december 2016 @ 15:28:

Gaat vanzelf over als je wat ouder wordt. Heb er al jaren geen last meer van.

De heren en dames die klanten ronselen benaderen alleen een bepaalde doelgroep en dat zijn meestal 20'ers en 30'ers.

Ze gaan er vanuit dat ouderen geen cent te maken hebben en alleen geïnteresseerd zijn in rollators en incontinentiemateriaal.

Het enige dat me nog aangeboden wordt is een gratis krant. Dan volstaat het om kort te zeggen dat ik geen krant van gisteren blief.Dat herken ik dan weer niet. Bij mij voor de deur staan ze ook vaak en je ziet gewoon hoe ze de oudjes in de fuik laten lopen. Verkopers die denken dat die ouderen geen cent te makken hebben kennen de markt niet: ouderen zijn relatief de rijkste Nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
Hier even de pas versnellen, en wuivend zeggend '' geen interesse'', je moet het afdwingen maar ze laten je met rust.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven