Stemmen op de SP woensdag, wie nog meer?

13-03-2017 19:55 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga stemmen op de SP woensdag, vooral omdat ik ze mbt de euthanasie wet en afschaf van eigen risico sterke standpunten vind hebben, ook willen ze behoorlijk wat doen voor dier en milieu. Ik wilde eerst op groenlinks stemmen maar dhr Klaver is wel erg pro open grenzen. Nu merk ik vooral dat er veel GL/PVV/PVDD stemmers zijn die van zich laten horen maar waar zijn de SP stemmers? Of maak ik echt een rare keuze? :P Partijen waar ik het minste mee heb zijn de VVD, PVDA, Christenunie en splinterpartijen zoals Denk. Ook zal ik nooit stemmen op de PVV.
Alle reacties Link kopieren
SP is mijn partij niet, noch vanwege hun interne beleid (wat erop neerkomt dat de Kamerleden een groot deel van hun salaris in de partijkas moeten storten), noch vanwege het feit dat ze geen concrete plannen hebben om Nederland zijn autonomie en souvereiniteit terug te geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hier ook SP
quote:pejeka schreef op 13 maart 2017 @ 19:58:

SP is mijn partij niet, noch vanwege hun interne beleid (wat erop neerkomt dat de Kamerleden een groot deel van hun salaris in de partijkas moeten storten), noch vanwege het feit dat ze geen concrete plannen hebben om Nederland zijn autonomie en souvereiniteit terug te geven.Zijn we dat kwijt dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 13 maart 2017 @ 19:58:

SP is mijn partij niet, noch vanwege hun interne beleid (wat erop neerkomt dat de Kamerleden een groot deel van hun salaris in de partijkas moeten storten), noch vanwege het feit dat ze geen concrete plannen hebben om Nederland zijn autonomie en souvereiniteit terug te geven.Kun je mij dan vertellen welke partij(en) wel concrete en haalbare plannen hebben? Ik vind het altijd goed om andere meningen te horen. Ben nog iets aan het zweven en twijfel stiekem nog een beetje tussen SP en PVDD dus misschien kan iemand of iets mij overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 13 maart 2017 @ 19:59:

[...]





Zijn we dat kwijt dan?Wat kwijt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 13 maart 2017 @ 19:58:

SP is mijn partij niet, noch vanwege hun interne beleid (wat erop neerkomt dat de Kamerleden een groot deel van hun salaris in de partijkas moeten storten), noch vanwege het feit dat ze geen concrete plannen hebben om Nederland zijn autonomie en souvereiniteit terug te geven.Weet niet waarom en kan het mis hebben maar je laatste zin doet mij wel weer aan een echte PVV opmerking denken, al kan ik er dus volledig naast zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 13 maart 2017 @ 19:58:

Hier ook SP
Alle reacties Link kopieren
quote:Salseraa84 schreef op 13 maart 2017 @ 20:00:

[...]





Kun je mij dan vertellen welke partij(en) wel concrete en haalbare plannen hebben? Ik vind het altijd goed om andere meningen te horen. Ben nog iets aan het zweven en twijfel stiekem nog een beetje tussen SP en PVDD dus misschien kan iemand of iets mij overtuigen.Ik heb er moeite mee. Een partij die mijn ideeën 100% vertegenwoordigt is er niet en zelfs voor 70 of 80% niet. Ik heb meer en meer het idee dat welke partij dan ook, linksom of rechtsom, de eigen burgers in de kou laat staan omdat ze een "groter goed" najagen. Maar wta dat "grotere goed" dan is en hoe het mijn leven gaat verbeteren, heb ik nog steeds niet mogen vernemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook SP
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk ook een SP topic. Ik stem ook SP!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 13 maart 2017 @ 20:03:

[...]





Ik heb er moeite mee. Een partij die mijn ideeën 100% vertegenwoordigt is er niet en zelfs voor 70 of 80% niet. Ik heb meer en meer het idee dat welke partij dan ook, linksom of rechtsom, de eigen burgers in de kou laat staan omdat ze een "groter goed" najagen. Maar wta dat "grotere goed" dan is en hoe het mijn leven gaat verbeteren, heb ik nog steeds niet mogen vernemen.Je hebt een goed punt, maar zo gaat het hier eigenlijk al jaren en niet stemmen is ook geen optie. Meeste partijen l*llen en beloven van alles puur uit eigen belang maar ik vind de SP echt wel oprecht en humaan overkomen. VVD en PVV daarentegen. Buma vind ik ook wel goed maar niet goed genoeg. Neig echt naar iets met veel dierenwelzijn en goede zorgregeling en dan zie ik de SP toch wel als beste partij. Groenlinks is ook goed behalve zijn open grenzen beleid en het gebrek daaraan. Denk wel dat GL een goede kans maakt en veel zetels gaat binnen harken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger wel SP gestemd. Ik heb nu besloten om op de PvdD te stemmen.



Ik vind de SP iets te veel roepen en zeuren over alles wat slecht is: Europa is slecht, het zorgstelsel is slecht, het koningshuis is slecht, etc.



Verder vind ik het klimaat erg belangrijk en de PvdD is eigenlijk de enige partij die zich daar echt sterk voor maakt.



Wat me ook van de SP af heeft gehouden is de euthanasiewet. Ik vind het belangrijk dat mensen (ongeacht leeftijd) op een waardige manier een einde aan hun leven kunnen maken. Wie zijn wij om mensen te verbieden dat ze niet dood mogen? Ik vind dat echt erg.



Ik vind trouwens het feit dat ze dus een deel van hun loon (verplicht) terugstorten in de kas geweldig. Dan sta je écht voor je idealen!
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Tof, vormen wij hier een SP clan haha Emile Roemer for president!
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 13 maart 2017 @ 20:07:

Ik heb vroeger wel SP gestemd. Ik heb nu besloten om op de PvdD te stemmen.



Ik vind de SP iets te veel roepen en zeuren over alles wat slecht is: Europa is slecht, het zorgstelsel is slecht, het koningshuis is slecht, etc.



Verder vind ik het klimaat erg belangrijk en de PvdD is eigenlijk de enige partij die zich daar echt sterk voor maakt.



Wat me ook van de SP af heeft gehouden is de euthanasiewet. Ik vind het belangrijk dat mensen (ongeacht leeftijd) op een waardige manier een einde aan hun leven kunnen maken. Wie zijn wij om mensen te verbieden dat ze niet dood mogen? Ik vind dat echt erg.



Ik vind trouwens het feit dat ze dus een deel van hun loon (verplicht) terugstorten in de kas geweldig. Dan sta je écht voor je idealen!Nu moet ik mijzelf echt even achter de oren krabben, de SP heeft toch juist een goed standpunt mbt euthanasie? Ze willen een mens een volwaardig einde bieden en mensen die ondragelijk leiden mogen hun leven middels euthanasie laten beeindigen. Ik vind dat juist een prioriteit tussen al die andere zaken dus ik zal nu even naar de SP site om het nog eens na te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Sp!
Alle reacties Link kopieren
standpunt SP:



Een menswaardige dood bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden



Bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden moeten mensen kunnen kiezen voor een menswaardige dood en daarbij kunnen rekenen op professionele ondersteuning. Mensen mogen echter nooit in een situatie worden gemanoeuvreerd waarin ze moeten rechtvaardigen waarom ze niet voor euthanasie kiezen, of waarin andere omstandigheden de keuze beïnvloeden, zoals tekortschietende zorg of onvoldoende deskundige palliatieve zorg.



In de beroepsopleidingen en beroepspraktijk van verpleegkundigen en (huis)artsen moet meer aandacht komen voor euthanasie, begeleiding van het sterven en palliatieve zorg. In elke regio moet een palliatief team beschikbaar zijn ter ondersteuning en advisering van artsen bij begeleiding van terminale patiënten. Zorg in hospices en palliatieve units in verpleeg- en verzorgingshuizen moet voldoende beschikbaar zijn en gefinancierd worden. Thuiszorg bij terminale patiënten moet onbeperkt beschikbaar zijn.



Het ontwikkelen van een voltooid leven wet, die hulp bij zelfdoding door een niet-arts mogelijk maakt wanneer iemand het leven als voltooid ziet, achten wij onwenselijk.



Allereerst omdat het buitengewoon ingewikkeld is om vast te stellen dat iemands wens tot hulp bij zelfdoding persistent is, indien er geen sprake is van uitzichtloos en ondraaglijk lijden met een medisch-lichamelijke component. Een mens is een relationeel wezen en omstandigheden kunnen wijzigen waardoor ook een doodswens kan veranderen.



Ten tweede omdat het risico van de druk op ouderen om te kiezen voor de dood als optie zal toenemen. Een ontwikkeling die we niet wenselijk achten.



Ten derde omdat er binnen de Euthanasiewet veel mogelijk is en deze wet zich nog ontwikkelt. Binnen de Euthanasiewet zijn er veel meer mogelijkheden dan men doorgaans beseft om tegemoet te komen aan het zwaarwegende recht op zelfbeschikking.



Tot slot zal het de zorgvuldige praktijk van de Euthanasiewet aantasten waarbij artsen met toetsing voor en achteraf het leven mogen beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
Roemer heeft verschillende keren duidelijk gemaakt dat ze niet perse tegen euthanasie zijn idd. Wel moet er dan wat hun betreft eerst beter gebruik worden gemaakt van de huidige wetgeving en dan kan deze verruimd worden.
Alle reacties Link kopieren
Nee SP is tegen die nieuwe euthanasiewet van D66.

Omdat ze bang zijn dat ouderen zich overbodig zullen gaan voelen. Waarom zou je nog zorg gaan verlenen, als er ook een pil is die alle problemen direct oplost?



Natuurlijk zit er wel iets in die kritiek, en snap ik de visie van SP wel. Maar toch vind ik dat je mensen niet mag verbieden om hun leven te beëindigen.
Vivo per lei
Ik twijfel nog tussen SP en Groenlinks op sommige punten die ik belangrijk vind neig ik meer naar SP en bij andere punten weer naar Groenlinks. Ik stem eigenlijk nooit op een grote partij als CDA, VVD en PvdA. Heb altijd zoets van "die krijgen toch al genoeg stemmen" en scoren vaak ook niet bepaald hoog bij stemwijzers die ik doe.
quote:pejeka schreef op 13 maart 2017 @ 20:00:

[...]





Wat kwijt?Autonomie en souvereiniteit
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 13 maart 2017 @ 20:13:

Nee SP is tegen die nieuwe euthanasiewet van D66.

Omdat ze bang zijn dat ouderen zich overbodig zullen gaan voelen. Waarom zou je nog zorg gaan verlenen, als er ook een pil is die alle problemen direct oplost?



Natuurlijk zit er wel iets in die kritiek, en snap ik de visie van SP wel. Maar toch vind ik dat je mensen niet mag verbieden om hun leven te beëindigen.



Dan klopt het hele standpunt op hun website dus niet?



Hellup, straks ga ik toch weer de lucht in en ben ik weer zwevende.+
Alle reacties Link kopieren
Dat hele euthanasiegebeuren vind ik juist weer zo idioot. Begrijp me goed, gaat me niet om de standpunten van de diverse partijen. Maar als IK beslis dat mijn leven, om welke reden dan ook, voltooid is, dan heeft toch geen ander daar iets mee te maken? Het is MIJN leven, en IK heb toch de vrijheid daarover te beschikken, en niemand anders? En al vind je op je 40e dat het wel genoeg is, om jouw moverende redenen, of op je 50e, of weer een andere leeftijd, wat heeft de politiek daar dan mee te maken? Of moet je je dan maar in wanhoop voor een trein gooien, of rare dingen doen met pillen, omdat een ander jouw wens niet respecteert?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ah, ja ze zijn inderdaad voor euthanasie (bij ondraaglijk lijden), zoals de wet nu is.



Ik dacht dat je het nieuwe wetsvoorstel bedoelde, over levensbeëindiging bij een voltooid leven. Daar is de SP tegen.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 13 maart 2017 @ 20:14:

Ik twijfel nog tussen SP en Groenlinks op sommige punten die ik belangrijk vind neig ik meer naar SP en bij andere punten weer naar Groenlinks. Ik stem eigenlijk nooit op een grote partij als CDA, VVD en PvdA. Heb altijd zoets van "die krijgen toch al genoeg stemmen" en scoren vaak ook niet bepaald hoog bij stemwijzers die ik doe.Enige wat mij dwars zit bij groenlinks is hun open grenzen beleid. voor mensen gaan roepen dat ik dan beter op de pvv kan gaan stemmen, ben niet tegen immigratie maar het moet wel anders aangepakt gaan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven