Stemmen op de SP woensdag, wie nog meer?

13-03-2017 19:55 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga stemmen op de SP woensdag, vooral omdat ik ze mbt de euthanasie wet en afschaf van eigen risico sterke standpunten vind hebben, ook willen ze behoorlijk wat doen voor dier en milieu. Ik wilde eerst op groenlinks stemmen maar dhr Klaver is wel erg pro open grenzen. Nu merk ik vooral dat er veel GL/PVV/PVDD stemmers zijn die van zich laten horen maar waar zijn de SP stemmers? Of maak ik echt een rare keuze? :P Partijen waar ik het minste mee heb zijn de VVD, PVDA, Christenunie en splinterpartijen zoals Denk. Ook zal ik nooit stemmen op de PVV.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 13 maart 2017 @ 21:20:

[...]



Als dit de keuze is dan zou ik Buma kiezen..



of Kuzu



Denk dat Pechtold het ook wel oke zou doen en dat Thieme het ook wel zou kunnen. Een vrouw aan de macht, hell yeah.
quote:Salseraa84 schreef op 13 maart 2017 @ 21:22:

[...]





of Kuzu



Denk dat Pechtold het ook wel oke zou doen en dat Thieme het ook wel zou kunnen. Een vrouw aan de macht, hell yeah.Kies dan Sylvana Simons
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 13 maart 2017 @ 21:24:

[...]



Kies dan Sylvana Simons Blegh, dan ben ik degene die oprot naar het oostblok ofzo, met boot of vliegtuig maakt niet uit, ik ben dan weg. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut tegen racisme en wij met onze witte huidjes hebben makkelijk praten maar wat zij doet is nog meer verdeeldheid creeren en bewust of onbewust mensen tegen elkaar opzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 13 maart 2017 @ 20:14:

Ik twijfel nog tussen SP en Groenlinks op sommige punten die ik belangrijk vind neig ik meer naar SP en bij andere punten weer naar Groenlinks. Ik stem eigenlijk nooit op een grote partij als CDA, VVD en PvdA. Heb altijd zoets van "die krijgen toch al genoeg stemmen" en scoren vaak ook niet bepaald hoog bij stemwijzers die ik doe.Hier precies zo
Alle reacties Link kopieren
Ik stem niet op de SP en juist wel op de PvdD, omdat ik dier en milieu het allerbelangrijkste thema van deze verkiezingen vind. SP heeft helemaal onderaan het lijstje ergens dier en milieu staan.

Voor mij dus een teken dat ze maar een beetje met de rest mee roeptoeteren omdat er nou eenmaal iets over milieu in moet om zieltjes te winnen, nog net niet zoals de VVD dat doet.



Ook vind ik de euthanasiewet (de nieuwe voorstellen) zo dusdanig belangrijk dat de SP voor mij geen kans meer maakt. Dat verbaasde me trouwens wel, had verwacht daarin de SP te kunnen vinden. Maar het is zo belangrijk dat die nieuwe regeling er komt... Gewoon, als mensen zelf vinden dat het genoeg is, moeten ze er waardig uit kunnen stappen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:Salseraa84 schreef op 13 maart 2017 @ 21:17:

[...]





stoppen op je 65ste met werken vind ik absoluut een must.



het eigen risico afschaffen kan ik alleen maar voor zijn, maar kunnen ze dit waar maken, dat is een 2e.



studie beurzen en makkelijker doorstromen van studenten sta ik als iemand met een wajong ver van af maar ik gun het ze uiteraard dat alles wat makkelijker voor ze word gemaakt.Stoppen met werken op je 65e is voor de toekomst financieel echt niet haalbaar, volgens mij. Dus, daarom twijfel ik nou juist over de SP. De andere standpunten ben ik erg voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 13 maart 2017 @ 21:41:

[...]





Stoppen met werken op je 65e is voor de toekomst financieel echt niet haalbaar, volgens mij. Dus, daarom twijfel ik nou juist over de SP. De andere standpunten ben ik erg voor.ik vrees dat er heel veel niet haalbaar is, zoals het afschaffen van eigen risico, dat zie ik ook niet gebeuren. kunst is dan om juist te kiezen voor een partij met haalbare positieve standpunten maar welke dat dan is? eigenlijk wil ik er de brui aan geven en helemaal niet stemmen maar daar ga ik spijt van krijgen. ik weet nog dat ik in 2002 een keer heb gestemd op LPF, daarna een keer op de PVDD en daarna eigenlijk niet weer, dus ik wil nu stemmen maar het meteen ook wel goed doen dan.
quote:Salseraa84 schreef op 13 maart 2017 @ 21:44:

[...]





ik vrees dat er heel veel niet haalbaar is, zoals het afschaffen van eigen risico, dat zie ik ook niet gebeuren. kunst is dan om juist te kiezen voor een partij met haalbare positieve standpunten maar welke dat dan is? eigenlijk wil ik er de brui aan geven en helemaal niet stemmen maar daar ga ik spijt van krijgen. ik weet nog dat ik in 2002 een keer heb gestemd op LPF, daarna een keer op de PVDD en daarna eigenlijk niet weer, dus ik wil nu stemmen maar het meteen ook wel goed doen dan.Niet gaan stemmen vind ik sowieso geen optie. Ik heb nog nooit zoveel getwijfeld als tijdens deze verkiezingen. Maar ik neig toch wel het meest naar de SP inmiddels, dus die zal het wel worden. De PvdD vind ik sowieso veel te klein, die kunnen daardoor niks betekenen en ik wil niet mijn stem weggooien door op zo'n kleine partij te stemmen.
Ik ben liberaal in hart en nieren. Maar geen idee wat ik moet stemmen. D66 is jaren mijn partij geweest, maar die hebben zich de drie keer dat ik op ze heb gestemd schuldig gemaakt aan kiezersbedrog dus die vallen af. VVD vind ik te populistisch. Splinterpartijen vind ik verspilde moeite. Misschien dan maar blanco?
Alle reacties Link kopieren
Kleine partijen vind je onzinnig? Maar dan wel blanco stemmen?



Als we het nu toch hebben over weggegooide stemmen...
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 13 maart 2017 @ 22:04:

Ik ben liberaal in hart en nieren. Maar geen idee wat ik moet stemmen. D66 is jaren mijn partij geweest, maar die hebben zich de drie keer dat ik op ze heb gestemd schuldig gemaakt aan kiezersbedrog dus die vallen af. VVD vind ik te populistisch. Splinterpartijen vind ik verspilde moeite. Misschien dan maar blanco?Stem dan lekker Thierry baudet, blanco stemmen is dom
Wat een onzin. Een blanco stem is ook een stem.
quote:Beerdiertje schreef op 13 maart 2017 @ 22:24:

[...]



Stem dan lekker Thierry baudet, blanco stemmen is domJe hoeft me niet te vertellen op wie ik moet stemmen hoor.
Alle reacties Link kopieren
blanco stemmen? wat is dat precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 13 maart 2017 @ 22:25:

[...]



Je hoeft me niet te vertellen op wie ik moet stemmen hoor.Uhm jij stelde een vraag? Moet ik blanco stemmen? Ikgeef antwoord op jouw liberale hart en nieren dus wat mekker je
Ik!
Alle reacties Link kopieren
Rustahhgg!
quote:Beerdiertje schreef op 13 maart 2017 @ 22:34:

[...]



Uhm jij stelde een vraag? Moet ik blanco stemmen? Ikgeef antwoord op jouw liberale hart en nieren dus wat mekker jeGoede inhoudelijke manier van discussiëren heb jij, ik stelde een retorische vraag en jij begint te roeptoeteren over dom en baudet zonder enige onderbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Je probeert de aandacht te verleggen en ik lees dingen zoals ze zijn. Ik had de geheime boodschap over het hoofd gezien dat je vraag retorisch was
Alle reacties Link kopieren
quote:Salseraa84 schreef op 13 maart 2017 @ 21:44:

[...]





ik vrees dat er heel veel niet haalbaar is, zoals het afschaffen van eigen risico, dat zie ik ook niet gebeuren. kunst is dan om juist te kiezen voor een partij met haalbare positieve standpunten maar welke dat dan is? eigenlijk wil ik er de brui aan geven en helemaal niet stemmen maar daar ga ik spijt van krijgen. ik weet nog dat ik in 2002 een keer heb gestemd op LPF, daarna een keer op de PVDD en daarna eigenlijk niet weer, dus ik wil nu stemmen maar het meteen ook wel goed doen dan.



Als je de cpb cijfers mag geloven is het prima haalbaar. Daarnaast, komt mijn stokpaardje, zijn er onder ouderen veel langdurig werklozen. Maakt het uit of je die WW, Bijstand of AOW betaalt? Komt allemaal uit de belastingpot. De andere groep met veel werklozen kan dan juist aan het werk (jongeren).



Wat betreft het zorgfonds. Ik werk in de zorg en het is verschrikkelijk op deze manier. Mensen die veel te lang thuis moeten blijven wonen, die echt aanhikken tegen het eigen risico en echt (omdat een partner ziek is) gigantische bedragen per maand betalen aan premie, eigen risico en eigen bijdrage. Als we op deze voet doorgaan, is al aangetoond, dat we gaan naar een onvrijwillig eigen risico van meer dan 800 euro. Er moet dus echt iets veranderen en ik zie de verzekeringen als boosdoener: commercieel, op winsten gericht, ze liegen je kei hard voor als klant en de zorgverleners worden onder druk gezet. Reken er maar op dat de zorgverzekering een hele grote stem heeft in welk medicijn je krijgt, of welke handelingen de arts schrijft en hoeveel behandelingen je krijgt bij een therapeut of hoeveel gesprekken bij een psycholoog/praktijkondersteuner.
quote:Salseraa84 schreef op 13 maart 2017 @ 21:44:

[...]





ik vrees dat er heel veel niet haalbaar is, zoals het afschaffen van eigen risico, dat zie ik ook niet gebeuren. kunst is dan om juist te kiezen voor een partij met haalbare positieve standpunten maar welke dat dan is? eigenlijk wil ik er de brui aan geven en helemaal niet stemmen maar daar ga ik spijt van krijgen. ik weet nog dat ik in 2002 een keer heb gestemd op LPF, daarna een keer op de PVDD en daarna eigenlijk niet weer, dus ik wil nu stemmen maar het meteen ook wel goed doen dan.Zeker is dat wel haalbaar! Het is het kapitaal (de top van de zorginstellingen, verzekeraars) dat via de politiek het volk blijft voorhouden/voorliegen dat het niet haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Nog even over het eigen risico: die verzekeraars hebben nu allemaal een buffer achter de hand. Dan heb je (ik dacht) 9 grote commerciele instellingen die allemaal een buffer hebben, allemaal bestuurders hebben en allemaal mensen in dienst. Ik denk dat het vele malen goedkoper is om die buffer op een grote hoop te gooien, dan hebben we denk ik ook nog minder nodig. In plaats van 9x topmannen (en vrouwen) er 1 bestuur neer te zetten, 1x een telefoonteam, 1x experts etc etc.



Hoeven we trouwens ook niet meer naar die ellenlange reclames te kijken in november/december, wat overigens bakken met geld kost. En kunnen we misschien ook wel stoppen met zorgtoeslag.



Van mij mag er best enige mate van eigen risico zijn hoor, maar zit loopt de spuigaten uit. Zoals we begonnen met 75 euro, prima.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles op 1 hoop veegt heb je niet echt veel mensen minder nodig. Hoogstens een paar managers, maar daar zitten de kosten niet. De kosten zitten in de verwerking van alles en die mensen heb je nog steeds nodig, ongeacht hoe je het organiseert.
quote:viva1966 schreef op 14 maart 2017 @ 17:56:

Als je alles op 1 hoop veegt heb je niet echt veel mensen minder nodig. Hoogstens een paar managers, maar daar zitten de kosten niet. De kosten zitten in de verwerking van alles en die mensen heb je nog steeds nodig, ongeacht hoe je het organiseert.Het zijn juist de managers, aandeelhouders, directeuren die het grootste deel uit de pot voor zichzelf houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep de tegenstand van de SP over de zelfbeschikking als volgt...ze zijn ertegen omdat ze de (meest gangbare) reden, eenzaamheid bij ouderen b.v. willen tegengaan, mooi streven dat wel.



Ik zeg zelf altijd, ik hoop dat er, tegen de tijd dat ik Alzheimer krijg, een pil in mijn nachtkastje ligt.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven