Stiefdochter zoekt onderdak

10-06-2007 16:51 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een dochter van 19 jaar. Ze woonde bij haar moeder, maar omdat de vriend van haar moeder haar op 1 januari zo ernstig bedreigd heeft dat de politie erbij moest komen woont ze nu ergens anders. Ze woont bij de moeder van een vriendin. Daar wonen echter ook haar zoon en haar zus met haar man. Omdat het teveel wordt moet ze er eigenlijk nu in juli uit.



Terug naar haar moeder wil ze niet, want ze is als de doods voor die man, en terecht. Ook bij ons kan ze niet, want wij hebben een klein 2 kamer appartement. En voor 3 volwassenen is dat gewoon te krap. Ze staat wel ingeschreven voor een huurwoning, maar ja......dat duurt een eeuwigheid. Urgentie bestaat eigenlijk niet meer, dus dat schiet ook niet op.  Particulier huren gaat ook niet, ze heeft een inkomen van 800 euro, dan kan je nooit een huur van 500 opbrengen. Haar moeder betaalt niet, en mijn vriend heeft geen geld (is bezig met schuldsanering) dankzij haar moeder.



In mijn ogen zou haar oma de beste optie zijn, 3 slaapkamers en alleen en ze woont in dezelfde plaats. Maar ja...oma wil niet, dus daar valt niks aan te doen.



We hebben nu totaal geen opties meer (behalve vanavond de staatsloterij winnen ;)). Heeft iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Direct wonen, anti-kraak (Interveste geloof ik, maat google maar eens), kamernet, dat is allemaal gezegd maar er zijn veel oplossingen wat dat betreft. Een ruimte huren bij een hospita kan ook. Kunnen jullie niet meebetalen aan de huur? Als ze iets huurt, krijgt ze wellicht huursubsidie. Kunnen jullie geen klein bedrag per maand doneren om haar kosten een beetje te drukken?



En tja, ze wordt bedreigd. Je vriend is de vader van dat meisje, dan begrijp ik ook niet waarom jullie haar neit tijdelijk in huis nemen. Ze is toch vaak werken, jullie ook, zo vaak zitten jullie dan toch niet op elkaars lip? Laat haar gewoon vrij wat betreft uitgaan en dergelijke, laat haar haar eigen dingen doen. Dat moet toch lukken?
Alle reacties Link kopieren
Campings vragen vaak mensen om daar te werken. Dan krijg je kost en inwoning erbij. Kan ze niet in het weekend stallen uitmesten? Daar krijg je meestal zwart direct betaald, is ook weer meegenomen en is ze in een omgeving die ze leuk vindt.
We zijn allebei (en mijn vriend ook) eigenwijs en koppig en als we dan dagelijks boven op elkaars lip zitten dan gaat dat mis. Ik heb 7 jaar alleen gewoond, ben blij dat mijn vriend onregelmatig werkt zodat ik ook nog tijd voor mezelf heb en ik zou gek worden als ik constant iemand om me heen heb. Nee, dat werkt echt niet.
Sjonge, ik had dit stukje nog nieteens gelezen.

Wat erg, dat je dat zo opschrijft. Liever de dochter van je vriend godmagwetenwaar, dan dat jij tijdelijk wat tijd-alleen moet inleveren?! Mijn hemel. Ik dacht dat de vriend van míjn moeder erg was.

Ik ga hem nú mailen dat het het dus nog erger kan.
Visje, ik weet werkelijk niet wat ik in jouw situatie zou doen, want ik heb ook ruimte om me heen nodig en word gauw gek van mensen die iets van me moeten.

Maar ik heb door andere topics het idee gekregen dat jijzelf veel tekortgekomen bent. Als jij nu zelf stiefdochter zou zijn, zou jij dan niet willen dat je ergens welkom was, ondanks te weinig ruimte, en dat er mensen waren op wie je kon terugvallen? En zou het voor jezelf geen geweldig gevoel zijn dat je dat aan iemand kunt geven?

Misschien ben je niet de makkelijkste persoon van de wereld om mee te leven... maar bedenk: alle mensen die stiefdochter om zich heen heeft, zijn nog stommer/ koppiger/ onbetrouwbaarder/ egocentrischer/ onhartelijker dan jij ooit kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het kind met open armen ontvangen! Hoe klein behuisd ik ook zou zijn.

Het is de dochter van je vriend, for crying out loud! Laat je die in de kou staan??
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
A;s ik paps was..........liet ik jou een paar maanden ergens logeren waarschijnlijk. Wat vindt hij ervan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil degene die goede adviezen gaven hartelijk bedanken. Daar kan ik zeker wat mee en dat zal wel goedkomen.



Wat betreft degene die mij nu gaan verwijten dat ik haar niet in huis wil nemen, daar ga ik niet op reageren. Jullie weten niet de exacte omstandigheden dus kunnen daar niet over oordelen!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een dochter van 19 jaar. Ze woonde bij haar moeder, maar omdat de vriend van haar moeder haar op 1 januari zo ernstig bedreigd heeft dat de politie erbij moest komen woont ze nu ergens anders. En de moeder vond het wel goed zo?Ik zou geen vent willen die mijn bloedeigen kind kind ernstig bedreigde,heeft ze aangifte bij de politie gedaan?Ze woont bij de moeder van een vriendin. Daar wonen echter ook haar zoon en haar zus met haar man. Omdat het teveel wordt moet ze er eigenlijk nu in juli uit.



Terug naar haar moeder wil ze niet, want ze is als de doods voor die man, en terecht. Ook bij ons kan ze niet, want wij hebben een klein 2 kamer appartement.Als de nood hoog is MOET er altijd plek voor je kind zijn ,ook al was het een 1 kamer appartement. En voor 3 volwassenen is dat gewoon te krap. Ze staat wel ingeschreven voor een huurwoning, maar ja......dat duurt een eeuwigheid. Urgentie bestaat eigenlijk niet meer, dus dat schiet ook niet op.  Particulier huren gaat ook niet, ze heeft een inkomen van 800 euro, dan kan je nooit een huur van 500 opbrengen. Haar moeder betaalt niet, en mijn vriend heeft geen geld (is bezig met schuldsanering) dankzij haar moeder.



In mijn ogen zou haar oma de beste optie zijn, 3 slaapkamers en alleen en ze woont in dezelfde plaats. Maar ja...oma wil niet, dus daar valt niks aan te doen.En waarom wil oma haar kleinkind niet onderdak bieden in dit crisesgeval?

Als ik het zo lees lijkt het me geen echte lieve meelevende oma,jammer voor haar kleindochter.




We hebben nu totaal geen opties meer (behalve vanavond de staatsloterij winnen ;)). Heeft iemand enig idee?

Opties genoeg,moeder gooit haar agressieve vent de deur uit en dan kan dochterlief gewoon weer thuis wonen,lijkt me toch dat je kind voor zo'n vent gaat die zijn handen niet thuis kan houden.

Pa kan in de woonkamer een luchtbed oppompen zodat zijn dochter over 2 weken een dak boven haar hoofd heeft.

En oma kan 1 van haar 3 slaapkamers ter beschikking stellen aan haar kleindochter.

Waarom moeten derden haar onderdak verschaffen terwijl haar EIGEN moeder,vader en oma dat ook best kunnen?????????????
Alle reacties Link kopieren


Ik wil degene die goede adviezen gaven hartelijk bedanken. Daar kan ik zeker wat mee en dat zal wel goedkomen.



Wat betreft degene die mij nu gaan verwijten dat ik haar niet in huis wil nemen, daar ga ik niet op reageren. Jullie weten niet de exacte omstandigheden dus kunnen daar niet over oordelen!!!Dit is een noodgeval,dochter staat over 2 weken op straat!!!!!!!!!

Voor je eigen (stief)kind heb je toch alles over?

Hoe dacht je dat zij zich moet voelen,haar ouders en oma die haar zo in de steek laten?
Alle reacties Link kopieren
.En waarom wil oma haar kleinkind niet onderdak bieden in dit crisesgeval?

Als ik het zo lees lijkt het me geen echte lieve meelevende oma,jammer voor haar kleindochter.






Waarom moeten derden haar onderdak verschaffen terwijl haar EIGEN moeder,vader en oma dat ook best kunnen?????????????


Nou vind ik woonruimte in de eerste plaats aankomen op de OUDERS ..... misschien vindt oma dat ook ?Volgens mij krijgt oma dit zo ongeveer opgedwongen onder het mom van jouw huis is het meest geschikt dusssssssssss .......  Misschien voelt oma zich te oud en is ze " bang " voor harde muziek, tv hele avond op zenders die ze niet kijkt, aanloop, laat thuis komen , etc.

Maar is natuurlijk bizar dat een vriendin haar móeder het meisje maanden in huis neemt terwijl haar eigen vader ( al dan niet geleid door nieuwe partner ) er niet over piekert .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.


Ik wil degene die goede adviezen gaven hartelijk bedanken. Daar kan ik zeker wat mee en dat zal wel goedkomen.



Wat betreft degene die mij nu gaan verwijten dat ik haar niet in huis wil nemen, daar ga ik niet op reageren. Jullie weten niet de exacte omstandigheden dus kunnen daar niet over oordelen!!!









Nee joh, zou ik ook niet doen.



Tsjeees, waarom zijn het toch altijd dezelfde types die een topic openen en advies vragen, maar eigenlijk alleen maar willen dat er met ze meegepraat wordt. Zég dat dan vantevoren. Beter nog: open dan geen topic.

Zo zwak om dan te zeggen: maar jullie kennen de exacte omstandigheden niet... Dat zeg je toch ook niet tegen de mensen die het wél met je eens zijn? Waarom mogen die het met je eens zijn terwijl ze de exacte omstandigheden niet kennen???
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat in bepaalde gemeenten de urgentie wel degelijk geldt indien er sprake is van ernstige bedreiging. Informeer er gewoon eens naar eventueel met bewijs van aangifte van de politie als dat gedaan is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat ze na een half jaar inwonen bij de moeder van een vriendin ergens anders heen moet. En eerlijk gezegd vind ik het ook bizar dat de eigen familie het laat afweten. Al heb ik daar zelf ook ervaring mee, was een jaartje jonger. Moet ik er wel bij vertellen dat mijn band met de familie daar echt niet beter op is geworden.

Beetje heel erg flauw om alleen de jaknikkers te bedanken voor hun inzet en omdat het topic niet loopt zoals je wenst in het mod topic om sluiting vraagt.

Het zou logisch zijn al er in een situatie als deze allereerst opvang binnen de familie zou komen. Ik vraag me dan ook af waarom die er niet is. Is iedereen toch solidair met de vrouw en hardhandige vriend, zijn ze er juist bang voor, is dochter toch niet zo'n makkelijke als je misschien zou denken?

We kennen de verdere achtergrond niet, nee. Maar is dat onze schuld? Mischien was meer informatie dan eerlijker, maar misschien volgt dan nog meer commentaar.

Ik zou het meisje in huis nemen, als ik familie was. Bang ben ik voor niks of niemand en mocht zij zelf moeilijk zijn dan zal ik daar ook wel iets mee kunnen.

Eigenlijk belachelijk dat twee weken voor ze er uit moet er nog naar links gevist moet worden naar mogelijkheden. Wat is er in hemelsnaam dan dat halve jaar gebeurd? Ik zou bijna denken dat er toen rustig achterover geleund werd, omdat ze toch onder de pannen was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel vreemder dat zij niet bij haar eigen oma terecht kan. Die heeft meer ruimte en woont notabene in dezelfde plaats. Haar eigen oma!



Wat betreft de opmerking van TO ik snap het wel, je vraagt om wat je nog meer kan doen om woonruimte te vinden voor iemand en dan krijg je verwijten over waarom ze niet bij TO kan wonen, en daar ging het toch niet over. Wij weten inderdaad niet de omstandigheden. Ik weet niet wat ik zelf zou doen als ik in die omstandigheden zou zitten.


 

Ik weet wel dat ik vroeger ook tijdelijk bij mijn vader en zijn vriendin heb gewoond en dat is niet goed gegaan. Ik was toen 18 en het gevolg was dat ik met ruzie het huis uitging en jaren geen contact met mijn vader heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel vreemder dat zij niet bij haar eigen oma terecht kan. Die heeft meer ruimte en woont notabene in dezelfde plaats. Haar eigen oma!





 
Jemig, ben je net uit de kinders kan je oppasoma worden , zijn de kleinkinders groot kan je ze in huis nemen als ze het huis uitgekickt zijn
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.mansion.nl/huren/   'Vaak al binnen een dag een woning' staat er.
Alle reacties Link kopieren
Visje, als je kon zeggen welke woonplaats het omgaat, kunnen we meezoeken. Misschien is het wel te prive, maar als je het tóch over netwerken hebt....dit is je kans!:D
Alle reacties Link kopieren
Home

Gratis adverteren met uw huurwoning?

U kunt hier kosteloos en vrijblijvend uw huurhuis of koophuis op Mansion.nl plaatsen en uw woningaanbod presenteren aan onze woningzoekenden. Ook voor tijdelijke woonruimte.

Gratis zoekopdracht plaatsen

U kunt zich inschrijven voor huurwoningen of direct een huurwoning zoeken. Dit is geheel kosteloos en vrijblijvend. U ontvangt dan als eerste informatie over het nieuwe huurwoning aanbod.

Woning verhuren

Uw woning verhuren? Huurbemiddeling, professioneel beheer en de huurincasso, Mansion Services regelt het voor u. Kies voor uw huurhuizen Mansion als makelaar.

Woning huren

Appartement huren, of een andere woonruimte die aansluit bij uw situatie? Mansion Services kan u met een woning huren op een professionele manier van dienst zijn.

Koopwoning te huur aanbieden

Huis verkopen wil niet vlotten? Uw koopwoningen zowel te huur als te koop aanbieden? Kijk hier voor onze oplossing om uw koophuizen (tijdelijk) te verhuren.

INTERESSANTE LINKS antikraak / hypotheek / verzekering / bedrijfsruimte / [fgcolor=#196c38]meer links >[/fgcolor]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
VIND EEN HUURHUIS





Vind precies dat huurhuis dat past bij uw specifieke woonwensen

Lees verder

HOE WERKT DIRECT WONEN?



7 stappen verwijderd van uw nieuwe, ideale huurwoning!

Lees verder

WAAROM DIRECT WONEN?



Lees hier wat Direct Wonen voor u als huurwoningzoekende kan betekenen

Lees verder

 Kijk ook bij andere onderwerpen:





[fgcolor=#0000ff]Woningzoekende[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]Kamerhuur[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]Huis te huur[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]Woning te huur gevraagd[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]Kamer verhuren[/fgcolor]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
kamerhulp:

Huren
Aanmelden
Zoek een kamer
Meer informatie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://huurhuis-huurwoning.rubrieken.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.huurtel.nl/





http://www.woninghuren.com/





Huurwoning gezocht

Men heeft op Pararius snel een huurwoning gezocht. Onze website richt zich puur op huurwoning aanbod. Dit aanbod huurwoningen is groots.

Een huurwoning gezocht op geografie:



[fgcolor=#0000ff]huurwoning gezocht Amsterdam[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]huurwoning gezocht Utrecht[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]huurwoning gezocht Rotterdam[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]huurwoning gezocht Eindhoven[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]huurwoning gezocht Maastricht[/fgcolor]

[fgcolor=#0000ff]huurwoning gezocht Den Haag[/fgcolor]

Er wordt hier steeds meer naar een huurwoning gezocht. De bij ons aangesloten verhuur makelaars zetten huizen te huur bij ons. In de hoofdsteden van Nederland haalt Pararius het dubbele huuraanbod vergeleken met andere websites verhuur van woningen waardoor bij ons relatief makkelijk een huurwoning gezocht kan worden. Wat betreft de huurwoningen Amsterdam is Pararius' huurwoning aanbod ongekend. Kijk het stedenaanbod gerust eens na: Amsterdam ([fgcolor=#0000ff]huurwoningen Amsterdam[/fgcolor]), Den Haag ([fgcolor=#0000ff]huurwoningen Den Haag[/fgcolor]), Rotterdam ([fgcolor=#0000ff]huurwoningen Rotterdam[/fgcolor]), Utrecht ([fgcolor=#0000ff]huurwoningen Utrecht[/fgcolor]), Eindhoven ([fgcolor=#0000ff]huurwoningen Eindhoven[/fgcolor]) en Maastricht ([fgcolor=#0000ff]huurwoningen Maastricht[/fgcolor]). Of surf eens rond in de huurwoning zoekfunctie, dat zegt veel.

De uitgebreide [fgcolor=#0000ff]huurhuis[/fgcolor] zoekpagina is van grote dienst. Huurwoning gezocht met moeilijke voorkeuren? Gedetailleerd zoeken is een prima mogelijkheid. Specifiek wordt een huurwoning gezocht desnoods met ingewikkelde criteria zoals gemeubileerd, verdieping, tuin, garage...

Met welke instrumenten wordt bij ons een huurwoning gezocht:



Efficient wordt een huurwoning gezocht via de [fgcolor=#0000ff]huurwoning alert[/fgcolor]. Deze reminder maakt dat u als eerste reageert voor een nieuw toegevoegde huurwoning. Als een huurwoning gezocht door u tevoorschijn komt en een match is met uw criteria, staat u vooraan in de rij. Waarom? De huurwoning alert alarmeert u voor de huurwoning gezocht door u via de email.

Clienten en mensen uit uw omgeving maakt u attent op een huurwoning gezocht door hen met de [fgcolor=#0000ff]huurwoning mailing[/fgcolor]. Met deze mailing stuurt u de bredere infopagina van de huurwoning gezocht door uw bekende.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook nog wel enkele nieuwbouwhuizen die de eigenaren wel willen verhuren omdat ze al naar hun nieuwe woning zijn vertrokken en hun oude niet kunnen verkopen,maar de huren zijn wel rond de 1000 euro per maand,wel 5 slaapkamers,inbouwkeuken ed maar ja voor zo'n jong meisje alleen niet op te brengen.

Probeer www.prikpagina.nl en dan bij de W van woningaanbod!
Alle reacties Link kopieren
Oke..meer omstandigheden? Dochter is inderdaad niet de meest gemakkelijke, maar ikzelf en mijn vriend ook niet. Als wij meer ruimte zouden hebben dan was het anders geweest. Dan had iedereen nog ruimte voor zichzelf. Natuurlijk, als zij op straat zou komen te staan en echt niks heeft, dan zou het heel anders zijn. Ik laat natuurlijk niemand op straat leven!!!! Overigens wil zij het zelf ook niet, want ze weet ook wel dat het nooit goed gaat. Trouwens....voor die leukerd die zei dat mijn vriend mij maar even buiten de deur moet zetten, we wonen in mijn huis, mijn vriend is bij mij ingetrokken, dus nee........ik ga niet weg!!!

 

Mijn vriend vind het zelf ook beter dat ze niet bij ons komt wonen, sterker nog hij ziet het niet zitten. Mijn vriend gaat hopelijk de schuldsanering in (vrouw heeft hem achtergelaten met 100.000 euro schuld) en staat stijf van de stress. Doordat hij ook nog behoorlijke stress op zijn werk heeft gaat het geestelijk en lichamelijk niet goed met hem. Zelf heb ik ook mijn eigen problemen, waardoor ik me niet goed voel (die zijn op een ander topic te lezen). Hoewel onze relatie hartstikke goed is zijn er ook regelmatig spanningen door onze problemen. Een meid van 19 die bij ons zou komen wonen op 60 m2 zou nog meer spanningen opleveren en ik heb geen zin om onze relatie op het spel te zetten. Die staat al zo onder druk! En gelukkig weet zij dat zelf ook. Gelukkig is het contact met haar hartstikke goed en begrijpt zij beter waarom ze niet bij ons kan dan jullie. 

 

Dat we 2 weken van te voren pas gaan zoeken, komt omdat die mevrouw zaterdag tegen haar gezegd heeft dat ze er in juli uit moet. Dit terwijl er in januari gezegd is dat ze zolang als nodig is kon blijven. En als je daar vanuit gaat, dan ga je je inschrijven bij de woningstichtingen en hoop je zo snel mogelijk een eigen woning te hebben. We gaan van de week nog even praten met die vrouw, hopelijk kan ze nog wat langer daar wonen. Ook hoopte zij dat haar moeder nog verstandig zou worden en weg zou gaan bij die vent, maar helaas gebeurde dat niet.



Er is aangifte gedaan, uiteraard. Zij is bang voor die man, wij niet. Bij de gemeente en bij de woningstichtingen is uitgebreid gepraat over haar omstandigheden, maar een urgentie krijgt ze niet. Een urgentie krijg je tegenwoordig alleen maar als je uit een instelling komt (gevangenis, inrichting e.d.) en echt geen onderdak heb. Bij dit soort omstandigheden krijg je geen urgentie meer, raar maar waar helaas.

 

Het mij ging om opties om iets voor haar te zoeken en aangezien ik die nu heb, is voor mij dit topic afgesloten. Ik denk dat we bij Kamernet wel iets gevonden hebben, daar gaan we deze week mee aan de slag.

 

Bianca...net uit de kinders??? Kinderen zijn al meer dan 20 jaar weg hoor. Overigens heeft oma de kleindochter min of meer opgevoed, want die zat daar 4 dagen in de week. En dat vond oma helemaal niet erg, die vond het juist hartstikke leuk.

 

Persephone, thanx voor de link, ga daar vanavond na mijn werk even naar kijken. Overigens zij woont in Zwijndrecht en werkt daar ook, dus Zwijndrecht zou het makkelijkst zijn. Dordrecht is daar vlakbij en is wat groter. Ik had zelf al Rotterdam voorgesteld, daar is het wat makkelijker om sneller een woning te krijgen. Maar dat wil ze niet.
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het niet vreemd dat er voor dit soort gevallen geen urgentie meer geldt. Ik vind het wél vreemd dat jullie (haar vader!) haar niet in huis nemen, hoe klein jullie ook wonen.

Wat zal zij zich in de steek gelaten voelen zeg, bedreigd door de partner van haar moeder, niet welkom bij haar vader. Sjonge.
Eensch!



Hoe slecht de relatie met mijn vader ook is geweest soms (en die was slecht) ik zou nooit een dag op straat hoeven slapen als ik bij hem aanklopte. En hij is de vrijgezel die gewend is zijn gang te gaan, op een flatje, en ik zou een heel gezin meenemen.



En dan is mijn vader niet eens errug uitgesproken lief of zo...eerder nukkig en humeurig... Dus kun je nagaan...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven