trouwen in gemeenschap van goederen niet meer de standaard -

Let op de laatste reactie is ouder dan 14 dagen.
Snel reageren is daarom uitgeschakeld.
  1. quote:
    pipootje schreef op 07 april 2017 @ 21:22:
    [...]

Ik denk dat iemand die vrijwilliger in een hospice is met betere dingen bezig is dan iemand die perse wil groeien in een bedrijf
    Mijn schoonouders hebben allebei in een hospice gezeten, nee niet tegelijkertijd. Ik heb echt zo veel respect voor die mensen in het hospice. Zij maken een hele emotionele en moeilijke tijd toch wat makkelijker voor de naasten. Mijn man wilde dat ook gaan doen als hij met pensioen was. Ik niet want ik zou daar zelf aan onderdoor gaan.
  2. Zinvol werk kan betaald en onbetaald, natuurlijk heb je geld nodig, maar ik verdien liever weinig, maar doe werk wat ik zinvol/nuttig vind, dan dat ik bij wijze van spreke tonnen binnen sleep. Veel geld en een flitsende carrière hebben me nog nooit geïnteresseerd.
    Ik kan me zo slecht voorstellen dat je je zonder het hebben van betaald werk verveeld, zo is iedereen anders.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
  3. Goed plan, want het is natuurlijk belachelijk dat iemand nog jaren moet betalen voor iemand die jaren niks uitvoert.

Vooral voor iedereen van pakweg onder de 40, zijn we allemaal opgevoed met 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid'.

Je weet nu eenmaal dat je een risico loopt als je jezelf financieel afhankelijk maakt van een ander en ik zie niet in waarom een ex-partner of maatschappij jaren hoeft op te draaien voor een keuze waarvan je van te voren weet dat je risico loopt.

Snap overigens wel dat er iets van partneralimentatie kan zijn om iemand op de been te helpen, maar dat hoeft echt niet zo lang te zijn.