Tweede Kamerverkiezingen 2017!

14-03-2017 20:32 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon nog geen algemeen verkiezingstopic vinden, dus bij deze!



Op npo1 begint zo het allerlaatste verkiezingsdebat.

In het NOS-slotdebat op dinsdag 14 maart 2017, aan de vooravond van de Tweede Kamerverkiezingen, gaan acht politieke partijen in 1-op-1-debatten de strijd met elkaar aan. Iedere partij heeft een stelling ingebracht. Een overzicht:

Klaver - Buma: "De verschillen tussen arm en rijk moeten kleiner"

Pechtold - Roemer: "Trump en Poetin maken een sterkere EU noodzakelijk"

Segers - Rutte: "We moeten binnen een generatie niet langer afhankelijk zijn van gas en olie"

Asscher - Wilders: "Nederland is van ons allemaal"

Buma -Pechtold: "Voor de veiligheid van Nederland zijn harde maatregelen nodig"

Roemer -Asscher: "De tandarts hoort thuis in het basispakket"

Rutte -Klaver: "Het is goed dat er door de Turkije-deal minder migranten naar Nederland komen"

Wilders -Segers: "De islam vormt de grootste bedreiging voor Nederland"



De laatste peilingen:

Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook? Ben best benieuwd. Heb het eigenlijk nooit zo intensief gevolgd, maar vind het nu toch ineens best spannend wat er morgen gaat gebeuren. En ook hoe ze in hemelsnaam een kabinet gaan vormen...
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk met een half oog.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Buma -Pechtold: "Voor de veiligheid van Nederland zijn harde maatregelen nodig"



Ik deze twee gisteren bij Pauw & Jinek gezien, zijn prima aan elkaar gewaagd.



En deze wordt ook spektakel, Asscher MOET vlammen hij staat zo laag in de peilingen.



Asscher - Wilders: "Nederland is van ons allemaal"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Henkie zo zalvend praten
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
O, is het heel slecht als ik even niet weet wie die krullenbol met die stippenstropdas is?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 14 maart 2017 @ 20:45:

O, is het heel slecht als ik even niet weet wie die krullenbol met die stippenstropdas is?

Jacques Monasch.

Ik had voor vandaag nooit van Nieuwe Wegen gehoord.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:LoiseauCoureur schreef op 14 maart 2017 @ 20:45:

O, is het heel slecht als ik even niet weet wie die krullenbol met die stippenstropdas is? Henk Krol? Nee, je bedoelt waarschijnlijk Monasch, die zich heeft afgesplitst van de PvdA toen hij geen fractievoorzitter kon worden.
Alle reacties Link kopieren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Wegen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat Kuzu er niet is. Zou er zelf nooit op stemmen, maar ken mensen die achter hem staan en was heel benieuwd naar zijn verhaal vanavond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 14 maart 2017 @ 20:51:

Jammer dat Kuzu er niet is. Zou er zelf nooit op stemmen, maar ken mensen die achter hem staan en was heel benieuwd naar zijn verhaal vanavond.Hij heeft dus geen verhaal.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Oo, Monasch dus. Had 'm nog nooit gezien.

Wel suf dat Kuzu er niet is. Lekker debat wordt dit zo.. Volgens mij zijn Jan en Marianne het op veel vlakken eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook een beetje spannend, eigenlijk voor het eerst. Ik was tijdens vorige verkiezingen scholier en student en het interesseerde me toen iets minder. Nu merk ik dat ik binnen mijn werkveld bijvoorbeeld tegen dingen aanloop en ik krijg uberhaupt veel meer te maken met politiek geïnteresseerde mensen. Leuk, ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Het debat, elk debat, beïnvloedt mijn keuze niet en ik ben zo zat inmiddels van alle programma's en non-nieuws over de verkiezingen dat ik het maar oversla.

Ik ben wél heel benieuwd naar de uitslag!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jan Roos niet zo sympathiek over komen. Hij doet me denken aan Janmaat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Roos ook niet sympathiek overkomen. Vind zijn uitstraling niet prettig.
oh marianne
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 14 maart 2017 @ 20:39:

Ik kijk met een half oog.

Ik ook omdat ze met de kleine partijen beginnen. Ze zijn niet overtuigend genoeg en de tijd zit er gauw op.

Dank overigens voor het plaatje van de Peilingwijzer. Nu even naar Jesse Klaver kijken.
quote:KING- schreef op 14 maart 2017 @ 20:57:

oh marianne Plus 1
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt een beetje gek hoe lacherig iedereen doet over klimaatverandering. Alsof het helemaal niet belangrijk is. Dat gezeik over 'de islam' terwijl er straks helemaal geen wereld meer is. Wat zijn ze allemaal fucking blind zeg.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Al stem ik geen Groenlinks, ik vind Jesse wel cool.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 14 maart 2017 @ 21:00:

[...]





Plus 1 Plus 2
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:LaFolie schreef op 14 maart 2017 @ 21:01:

Ik word echt een beetje gek hoe lacherig iedereen doet over klimaatverandering. Alsof het helemaal niet belangrijk is. Dat gezeik over 'de islam' terwijl er straks helemaal geen wereld meer is. Wat zijn ze allemaal fucking blind zeg.Ben het met je eens
Alle reacties Link kopieren
Buma blijft zichzelf herhalen, maar antwoord geven op vragen kan ie niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven