Vaccinaties baarmoederhalskanker; ook voor volwassen vrouwen !

31-03-2007 15:59 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor steeds geluiden uit de media  dat de vaccinaties baarmoederhalskanker in het vaccinatiepakket voor  jonge meisjes komen.

 Het  lijkt me niet meer dan redelijk dat volwassen vrouwen , die om welke reden dan ook, ook nog maagd zijn, dan ook onmiddelijk in aanmerking komen voor zo'n gratis prik.

Maar hierover hoor ik niks  van de media......??
Alle reacties Link kopieren
waarom staat dit op 2 pijlers?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wat lastig te bewijzen is (bij volwassen vrouwen) of iemand nog maagd is. Dat valt n.l niet echt te bewijzen. Uiteraard is dat bij jonge meisjes net zo min te bewijzen, maar misschien wel meer aannemelijk in veel gevallen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
mag dat niet yoyo?

Anders kan ik de topic bij gezondheid wel cancelen
Alle reacties Link kopieren
Wacht even, komen alleen maagden daarvoor in aanmerking?

Ik wil dat ook!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
zelf betalen Yasmijn:P

Had je maar een 11-jarig meisje moeten zijn:)
Alle reacties Link kopieren
inderdaad moeten vrouwen die sexueel al aktief zijn het zelf betalen om de simpele reden dat er geen garantie is dat men al niet besmet is geraakt met het hpv virus. Men wil het dus alleen geven aan meisjes die dat risico nog niet gelopen kunnen hebben.



Je kunt je wel zelf laten inenten op eigen verzoek.

Kosten geloof ik iets van 400 euro. Verzekering dekt het meen ik (nog) niet.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
doddie, voor een volwassen vrouw die een ernstige vaginistische  (=onbewuste samentrekking van spieren in de vagina) neiging heeft, is het onmogelijk om geslachtsgemeenschap te hebben.

En zo zullen er meer med. redenen zijn op grond waarvan vrouwen kunnen aantonen geen sex gehad te hebben.



En je zei het al; van 11 jarige meisjes is ook niet 100 procent zeker dat ze geen sex hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je heel goed paula maar zo zijn er dan duizenden die onder uitzonderingen vallen en ik snap ook wel dat men een grens trekt.



Het lijkt me dan niet echt onlogisch dat je die stelt bij de oudste groepen van de basisschool. Allemaal is gewoon niet te betalen, bewijzen is lastig en iedereen heeft dan zo zijn uitzonderingen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar wel 400 euro voor over.

Mijn moeder heeft de ziekte gehad en maar net gered.

En ik ken er ook bij wie het uit is gezaaid en die het niet hebben gered.



Ik wil ook!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
overigens kan vaginanisme ook zijn  ontstaan door sexueel misbruik bv. Het is ook dus in dat geval geen bewijs dat er nooit sexueel gemeenschap heeft plaatsgevonden. De verkramping kan van een eerste vervelende ervaring zijn of poging daartoe.



Hoe dan ook we krijgen onze ander prikken toch ook op jonge leeftijd (kinkhoest tetanus difetery pokken enz) dus komt op jonge leeftijd deze intenting er gewoon.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als we het nou zo doen, je laat een uitstrijkje maken en alles is ok.

Dan heb je het virus toch niet en dan kun je toch gewoon op kosten van de verzekering inenten?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren


Maar als we het nou zo doen, je laat een uitstrijkje maken en alles is ok.

Dan heb je het virus toch niet en dan kun je toch gewoon op kosten van de verzekering inenten?
Dat zou een goede optie zijn. Maar is dat met standaard uitstrijkje op te sporen dan? ik meen van niet nl. Ik dacht dat daar een speciaal onderzoek voor nodig was.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
het goed uitstrijkje laat geen afwijkingen zien maar zegt niets over een aanwezig hpv virus.



Een afwijkend uitstrijkje kan de oorzaak zijn van het hpv virus maar dat is pas meen ik bij nader onderzoek te achterhalen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Dan wil ik dat achterhalen! Moet toch met een simpel bloedtestje te traceren zijn?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dan wil ik dat achterhalen! Moet toch met een simpel bloedtestje te traceren zijn?
volgens mij via  een biopt en kweek maar dat weten medicie vast beter hier. Ik weet in ieder geval dathet bij een gewoon soa onderzoek niet te achterhalen is dus vast niet via bloedtestje anders zouden ze daar ook wel op testen lijkt me.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
daarbij zijn er nog heel veel vormen van het hpv virus. Met een wrat op de hand ben je ook drager van een hpv virus maar dat is nog niet het hpv virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt.



Ik zal er even op googelen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn meer dan 130 HPV types, onderverdeeld in 3 hoogdgroepen, die infecties geven van:



de huid, en mogelijk wratten veroorzaken (bv. gewone wratten of  voetwratten)

het genitalegebied, en  geassocieerd zijn met het ontwikkelen van genitale wratten.

het genitalegebied, en geassocieerd met het ontwikkelen van baarmoederhalskanker.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Infectie met de HPV types die kunnen leiden tot baarmoederhalskanker brengen weinig duidelijke klachten met zich mee, en de meeste vrouwen zullen het virus opruimen zonder ooit geweten hebben dat ze geïnfecteerd waren.

In een klein aantal gevallen zal het virus afwijkende cellen van de baarmoederhals veroorzaken, wat te zien is als een abnormaal [fgcolor=#0000ff]uitstrijkje[/fgcolor]. In een nog kleiner aantal gevallen zal HPV lange tijd aanwezig blijven en uiteindelijk baarmoederhalskanker tot gevolg hebben. Het ontstaan van baarmoederhalskanker neemt vele jaren in beslag (10 tot 15 jaar) en alleen als het virus gedurende de hele periode aanwezig is.

Omdat HPV infecties jarenlang ongemerkt aanwezig kunnen zijn, is het onmogelijk om aan te wijzen wanneer het virus is opgelopen.



einde kopie.



dus je kan heel veel goede uitstrijkjes hebben en toch al drager zin van het hpv virus. overigens vrees ik dat op jouw leeftijd jasmijn met een aktief sexleven je allang het virus bij je hebt. Het merendeel van de volwassen sexueel aktieve vrouwen is drager van dit virus heb ik gehoord en gelezen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
ik wil dan ook zo'n test en als dat aangeeft dat ik geen drager ben van  het soort  HPV virus dat b.m.halskanker veroorzaakt niet bij me draag ( is vast makkelijk  medisch aan te tonen!  en dan gratis vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
ik wil dan ook zo'n test en als dat aangeeft dat ik geen drager ben van  het soort  HPV virus dat b.m.halskanker veroorzaakt niet bij me draag ( is vast makkelijk  medisch aan te tonen!  en dan gratis vaccinatie.
Ik denk dat gratis te kostbaar wordt maar dat het in dit soort gevallen wel vergoed zal worden door de verzekeringen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
beetje off -topic maar; en hup de zorgpremie weer eens flink omhoog...wanneer wordt de premie basiszorg nou eens inkomensafhanklijk (dat beetje zorgtoeslag staat ook al niet meer in verhouding tot de ook nog verplichte premie zorgpremie, betaal nu al 130 euro per maand, volgend jaar minstens 140 euro dan)
Alle reacties Link kopieren
Doddie, ik seksueel actief, wishful thinking.:?

De laatste keer was 1 februari!



Volgens mij is dat heel slecht voor een mens. ;)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren


 Doddie, ik seksueel actief, wishful thinking.:?

De laatste keer was 1 februari!



Volgens mij is dat heel slecht voor een mens. ;)



ik heb niet alleen over het afgelopen jaar maar zeg zo vanaf dat je sexueeel aktief werd. Daarin kun je dus al voldoende risico gelopen hebben.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Da's heel veel risico ben ik bang. ;)
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven