Vakantie naar Turkije wel of niet gaan?

18-01-2017 20:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen of we met de kids naar Turkije op vakantie zullen gaan. Het is een fantastisch land en we hebben er eerder zeer genoten, maar de (recente) politieke ontwikkelingen hebben de sfeer doen veranderen. Wat zou jij doen?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar voor het eerst sinds een jaar of 10 niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet wagen. Ik vraag me ook altijd af waarom toeristen dat toch blijven doen als er al zoveel narigheid over in het nieuws is geweest. Is het de prijs? Is dat het dan werkelijk waard om je kinderen daar mee naartoe te slepen?
Hangt een beetje af waar je naartoe wil ...



Een klein bergdorpje bij familie ... tot daaraantoe.



Toeristisch gebied of een stad? Mij niet gezien.
Ik zou wel gaan. Helaas kan ik nu niet, anders waren we in het voorjaar weer zeker gegaan.

In de toeristische gebieden (Antalya) merk je bijna niets van de onrust... aldus kennissen die zeer recent in Turkije geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel wat keren naar Turkije op vakantie geweest, maar sla voorlopig even over. Ik weet dat overal een aanslag kan komen maar Turkije 'durf' ik nu toch even niet.
.
Ik snap niet dat je nog daar naar toe wilt gaan als toerist zijnde wetende hoe daar mensenrechten geschonden worden en het vergroot risico van aanslagen terwijl 'de toerist' in een all-in resort vertoeft alsof er niks aan de hand is.

Vind het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerinneke schreef op 18 januari 2017 @ 20:31:

Ik ben al heel wat keren naar Turkije op vakantie geweest, maar sla voorlopig even over. Ik weet dat overal een aanslag kan komen maar Turkije 'durf' ik nu toch even niet.Dat gevoel heb ik ook...je wil niet met je kids iets riskeren... het is tenslotte een vakantie en geen must
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
De politieke koers is voor mij een reden om niet te gaan , we gaan al ruim 20 jaar maar voorlopig niet meer .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan als er geen banden met het land waren.

Laat ik het zo zeggen, als het niet rustiger wordt gaan wij ook niet ondanks familie (schoonouders) daar en reeds geboekte en betaalde tickets.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:djengaz schreef op 18 januari 2017 @ 20:33:

Ik snap niet dat je nog daar naar toe wilt gaan als toerist zijnde wetende hoe daar mensenrechten geschonden worden en het vergroot risico van aanslagen terwijl 'de toerist' in een all-in resort vertoeft alsof er niks aan de hand is.

Vind het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is precies dezelfde rede dat wij daar ook niet meer naar toe gaan ....de mensenrechten oa...
Alle reacties Link kopieren
quote:djengaz schreef op 18 januari 2017 @ 20:33:

Ik snap niet dat je nog daar naar toe wilt gaan als toerist zijnde wetende hoe daar mensenrechten geschonden worden en het vergroot risico van aanslagen terwijl 'de toerist' in een all-in resort vertoeft alsof er niks aan de hand is.

Vind het niet kunnen.Dit. En ik vind het toch teveel risico. Als ik al een vakantie geboekt had, zou ik waarschijnlijk nog wel gaan, maar anders absoluut niet. Zat andere landen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan wel, wij hebben familie in Turkije waar wij een weekje heen gaan. En daarna gaan wij twee weken naar de kust. Voorheen gingen wij ook naar Istanbul maar daar gaan wij door alle aanslagen niet meer naartoe. Ik maak me niet echt zorgen, maar grote steden vermijd ik wel. Niet alleen in Turkije want naar Parijs en Brussel ga ik ook niet meer.
Hoe erg ik het ook vind voor de mensen aldaar die afhankelijk zijn van toerisme, ik zou absoluut niet gaan.

En het meerder deel lijkt er zo over te denken want de boekingen zijn dramatisch gekelderd.
Al kreeg ik geld toe, dan nog zou ik er niet heen gaan, De aanslagen, de geschonden mensenrechten.
Voor geen goud. Turkije moet je gewoon niet meer naartoe willen nu. Zeker niet met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, een land met zo'n regering en hoe die met zijn 'democratie', burgers, politieke tegenstanders en 'minderheden' omgaat moet je niet spekken..
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Didem schreef op 18 januari 2017 @ 20:55:

Niet alleen in Turkije want naar Parijs en Brussel ga ik ook niet meer.



Dat laatste vind ik dan wel weer overdreven. De kans dat je net op het moment van een aanslag op de plek van die aanslag bent is echt verwaarloosbaar klein.

Ik heb afgelopen jaar ook wel even moeten slikken toen ik met dochter in Londen op super drukke metrostations was; maar ik blijf het wel in perspectief zien.



Naar Turkije zou ik niet gaan; maar dat zou ik de afgelopen jaren ook al niet hebben gedaan. Het bewind deugt voor geen meter
Wij zijn afgelopen herfstvakantie geweest, we hadden al vroeg geboekt. Heerlijke week gehad, niks aan de hand. Of ik nu weer zou boeken? Weet ik eigenlijk niet....
Waarom zou je nu naar Turkije willen? Het is er onrustig, de mensenrechten blijken een subjectief begrip te zijn en ik zou er echt niet naar toe gaan. Al geven ze me geld toe!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Natuurlijk niet. Ga naar Griekenland!
Alle reacties Link kopieren
Rare vraag, natuurlijk niet!



In zo'n resort zit je vast veilig maar je wil toch niet je ogen sluiten voor wat er in de rest van dat land gebeurt?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven