Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 18:58:

[...]



Ik noem even een paar populaire vakantiebestemmingen.

Binnen de EU zal het wel oké zijn. En Tunesië is voor een Arabisch land ook niet zo slecht.



Nou niet in 2015



https://www.nrc.nl/nieuws ... badplaats-sousse-a1415188



Bij een aanslag in de Tunesische badplaats Sousse zijn volgens het lokale ministerie van Binnenlandse Zaken zeker 28 doden en 36 gewonden gevallen. Twee gewapende mannen openden begin middag het vuur op het strand nabij twee hotels, waar op dat moment toeristen en Tunesiërs van de zon lagen te genieten.



De nationaliteit van nog niet alle slachtoffers is bevestigd, maar het ministerie van Volksgezondheid meldde dat onder de doden Britten, Duitsers en Belgen zijn. Van de zes Nederlanders die in het getroffen hotel verbleven zijn er vier in veiligheid, meldde een woordvoerder van Arke aan persbureau ANP. Van de andere twee is op dit moment nog niets bekend.



De dader die later werd doodgeschoten zou vanaf het strand zijn komen aangelopen terwijl hij zijn kalasjnikov onder een parasol verborg, waarna hij het vuur op de toeristen opende. Vanaf het strand wist hij door het zwembad het hotel binnen te dringen, waar hij ook schoten loste.

Nationaliteit deel slachtoffers nog onbevestigd



Reisorganisatie Corendon liet De Telegraaf weten dat alle Nederlanders die via deze organisatie in Sousse zijn wel veilig zijn.



De aanslag in Sousse is nog niet opgeëist, hoewel jihadisten de afgelopen jaren geregeld aanslagen pleegden in Tunesië. De laatste grote aanval op toeristen vond in maart plaats op het Bardo museum in Tunis, toen 24 doden vielen, onder wie de twee daders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 26 maart 2017 @ 18:53:

[...]



In Noord Korea gaan ook mensen op vakantie.



En ook naar de Zuidpool.



Doet niets af aan wat ik zei: genoeg andere landen in de wereld waarin haat tegen Nederlanders niet wordt gepredikt en die je kan bezoeken.



Maar vooral naar Turkije gaan hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 26 maart 2017 @ 18:40:

[...]





Ik zou als ik jou was ook niet meer naar Frankrijk en Engeland gaan.Zijn daar figuren de baas die dreigen dat Europeanen straks nergens meer veilig kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 29 maart 2017 @ 20:51:

[...]





En ook naar de Zuidpool.



Doet niets af aan wat ik zei: genoeg andere landen in de wereld waarin haat tegen Nederlanders niet wordt gepredikt en die je kan bezoeken.



Maar vooral naar Turkije gaan hoor Mijn oom is daar geweest. Hij heeft geen dreigende penguin gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 29 maart 2017 @ 20:55:

[...]





Mijn oom is daar geweest. Hij heeft geen dreigende penguin gezien.Nee, omdat het op dit moment nog altijd een betere plek is om op vakantie te gaan dan Turkije
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 29 maart 2017 @ 19:23:

[...]





Nou niet in 2015



https://www.nrc.nl/nieuws ... badplaats-sousse-a1415188



Bij een aanslag in de Tunesische badplaats Sousse zijn volgens het lokale ministerie van Binnenlandse Zaken zeker 28 doden en 36 gewonden gevallen. Twee gewapende mannen openden begin middag het vuur op het strand nabij twee hotels, waar op dat moment toeristen en Tunesiërs van de zon lagen te genieten.



De nationaliteit van nog niet alle slachtoffers is bevestigd, maar het ministerie van Volksgezondheid meldde dat onder de doden Britten, Duitsers en Belgen zijn. Van de zes Nederlanders die in het getroffen hotel verbleven zijn er vier in veiligheid, meldde een woordvoerder van Arke aan persbureau ANP. Van de andere twee is op dit moment nog niets bekend.



De dader die later werd doodgeschoten zou vanaf het strand zijn komen aangelopen terwijl hij zijn kalasjnikov onder een parasol verborg, waarna hij het vuur op de toeristen opende. Vanaf het strand wist hij door het zwembad het hotel binnen te dringen, waar hij ook schoten loste.

Nationaliteit deel slachtoffers nog onbevestigd



Reisorganisatie Corendon liet De Telegraaf weten dat alle Nederlanders die via deze organisatie in Sousse zijn wel veilig zijn.



De aanslag in Sousse is nog niet opgeëist, hoewel jihadisten de afgelopen jaren geregeld aanslagen pleegden in Tunesië. De laatste grote aanval op toeristen vond in maart plaats op het Bardo museum in Tunis, toen 24 doden vielen, onder wie de twee daders.Terrorisme heb je overal. Ook in Duitsland of Frankrijk kun je getroffen worden. De kans dat je slachtoffer wordt is trouwens miniem. De kans dat je omkomt bij een verkeersongeluk op weg naar een van die bestemmingen is honderden malen groter.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:Ineke98 schreef op 29 maart 2017 @ 19:23:

[...]





Nou niet in 2015

.Je moet je ook niet gek laten maken. Wij hebben nog geen aanslag gehad terwijl omliggende landen wel aan de beurt zijn geweest. De kans dat bij ons iets gebeurd is net zo groot.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 29 maart 2017 @ 17:05:

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik kijk vooral ook naar de veiligheid van een land. En de situatie in Turkije (oa) vind ik nu net iets te ontvlambaar en onzeker. Hoewel ik, als ik zou moeten kiezen, liever naar Turkije ga dan naar heel veel andere landen.

Hoewel veel mensen op vakantie gaan naar Turkije, zal ik daar niet zo snel naar toegaan, zeker op dit moment omdat Erdogan aan het bewind staat, en omdat ik een Nederlander ben.



Een langere tijd (ook voordat Erdogan vaak in het nieuws kwam) was het ook zo de veiligheidscode van BuZa geel was, in het Zuid-Oosten oranje en aan de grens met Syrië en Iran rood (de veiligheidscode loopt van groen (veilig), via geel en oranje naar rood (gevaarlijk)) was.



Een land met een andere code dan groen bezoek ik alleen als er een groepsreis is naar dat land (de taal van het land en de bruikbaarheid van het Engels kan ook een rol spelen). Ik durf wel naar een land met code groen, dat is vaak een land in West-Europa, en daarnaast Canada, Japan en de VS.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... p-aanslag-zeer-hoog.dhtml



Inlichtingendienst maant toeristen aan om Egyptische resorts direct te verlaten: "Kans op aanslag zeer hoog"



Israël heeft haar burgers opgeroepen om Sharm-el-Sheikh en andere Egyptische resorts aan de Rode Zee onmiddellijk te verlaten. Volgens de Israëlische inlichtingendienst zijn er aanwijzingen dat een terroristische aanslag van IS op toeristen in de regio nakend is.



Momenteel zijn er honderden Israëli's op vakantie in Egypte en verwacht wordt dat enkele duizenden met Pasen naar resorts aan de Rode Zee zullen trekken.



Daar bevinden zich populaire vakantieparadijzen zoals Sharm-el-Sheikh, Hurghada, El Gouna en Marsa Alam.



"Het risico op een terroristische aanval op toeristen, en Israëli's in het bijzonder, is bijzonder hoog", verklaarde de Israëlische autoriteit voor terrorismebestrijding. De overheid heeft haar burgers die zich op dit moment in de Sinaï bevinden, opgeroepen om direct naar huis terug te keren en maant iedereen aan om toekomstige vakantieplannen naar Egypte meteen te cancelen.

© epa.



Na het rampjaar 2015 waarin een Russisch vliegtuig vol toeristen boven de Sinaï-woestijn crashte na een terroristische aanslag, trekt het toerisme naar Egypte nochtans opnieuw sterk aan.



De Belgische touroperators zien een duidelijke heropleving van de bestemmingen aan de Rode Zee. "Tijdens de kerstvakantie boekten veel meer reizigers een verblijf in Sharm-el-Sheikh of Hurghada door de herwonnen rust en de uitstekende verhouding prijs/kwaliteit van de Egyptische luxehotels", klonk het toen.



En ook met Pasen lijken Belgen weer massaal voor Egypte, en Hurghada in het bijzonder, te kiezen. De badplaats is zelfs de sterkste stijger dit jaar.



"Gezien de ernstige terroristische dreiging is in heel Egypte een verhoogde waakzaamheid geboden, ook in de toeristische zones", zo luidt het advies van Buitenlandse Zaken. "Reizen naar de Zuidelijke Sinaï worden afgeraden, met uitzondering van de hotelzone rond Sharm-el-Sheikh. Uitstappen buiten Sharm, worden afgeraden." Ook voor de Rode Zeekust (Hurghada, El Gouna en Marsa Alam) geldt dat toeristen zich best niet buiten de hotelcomplexen begeven.
Een hotel in het oosten van Turkije heeft een verbod ingesteld voor Nederlandse en Duitse gasten.



http://wnl.tv/2017/03/28/ ... duitsers-en-nederlanders/
quote:Habbekratz schreef op 31 maart 2017 @ 17:15:

Een hotel in het oosten van Turkije heeft een verbod ingesteld voor Nederlandse en Duitse gasten.



http://wnl.tv/2017/03/28/ ... duitsers-en-nederlanders/



Dat hotel heet 't Hatemoglu hotel. 't Zal wel iets anders betekenen in het Turks maar ik vind Haatmongool wel een mooie naam voor zo'n hoteleigenaar. Maar goed, deze heroische daad zal 'm weinig klandizie kosten. Welke NLers of Duitsers gaan er op vakantie in het binnenland van Turkije dichtbij de Iraanse grens.



Turkije heeft trouwens onlangs het Nederlandse booking.com verboden.



Echt, de Nederlander die nog z'n centen uitgeeft in dit land heeft in mijn ogen een volkomen, maar dan ook echt volkomen gebrek aan zelfrespect.
Idd
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 31 maart 2017 @ 19:00:

[...]





Dat hotel heet 't Hatemoglu hotel. 't Zal wel iets anders betekenen in het Turks maar ik vind Haatmongool wel een mooie naam voor zo'n hoteleigenaar. Maar goed, deze heroische daad zal 'm weinig klandizie kosten. Welke NLers of Duitsers gaan er op vakantie in het binnenland van Turkije dichtbij de Iraanse grens.



Turkije heeft trouwens onlangs het Nederlandse booking.com verboden.



Echt, de Nederlander die nog z'n centen uitgeeft in dit land heeft in mijn ogen een volkomen, maar dan ook echt volkomen gebrek aan zelfrespect.Dat je het er niet mee eens bent, wanneer mensen naar Turkije gaan, kan ik me voorstellen. Maar waarom heeft de Nederlander die daar geld uitgeeft, een volkomen gebrek aan zelfrespect? Weet jij dan waarom mensen er heen gaan en waar ze hun geld aan uitgeven?
quote:Raldy schreef op 31 maart 2017 @ 20:07:

[...]





Dat je het er niet mee eens bent, wanneer mensen naar Turkije gaan, kan ik me voorstellen. Maar waarom heeft de Nederlander die daar geld uitgeeft, een volkomen gebrek aan zelfrespect? Weet jij dan waarom mensen er heen gaan en waar ze hun geld aan uitgeven?



Als de leider van een land



- Je uitscheldt dat je een overbijfsel bent van het nazisme en van fascisten.

- Roept dat je een verdorven karakter hebt

- Geschiedvervalsing pleegt dat het NL leger achtduizend Bosniërs afmaakte,

- Oproept tot economische sancties tegen NL.

- De NL ambassades en consulaten sluit (dus als je paspoort kwijtraakt kun je niet eens dat land uit).

- En als kers op de taart impliciet dreigt met geweld tegen Europeanen.



En dat een groot deel van het volk het daarmee eens is.



Ja dan vind ik dat je een schokkend gebrek aan zelfrespect hebt als je daar je centen naartoe brengt.



Blijkbaar ben je dan iemand die zich echt alles laat zeggen, en die zich zelfs nog laat bedreigen ook, en toch gewoon slaafs geld komt brengen.



In mijn ogen maak je jezelf dan volkomen belachelijjk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 31 maart 2017 @ 19:00:

[...]





Dat hotel heet 't Hatemoglu hotel. 't Zal wel iets anders betekenen in het Turks maar ik vind Haatmongool wel een mooie naam voor zo'n hoteleigenaar. Maar goed, deze heroische daad zal 'm weinig klandizie kosten. Welke NLers of Duitsers gaan er op vakantie in het binnenland van Turkije dichtbij de Iraanse grens.



Turkije heeft trouwens onlangs het Nederlandse booking.com verboden.



Echt, de Nederlander die nog z'n centen uitgeeft in dit land heeft in mijn ogen een volkomen, maar dan ook echt volkomen gebrek aan zelfrespect.

Booking.com is niet Nederlands, en wordt in Turkije offline gehaald omdat de hotels elkaar kapot concurreren en de regering er iets aan wil doen. Nu moet je geen dingen door elkaar gaan halen.

Ik zou overigens ook niet naar zo'n hotel gaan als Hatemoglu, waarschijnlijk kwamen er sowieso al weinig NL'ers of Duitsers, zeker na de slechte recensies op Tripadvisor. Ik denk dat de eigenaar er financieel geen sowieso geen nadeel van heeft en daarom die borden heeft geplaatst om in de publiciteit te komen.

Ik denk dat hij nog nooit zoveel bezoekersaantallen op zijn website heeft gehad als nu.
Lekker boycotten dat land, snap echt niet dat er nog Nederlanders hun zuurverdiende centjes heenbrengen
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 31 maart 2017 @ 22:55:

Lekker boycotten dat land, snap echt niet dat er nog Nederlanders hun zuurverdiende centjes heenbrengenVergeet niet dat lang niet iedereen denkt als Erdogan, hij heeft echt geen meerderheid in Turkije, daarom is hij zo happig op de stemmen uit het buitenland.
quote:layla1969 schreef op 31 maart 2017 @ 22:52:

[...]



Booking.com is niet Nederlands, en wordt in Turkije offline gehaald omdat de hotels elkaar kapot concurreren en de regering er iets aan wil doen. Nu moet je geen dingen door elkaar gaan halen.

Ik zou overigens ook niet naar zo'n hotel gaan als Hatemoglu, waarschijnlijk kwamen er sowieso al weinig NL'ers of Duitsers, zeker na de slechte recensies op Tripadvisor. Ik denk dat de eigenaar er financieel geen sowieso geen nadeel van heeft en daarom die borden heeft geplaatst om in de publiciteit te komen.

Ik denk dat hij nog nooit zoveel bezoekersaantallen op zijn website heeft gehad als nu.



Booking.com is van origine een NL bedrijf met nog steeds het hoofdkantoor in Amsterdam. Het is het grootste webbedrijf van NL.



Je hebt gelijk dat de rechtszaak al langer liep maar ik zou zeker niet uitsluiten dat de NL-Turkije onenigheid de boel heeft beinvloed.



http://www.parool.nl/amst ... ant-booking-com~a4480516/



De slechte recensies op Tripadvisor zijn allen geplaatst in de laatste paar dagen, dus ws zijn dat Europeanen die dat restaurant zo "straffen" voor het afwijzen van NL en Duitse toeristen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 31 maart 2017 @ 22:50:

[...]





Als de leider van een land



- Je uitscheldt dat je een overbijfsel bent van het nazisme en van fascisten.

- Roept dat je een verdorven karakter hebt

- Geschiedvervalsing pleegt dat het NL leger achtduizend Bosniërs afmaakte,

- Oproept tot economische sancties tegen NL.

- De NL ambassades en consulaten sluit (dus als je paspoort kwijtraakt kun je niet eens dat land uit).

- En als kers op de taart impliciet dreigt met geweld tegen Europeanen.



En dat een groot deel van het volk het daarmee eens is.



Ja dan vind ik dat je een schokkend gebrek aan zelfrespect hebt als je daar je centen naartoe brengt.



Blijkbaar ben je dan iemand die zich echt alles laat zeggen, en die zich zelfs nog laat bedreigen ook, en toch gewoon slaafs geld komt brengen.



In mijn ogen maak je jezelf dan volkomen belachelijjk.Hoezo ben ik iemand die zich alles laat zeggen, me laat bedreigen en slaafs geld gaat brengen. Waaruit concludeer je dat eigenlijk? Je komt wel erg snel met je conclusies!!!
quote:layla1969 schreef op 31 maart 2017 @ 23:03:

[...]



Vergeet niet dat lang niet iedereen denkt als Erdogan, hij heeft echt geen meerderheid in Turkije, daarom is hij zo happig op de stemmen uit het buitenland.



Nou dat klopt dus niet, de laatste polls schijnen te zeggen dat het rond de 50% ligt die hem steunt voor zijn referendum. Waarmee hij per decreet kan gaan regeren.



Natuurlijk zullen er ook mensen in Turkije zijn die NLers geweldige mensen vinden. Maar het punt is dat de leider en een groot deel van het volk (of dat nou een meerderheid is of niet is irrelevant in mijn ogen) het eens is met de bizarre beledigingen naar Nederland.



En waarom zou je naar een land gaan waarbij de leider zulke ongekende beledigingen en impliciete bedreigingen je kant uit slingert..



http://www.reuters.com/ar ... -referendum-idUSKBN1712G1
quote:Raldy schreef op 31 maart 2017 @ 23:16:

[...]





Hoezo ben ik iemand die zich alles laat zeggen, me laat bedreigen en slaafs geld gaat brengen. Waaruit concludeer je dat eigenlijk? Je komt wel erg snel met je conclusies!!!



Vooruit. Laat ik een analogie gebruiken.



De eigenaar van een restaurant zegt dat Raldy's overblijfselen zijn van nazisme, dat Raldy's een verrot karakter hebben, dat uit naam van Raldy's 8000 mensen zijn vermoord enz. En gooit er nog een impliciete bedreiging bij voor Raldy's.



Een groot deel van zijn personeel is het ermee eens.



Zou jij er dan gaan eten?



Zodat die mensen geld aan je verdienen?



Iemand die je tot op het bot beledigt - en ook nog bedreigt?



Ik ben oprecht benieuwd naar je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben geboekt en gaan zeler niet omboeken!!

Vorig jaar 2x geweest en heerlijke genoten. Alles beter dan in playa del ingles zitten

Er zijn meer in onze omgeving die ons niet snappen. Als ik vraag wat mij dan kan gebeuren hebben ze er geen antwoord op.

Ik sta ook niet achter Erdogan maar om die reden niet durven nou nee.



Wie angstig leeft gaat angstig dood.

Als je lekker thuis blijft zitten dan kan je niets gebeuren. O ja er kan een vliegtuig op je huis storten.

Ga je toch je huis uit dan liggen de gevaren op de loer.

Overal in de wereld lopen gekken rond.



Volgend jaar gaat dus ook niemand meer naar de kerstmarkt in Duitsland en ook geen Londen meer.

Disneland Parijs?? is dat nog wel veilig? niemand die het zeggen kan
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 31 maart 2017 @ 23:37:

[...]





Vooruit. Laat ik een analogie gebruiken.



De eigenaar van een restaurant zegt dat Raldy's overblijfselen zijn van nazisme, dat Raldy's een verrot karakter hebben, dat uit naam van Raldy's 8000 mensen zijn vermoord enz. En gooit er nog een impliciete bedreiging bij voor Raldy's.



Een groot deel van zijn personeel is het ermee eens.



Zou jij er dan gaan eten?



Zodat die mensen geld aan je verdienen?



Iemand die je tot op het bot beledigt - en ook nog bedreigt?



Ik ben oprecht benieuwd naar je reactie.Ergens normaal reactie opgeven, is zeker niet jouw ding?
Nou geef me het goede voorbeeld. Wellicht leer ik ervan.



En zeg waar je het oneens bent met de analogie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 31 maart 2017 @ 22:50:

[...]





Als de leider van een land



- Je uitscheldt dat je een overbijfsel bent van het nazisme en van fascisten.

- Roept dat je een verdorven karakter hebt

- Geschiedvervalsing pleegt dat het NL leger achtduizend Bosniërs afmaakte,

- Oproept tot economische sancties tegen NL.

- De NL ambassades en consulaten sluit (dus als je paspoort kwijtraakt kun je niet eens dat land uit).

- En als kers op de taart impliciet dreigt met geweld tegen Europeanen.



En dat een groot deel van het volk het daarmee eens is.



Ja dan vind ik dat je een schokkend gebrek aan zelfrespect hebt als je daar je centen naartoe brengt.



Blijkbaar ben je dan iemand die zich echt alles laat zeggen, en die zich zelfs nog laat bedreigen ook, en toch gewoon slaafs geld komt brengen.



In mijn ogen maak je jezelf dan volkomen belachelijjk.Eens. De afgelopen paar dagen maken dit nogmaals pijnlijk duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven