Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
quote:valisa schreef op 12 maart 2017 @ 20:01:



Ondanks dat ik er toen vrij weinig van heb gemerkt...zou ik nu absoluut geen Turkije meer boeken.

Sinds de coupe poging is er zo veel veranderd dat ik er niet eens meer naar toe wil.

Mij nu te onrustig en Erdogan maakt het steeds meer een dictatuur.

Erg jammer voor de mensen die in de toerisme werken....zullen wel een stuk minder toeristen komen.Dit, ik zou niet meer gaan nu.
quote:viennas schreef op 12 maart 2017 @ 19:57:

[...]





Ik kan daar ook met mijn pet niet bij. Kijken mensen geen journaal? Of is het zo lekker goedkoop dat mensen niet nadenken. Vorig jaar ook al grote paniek. Ik zou überhaupt geen vakantie boeken naar een lannd waar zo'n engnek aan de macht is en waar dingen gebeuren waar de honden geen brood van lusten.Nou ja mensen die op familiebezoek willen gaan kan ik nog enigszins begrijpen..
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 19:35:

[...]





Mag je met geel annuleren? Want ik zou me voor kunnen stellen dat je op korte termijn niet zou willen gaan.



Nee, de 'halve wereld' is geel, zou raar zijn als je daarom mocht annuleren. Vaak betekent het namelijk dat je oplettender moet zijn, niet dat je direct risico loopt, dan is het oranje of rood.



Maar ik zou nu niet naar Turkije gaan, het is daar een te onstabiele situatie. Maar dat vind ik al enige tijd, niet nu pas, daarom heb ik ook niets geboekt. Vermoedelijk merk je er niets van, maar ik zou het zelf niet prettig vinden.
Een beetje vakantie vieren in een land waar je te boek staat als nazi. De groeten zeg.

Na die coup ( en ver daar voor al ) had iedere toerist zijn verstand al moeten gebruiken.

Je gaat toch niet met je gat in het zand van je cocktail slurpen terwijl er een dictator de boel zit op te fokken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva-30 schreef op 12 maart 2017 @ 19:48:

Wij hebben in September 2016 al geboekt voor Augustus, zoals de situatie nu is wij maken ons niet druk en willen wij onze vakantie niet annuleren.Denk je niet dat de ophitsing van Erdogan straks invloed heeft op hoe mensen jullie zullen behandelen?
quote:Lucylucille schreef op 12 maart 2017 @ 20:13:

Een beetje vakantie vieren in een land waar je te boek staat als nazi. De groeten zeg.

Na die coup ( en ver daar voor al ) had iedere toerist zijn verstand al moeten gebruiken.

Je gaat toch niet met je gat in het zand van je cocktail slurpen terwijl er een dictator de boel zit op te fokken?



Denk je dan dat er in een islamitisch land en met een leider die steeds fanatieker wordt nog cocktails gaan te krijgen zijn?

Straks wordt je nog opgepakt omdat je het toch riskeert ...

Tenzij je gaat voor een alcohol-vrije versie.
quote:YellowDiamond schreef op 12 maart 2017 @ 20:08:

[...]



Nou ja mensen die op familiebezoek willen gaan kan ik nog enigszins begrijpen..Familiebezoek vind ik ook wat anders dan een vakantie (alhoewel ik niet zou weten of ik zelf zou gaan als ik daar familie zou hebben).
quote:Mietrot schreef op 12 maart 2017 @ 20:19:

[...]





Denk je dan dat er in een islamitisch land en met een leider die steeds fanatieker wordt nog cocktails gaan te krijgen zijn?

Straks wordt je nog opgepakt omdat je het toch riskeert ...

Tenzij je gaat voor een alcohol-vrije versie.



Als ze dat gaan verbieden ligt het toerisme meteen op z'n reet.

Ik vind het prima hoor, laat de boel maar instorten en de bevolking in opstand komen.
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 20:14:

[...]



Denk je niet dat de ophitsing van Erdogan straks invloed heeft op hoe mensen jullie zullen behandelen?



Ik denk dat mensen die in het toerisme werken zich niet op laten hitsen. Die zijn waarschijnlijk gewoon blij met de klandizie.



Waar ik me wel zorgen om zou maken is hoe je behandeld wordt door officials op luchthavens en buiten op straat, of er geen reisverboden worden afgekondigd voordat je gaat of - nog erger - als je er al zit, of er geen onlusten komen nav de politieke situatie of couppogingen, politiek getreiter of zelfs gevangenschap, terroristische aanslagen, enz.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geboekt voor eind april

Nu best wel spijt, we gaan met 7 man is gewoon echt veel geld



Stiekem hoop ik dat er een negatief reisadvies komt
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn ze niet zo snel met een negatief reisadvies. Ja, bij landen waar geen kip heengaat wel maar populaire vakantiebestemmingen zoals Turkije gaat best in de papieren lopen...
Live long and prosper
Houd er ook rekening mee dat de NLse consulaten en de ambassade dicht kunnen zijn als je daar vakantie zit te vieren (is nu het geval).



Als je dan je paspoort kwijt raakt of hij wordt gejat heb je echt een probleem want je kunt geen vervangend reisdocument aanvragen en niet de vlucht naar huis nemen.



Je komt dan 't land niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks de lage prijzen nu voor het 2e jaar op rij gekozen niet naar Turkije te gaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Laluna85 schreef op 12 maart 2017 @ 20:25:

Wij hebben geboekt voor eind april

Nu best wel spijt, we gaan met 7 man is gewoon echt veel geld



Stiekem hoop ik dat er een negatief reisadvies komtVaak kun je kosteloos omboeken .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er als toerist niets te vrezen hebt omdat ze het toch wel zo'n beetje moeten hebben van de toerisme daar. Of je moet vrezen voor een aanslag, maar ook daar zou ik niet zo bang voor zijn als je ergens in een resort zit. Maar toch ga ik dit jaar niet, omdat ik er toch geen lekker gevoel meer bij heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 maart 2017 @ 20:23:

[...]





Ik denk dat mensen die in het toerisme werken zich niet op laten hitsen. Die zijn waarschijnlijk gewoon blij met de klandizie.



Waar ik me wel zorgen om zou maken is hoe je behandeld wordt door officials op luchthavens en buiten op straat, of er geen reisverboden worden afgekondigd voordat je gaat of - nog erger - als je er al zit, of er geen onlusten komen nav de politieke situatie of couppogingen, politiek getreiter of zelfs gevangenschap, terroristische aanslagen, enz.Ik zou inderdaad vooral bang zijn dat je bij aankomst op de luchthaven in de problemen komt. Voor het zelfde geld word je om een onzinnige reden in de cel gegooid. Bijvoorbeeld omdat je een nazi Nederlander bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nu ook echt niet heen willen. Blond haar, blauwe ogen oftewel mogelijk een ras echte ariër in hun ogen. Heb het idee dat ze na gisteren alles kunnen bedenken om iemand in de cel te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso vaak dom volk dat naar Turkije gaat...



All inclusive, vreten zich vol, beetje animatie Lezen geen kranten. Kijken geen nieuws en als er dan wat is, staan ze te janken...



Ik ga heerlijk naar een appartementje in Griekenland, lekker rustig. Buiten de deur eten en geen hordes vreettoeristen
quote:Louise70 schreef op 12 maart 2017 @ 20:50:

Sowieso vaak dom volk dat naar Turkije gaat...



All inclusive, vreten zich vol, beetje animatie Lezen geen kranten. Kijken geen nieuws en als er dan wat is, staan ze te janken...



Ik ga heerlijk naar een appartementje in Griekenland, lekker rustig. Buiten de deur eten en geen hordes vreettoeristenNee, die heb je in Griekenland niet, alleen maar beschaafde toeristen daar
Alsof je in Turkije alleen maar die

Mega toeristen plekken hebt met all inclusive. Tsss. Griekenland is ook niet overal joepie. Neem cherchonissos als voorbeeld.. nee dat is lekker authentiek ..
quote:Louise70 schreef op 12 maart 2017 @ 20:50:

Sowieso vaak dom volk dat naar Turkije gaat...



All inclusive, vreten zich vol, beetje animatie Lezen geen kranten. Kijken geen nieuws en als er dan wat is, staan ze te janken...



Ik ga heerlijk naar een appartementje in Griekenland, lekker rustig. Buiten de deur eten en geen hordes vreettoeristen



Zo dan, nu generaliseer je wel heel erg hoor.

Enig idee wat er in de zomervakantie op de Griekse eilanden gebeurt?
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 20:40:

[...]





Ik zou inderdaad vooral bang zijn dat je bij aankomst op de luchthaven in de problemen komt. Voor het zelfde geld word je om een onzinnige reden in de cel gegooid. Bijvoorbeeld omdat je een nazi Nederlander bent.Overdrijven is ook een vak natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nu niet, nooit niet. Uit principe niet, sinds ik lang geleden Insjallah van Oriana Fallaci heb gelezen.
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 20:40:

[...]





Ik zou inderdaad vooral bang zijn dat je bij aankomst op de luchthaven in de problemen komt. Voor het zelfde geld word je om een onzinnige reden in de cel gegooid. Bijvoorbeeld omdat je een nazi Nederlander bent.Welnee joh.
quote:Louise70 schreef op 12 maart 2017 @ 20:50:

Sowieso vaak dom volk dat naar Turkije gaat...



All inclusive, vreten zich vol, beetje animatie Lezen geen kranten. Kijken geen nieuws en als er dan wat is, staan ze te janken...



Ik ga heerlijk naar een appartementje in Griekenland, lekker rustig. Buiten de deur eten en geen hordes vreettoeristenJij komt nu niet bepaald slim over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven