Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
quote:Zusenzoo schreef op 13 maart 2017 @ 12:09:

En absoluut tegen Erdogan maar die steun je daar echt niet mee. Je treft hooguit hardwerkende seizoenswerkersEn wie zijn schuld annex probleem is dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ongetwijfeld herhaal ik iemand anders.



Ik voel vooral mee met alle mensen die alle mogelijke uren in een dag werken in de toeristische steden, die uitkijken naar de ladingen toeristen zodat zij weer genoeg brood op de plank krijgen. Mensen die hard werken om een ander een fijne vakantie te bezorgen, en daarmee ook voor hun familie zorgen. Die door één zo'n stomme man de dupe zijn. Bah.
Ik ga ieder jaar op vakantie deze zomer weer naar bodrum
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 13 maart 2017 @ 13:17:

[...]





En wie zijn schuld annex probleem is dat?Nou inderdaad. Ze hebben toch zo een geweldige leider, laat die het lekker oplossen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 13 maart 2017 @ 13:30:

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ongetwijfeld herhaal ik iemand anders.



Ik voel vooral mee met alle mensen die alle mogelijke uren in een dag werken in de toeristische steden, die uitkijken naar de ladingen toeristen zodat zij weer genoeg brood op de plank krijgen. Mensen die hard werken om een ander een fijne vakantie te bezorgen, en daarmee ook voor hun familie zorgen. Die door één zo'n stomme man de dupe zijn. Bah.Dan zal dat hopelijk blijken uit de uitslag van hun referendum....
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik gister al zei, wij gaan ook en al snel eind april

Net contact gehad met het reisbureau, ziet er niet naar uit dat we mogen omboeken.

De Nederlandse reisorganisatie s doen er in elk geval niet aan mee.

We hebben bij een Duitse organisatie geboekt en horen vandaag of morgen wat meer.

Anders is het denk ik gewoon pech geld weg en geen vakantie, of toch gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Zahraha schreef op 13 maart 2017 @ 13:10:

[...]





Oh echt. Niks mee gekregen van al die mensen die protesteren en zijn opgepakt daarvoor? Wat is dat nu weer voor rare opmerking?



En subsahara verhongert niet omdat er geen toeristen heen gaan maar vanwege extreme droogte. Wat ook wel weer onze schuld is op zich maar dat los je niet op om daar naar vakantie te gaan. Bovendien zijn veel van die regimes nog veel fouter dan Erdogan dus ik snap ook eigenlijk niet helemaal je punt.



Ook in andere landen is het nog maar de vraag of het geld dat jij aan en in je vakantie uitgeeft bij de hardwerkende bevolking terecht komt.

Ik denk echter dat bij all-in vakanties die kans het kleinst is, in welk land dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 12 maart 2017 @ 19:28:

Ik vind het vooral erg voor de mensen die in de toerisme hun brood moeten verdienen. Nog niet in Turkije geweest en zolang Erdo daar aan de macht is, ga ik er niet heen.Ik vraag we af, of we wel welkom zijn. Wij zijn in de ogen van ome Erdo een stel nazi's.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 13 maart 2017 @ 14:19:

[...]





Ook in andere landen is het nog maar de vraag of het geld dat jij aan en in je vakantie uitgeeft bij de hardwerkende bevolking terecht komt.

Ik denk echter dat bij all-in vakanties die kans het kleinst is, in welk land dan ook.



Ik weet het ook niet exact. Maar wat ik wel weet is dat in 1 klap veeel minder toerisme direct negatieve impact heeft op:

-seizoenswerkers die in de vakantiemaanden met een soort van tijdelijk/oproep contract werken in de hotels. Die zijn minder nodig want minder druk dus soms een jaar of 2 ineens weinig werk

-mensen die eromheen werken. bijvoorbeeld mensen die souvenirszaakjes runnen, excursies organiseren, restaurantjes in toeristische gebieden. zeg maar de uitgaven die je als toerist doet buiten je allinclusiveverblijf.
quote:hans66 schreef op 13 maart 2017 @ 15:27:

[...]



Ik vraag we af, of we wel welkom zijn. Wij zijn in de ogen van ome Erdo een stel nazi's.Tja, Erdo roept maar wat om zijn macht te versterken en er zullen vast wel wat lieden zijn, die dit overnemen maar de meesten niet. Vergeet niet, dat Erdo maar amper de verkiezingen heeft gewonnen met een hoop fraude. Kortom, ook daar zitten veel mensen niet op hem te wachten. Triest is het. Maar nee, ik ga er niet heen. Met een dictator kan de sfeer snel omslaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem12032017 schreef op 12 maart 2017 @ 19:48:

Wij hebben in September 2016 al geboekt voor Augustus, zoals de situatie nu is wij maken ons niet druk en willen wij onze vakantie niet annuleren.



Wij ook niet. WIj gaan al jaren naar Turkije, mooi land lieve vriendelijke mensen. heerlijk klimaat.

Ik laat mij niet tegen houden door zo'n gek.

en net wat eerder werd geschreven, je merkt er niets van.



Afrika , Thailand, China, Japan, Korea, Vietnam, Colombia zijn veel gevaarlijker voor touristen.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 13 maart 2017 @ 17:42:

[...]





Wij ook niet. WIj gaan al jaren naar Turkije, mooi land lieve vriendelijke mensen. heerlijk klimaat.

Ik laat mij niet tegen houden door zo'n gek.

en net wat eerder werd geschreven, je merkt er niets van.



Afrika , Thailand, China, Japan, Korea, Vietnam, Colombia zijn veel gevaarlijker voor touristen.Wat is er in vredesnaam gevaarlijk aan die landen? Afrika is overigens een werelddeel. Maar fijne vakantie in Turkije. Ik zou er nog voor geen geld heen gaan.
Leclaire wat is er precies zo gevaarlijk aan genoemde landen ??
quote:leclair schreef op 13 maart 2017 @ 17:42:

[...]





Wij ook niet. WIj gaan al jaren naar Turkije, mooi land lieve vriendelijke mensen. heerlijk klimaat.

Ik laat mij niet tegen houden door zo'n gek.

en net wat eerder werd geschreven, je merkt er niets van.



Afrika , Thailand, China, Japan, Korea, Vietnam, Colombia zijn veel gevaarlijker voor touristen.Ach jee, Japan gevaarlijk? Misschien dat er een natuurramp kan plaatsvinden maar ander gevaar zie ik niet. Jij wel?
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar gaan we niet op vakantie maar ik zie geen enkele reden om niet naar Turkije te gaan.

Ik wil juist volgend jaar voor een paar weken gaan naar m'n schoonfamilie. Staat al jaren op de planning maar helaas kwam er steeds wat tussen.
Wij gaan al een jaar of 25 naar Turkije ( niet allinclusive ) maar vorig jaar waren we er tijdens de coup en dat heeft me genoeg afgeschrikt , wij gaan niet meer terug .

Politiek klimaat veel te onrustig en heb er nu zeker geen zin in om als fascist weg gezet te worden, wij zoeken voortaan een andere bestemming .
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 13 maart 2017 @ 18:41:

[...]



Ach jee, Japan gevaarlijk? Misschien dat er een natuurramp kan plaatsvinden maar ander gevaar zie ik niet. Jij wel?Wat is er gevaarlijk aan Japan, Vietnam, Tanzania, Marokko als vakantielanden?
quote:leclair schreef op 13 maart 2017 @ 17:42:

[...]





Wij ook niet. WIj gaan al jaren naar Turkije, mooi land lieve vriendelijke mensen. heerlijk klimaat.

Ik laat mij niet tegen houden door zo'n gek.

en net wat eerder werd geschreven, je merkt er niets van.



Afrika , Thailand, China, Japan, Korea, Vietnam, Colombia zijn veel gevaarlijker voor touristen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Turkse krant Evrensel is een Noorse journalist vanmiddag belaagd in het centrum van Istanboel. Een boze menigte bestaande uit onder andere leden van de politieke partij AK, opende de aanval toen het vermoeden ontstond dat de man Nederlands was. Het is onbekend of de man gewond is geraakt door de aanval.



Nou, fijne vakantie dan maar.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
quote:amarna schreef op 13 maart 2017 @ 18:55:

[...]



Wat is er gevaarlijk aan Japan, Vietnam, Tanzania, Marokko als vakantielanden?

Geen idee.

Tanzania, je kan worden opgegeten door een leeuw

Vietnam, je kan omver worden gereden door de vele brommertjes

Japan, tsunami!

Marokko, je kan worden gebeten door de cobra op bepaalde markten

Dit is uiteraard sarcastisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:OliviaMoore schreef op 13 maart 2017 @ 18:59:

Volgens de Turkse krant Evrensel is een Noorse journalist vanmiddag belaagd in het centrum van Istanboel. Een boze menigte bestaande uit onder andere leden van de politieke partij AK, opende de aanval toen het vermoeden ontstond dat de man Nederlands was. Het is onbekend of de man gewond is geraakt door de aanval.



Nou, fijne vakantie dan maar.





Daarom dus geen Turkije voor mij. Nooit.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
quote:OliviaMoore schreef op 13 maart 2017 @ 18:59:

Volgens de Turkse krant Evrensel is een Noorse journalist vanmiddag belaagd in het centrum van Istanboel. Een boze menigte bestaande uit onder andere leden van de politieke partij AK, opende de aanval toen het vermoeden ontstond dat de man Nederlands was. Het is onbekend of de man gewond is geraakt door de aanval.



Nou, fijne vakantie dan maar.

Zag net in het journaal een paar skype gesprekken met in Turkije wonende Nederlanders.

Zelfs zij geven aan dat ze zich even terug trekken en het feit dat ze Nederlanders zijn voorlopig even verzwijgen.



Maar fijne vakantie voor degene die toch gaan.

Maar niet lopen klagen als het misgaat en je het land niet meer uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 13 maart 2017 @ 17:27:

[...]



Tja, Erdo roept maar wat om zijn macht te versterken en er zullen vast wel wat lieden zijn, die dit overnemen maar de meesten niet.

Niet? Ze zullen niet anders kunnen.

Hun mond houden en toekijken hoe anderen wellicht wel zomaar mensen benaderen en aanvallen op grond van het feit dat ze of Nederlander zijn of er als een 'Nederlander' uit zien. Denk je nou echt dat dit deel van de Turkse bevolking dan gaat opkomen voor deze mensen? Ze zullen wel gek zijn want vermoedelijk kost hen dat hun baan en totale veiligheid. Ik zou -gezien de veiligheid van mijn kinderen- dan echt precies hetzelfde hebben gedaan. Ik snap het echt.



Waarom je als vakantieganger hieraan blootstellen? Om de zon, zee en andere vakantie ideeën?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oddish schreef op 13 maart 2017 @ 11:37:

Wat is trouwens de lol van zulke all inclusive hotels die per dozijn uit de grond worden gestampt langs de kust. De hele kustlijn ziet er verschrikkelijk uit en je gaat dan liggen dobberen in het zwembad met een zee op 10 meter afstand.... Waarom ga je dan naar zo'n plek? Waar je met zijn allen in de rij moet gaan staan voor hetzelfde eentonige buffet wat niks met het lokale eten te maken heeft. Zoiets kan je thuis ook wel toch? Gewoon een week een kok en schoonmaakster inhuren en het is net zo leuk in tuinesië als in zo'n .In tuinesie is het weer minder..
Ik pieker er niet over. Nee hoor, voor mij niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven