Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
Alle reacties Link kopieren
Japan gevaarlijk??





Volgens mij kennen ze daar geen criminaliteit, en anders is de oorzaak toeristen. NL vriendin van mij woont in Tokyo, werd achtervolgd door een Japanner en in dr bil geknepen. Kwamen er 9 politiemannen langs
Robinson....Ik zie het gewoon voor me
Japan
Alle reacties Link kopieren
op het moment dat ik me ga afvragen of mijn vrouw en kinderen gevaar lopen, of tegenover mensen komen te staan die ons gemeen bejegenen, ben ik al klaar en zoek ik een ander land uit. dat betekend geen Turkije.

eenieder die wel gaat moet dat natuurlijk zelf weten, maar bij heel veel mensen is de (lage) prijs de doorslaggevende factor.

Dat is natuurlijk een beetje dom.



Maar voor de mensen die toch willen gaan naar een all inclusive Turkije, ik ben er 1 keer geweest, maar dat was een slechte ervaring. 95 % Nederlanders met flinke omvang ( en gewoon toch je bikini aantrekken ??? ) liggen als varkens om het zwembad heen waar ze de avond tevoren al hun handdoek op de stoelen hebben liggen, strompelen van buffet naar buffet. S'middags ligt er een vetlaag op het zwembad water en daardoor veel kinderen met oor ontsteking ( raar hé ) en dat doet erg veel pijn. besloten niet meer in het zwembad te gaan, dus op naar het strand. om daar lekker te zwemmen, moet je je eerst door een plastic soep worstelen om in dieper water te komen om te kunnen zwemmen. Dan ook nog wat kleren gekocht waarvan iedereen zegt dat het goede kwaliteit is. dat is dus ook niet waar.



maar wel "lekker goedkoop "
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het risico nemen. Ga lekker naar een ander land. Meeste mensen die toch gaan doen dat alleen omdat het goedkoop is en denken niet na over eventueel gevaar of risico's.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudmannetje schreef op 20 maart 2017 @ 10:59:

op het moment dat ik me ga afvragen of mijn vrouw en kinderen gevaar lopen, of tegenover mensen komen te staan die ons gemeen bejegenen, ben ik al klaar en zoek ik een ander land uit. dat betekend geen Turkije.

eenieder die wel gaat moet dat natuurlijk zelf weten, maar bij heel veel mensen is de (lage) prijs de doorslaggevende factor.

Dat is natuurlijk een beetje dom.



Maar voor de mensen die toch willen gaan naar een all inclusive Turkije, ik ben er 1 keer geweest, maar dat was een slechte ervaring. 95 % Nederlanders met flinke omvang ( en gewoon toch je bikini aantrekken ??? ) liggen als varkens om het zwembad heen waar ze de avond tevoren al hun handdoek op de stoelen hebben liggen, strompelen van buffet naar buffet. S'middags ligt er een vetlaag op het zwembad water en daardoor veel kinderen met oor ontsteking ( raar hé ) en dat doet erg veel pijn. besloten niet meer in het zwembad te gaan, dus op naar het strand. om daar lekker te zwemmen, moet je je eerst door een plastic soep worstelen om in dieper water te komen om te kunnen zwemmen. Dan ook nog wat kleren gekocht waarvan iedereen zegt dat het goede kwaliteit is. dat is dus ook niet waar.



maar wel "lekker goedkoop "Ik gok dat dit hotel 3,5 ster had? Of je hebt het met een 5 sterren hotel gewoon erg slecht getroffen helaas.
quote:oudmannetje schreef op 20 maart 2017 @ 10:59:

op het moment dat ik me ga afvragen of mijn vrouw en kinderen gevaar lopen, of tegenover mensen komen te staan die ons gemeen bejegenen, ben ik al klaar en zoek ik een ander land uit. dat betekend geen Turkije.

eenieder die wel gaat moet dat natuurlijk zelf weten, maar bij heel veel mensen is de (lage) prijs de doorslaggevende factor.

Dat is natuurlijk een beetje dom.



Maar voor de mensen die toch willen gaan naar een all inclusive Turkije, ik ben er 1 keer geweest, maar dat was een slechte ervaring. 95 % Nederlanders met flinke omvang ( en gewoon toch je bikini aantrekken ??? ) liggen als varkens om het zwembad heen waar ze de avond tevoren al hun handdoek op de stoelen hebben liggen, strompelen van buffet naar buffet. S'middags ligt er een vetlaag op het zwembad water en daardoor veel kinderen met oor ontsteking ( raar hé ) en dat doet erg veel pijn. besloten niet meer in het zwembad te gaan, dus op naar het strand. om daar lekker te zwemmen, moet je je eerst door een plastic soep worstelen om in dieper water te komen om te kunnen zwemmen. Dan ook nog wat kleren gekocht waarvan iedereen zegt dat het goede kwaliteit is. dat is dus ook niet waar.



maar wel "lekker goedkoop "Ik weet niet waar jij geweest bent maar deze ervaring deel ik niet. Dan heb je zeker in een 1 ster hotel gezeten omdat het zo lekker goedkoop was ?
Alle reacties Link kopieren
gewoon niet all-in gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer hoeveel sterren het hotel was, maar daar lag het niet aan. het waren vooral de gasten die er een zootje van maakte, maar het zeewater was wel smerig, en dat heeft niets te maken met het hotel
Alle reacties Link kopieren
quote:oudmannetje schreef op 21 maart 2017 @ 10:30:

Ik weet niet meer hoeveel sterren het hotel was, maar daar lag het niet aan. het waren vooral de gasten die er een zootje van maakte, maar het zeewater was wel smerig, en dat heeft niets te maken met het hotel



Jammer hoor Oud Mannetje, dat je zo'n nare ervaring hebt gehad.

De resorts die ik in de loop der jaren bezocht hebt in diverse landen, waren allemaal top.

Schoon en netjes. prijs variërend van 450 tot 1243.00 p.p. voor 8 dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem200320172006 schreef op 12 maart 2017 @ 20:19:

[...]





Denk je dan dat er in een islamitisch land en met een leider die steeds fanatieker wordt nog cocktails gaan te krijgen zijn?

Straks wordt je nog opgepakt omdat je het toch riskeert ...

Tenzij je gaat voor een alcohol-vrije versie.



In een restaurant in Istanbul vroeg ik om een biertje. Dat werd me gebracht in een hoge tinnen kroes, met enige geheimzinnigheid.

Want aan de overkant was de moskee en officieel schonken ze geen alcohol
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 15:37:

Er schijnen ook aanwijzingen te zijn dat IS-terroristen deze zomer aanslagen hebben gepland op Spaanse stranden. Zelf denk ik dat je op ieder vliegveld in Europa enigszins gevaar loopt. Ik heb niet de illusie dat de beveiliging op Schiphol helemaal goed geregeld is. Iedereen kan zo naar binnen lopen.Vorig jaar was dat gerucht er ook een aanslag op een Spaans strand zou komen.
In mij ogen ben je gek als je daarnaar op vakantie gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik ga waarschijnlijk eind mei naar (zuid)-Turkije, voor en bruiloft van vrienden daar. Afgezien van de politieke rel en dat ik Erdogan ook een zieke man vind die vreselijke dingen doet, vind ik het een heerlijk vakantie land. Ben er veel geweest en heb alleen maar positieve ervaringen met Turkije!
Alleen de begrafeniskosten vallen zo tegen
Alle reacties Link kopieren
Naar het land gaan waar een figuur de baas is, die heeft gezegd dat Europeanen binnenkort misschien nergens meer veilig zullen zijn.



Goed plan



En dan janken als ze straks in de problemen komen. Alsof er geen andere landen in Europa, Afrika of Azie zijn om naartoe te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je zoals Raldy een bruiloft hebt dan zou ik wel gaan. Echt directe dreiging is er niet.

Maar als je de keuze hebt om naar andere landen te gaan dan snap ik inderdaad niet waarom je nu per se naar Turkije zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 25 maart 2017 @ 09:59:

Naar het land gaan waar een figuur de baas is, die heeft gezegd dat Europeanen binnenkort misschien nergens meer veilig zullen zijn.



Goed plan



En dan janken als ze straks in de problemen komen. Alsof er geen andere landen in Europa, Afrika of Azie zijn om naartoe te gaan.Ik zou als ik jou was ook niet meer naar Frankrijk en Engeland gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 25 maart 2017 @ 09:59:

Naar het land gaan waar een figuur de baas is, die heeft gezegd dat Europeanen binnenkort misschien nergens meer veilig zullen zijn.



Goed plan



En dan janken als ze straks in de problemen komen. Alsof er geen andere landen in Europa, Afrika of Azie zijn om naartoe te gaan.In Noord Korea gaan ook mensen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, waar ga je dan wel heen:

- Cuba, een totalitaire communistische dictatuur

- Israël, een apartheidsstaat in wording

- Dubai, een Arabische schurkenstaat

- Gambia, een corrupte dictatuur

- Maleisië, een shariastaat

- Indonesië, gaat de kant van Maleisië op.

- Egypte, militaire dictatuur. Sluit meer journalisten op dan Turkije

- Thailand, militaire dictatuur. Halve oppositie zit vast zonder recht op proces.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 12:32:

Tsja, waar ga je dan wel heen:

- Cuba, een totalitaire communistische dictatuur

- Israël, een apartheidsstaat in wording

- Dubai, een Arabische schurkenstaat

- Gambia, een corrupte dictatuur

- Maleisië, een shariastaat

- Indonesië, gaat de kant van Maleisië op.

- Egypte, militaire dictatuur. Sluit meer journalisten op dan Turkije

- Thailand, militaire dictatuur. Halve oppositie zit vast zonder recht op proces.



Nou dit was dus ook een onderdeel van wat ik bedoelde.

Nog maar te zwijgen over de enorme criminaliteit in sommige landen.
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 12:32:

Tsja, waar ga je dan wel heen:

- Cuba, een totalitaire communistische dictatuur

- Israël, een apartheidsstaat in wording

- Dubai, een Arabische schurkenstaat

- Gambia, een corrupte dictatuur

- Maleisië, een shariastaat

- Indonesië, gaat de kant van Maleisië op.

- Egypte, militaire dictatuur. Sluit meer journalisten op dan Turkije

- Thailand, militaire dictatuur. Halve oppositie zit vast zonder recht op proces.Is jouw wereld zo klein joh?!
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 12:32:

Tsja, waar ga je dan wel heen:

- Cuba, een totalitaire communistische dictatuur

- Israël, een apartheidsstaat in wording

- Dubai, een Arabische schurkenstaat

- Gambia, een corrupte dictatuur

- Maleisië, een shariastaat

- Indonesië, gaat de kant van Maleisië op.

- Egypte, militaire dictatuur. Sluit meer journalisten op dan Turkije

- Thailand, militaire dictatuur. Halve oppositie zit vast zonder recht op proces.Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik kijk vooral ook naar de veiligheid van een land. En de situatie in Turkije (oa) vind ik nu net iets te ontvlambaar en onzeker. Hoewel ik, als ik zou moeten kiezen, liever naar Turkije ga dan naar heel veel andere landen.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 12:32:

Tsja, waar ga je dan wel heen:

- Cuba, een totalitaire communistische dictatuur

- Israël, een apartheidsstaat in wording

- Dubai, een Arabische schurkenstaat

- Gambia, een corrupte dictatuur

- Maleisië, een shariastaat

- Indonesië, gaat de kant van Maleisië op.

- Egypte, militaire dictatuur. Sluit meer journalisten op dan Turkije

- Thailand, militaire dictatuur. Halve oppositie zit vast zonder recht op proces.Volgens het liedje is België de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 29 maart 2017 @ 16:17:

[...]





Is jouw wereld zo klein joh?!

Ik noem even een paar populaire vakantiebestemmingen.

Binnen de EU zal het wel oké zijn. En Tunesië is voor een Arabisch land ook niet zo slecht.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven