Venlonaren: 'Wij vluchten niet voor terreur’

29-06-2015 14:31 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmorgen onderstaand artikel las in de krant dacht ik bij de openingszin "wat dapper", maar toen ik het hele artikel had gelezen vond ik er weinig dappers aan. Vooral de regel "De lokale bevolking is net zo goed slachtoffer van deze vreselijke aanslag, als de omgekomen, gewonde toeristen en hun families, schetst Dorris Titulaer" stoorde me enorm. (De toerist en de westerse bevolking zijn het doelwit bij aanslagen in Tunesië) Dat iemand zijn baan kwijtraakt door de aanslag is toch niet hetzelfde slachtoffer als de toerist die zijn partner heeft verloren door de aanslag. Blijven ze omdat ze geen zin hebben om hun vakantie vroegtijdig te beeindigen en daarom onder de noemer "maar wij bieden troost" blijven. Of doen ze het echt alleen voor de bevolking? Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd. Wat vinden jullie hiervan? Graag jullie mening.



Dagblad De Limburger:



Venlonaren: 'Wij vluchten niet voor terreur’



De meeste toeristen hebben de Tunesische badplaats Sousse verlaten. Vliegtuigen die naar het land toegaan zijn slechts voor een kwart gevuld. Tegen de stroom in blijft het Venlose echtpaar Dorris Titulaer en Bart van der Pol. Om de bevolking te steunen, moreel en financieel. „We gaan niet op de vlucht voor terrorisme.”



Door Claire van Dyck



De stilte aan het zwaar beveiligde strand is ongemakkelijk. De lokale bevolking trekt deze zonnige zondagmiddag massaal naar de stranden van El Kantaoui, in verslagenheid bijeen. Geen blijde kinderstemmen, geen gelach, geen bananenboten. Wel bedrukte gesprekken en discussies over een donkere toekomst. Het effect van het vertrek van toeristen kan desastreus zijn voor Tunesië.



Morele steun

Te midden van de lokale bevolking bieden de Venlose dansschooleigenaresse Dorris Titulaer (57) en haar man Bart van der Pol (67) morele steun. En dat doe je door te blijven, zegt Dorris Titulaer vanaf het strand. Wat kunnen ze anders dan de lokale bevolking omarmen? Ze hebben een luisterend oor, slaan een arm om iemand heen of bieden een schouder om tegen uit te huilen. Hun aanwezigheid én het geld dat ze spenderen, vormen de troost en hulp die ze kunnen bieden. Ze worden bedankt voor hun steun en vertrouwen.



Slachtoffer van de aanslag

Op straat, aan het strand, in het hotel of het lokale restaurant. Mensen in de Tunesische toeristensector worden al ontslagen, hotels zijn meer leeg dan gevuld. Er wordt veel gehuild en volop gediscussieerd. De lokale bevolking is net zo goed slachtoffer van deze vreselijke aanslag, als de omgekomen, gewonde toeristen en hun families, schetst Dorris Titulaer. Ze gaan niet op de vlucht voor terrorisme. Willen niet toegeven aan de angst die wordt gezaaid. Er geldt geen negatief reisadvies. Het voelt fout om te vertrekken, dan laten ze de mensen in Tunesië de steek.



Tweede thuisland

En dat land is, na bijna twintig jaar vakanties daar, een tweede thuisland voor hen geworden. Ze zitten - als je over het strand loopt - op ruim een kilometer van de rampplek. De aanslag hebben ze niet meegemaakt. Toen rumoer ontstond, zijn ze door beveiligingsmensen gesommeerd naar binnen te gaan. 's Avonds zijn ze welbewust het centrum van Port el Kantaoui in gegaan, om thee te drinken met de locals. Net zoals ze zaterdagavond met bloemen bij de herdenkingsbijeenkomst bij het getroffen hotel Imperial Marhaba aanwezig waren. Een bijeenkomst die vooral het karakter van demonstratie tegen extremisme en geweld was, waar velen kilometers hadden moeten lopen.



Hartverwarmend

De reacties op hun aanwezigheid zijn hartverwarmend en sterkt hen in het besluit te blijven, zegt Dorris Titulaer. Vanzelfsprekend is het vakantiegevoel weg, maar dat is het ook wanneer ze halsoverkop terugkeren naar Venlo. Ze zijn nu liever bij lotgenoten dan thuis. Dus blijven ze, in principe zoals gepland tot 10 juli. Dat is voor hen het enige juiste antwoord op terreur. Bovendien, zegt Dorris Titulaer, waar ben je wel veilig?



Tijd Gepubliceerd op: 29.06.15 06:00, laatste update: 29.06.15 09:46
LOEP ME MAAR aub.
Ja, iemand had het over een banaan. Daarover maak ik geen gekkigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 09 september 2015 @ 15:16:

Ja, iemand had het over een banaan. Daarover maak ik geen gekkigheid....tik banaan en de titel in en hopsakee......quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juni 2015 @ 15:51:

[...]



..................... een banaan.



.......................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 10 juli 2015 @ 13:29:

[...]





1: Ja hij roept geregeld heel domme dingen, maar ook realistische





Ik denk dat Wilders zeker een punt heeft.

Met deze Merkel-open-deur politiek en de marine als taxi dienst zullen heel wat geradicaliseerde moslims Europa binnen komen.



Die denken over een paar maanden / jaar echt niet meer aan die lieve mensen die stonden te klappen op het station van München of die schatten die kleding inzamelen, nee tegen die tijd is de Westerse samenleving gewoon weer een doelwit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 10 juli 2015 @ 13:29:

[...]





.................



1: Ja hij roept geregeld heel domme dingen, maar ook realistisch dingen, maar mag een politicus daarom op zo'n manier bedreigd worden als hij zijn mening zegt? Zelfs de burgemeester in ons land deed aangifte tegen Wilders omdat Wilders een stomme vraag stelde die het volk ook met "meer meer meer" had kunnen beantwoorden. En als in Parijs dan een aanslag word gepleegd omdat er mensen zaten die ook hun 'ding' zeiden dan is het ineens "Je Suis Charlie". Dan laten wereldleiders zien hoe waardevol een meningsuiting is.



...............



.Hollebollegijs, Mijn excuses voor de quote. Maar ik moest echt even het hele stukje ophalen en overnieuw lezen waarom en wat ik schreef.

Ik had het hier niet over uitspraken van Wilders die ná 10 juli '15 zijn gedaan. Ik heb ook niet meer geluisterd naar nieuwe uitspraken.



Wel boeit het me waarom men een paar weken geleden zo "tekeer" (overdreven gezegd) ging toen ik vond dat mensen (doelwit waren westerse toeristen) beter naar huis konden 'vluchten' in plaats van blijven om een vuist tegen terreur te maken. Het ging echt niet om een enkele gek zoals Kerol meende. Want waarom zouden toeristen anders (ná die verschrikkelijke aanslag) met spoed weg gehaald worden als die enkeling helemaal niet meer mee kan doen met nieuwe aanslagen?



Het leek er op dat men hier vooral bezig was met de banen van het hotelpersoneel, de economie van Tunesië, want die zou een opdonder krijgen als de westerling naar huis zou vluchten. Ik was fout-fout-fout dat ik vond dat het dom was om te blijven. Respectloos vond ik het ook om te blijven en op housemuziek te springen bij het 'tatort' omdat ze toevallig vakantie hebben, maar dat is alleen mijn mening en niet een feit.



Nu worden forummers fout-fout-fout gevonden als zij bezorgd zijn ná de woorden van onze minister president in mei 2015.



Maar vluchtelingen die vluchten voor gevaar MOETEN echt veilig opgevangen worden. Desnoods in vakantieparken tot dat ze weer naar hun geliefde land terug kunnen. Maar ik zie wel verschil tussen vluchtelingen-v-gevaar en vluchtelingen-v-geld. Filmpjes die ik gezien heb van asielzoekers die agressief zijn, of hoge eisen stellen, of die andere asielzoekers bedreigen omdat ze christen of ongelovig zijn vind ik afschuwelijk. Dan is men gevlucht voor gevaar en zitten ze op de veilige plek weer in de shit.



Nu.nl 16 mei 2015:Mark Rutte: .......De plotseling sterk verhoogde asielinstroom uit Eritrea werkt 'maatschappelijk ontwrichtend'.



Dat zei premier Mark Rutte vrijdag in zijn wekelijkse persconferentie. Van een zeer beperkte instroom steeg deze afgelopen tijd ineens naar zo'n duizend Eritreërs per week.



"Onze hele samenleving is gebaat bij maatschappelijk draagvlak. Als mensen echt in de problemen zitten dan dragen we een steentje bij, maar deze aantallen zijn niet te dragen", aldus de premier.



Die woorden zei hij bij 1000 asielaanvragen per week. Nu zijn het er 1700 per week. En dan zien we telkens alleen maar een schaterlachende premier in de krant. Hoe slechter het gaat hoe harder hij lacht lijkt het wel. Hij heeft vaker 'gejokt', dat kan ook voor veel onduidelijkheid en onrust zorgen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 02 juli 2015 @ 11:27:

........................



Ik denk niet dat het terrorisme er enige last van heeft als Amsterdam, Parijs, Rome, Istanbul of Tunesie verstoken blijft van toeristen. De terroristen staan juist te juichen dan, dat is precies wat ze willen bereiken domoor. Je wilt toch zeker niet dat mensen in gevaar zijn.



PS.:Waarom zou een bus vol westerse toeristen een vuist kunnen maken tegen terrorisme en kunnen 100000000-den die voor dat zelfde vluchten dat niet??
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Vraag speciaal opgehaald voor Cateautje.quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 14:40:

Tunesië is voor een groot deel afhankelijk van het toerisme en als dat spaakloopt dan kan de economie van dat land zomaar een zware opdonder krijgen en dan zijn de Tunesiërs wel degelijk het slachtoffer van deze zeer misselijke actie.Maar het gaat toch op de eerste plaats om de veiligheid van de groep die bedreigd word???



ps nu het over je bezorgdheid voor de economie van een land gaat als een busvol toeristen naar huis gaat....Krijgt de westerse economie geen zware opdonder als de halve wereldbevolking voor de deur staat??
missie_m wijzigde dit bericht op 20-09-2015 13:25
Reden: ps toegevoegd
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 20 september 2015 @ 13:12:

Vraag speciaal opgehaald voor Cateautje.





[...]





Maar het gaat toch op de eerste plaats om de veiligheid van de groep die bedreigd word???



Krijgt de westerse economie geen zware opdonder als de halve wereldbevolking voor de deur staat??

Je eerste vraag begrijp ik niet zo. De economie van Tunesië raakt niet alleen een groep, maar de hele bevolking en over welke groep heb je het?



je hebt het over de halve wereldbevolking, dus over 3,5 miljard mensen. Moet ik hier serieus op in gaan? Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 14:40:

Tunesië is voor een groot deel afhankelijk van het toerisme en als dat spaakloopt dan kan de economie van dat land zomaar een zware opdonder krijgen en dan zijn de Tunesiërs wel degelijk het slachtoffer van deze zeer misselijke actie.quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 13:27:

[...]



Je eerste vraag begrijp ik niet zo. De economie van Tunesië raakt niet alleen een groep, maar de hele bevolking en over welke groep heb je het?



je hebt het over de halve wereldbevolking, dus over 3,5 miljard mensen. Moet ik hier serieus op in gaan? Serieus?Probeer het nog een keer. Kijk even naar de titel van dit topic. Kijk even naar je woorden die je schreef. En dan naar de vragen die ik stelde?



Het ging mij om de veiligheid van mensen, en wel een busvol toeristen, en jou ging het vooral om de economie van Tunesie wat een opdonder zou krijgen als ze naar huis zouden gaan ná de aanslag op 38 westerse toeristen.Wat niet de eerste en ook niet de laatste aanslag is.



Nu ons land vol stroomt met mensen van een andere cultuur en religie, die niks moeten hebben van westerlingen, mensen die in hun geliefde vaderland ook een vuist konden maken en 'nee' kunnen eisen. Vraag ik me af of je nu ook bezorgd bent om de economie van een land, ons land.
LOEP ME MAAR aub.
Ik ben niet bezorgd om de Nederlandse economie.



De toeristen die wilden blijven zijn volwassen mensen en weten aldus blijkbaar waar ze mee bezig zijn, maar dat is helemaal niet het punt waar het om gaat.

Die aanslag is gepleegd om Tunesië te ontwrichten en de westerse toerist was daarom het doel omdat zij, D.M.V. toerisme geld het land in brengen, geld dat hard nodig is daar. Het was een poging om toeristen te ontmoedigen ooit nog naar Tunesië te komen en dat doen ze zo, dus.



Syriërs hebben een vuist gemaakt en Assad laten weten dat hij op moest hoepelen. Assad reageerde met agressie, met een burgeroorlog als gevolg, waar de IS weer lekker misbruik van maakt om dat land te annexeren, met een grote ravage als gevolg en een grote vluchtelingenstroom.



Nogmaals, die mensen zijn wat mij betreft gewoon welkom, de Nederlandse economie is meer dan sterk genoeg om dit te kunnen dragen.



Er zijn trouwens al vergevorderde plannen om een aantal Syriërs een baan aan te bieden in de IT. Syië was altijd een middenklasseland, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat een bepaald percentage werk zal krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 15:03:

...................





Nogmaals, die mensen zijn wat mij betreft gewoon welkom, de Nederlandse economie is meer dan sterk genoeg om dit te kunnen dragen.



....................Toen onze premier dit zei had hij het over een aantal van 1000 per week. Nu zijn het er 1700 per week. Maar jij weet het allemaal beter dan onze minister-president?





Rutte noemt plotselinge asielinstroom 'ontwrichtend'

Foto: ANP

Gepubliceerd: 16 mei 2014 15:16 Laatste update: 16 mei 2014 16:23



De plotseling sterk verhoogde asielinstroom uit Eritrea werkt 'maatschappelijk ontwrichtend'.



Dat zei premier Mark Rutte vrijdag in zijn wekelijkse persconferentie. Van een zeer beperkte instroom steeg deze afgelopen tijd ineens naar zo'n duizend Eritreërs per week.



"Onze hele samenleving is gebaat bij maatschappelijk draagvlak. Als mensen echt in de problemen zitten dan dragen we een steentje bij, maar deze aantallen zijn niet te dragen", aldus de premier.



De instroom is zo groot dat momenteel wordt gezocht naar alternatieve locaties, waaronder een leegstaande kazerne in Budel. Ook wordt gekeken naar sporthallen en leegstaande scholen. Ook wordt niet uitgesloten dat er tentenkampen moeten worden opgezet.

Geen open huis



Het kabinet onderzoekt momenteel waarom de instroom ineens zo is toegenomen, maar naar alle waarschijnlijkheid zitten hier mensenhandelaren achter.



Rutte richtte zich dan ook tot hen. "Als u dacht aan Nederland vanwege de snelle asielprocedure, zeg ik: zo werkt het niet. Nederland is geen open huis. We zullen het lek boven krijgen."



Zo'n 80 procent van de aanvragen van asielzoekers uit Eritrea zou worden ingewilligd, liet het ministerie eerder weten, al is dit percentage vergelijkbaar met andere lidstaten.



Volgens de premier wordt er door Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) nu wel extra grondig naar de zaken gekeken om te bekijken welke asielzoekers wel en welke geen recht hebben op verblijf.



Ook is het grenstoezicht aangescherpt om de instroom te kunnen beperken. "Elke knop die we kunnen indrukken om dit te stoppen, zullen we inzetten", aldus Rutte.

Motie van wantrouwen



Staatssecretaris Fred Teeven (Justitie) moest zich donderdag verantwoorden in de Tweede Kamer nadat zijn diensten de verhoogde asielinstroom vorige week opmerkte. Hij sprak eerder van een alarmerende situatie.



De PVV vindt dat Teeven te weinig doet om de instroom te stoppen en diende een motie van wantrouwen in die door geen enkele andere partij werd gesteund.

Italië



De kwestie zal Europees moeten worden aangekaart. Eritreërs komen namelijk vermoedelijk via Italië Europa binnen, maar de Italianen vinden dat Europa te weinig doet om hen te helpen de toestroom te verwerken.



Italië zou daarom tegen de Europese regels in de asielzoekers laten doorreizen naar andere Europese landen.



Waarom Eritrese asielzoekers massaal naar Nederland komen
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 15:03:

Ik ben niet bezorgd om de Nederlandse economie.



........................





Er zijn trouwens al vergevorderde plannen om een aantal Syriërs een baan aan te bieden in de IT. Syië was altijd een middenklasseland, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat een bepaald percentage werk zal krijgen.





Werkloosheid groeide in 2014 met 10 procent

22 januari 2015 09:30 Ester Schop NIEUWS



Ondanks de vele berichten over een aantrekkende IT-arbeidsmarkt loopt de werkloosheid onder IT-professionals in ons land nog altijd op. In 2014 was er sprake van een toename van maar liefst 9,99 procent.



Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van UWV WERKbedrijf. Eind 2014 stonden er 17.433 niet-werkende automatiseerders die op zoek zijn naar een baan ingeschreven bij de uitkeringsinstantie. Dat is een toename ten opzichte van de maand november van 1,3 procent. Daarmee kwam de stijging op jaarbasis uit op bijna 10 procent.



Het is de vijfde maand op rij dat de werkloosheid onder IT’ers in Nederland licht stijgt. Tegelijkertijd nam het aantal vacatures in de branche in die periode rap toe. Er is dus sprake van een toenemende kloof tussen vraag en aanbod. UWV kaartte de mismatch begin december al aan in het rapport ‘Sectoren in beeld’.



Het Rotterdamse onderzoeksbureau de Intelligence Group denkt dat de vraag dit jaar het grootst zal zijn naar hbo’ers met een achtergrond in ICT. Voor deze groep geldt dat er vijf keer zo veel vacatures zijn als actief werkzoekenden, waardoor er een nijpend tekort zal ontstaan.

Meer werkloze IT'ers op alle niveaus



Opvallend is dat het aantal werkloze automatiseerders uit deze categorie volgens UWV nog altijd het grootst is. Eind december stonden er 10.719 werkloze hbo-IT’ers ingeschreven bij de instantie. Daarnaast ging het om 6.458 werkloze IT-professionals op mbo-niveau en slechts 256 werkloze automatiseerders op academisch niveau. Overigens steeg de werkloosheid de afgelopen maanden op alle opleidingsniveaus.



De leden van branchevereniging Nederland ICT zien de mismatch op de arbeidsmarkt als de grootste belemmering voor groei, bleek in november 2014 uit het tweede Nederland ICT Marktbeeld, de opvolger van de ICT Kwartaalmonitor.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 15:03:

Ik ben niet bezorgd om de Nederlandse economie.



De toeristen die wilden blijven zijn volwassen mensen en weten aldus blijkbaar waar ze mee bezig zijn, maar dat is helemaal niet het punt waar het om gaat.

Die aanslag is gepleegd om Tunesië te ontwrichten en de westerse toerist was daarom het doel omdat zij, D.M.V. toerisme geld het land in brengen, geld dat hard nodig is daar.....................



.....................Dat was wél het punt waar het om gaat. Het gaat toch in eerste instantie om veiligheid en aanslagen. Er werden 38 mensen neergeschoten. Omdat dader met gemak een half uur de tijd kreeg om zijn gang te gaan. Later werd zelfs besloten om de toeristen hals-over-kop weg te halen ivm nieuwe aanslagen. Jij had het voornamelijk over de economie die een domper zou krijgen als onder-andere het Venlo's paar naar huis zou gaan.



Ook volwassen vluchtelingen dienen veilig te zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, Ik heb het even aan de kant gelegd,maar nee...ik blijf het een beetje "erg dubbel" vinden.



Het ene moment ben je bezorgd om de economie en dan pas de veiligheid (zoals op dit topic)

en elders op het forum heb je het over de veiligheid en niet over de zware domper op de economie.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 15:03:

Ik ben niet bezorgd om de Nederlandse economie.



De toeristen die wilden blijven zijn volwassen mensen en weten aldus blijkbaar waar ze mee bezig zijn, maar dat is helemaal niet het punt waar het om gaat.

Die aanslag is gepleegd om Tunesië te ontwrichten en de westerse toerist was daarom het doel omdat zij, D.M.V. toerisme geld het land in brengen, geld dat hard nodig is daar. Het was een poging om toeristen te ontmoedigen ooit nog naar Tunesië te komen en dat doen ze zo, dus.



Syriërs hebben een vuist gemaakt en Assad laten weten dat hij op moest hoepelen. Assad reageerde met agressie, met een burgeroorlog als gevolg, waar de IS weer lekker misbruik van maakt om dat land te annexeren, met een grote ravage als gevolg en een grote vluchtelingenstroom.



Nogmaals, die mensen zijn wat mij betreft gewoon welkom, de Nederlandse economie is meer dan sterk genoeg om dit te kunnen dragen.



Er zijn trouwens al vergevorderde plannen om een aantal Syriërs een baan aan te bieden in de IT. Syië was altijd een middenklasseland, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat een bepaald percentage werk zal krijgen.Hoe weet jij dat? Je werkt in Brussel?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Aanslag in Californië. Een v.d. daders zou een medewerker zijn van de zorginstelling. In Tunesië was de dader ook een medewerker van het animatieteam.



NRC.nl

Schietpartij in Californië: ’14 doden en zeker 17 gewonden’



Bij een schietpartij in San Bernadino zijn zeker veertien doden en zeventien gewonden gevallen. De politie heeft twee schutters, een man en een vrouw, gedood.



Maarten Back Hans Klis

2 december 2015





In de Californische stad San Bernardino heeft een schietpartij plaatsgevonden waarbij slachtoffers zijn gevallen, zo schrijft CNN. Drie schutters in militaire uniformen drongen het Inland Regional Center binnen. Volgens de politie zijn twee van hen gedood na een achtervolging, een man en een vrouw.



Dodelijkste schietpartij sinds Sandy Hook



Een woordvoerder van de politie in San Bernardino zei tijdens een ingelaste persconferentie eerder op de avond dat er zeker veertien doden en zeventien gewonden zijn gevallen. De schietpartij is de dodelijkste sinds december 2012 toen een schutter twintig mensen, voornamelijk kinderen, doodde bij de basisschool Sandy Hook Elementary School in Newtown. De FBI heeft nog geen idee of er sprake is van een terroristische aanslag. Mogelijk zou een van de schutters gewerkt hebben bij het centrum in San Bernadino.



De schietpartij vond plaats bij het Inland Regional Center, een gebouw van drie verdiepingen waar een afdeling van de sociale dienst kantoor houdt. De daders betraden volgens een getuige de ruimte waar een conferentie werd gehouden en openden het vuur. Op de tweede etage van het gebouw werden verdachte pakketjes gevonden, die momenteel worden onderzocht.



Diverse ooggetuigen meldden kort na het begin van de schietpartij dat het om drie schutters zou gaan die uit het kantoor liepen met geweren die leken op het type AK-47. De daders vluchtten daarna in een zwarte SUV.



Moordpartij tijdens feest



Voor de schietpartij zou een feest aan de gang zijn geweest in het het Inland Regional Center. Dit centrum verzorgt diensten voor meer dan dertigduizend mensen met een handicap. Er werken zo’n 550 mensen. Tegenover de LA Times vertelt een overlevende over het incident:



“Everyone dropped to the floor. It was during a holiday party. The guys opened fired for 30 seconds, randomly, then paused to reload and began firing again.”





President Barack Obama is inmiddels op de hoogte gebracht en zegt in een reactie dat “de politiek partijoverstijgend” iets moet doen tegen dit soort geweld. De Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton heeft op Twitter laten weten dat ze “schietpartijen weigert te accepteren als normaal”



San Bernardino is een stad met 200.000 inwoners op ongeveer 100 kilometer ten oosten van Los Angeles.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 15:03:

Ik ben niet bezorgd om de Nederlandse economie.



De toeristen die wilden blijven zijn volwassen mensen en weten aldus blijkbaar waar ze mee bezig zijn, maar dat is helemaal niet het punt waar het om gaat.

Die aanslag is gepleegd om Tunesië te ontwrichten en de westerse toerist was daarom het doel omdat zij, D.M.V. toerisme geld het land in brengen, geld dat hard nodig is daar. Het was een poging om toeristen te ontmoedigen ooit nog naar Tunesië te komen en dat doen ze zo, dus.

....................................

..........................................................En wat is dan 'de poging' om elders aanslagen te willen plegen? Om toeristen-te-ontmoedigen?



ANP

3 uur geleden



Korpschef: er komt een aanslag in Nederland



DEN HAAG (ANP) - Ook in Nederland zal een terroristische aanslag worden gepleegd, denkt vertrekkend korpschef van de Nationale Politie Gerard Bouman. ,,Voor mij staat vast dat die er komt'', zegt hij woensdag in een interview in De Telegraaf. ,,Nederland is een oase in Europa. Een van de weinige plekken waar nog geen aanslag is gepleegd.''



Dat komt volgens Bouman mogelijk doordat de Nederlandse politie verbonden is met de maatschappij. ,,We mogen het contact in de wijk niet verliezen. En het beeld dat gevaar bij terrorisme van buiten komt, is door de recente aanslagen gelogenstraft'', stelt de korpschef.



© Copyright ANP 2015 Korpschef: er komt een aanslag in Nederland



Bouman waarschuwt dat de politie ,,overvraagd'' wordt. ,,We hebben niet meer te maken met incidenten, maar een doorlopende stroom aan incidenten.'' Als de twee grootste problemen noemt hij vluchtelingen en contraterrorisme. ,,Er zijn talloze pelotons van de mobiele eenheid op piket en er lopen 82 strafrechtelijke onderzoeken op contraterrorisme.''



Ook heeft de nationale politie bijna geen geld meer. ,,Het einde van het eigen vermogen is in zicht. Dat eigen vermogen is nodig om klappen op te vangen. Die klappen kunnen we straks niet meer opvangen als er geen geld bij komt'', stelt Bouman, die op 1 februari afscheid neemt.



Zie ook: 'De opkomst van de Islamitische Staat'
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het is al tekenend dat Bouman zich nu pas uit durft te spreken, nu hij weggaat.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Dát dacht ik ook toen ik het las.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf

4 uur geleden



Aanslag in Egyptische badplaats Hurghada



Hurghada is een populaire vakantiebestemming onder Nederlanders



Drie gewapende mannen hebben het vuur geopend in de hal van het Belavista hotel in de Egyptische badplaats Hurghada aan de Rode Zee. Bij de aanslag zouden twee buitenlandse toeristen, een Deen en een Duitser, gewond zijn geraakt.



Volgens de eerste berichten droegen de aanvallers vlaggen van IS bij zich. Twee aanvallers zouden inmddels zijn gedood, de derde op de vlucht geslagen. De aanvallers zouden met bootjes vanuit zee aan land gekomen onder dekking van de duisternis.



Hurghada is een populaire badplaats onder toeristen die tot op heden nog gevrijwaard was gebleven van grote terroristische aanvallen. Het toerisme naar Egypte is sinds de aanslag op een Russisch vliegtuig sterk afgenomen. Verwacht wordt dat deze aanslag de doodsteek voor het toerisme naar Egypte zal betekenen.



Donderdag werden ook al toeristen beschoten in Egypte. In een vrijdag door Islamitische Staat opgeëiste aanslag werd door twee schutters in de hoofdstad Caïro op Israëlische toeristen geschoten voor het Three Pyramids Hotel, vlak bij de piramides van Gizeh. Niemand raakte gewond en één van de daders werd direct opgepakt. IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi riep er onlangs toe op Joden over de hele wereld aan te vallen.
LOEP ME MAAR aub.
Ik zie dat er een bericht over het Tunesische toerisme gemist is, Riu heeft alle hotels in Tunesië gesloten.
Alle reacties Link kopieren




Aanslag in toeristische hart van Istanbul. Duitse en Noorse toeristen onder de gewonden.





Zeker 10 doden bij explosie Istanbul, media spreken van aanslag

Vandaag, 09:49

Buitenland

Getty Images



Bij een explosie in het toeristische hart van Istanbul zijn volgens de autoriteiten zeker tien mensen om het leven gekomen. Ook zijn er zeker vijftien gewonden, melden Turkse media. Het is niet bekend hoe de gewonden eraan toe zijn. Volgens journalisten zijn er Duitse en Noorse toeristen onder de gewonden.



De explosie was in de wijk Sultanahmet, waar onder meer de oude kathedraal Hagia Sophia en de Blauwe Moskee staan. Correspondent Lucas Waagmeester was elders in Istanbul, hoorde een harde knal en ging kijken op de plek van de explosie. "Dat hier een bom is afgegaan, lijkt inmiddels wel duidelijk."



Rond het middaguur was het weer rustig op de plek. "Het lijkt er dan ook op dat het bij de tien doden blijft", zegt Waagmeester.



Volgens de Turkse staatstelevisie lijkt het te gaan om een zelfmoordaanslag. Veiligheidsfunctionarissen gaan ervan uit dat IS ervoor verantwoordelijk is. Een Turkse regeringsfunctionaris had eerder vandaag al tegen journalisten gezegd dat er een link is met terrorisme.



Er zijn veel ambulances en brandweerwagens op de plek van de explosie.



De politie heeft de omgeving afgezet. Iedereen wordt op afstand gehouden voor het geval er nog iets ontploft.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 september 2015 @ 15:03:

Ik ben niet bezorgd om de Nederlandse economie.



De toeristen die wilden blijven zijn volwassen mensen en weten aldus blijkbaar waar ze mee bezig zijn, maar dat is helemaal niet het punt waar het om gaat.

....................................



.quote:missie_m schreef op 20 september 2015 @ 18:49:

[...]





Dat was wél het punt waar het om gaat. Het gaat toch in eerste instantie om veiligheid en aanslagen. Er werden 38 mensen neergeschoten. Omdat dader met gemak een half uur de tijd kreeg om zijn gang te gaan. Later werd zelfs besloten om de toeristen hals-over-kop weg te halen ivm nieuwe aanslagen. Jij had het voornamelijk over de economie die een domper zou krijgen als onder-andere het Venlo's paar naar huis zou gaan.



Ook volwassen vluchtelingen dienen veilig te zijn.Ik kan nog steeds boos worden om de reactie's op dit topic. En vooral nu er weer een aanslag is gebeurd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 02 juli 2015 @ 11:27:

Met al je geknip en je geplak van andermans teksten en je eigen warrige "vindsels" erbij, kan ik het echt weinig serieus nemen wat jij er allemaal van vindt hoor.



Ik denk niet dat het terrorisme er enige last van heeft als Amsterdam, Parijs, Rome, Istanbul of Tunesie verstoken blijft van toeristen. De terroristen staan juist te juichen dan, dat is precies wat ze willen bereiken domoor.quote:missie_m schreef op 14 september 2015 @ 10:19:

[...]





Je wilt toch zeker niet dat mensen in gevaar zijn.



PS.:Waarom zou een bus vol westerse toeristen een vuist kunnen maken tegen terrorisme en kunnen 100000000-den die voor dat zelfde vluchten dat niet??En dan zeggen ze tegen mij 'domoor'............
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 12 januari 2016 @ 13:12:

[...]





[...]





Ik kan nog steeds boos worden om de reactie's op dit topic. En vooral nu er weer een aanslag is gebeurd.



de reacties slaan idd nergens op, maar worden ook gegeven door de rasknuffelaars van dit forum. lullenlaten missie, ik ben blij dat ik nooit op vakantie hoef in het hoogseizoen, want ik denk dat er een hoop Europeanen zijn die deze aanslag landen nu niet meer gaan bezoeken. En waar gaan ze dan naar toe? En zijn minder veilige landen over dus we zitten straks hutje bij mutje op elkaar.

Of misschien niet, vanwege de crisis en minder inkomen blijven er ook een hoop maar gewoon thuis.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven