Venlonaren: 'Wij vluchten niet voor terreur’

29-06-2015 14:31 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmorgen onderstaand artikel las in de krant dacht ik bij de openingszin "wat dapper", maar toen ik het hele artikel had gelezen vond ik er weinig dappers aan. Vooral de regel "De lokale bevolking is net zo goed slachtoffer van deze vreselijke aanslag, als de omgekomen, gewonde toeristen en hun families, schetst Dorris Titulaer" stoorde me enorm. (De toerist en de westerse bevolking zijn het doelwit bij aanslagen in Tunesië) Dat iemand zijn baan kwijtraakt door de aanslag is toch niet hetzelfde slachtoffer als de toerist die zijn partner heeft verloren door de aanslag. Blijven ze omdat ze geen zin hebben om hun vakantie vroegtijdig te beeindigen en daarom onder de noemer "maar wij bieden troost" blijven. Of doen ze het echt alleen voor de bevolking? Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd. Wat vinden jullie hiervan? Graag jullie mening.



Dagblad De Limburger:



Venlonaren: 'Wij vluchten niet voor terreur’



De meeste toeristen hebben de Tunesische badplaats Sousse verlaten. Vliegtuigen die naar het land toegaan zijn slechts voor een kwart gevuld. Tegen de stroom in blijft het Venlose echtpaar Dorris Titulaer en Bart van der Pol. Om de bevolking te steunen, moreel en financieel. „We gaan niet op de vlucht voor terrorisme.”



Door Claire van Dyck



De stilte aan het zwaar beveiligde strand is ongemakkelijk. De lokale bevolking trekt deze zonnige zondagmiddag massaal naar de stranden van El Kantaoui, in verslagenheid bijeen. Geen blijde kinderstemmen, geen gelach, geen bananenboten. Wel bedrukte gesprekken en discussies over een donkere toekomst. Het effect van het vertrek van toeristen kan desastreus zijn voor Tunesië.



Morele steun

Te midden van de lokale bevolking bieden de Venlose dansschooleigenaresse Dorris Titulaer (57) en haar man Bart van der Pol (67) morele steun. En dat doe je door te blijven, zegt Dorris Titulaer vanaf het strand. Wat kunnen ze anders dan de lokale bevolking omarmen? Ze hebben een luisterend oor, slaan een arm om iemand heen of bieden een schouder om tegen uit te huilen. Hun aanwezigheid én het geld dat ze spenderen, vormen de troost en hulp die ze kunnen bieden. Ze worden bedankt voor hun steun en vertrouwen.



Slachtoffer van de aanslag

Op straat, aan het strand, in het hotel of het lokale restaurant. Mensen in de Tunesische toeristensector worden al ontslagen, hotels zijn meer leeg dan gevuld. Er wordt veel gehuild en volop gediscussieerd. De lokale bevolking is net zo goed slachtoffer van deze vreselijke aanslag, als de omgekomen, gewonde toeristen en hun families, schetst Dorris Titulaer. Ze gaan niet op de vlucht voor terrorisme. Willen niet toegeven aan de angst die wordt gezaaid. Er geldt geen negatief reisadvies. Het voelt fout om te vertrekken, dan laten ze de mensen in Tunesië de steek.



Tweede thuisland

En dat land is, na bijna twintig jaar vakanties daar, een tweede thuisland voor hen geworden. Ze zitten - als je over het strand loopt - op ruim een kilometer van de rampplek. De aanslag hebben ze niet meegemaakt. Toen rumoer ontstond, zijn ze door beveiligingsmensen gesommeerd naar binnen te gaan. 's Avonds zijn ze welbewust het centrum van Port el Kantaoui in gegaan, om thee te drinken met de locals. Net zoals ze zaterdagavond met bloemen bij de herdenkingsbijeenkomst bij het getroffen hotel Imperial Marhaba aanwezig waren. Een bijeenkomst die vooral het karakter van demonstratie tegen extremisme en geweld was, waar velen kilometers hadden moeten lopen.



Hartverwarmend

De reacties op hun aanwezigheid zijn hartverwarmend en sterkt hen in het besluit te blijven, zegt Dorris Titulaer. Vanzelfsprekend is het vakantiegevoel weg, maar dat is het ook wanneer ze halsoverkop terugkeren naar Venlo. Ze zijn nu liever bij lotgenoten dan thuis. Dus blijven ze, in principe zoals gepland tot 10 juli. Dat is voor hen het enige juiste antwoord op terreur. Bovendien, zegt Dorris Titulaer, waar ben je wel veilig?



Tijd Gepubliceerd op: 29.06.15 06:00, laatste update: 29.06.15 09:46
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:keelgatflap schreef op 06 juli 2015 @ 17:37:

[...]



Wat?ik heb geen idee. Maar ben er dan ook maar mee gekapt om te proberen dit geraaskal te ontcijferen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd. Beetje de virtuele versie van jouw onderschrift, zoals de 'discussie' hier verloopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:keelgatflap schreef op 06 juli 2015 @ 17:37:

[...]



Wat?Wat?........De handelingen ná het koelen natuurlijk. De wond schoon afdekken en bij grote diepe brandwonden 112 bellen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Maar lieve Missie, je kent de uitdrukking je hand in het vuur steken voor iemand niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 06 juli 2015 @ 17:48:

[...]



ik heb geen idee. Maar ben er dan ook maar mee gekapt om te proberen dit geraaskal te ontcijferenquote:keelgatflap schreef op 06 juli 2015 @ 18:04:

Nou idd. Beetje de virtuele versie van jouw onderschrift, zoals de 'discussie' hier verloopt.Soheey , happy-daddy gaf alleen een reactie dat hij geen idee had. Terwijl de eerste hulp bij brandwonden zo makkelijk is. Even kijken naar het onderschrift van happydaddy



onderschrift happydaddy:huisvrouwen die zijn doorgaans met alles bezig in de auto , behalve autorijden. Ze kijken niet. Ze zwalken. Ze reageren laat. Je kunt net zo goed een



Net zo goed een...............Wat? Huisvrouwen kunnen met meerdere taken tegelijkertijd bezig zijn en maken wellicht de minste ongelukken in het verkeer.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:keelgatflap schreef op 06 juli 2015 @ 18:27:

Maar lieve Missie, je kent de uitdrukking je hand in het vuur steken voor iemand niet?Lieve keelgatflap, Ik ken de uitdrukking wel, maar ik vind het niet zo slim. De uitdrukking "Geen woorden maar daden" ken ik ook, maar brandwonden doen flink pijn.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Zij zijn dus ondanks alles gebleven tot 10 juli, want vandaag staat haar laatste blog vanuit Tunesië in de krant, met een oproep of toeristen naar Tunesië, het land van de vrede, willen gaan om de mensen te steunen.



Het land van de vrede, met dringende waarschuwingen (voor terroristische aanslagen, en eigen verantwoordelijkheid voor je veiligheid, en waar homofilie strafbaar is), van de Rijksvoorlichtingsdienst. Waar 80 moskeeën gesloten worden omdat er haat word gepredikt. Hoeveel mensen passen in één moskee? Waar gaan al die mensen naar toe als hun moskee gesloten is? Konden ze niet beter de haat-prediker opsluiten en de moskee open laten?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 10 juli 2015 @ 09:05:

Zij zijn dus ondanks alles gebleven tot 10 juli, want vandaag staat haar laatste blog vanuit Tunesië in de krant, met een oproep of toeristen naar Tunesië, het land van de vrede, willen gaan om de mensen te steunen.



Het land van de vrede, met dringende waarschuwingen (voor terroristische aanslagen, en eigen verantwoordelijkheid voor je veiligheid, en waar homofilie strafbaar is), van de Rijksvoorlichtingsdienst. Waar 80 moskeeën gesloten worden omdat er haat word gepredikt. Hoeveel mensen passen in één moskee? Waar gaan al die mensen naar toe als hun moskee gesloten is? Konden ze niet beter de haat-prediker opsluiten en de moskee open laten?



Mooi dan kan dit draadje nu ook dicht.

Hoop dat ze toch nog een vakantie hebben gehad ondanks de ellende die 1 gast heeft aangericht.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 10 juli 2015 @ 10:01:

[...]





Mooi dan kan dit draadje nu ook dicht.

Hoop dat ze toch nog een vakantie hebben gehad ondanks de ellende die 1 gast heeft aangericht.1 gast?



Als Wilders één woord roept over de hoofddoek word hij tot over de hele wereld bedreigd (dus kijkt hij wel uit voordat hij weer wat roept) want er is een verkeerd woord gezegd over een zuster (of broeder) Als een terrorist (werkzaam als animator in het toerisme) (een half uur ongehinderd de tijd krijgt) een AANSLAG pleegt op de westerse toerist (deze keer 38) in opdracht van IS gaat een 'westerse muts' (plus nog een paar andere westerlingen) gewoon op strand verder liggen met de vraag of alleen de house-muziek wat zachter kan want "misschien is het on-respectvol t.o de slachtoffers en hun nabestaanden" terwijl de toeristen staan te springen. Dan voed je alleen maar de negatieve gedachten over de westerse toerist. En dan doet ze een oproep (ondanks er een negatief reisadvies is) om vooral naar Tunesië te gaan zodat de mensen in de toeristensector hun baan kunnen behouden, terwijl de nabestaanden meteen ná de aanslag naar huis zijn gegaan omdat ze hebben ervaren dat die vakantie in Tunesië wel degelijk slachtoffers heeft gemaakt. Dat de waarschuwingen van Rijksvoorlichtingsdienst geen loze waarschuwing was. Pas nu horen we dat er haat gepredikt word in minstens 80 gebedshuizen.



Toen de slachtoffers van de aanslag in Oekraïne terug kwamen stonden mensen, rijen dik en kilometers lang, dagen lang, eervol langs de weg voor de slachtoffers. Dat was saamhorigheid. Dat was eervol! Dát is een teken dat we samen zijn en nee zeggen tegen aanslagen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Als wilders nou wat langer nadenkt voordat hij iets doms roept (kopvoddentax /caviapolitie etc), hebben we dat in elk geval al bereikt.

Nu leg jij dat weeer uit als dhimmy/ islamfan etc



leg uit : "Dan voed je alleen maar de negatieve gedachten over de westerse toerist."kan dit niet linken aan hetgeen je voorgaand zegt.



En dan doet ze een oproep (ondanks er een negatief reisadvies is) om vooral naar Tunesië te gaan zodat de mensen in de toeristensector hun baan kunnen behouden. In eerste instantie was er hier geen negatief reisadvies, daarnaast mag ze die oproep doen. Op die manier buig je ook niet voor terrorisme. Maar ik begrijp dat jij vindt dat nu er een aanslag is geweest er niemand meer mag komen.

Denk aan tristan van der vlis : De schietpartij in Alphen aan den Rijn vond plaats op 9 april 2011, toen een man in het winkelcentrum De Ridderhof zes mensen doodschoot en nog eens zeventien verwondde, alvorens zichzelf te doden.

Hoelang heeft het geduurd voordat de winkels in dat centrum weer opengingen? Jouw logica volgend zou het betekenen dat het winkelcentrum gesloopt moet worden..



terwijl de nabestaanden meteen ná de aanslag naar huis zijn gegaan

ja duhhh , als je gezinslid net is omgekomen heb je niet veel zin meer om op het strand te gaan liggen.

Als jouw gezin op dat moment niet in de buurt is van de schietpartij gaat voor jou na van de schrik te zijn bekomen de vakantie gewoon door.



Dat de waarschuwingen van Rijksvoorlichtingsdienst geen loze waarschuwing was. Welke waarschuwing was er dan VOOR de aanslag? Zelfs na de aanslag was er in NL geen negatief reisadvies.



Toen de slachtoffers van de aanslag in Oekraïne terug kwamen stonden mensen, rijen dik en kilometers lang, dagen lang, eervol langs de weg voor de slachtoffers. Dat was saamhorigheid. Dat was eervol! Dát is een teken dat we samen zijn en nee zeggen tegen aanslagen. Nee dat was geen teken dat we nee zeggen tegen aanslagen, dat was een teken dat we nee zeggen als wij er slachtoffer van worden. Als er 1000 japanners omkomen zal er niemand langs de straat gaan staan. Net zoals niemand voor de 38 slachtoffers langs de straat is gaan staan.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 10 juli 2015 @ 11:41:

Als wilders nou wat langer nadenkt voordat hij iets doms roept (kopvoddentax /caviapolitie etc), hebben we dat in elk geval al bereikt.

Nu leg jij dat weeer uit als dhimmy/ islamfan etc



leg uit : woorden missie M.:"Dan voed je alleen maar de negatieve gedachten over de westerse toerist. "kan dit niet linken aan hetgeen je voorgaand zegt.



woorden missie M: En dan doet ze een oproep (ondanks er een negatief reisadvies is) om vooral naar Tunesië te gaan zodat de mensen in de toeristensector hun baan kunnen behouden. In eerste instantie was er hier geen negatief reisadvies, daarnaast mag ze die oproep doen. Op die manier buig je ook niet voor terrorisme. Maar ik begrijp dat jij vindt dat nu er een aanslag is geweest er niemand meer mag komen.

Denk aan tristan van der vlis : De schietpartij in Alphen aan den Rijn vond plaats op 9 april 2011, toen een man in het winkelcentrum De Ridderhof zes mensen doodschoot en nog eens zeventien verwondde, alvorens zichzelf te doden.

Hoelang heeft het geduurd voordat de winkels in dat centrum weer opengingen? Jouw logica volgend zou het betekenen dat het winkelcentrum gesloopt moet worden..



woorden missie M: terwijl de nabestaanden meteen ná de aanslag naar huis zijn gegaan

ja duhhh , als je gezinslid net is omgekomen heb je niet veel zin meer om op het strand te gaan liggen.

Als jouw gezin op dat moment niet in de buurt is van de schietpartij gaat voor jou na van de schrik te zijn bekomen de vakantie gewoon door.



Dat de waarschuwingen van Rijksvoorlichtingsdienst geen loze waarschuwing was. Welke waarschuwing was er dan VOOR de aanslag? Zelfs na de aanslag was er in NL geen negatief reisadvies.



woorden missie M:Toen de slachtoffers van de aanslag in Oekraïne terug kwamen stonden mensen, rijen dik en kilometers lang, dagen lang, eervol langs de weg voor de slachtoffers. Dat was saamhorigheid. Dat was eervol! Dát is een teken dat we samen zijn en nee zeggen tegen aanslagen. Nee dat was geen teken dat we nee zeggen tegen aanslagen, dat was een teken dat we nee zeggen als wij er slachtoffer van worden. Als er 1000 japanners omkomen zal er niemand langs de straat gaan staan. Net zoals niemand voor de 38 slachtoffers langs de straat is gaan staan.Ik vind het prettiger als je er niet zo'n warboel van maakt door mijn woorden tussen jouw woorden te plaatsen. Heb daarom mijn woorden blauw gemaakt in je posting.



1: Ja hij roept geregeld heel domme dingen, maar ook realistisch dingen, maar mag een politicus daarom op zo'n manier bedreigd worden als hij zijn mening zegt? Zelfs de burgemeester in ons land deed aangifte tegen Wilders omdat Wilders een stomme vraag stelde die het volk ook met "meer meer meer" had kunnen beantwoorden. En als in Parijs dan een aanslag word gepleegd omdat er mensen zaten die ook hun 'ding' zeiden dan is het ineens "Je Suis Charlie". Dan laten wereldleiders zien hoe waardevol een meningsuiting is.



2:Ik leg iets uit als "dhimmy/ islamfan"??? HUHHH wat of wie is dhimmy?



3:Dat kun je niet linken aan 'welk' voorgaand bericht ?? en WAT precies kun je niet linken? Wat bedoel je? Dat het ramadan is en de toerist drinkt, eet en springt op muziek als medetoeristen zijn afgeslacht?



4: In eerste instantie was er geen reisadvies...ook al word op de site van Rijksvoorlichtingsdienst gewaarschuwd...Sinds vorige week is er wél een negatief reisadvies. Zij mag die oproep doen, maar zij weet ook wat er is gebeurd en wat er kan gebeuren. Denkt ze dan alleen maar aan de bevolking die geen geld kan verdienen ? of is ze ook een ietsie-pietsie-tikkeltje bezorgd om het welzijn van de toeristen ivm de grote dreiging voor nog meer aanslagen op toeristen? Die toeristen zijn vorige week niet voor de joeks dringend weggehaald.



5:Ik weet niet hoelang het winkelcentrum de Ridderhof gesloten is geweest. Ik heb nergens met 'mijn logica' gerept over het slopen van winkelcentrum. Ik weet wel dat er meerdere panden gesloten zijn als ongeregeldheden zijn. bv de moterclubs...waar niet echt geschoten is en waarvan de leden niet eens meer hun lederen jasjes mogen dragen....Nee ook dat is niet mijn "logica". Dat laat ik over aan de mensen die daar verstand van hebben. Als mensen-die-daar-verstand-van-hebben zeggen dat ik geen keuze heb en voor mijn veiligheid weg moet dan ga ik niet roepen "zegge, ik heb een andere logica".



6:Precies dan heb je daar geen zin meer in. Maar het waren NIET alleen nabestaanden die naar huis wilden. De toeristen die het niet meteen hebben gezien weten in ieder geval WEL wát er gebeurd is, want die bloemen liggen er niet omdat het strand een opknapbeurt nodig had. Dorris stond niet voor de grap in de krant met twee agenten aan haar zij voor haar veiligheid op het strand. De Queen van Engeland was er ook NIET bij geweest en toch ging ze "eervol herdenken" in plaats van zonnen op housemuziek.



7:Ik zou nog voor 100 Japanners langs de weg gaan staan als ze langs kwamen. Ik heb hier ook stil gestaan en gesteund bij de Tsunamie in Thailand.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 29 juni 2015 @ 16:20:

Als die mensen geen naasten hebben (ouders of kinderen) dan moeten ze zelf weten wat ze doen. Maar willens en wetens daar blijven terwijl hun naasten hier in Nederland ziek zijn van ongerustheid, zou ik verwerpelijk vinden. Tis niet dat ze er iets bereiken met hun statement. De verstandige toeristen hebben grotendeels omgeboekt.Vind ik ook.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Maar het gaat toch op de eerste plaats om de veiligheid van de groep die bedreigd word?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 29 juni 2015 @ 14:42:

Ik vind het absurd dat je een dorp vol mensen die hun baan en inkomsten voorlopig moeten missen degradeert tot "mensen die hun baantje kwijt zijn".



Die mensen zijn hun brood en toekomst kwijt, die zien investeringen vervliegen, die zijn keihard slachtoffer van de aanslag door een enkele gek.



Daar vanuit je luie leunstoel fronsend en schouderophalend over doen, dat is de arrogantie ten top.Baantje Het was zeker niet kleinerend bedoeld. Maar het gaat toch zeker in eerste instantie om de veiligheid van mensen???? IS is niet een enkeling.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 juni 2015 @ 14:45:

Ik vind dat de bevolking, werknemers, de Tunesische bevolking allemaal ook slachtoffer zijn van deze (laffe) aanslag.Helemaal waar. +10

Zij zijn ook de dupe van deze aanslag van IS. Maar de veiligheid van mensen mag niet genegeerd worden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 02 juli 2015 @ 11:27:

........................



Ik denk niet dat het terrorisme er enige last van heeft als Amsterdam, Parijs, Rome, Istanbul of Tunesie verstoken blijft van toeristen. De terroristen staan juist te juichen dan, dat is precies wat ze willen bereiken domoor. .....Met andere woorden?? Toeristen er gewoon naar toe sturen? Je wilt toch zeker niet dat mensen in gevaar zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Ik plaats maar even een reactie anders "lijkt"het zo dat Missie M tegen zichzelf loopt te raaskallen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 14:40:

Tunesië is voor een groot deel afhankelijk van het toerisme en als dat spaakloopt dan kan de economie van dat land zomaar een zware opdonder krijgen en dan zijn de Tunesiërs wel degelijk het slachtoffer van deze zeer misselijke actie.Maar het gaat toch op de eerste plaats om de veiligheid van de groep die bedreigd word?????quote:kerol schreef op 02 juli 2015 @ 11:27:

........................



Ik denk niet dat het terrorisme er enige last van heeft als Amsterdam, Parijs, Rome, Istanbul of Tunesie verstoken blijft van toeristen. De terroristen staan juist te juichen dan, dat is precies wat ze willen bereiken domoor. .....Met andere woorden?? Toeristen er gewoon naar toe sturen? Je wilt toch zeker niet dat mensen in gevaar zijn.









quote:pruttel schreef op 08 september 2015 @ 10:26:

Ik plaats maar even een reactie anders "lijkt"het zo dat Missie M tegen zichzelf loopt te raaskallen....Raaskallen?? Niet belangrijk genoeg? We helpen vluchtelingen aan een veilig heenkomen EN TERECHT. Mensen mogen niet in levensgevaar worden gebracht. Maar diegene die een paar weken geleden mij voor dom-oor uitmaakten omdat ik vond dat de toeristen (die in Tunesië, maar ook elders in veel islamitische landen hét doelwit zijn) een niet al te slimme beslissing namen, ondanks de serieuze waarschuwingen wilden blijven met de woorden "wij vluchten niet voor terreur".



Ik kreeg kritiek want de Tunesiërs waren afhankelijk van het toerisme......



Heb je de grote massa vluchtelingen gezien die toch echt voor hun leven kiezen?
LOEP ME MAAR aub.
quote:Raaskallen?? Niet belangrijk genoeg? We helpen vluchtelingen aan een veilig heenkomen EN TERECHT. Mensen mogen niet in levensgevaar worden gebracht. Maar diegene die een paar weken geleden mij voor dom-oor uitmaakten omdat ik vond dat de toeristen (die in Tunesië, maar ook elders in veel islamitische landen hét doelwit zijn) een niet al te slimme beslissing namen, ondanks de serieuze waarschuwingen wilden blijven met de woorden "wij vluchten niet voor terreur".



Ik kreeg kritiek want de Tunesiërs waren afhankelijk van het toerisme......



Heb je de grote massa vluchtelingen gezien die toch echt voor hun leven kiezen?



Ik quote je maar even, want dat vind je lekker geloof ik.



Inhoudelijk kan ik natuurlijk niks toevoegen, tegen zoveel Missie M logica kan ik niet op.

Ik wou je alleen maar even onderbreken in je monologen omdat t anders zo saai word he, de Missie M show.



Waarvan wederom akte!
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 08 september 2015 @ 12:42:

[...]





Ik quote je maar even, want dat vind je lekker geloof ik.



Inhoudelijk kan ik natuurlijk niks toevoegen, tegen zoveel Missie M logica kan ik niet op.

Ik wou je alleen maar even onderbreken in je monologen omdat t anders zo saai word he, de Missie M show.



Waarvan wederom akte!Heel nobel van je. Ik word emotioneel van zo'n mooi gebaar.



Dank je dat jij gaat quoten omdat ik dat graag wil. Heel on-wazig van je.

LOEP ME MAAR aub.
Ik loop hier al een jaartje of 10 met deze nick.



Dat speuren gaat je niet zo goed af he. Geeft niet hoor... We maken allemaal wel eens een foutje.



Nu ben jij weer
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 14:40:

Tunesië is voor een groot deel afhankelijk van het toerisme en als dat spaakloopt dan kan de economie van dat land zomaar een zware opdonder krijgen en dan zijn de Tunesiërs wel degelijk het slachtoffer van deze zeer misselijke actie.Maar het gaat toch op de eerste plaats om de veiligheid van de groep die bedreigd word????
LOEP ME MAAR aub.
Goedemorgen!



Gaan we weer verder? Gezellig!



Wil je dat er iemand gaat reageren op een door jou gequote opmerking uit juni?

Quote even een andere dan? Ik vind die over die banaan mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 09 september 2015 @ 10:19:

Goedemorgen!



Gaan we weer verder? Gezellig!



Wil je dat er iemand gaat reageren op een door jou gequote opmerking uit juni?

Quote even een andere dan? Ik vind die over die banaan mooi Banaan?



Blijkbaar vind je het grappig om gekheid te maken over het onderwerp "terreurdreiging én vluchten voor gevaar".



Het is een bericht van 29 juni 2015 dat ik ophaalde. Maar nog actueel. Want vandaag op 9 september vluchten er nog steeds mensen voor IS-gevaar. In meerdere landen zijn ook westerse toeristen het doelwit.



Ik vind dat men vluchtelingen een veilig onderkomen moet bieden. Onze minister president zei nog niet zo lang geleden dat ons landje de instroom van 1000 asielzoekers per week niet aan zou kunnen. Het zou ons land ontwrichten. Nu zijn het er inmiddels 1700 per week. Rutte heeft vaker wel eens "gejokt" maar toch vind ik dat mensen die voor hun leven vluchten geholpen moeten worden omdat ze in gevaar zijn (dan heb ik het niet over gelukszoekers, want vluchtelingen gaan voor vind ik)



Toen ik dit topic opende en me afvroeg 'moet ik dit dapper vinden of dom' kreeg ik de wind van voren. Het was dapper. Het woord 'slachtoffers' werd vergeleken, want ook de mensen in Tunesië waren slachtoffer want hun baan kwam dan op de tocht te staan als de toeristen naar huis zouden gaan.



Dat klopt wel, maar de autoriteiten waarschuwden niet voor niks, de toeristen werden niet zomaar met lichte dwang opgehaald, we vangen in ons piepklein landje duizenden mensen op die vluchten voor IS-gevaar, ze moeten huis en haard achter laten.



1:Als mensen zich zorgen maken (zelfs de premier doet dat) om dit landje, de economie, de samenleving...vooral de samenleving....dan worden ze voor racist uitgemaakt.

2:Maar als volgende word geschreven: ...woorden cateautje:dan kan de economie van dat land zomaar een zware opdonder krijgen ( als westerse toeristen voor hun veiligheid zouden kiezen, want dan had het hotelpersoneel weinig of geen inkomen)... dan is er begrip, maar elders op dit forum word dan geroepen dat westerlingen discrimineren als ze bezorgd zijn om hun land.





Nu.nl 16 mei 2015:Mark Rutte: .......De plotseling sterk verhoogde asielinstroom uit Eritrea werkt 'maatschappelijk ontwrichtend'.



Dat zei premier Mark Rutte vrijdag in zijn wekelijkse persconferentie. Van een zeer beperkte instroom steeg deze afgelopen tijd ineens naar zo'n duizend Eritreërs per week.



"Onze hele samenleving is gebaat bij maatschappelijk draagvlak. Als mensen echt in de problemen zitten dan dragen we een steentje bij, maar deze aantallen zijn niet te dragen", aldus de premier.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven