Verkiezingen USA, Donald Trump ...

23-02-2016 23:15 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donald Trump lijkt het goed te doen in de strijd om de nieuwe president te worden. Ik hink op twee gedachten. Ten eerste ... Wat een vreselijke en bizarre ontwikkeling en wie stemt er nu op zijn 'charlatan'.

Aan de kant vind ik het ook erg interessant om te zien hoe hij het als president gaat doen. Zie het als een soort van ramptoerisme ... Dat kan toch niet goed gaan



Zijn er nog meer die de verkiezingen volgen? En wat zijn jullie gedachten hierover?
Here I am - now what are your other two wishes...
ligt er niet een sociaal taboe op dit onderwerp, iedereen die voor Trump is is fout toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees altijd Donald duck. Freudiaanse vergissing?
Alle reacties Link kopieren
Donald Trump in Amerika, Geert Wilders hier in Nederland. Marine le Pen in Frankrijk en zo hebben België en Duitsland er ook 1. Als die allen aan de macht komen is het leed niet te overzien.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor! Iedereen zijn voorkeuren. Ik was exchangestudent in een hele conservatieve staat. Ik heb een aantal vrienden uit de VS die duidelijk een voorkeur hebben voor Trump. Het blijven mijn 'vrienden' maar hun politieke voorkeur voor deze man kan ik niet begrijpen. Ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik bedacht dat laatst nog, Amerikanen kunnen toch niet zó stom zijn dat ze hem werkelijk als president kiezen? En als hij wint bij de Republikeinen, dan móet Clinton toch wel gekozen worden?

Weet iemand hoe dat destijds ging met Reagan. Hij werd toch ook niet helemaal serieus genomen, hadden mensen toen verwacht dat hij zou winnen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geen geweldige president maar ik weet ook niet of Hilary in staat is om het land te regeren, misschien scheelt het dat haar ex ooit de eer had en haar op de achtergrond kan steunen. Over de andere kandidaten heb ik nog geen mening.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 februari 2016 @ 23:25:

Lijkt me geen geweldige president maar ik weet ook niet of Hilary in staat is om het land te regeren, misschien scheelt het dat haar ex ooit de eer had en haar op de achtergrond kan steunen. Over de andere kandidaten heb ik nog geen mening.

Ex? Ze zijn toch nog gewoon getrouwd?



Verder sta ik er net zo in als ShamRock, ergens ook wel een soort ramptoerisme om hem te zien winnen

En Trump is geen domme kerel, ik denk niet dat hij het helemaal verpest.

Maar het lijkt me toch niet gunstig voor het heersende sociale klimaat, dus ik hoop toch op een iets gematigdere president...
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 23 februari 2016 @ 23:30:

[...]



Ex? Ze zijn toch nog gewoon getrouwd?



Verder sta ik er net zo in als ShamRock, ergens ook wel een soort ramptoerisme om hem te zien winnen

En Trump is geen domme kerel, ik denk niet dat hij het helemaal verpest.

Maar het lijkt me toch niet gunstig voor het heersende sociale klimaat, dus ik hoop toch op een iets gematigdere president...Ja, ex was een soort slip of the pen maar ik heb niet echt het idee dat ze nog een hartstochtelijk vrijend stel vormen.
verba volant, scripta manent.
Ik ben voor Bernie Sanders.



Trump is een clown, die man is niet serieus te nemen.
quote:MinkeDeWit schreef op 23 februari 2016 @ 23:22:

Ik bedacht dat laatst nog, Amerikanen kunnen toch niet zó stom zijn dat ze hem werkelijk als president kiezen? En als hij wint bij de Republikeinen, dan móet Clinton toch wel gekozen worden?

Weet iemand hoe dat destijds ging met Reagan. Hij werd toch ook niet helemaal serieus genomen, hadden mensen toen verwacht dat hij zou winnen?en herkozen..
Alle reacties Link kopieren
Trump wordt geen president. De voorverkiezingen lijken gunstig maar geloof me. Heel Amerika zal nog liever op Hillary stemmen dan op deze clown.
Clinton is de enige 'geloofwaardige' kandidaat, de rest is show, met Donald als de joker.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar maar goehoed zit, dan is het verder ohokeeee! Ik denk dat Amerika gewoon een verzonnen land is. Ze bestaan alleen op tv en in de film. Grapje. Maar wat zijn die mensen raar! Een oude schoolvriendin van me woont er, ze komt goddank volgend jaar weer in Nederland wonen. Zou me niks verbazen als dat door die flapdrol komt, ik weet hoe ze denkt. Rennuh!!



Tja, de wereld wordt steeds gekker. Je ziet nu de gevolgen van de crisis, maar dan wat het heeft veranderd aan mensen hun denken. Iedereen denkt dat het een goed idee is om de hand op de knip te houden. Of iig om veel minder overheidsbestedingen te hebben. Not! Ze zullen hun financien flink om moeten gaan gooien en eens ophouden met overal mee te doen aan oorlogen. Dat kost veel teveel geld. En eens voor fatsoenlijk voor de mensen gaan zorgen.



Zie je wel. Dat wilde ik even zeggen, gewoon omdat ik daarin gelijk heb gekregen. In Nederland hebben mensen dezelfde ideeen en nu gaat het rete-slecht overal. Zorg is ontzettend belangrijk, ik wist wel dat het heel erg dom was om het ziekenfonds af te schaffen. Zie je wel dat ik gelijk had. Niks persoonlijks hoor.



Het geld moet gewoon anders verdeeld worden. Helemaal anders. Je ziet nu ook dat mensen die niet zo sterk staan in het leven, helemaal afzakken. Mensen die ziek zijn, of psychische problemen hebben, of mensen die kinderen hebben met een stoornis. Ze hebben het allemaal moeilijker dan voorheen en dat is helemaal niet nodig. Ik ga op de SP stemmen. Die willen dat een aantal zaken worden teruggedraaid, zoals de verschuivingen richting gemeentes. En ze zijn de enige die dat punt voorop stellen. Dus ik hoop dat het k*t-kabinet snel wil omkukelen, want ik wil graag stemmen.



Links is gewoon beter. Kijk maar naar Trump. Dat is nu het enige wat je hoeft te zeggen en daar ben ik de rechtse flapdrollen erg dankbaar voor. Nou ja, okee, ik dacht dat het al door zou dringen door die andere flapdrol met een slechte hair-do.



Waarom hebben alle foute mannen die voor macht gaan eigenlijk een fout kapsel? Ik denk aan deze twee, maar er zijn er meer. Daar zit een verband in, ik weet het gewoon. Samson schoor zijn manen af en verloor zijn moed. Ik denk dat ze de boel zo weelderig laten tieren omdat ze aan Samson denken. O nee, Trump heeft natuurlijk als self-made man geen klassieke opleiding genoten. Had hij dat wel gedaan, had hij geweten dat hij gaat verliezen. Niet het presidentschap hoor, maar hij zal afgaan als een gieter en daarmee de weg plaveien voor nieuwe en betere regeringsleiders. Dat moet gewoon gebeuren.



Ergens hoop ik ook dat Wilders aan de macht komt. Hij kan het toch niet en de enige manier om dat te bewijzen, is het mensen laten ondergaan. Het treurige nieuws: het overgrote deel van de mensheid is nogal dom. Dat blijft zo. En iedereen mag stemmen. Het enige dat helpt tegen de huidige tendens, is die afbreken. Laat hem maar regeren en laten mensen er maar achterkomen dat het niet deugt wat hij wil.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Ik woon in de us en ik ken (gelukkig) niemand die hem serieus neemt. Veel aandacht krijgt hij wel maar mijn indruk is dat verkiezingen hier sowieso een beetje een poppekast/show is.
Alle reacties Link kopieren
Can you feel the Bernie !
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 24 februari 2016 @ 03:12:

Ik woon in de us en ik ken (gelukkig) niemand die hem serieus neemt. Veel aandacht krijgt hij wel maar mijn indruk is dat verkiezingen hier sowieso een beetje een poppekast/show is.Hij heeft toch al twee van de drie staten verkiezingen gewonnen? Blijkbaar zijn er mensen die hem toch wel serieus nemen, of in ieder geval op hem stemmen. Dwynwen, kun jij eens rond vragen hoe dat kan? Ik begrijp oprecht niet waarom iemand op die clown stemt, wie legt het me uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:theinvasion schreef op 23 februari 2016 @ 23:21:

Donald Trump in Amerika, Geert Wilders hier in Nederland. Marine le Pen in Frankrijk en zo hebben België en Duitsland er ook 1. Als die allen aan de macht komen is het leed niet te overzien.Want nu is er geen leed?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 24 februari 2016 @ 02:30:

Als je haar maar goehoed zit, dan is het verder ohokeeee! Ik denk dat Amerika gewoon een verzonnen land is. Ze bestaan alleen op tv en in de film. Grapje. Maar wat zijn die mensen raar! Een oude schoolvriendin van me woont er, ze komt goddank volgend jaar weer in Nederland wonen. Zou me niks verbazen als dat door die flapdrol komt, ik weet hoe ze denkt. Rennuh!!



Tja, de wereld wordt steeds gekker. Je ziet nu de gevolgen van de crisis, maar dan wat het heeft veranderd aan mensen hun denken. Iedereen denkt dat het een goed idee is om de hand op de knip te houden. Of iig om veel minder overheidsbestedingen te hebben. Not! Ze zullen hun financien flink om moeten gaan gooien en eens ophouden met overal mee te doen aan oorlogen. Dat kost veel teveel geld. En eens voor fatsoenlijk voor de mensen gaan zorgen.



Zie je wel. Dat wilde ik even zeggen, gewoon omdat ik daarin gelijk heb gekregen. In Nederland hebben mensen dezelfde ideeen en nu gaat het rete-slecht overal. Zorg is ontzettend belangrijk, ik wist wel dat het heel erg dom was om het ziekenfonds af te schaffen. Zie je wel dat ik gelijk had. Niks persoonlijks hoor.



Het geld moet gewoon anders verdeeld worden. Helemaal anders. Je ziet nu ook dat mensen die niet zo sterk staan in het leven, helemaal afzakken. Mensen die ziek zijn, of psychische problemen hebben, of mensen die kinderen hebben met een stoornis. Ze hebben het allemaal moeilijker dan voorheen en dat is helemaal niet nodig. Ik ga op de SP stemmen. Die willen dat een aantal zaken worden teruggedraaid, zoals de verschuivingen richting gemeentes. En ze zijn de enige die dat punt voorop stellen. Dus ik hoop dat het k*t-kabinet snel wil omkukelen, want ik wil graag stemmen.



Links is gewoon beter. Kijk maar naar Trump. Dat is nu het enige wat je hoeft te zeggen en daar ben ik de rechtse flapdrollen erg dankbaar voor. Nou ja, okee, ik dacht dat het al door zou dringen door die andere flapdrol met een slechte hair-do.



Waarom hebben alle foute mannen die voor macht gaan eigenlijk een fout kapsel? Ik denk aan deze twee, maar er zijn er meer. Daar zit een verband in, ik weet het gewoon. Samson schoor zijn manen af en verloor zijn moed. Ik denk dat ze de boel zo weelderig laten tieren omdat ze aan Samson denken. O nee, Trump heeft natuurlijk als self-made man geen klassieke opleiding genoten. Had hij dat wel gedaan, had hij geweten dat hij gaat verliezen. Niet het presidentschap hoor, maar hij zal afgaan als een gieter en daarmee de weg plaveien voor nieuwe en betere regeringsleiders. Dat moet gewoon gebeuren.



Ergens hoop ik ook dat Wilders aan de macht komt. Hij kan het toch niet en de enige manier om dat te bewijzen, is het mensen laten ondergaan. Het treurige nieuws: het overgrote deel van de mensheid is nogal dom. Dat blijft zo. En iedereen mag stemmen. Het enige dat helpt tegen de huidige tendens, is die afbreken. Laat hem maar regeren en laten mensen er maar achterkomen dat het niet deugt wat hij wil.



Met de SP is het precies zoals met Wilders, Sp had de laatste verkieziegen meer stemmen als de PvdA, toch wilde er niemand met ze regeren. Als Wilders nu de hoogste zetels behaald gebeurt hetzelfde.

Dus zitten we forever opgescheept met hetzelfde kliekje. En je schrijft zelf al dat je het nuniet goed vind gaan. Tsja, zoals ik al uitgelegd heb, er valt niks aan te doen! En wie wat stemt in de USA is al helemaal niet te beinvloeden. Errug huh!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Hij is multimiljonair die (volgens de geruchten) zijn eigen campagne betaalt... Misschien denken de Amerikanen dat hij het land net zo goed als zijn bedrijven kan besturen en dat iedereen rijk gaat worden.



Ik ben wel benieuwd wie de uiteindelijke kandidaat voor de republikeinen gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamprei schreef op 24 februari 2016 @ 11:24:

Hij is multimiljonair die (volgens de geruchten) zijn eigen campagne betaalt... Misschien denken de Amerikanen dat hij het land net zo goed als zijn bedrijven kan besturen en dat iedereen rijk gaat worden.



Ik ben wel benieuwd wie de uiteindelijke kandidaat voor de republikeinen gaat worden.



De andere republikeinse kandidaten zijn zo goed als onzichtbaar! Er is gewoon wereldwijd een ruk naar rechts, waarschijnlijk omdat de linksen te veel de buitenlanders knuffelen en hun eigen volk niet meer zien staan. De islamisering die wereldwijd aan de gang is en de conflicten in de islam landen, de meeste mensen hebben daar schoon genoeg van.

Maar hij zal wel omgelegd worden net als Pim Fortuyn.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel verontrustend. Nou is de president van de VS altijd een beetje een griezel; Zonder goede campagnefondsen, en de beloften die je daarvoor als tegenprestatie moet doen, kom je nergens.



Maar je hebt griezels en griezels.



Ik vertrouw er niet voetstoots op dat het gezond verstand zegeviert en Trump géén president wordt.

Reagan is het tenslotte ook twee keer gelukt.



Overigens ben ik ook voor Sanders.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 24 februari 2016 @ 11:45:

Ik vind het wel verontrustend. Nou is de president van de VS altijd een beetje een griezel; Zonder goede campagnefondsen, en de beloften die je daarvoor als tegenprestatie moet doen, kom je nergens.



Maar je hebt griezels en griezels.



Ik vertrouw er niet voetstoots op dat het gezond verstand zegeviert en Trump géén president wordt.

Reagan is het tenslotte ook twee keer gelukt.



Overigens ben ik ook voor Sanders.Amerikanen en gezond verstand.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabine- schreef op 24 februari 2016 @ 10:33:

[...]



Hij heeft toch al twee van de drie staten verkiezingen gewonnen? Blijkbaar zijn er mensen die hem toch wel serieus nemen, of in ieder geval op hem stemmen. Dwynwen, kun jij eens rond vragen hoe dat kan? Ik begrijp oprecht niet waarom iemand op die clown stemt, wie legt het me uit?



Om dezelfde reden waarom Wilders hier zo bewonderd wordt: hij durft de onderbuikgevoelens van veel mensen bespreekbaar te maken. Een rasechte populist dus.

Je moet er toch niet aan denken dat zo'n figuur president wordt. Met zn rare ideeén over Moslims, wapens, Eigen verantwoordelijkheid etc.



Bernie for president !!!
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel iedereen die ik hier ken maakt zich zorgen over Trump. In het begin werd er om gelachen maar nu het toch serieus begint te worden, beginnen velen zich toch zorgen te maken.



Sanders gaat het niet worden..ik denk dat Hillary een veel betere kans maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven