Verkrachtingscultuur

30-07-2013 21:30 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topic titel klinkt een stuk harder dan 'rape culture', de in Amerika (en Engeland) veelgebruikte term om een cultuur aan te geven waarin verkrachting niet bestempeld wordt als de verschrikkelijke misdaad die het is. Maar dit is wat het is. Hierna volgt een heel verhaal om mijn betoog kracht bij te zetten. De gegeven links zijn voor degenen die meer over de achtergrond wil lezen, maar niet noodzakelijk om mijn post te begrijpen. Voor het doel van het topic, zie vetgedrukte tekst op het eind.



Als je het buitenlandse nieuws volgt, dan zijn er de laatste tijd een paar high profile zaken geweest. De zaak van het meisje dat door een groep klasgenoten werd aangerand en verkracht nadat ze buiten bewustzijn was geraakt door het drinken van alcohol (de Steubenville-zaak).

http://en.wikipedia.org/w ... lle_High_School_rape_case

Er zijn foto's van de gebeurtenissen gemaakt en verspreid onder vrienden en klasgenoten. Twee jongens werden uiteindelijk veroordeeld. Deze hebben gedurende de nacht van de verkrachting herhaaldelijk gepraat over wat ze gedaan hadden en noemden dit zelf 'rape'. Ze schepten erover op en toen ze bang waren dat het uit de hand zou gaan lopen, hebben ze hun football coach gevraagd wat ze moesten doen. Die verzekerde hen dat het wel goed zou komen, waarop de jongens zelfverzekerd pochten dat hen niks kon overkomen. Er waren vele getuigen van de misdaad, maar niemand greep in. Toen het meisje aangifte deed, kwamen er veel negatieve reacties uit de lokale gemeenschap: ze had er eigenlijk zelf om gevraagd door zo dronken te worden, etc... Mensen weigerden te getuigen toen de politie ze opriep en het meisje werd online voor van alles en nog wat uitgemaakt. Zelfs toen de jongens veroordeeld werden, waren er grote kranten die stukken publiceerden dat het toch allemaal wel heel zielig was voor de jongens, die een fantastische football carriere in het vooruitzicht hadden en nu voor altijd met een stigma rond zouden lopen.



Al snel verschenen er opiniestukken dat deze bagatelliserende houding veel voorkomt in de 'jock culture'. Sport is erg belangrijk in de Amerikaanse cultuur en als je er goed in bent, levert je dat aandacht, geld en roem op. Een goede athleet wordt voortdurend overladen met bewondering en kan op den duur gaan denken dat hij alles maar kan maken, omdat ie zo'n toffe peer is. En uit de Steubenville-zaak blijkt dat zijn omgeving, inclusief de coaches, dat ook vinden, kortom, er is in die kringen vaak sprake van een 'rape-culture'. Dit artikel zet het goed uiteen: http://www.thenation.com/ ... culture-and-rape-culture#



Maar niet alleen in de sport, ook op de universiteit in Amerika wordt lichtvoetig omgegaan met verkrachting. Op Amerikaanse universiteiten, waar studenten over het algemeen op de campus wonen, kunnen misdaden bij de universiteit aangegeven worden, die vervolgens maatregelen opleggen. Steeds meer studentes doen echter verslag dat toen zij 'aangifte' deden, ze het advies kregen er met niemand over te praten, of allerlei argwanende vragen kregen (hadden ze het zelf niet veroorzaakt?). Hier een overzicht van de lopende problemen op universiteiten: http://thinkprogress.org/ ... ty-sexual-assault-policy/



Gisteren ging het ook helemaal mis op Twitter. Caroline Criado-Perez is een journalist en activiste die succesvol actie voerde dat het 10 pound biljet de beeltenis krijgt van Jane Austen. Haar Twitter timeline stond binnen de kortste tijd vol met bedreigingen, waarvan veel seksueel van aard. Ze zouden haar anaal verkrachten, ze zouden haar hoofd afhakken en dan haar hoofd verkrachten, als ze haar tegenkwamen in een donker steegje..., etc... Op een gegeven moment kreeg Criado-Perez ruim 200 tweets per minuut (!) te verstouwen.

http://www.independent.co ... e-of-twitter-8735415.html

Criado-Perez ging op twitter in op de zogenaamde 'trolls' en deed aangifte. Dat leverde haar weer veel boze reacties op: ze lokte het op deze manier zelf uit volgens andere Twitteraars. Een 21-jarige man werd opgepakt ivm de bedreigingen (die echt niet mals waren), waarop Twitteraars zich weer boos afvroegen of het nou echt nodig was zo'n arme jonge knul een strafblad aan te doen en dat Criado-Perez eens bij zichzelf te rade moest gaan waar ze nu helemaal mee bezig was (wie herkent dezelfde sentimenten uit de Steubenville-zaak?).

Mensen die het opnamen voor Criado-Perez kregen zelf verwensingen naar hun hoofd geslingerd, waarbij ook andere vrouwen diverse verkrachtingsbedreigingen kregen.

Goed, voorzover Engeland en Amerika. Waar vrouwen als Björk, Lady Gaga en Taylor Swift zichzelf absoluut geen feminist vinden. Want als je in Amerika zegt dat je feminist bent, dan krijg je dit soort verbaal misbruik automatisch te verduren.



Gebeurt dit ook in Nederland? Ik denk van wel, maar er lijkt niet veel aandacht voor te zijn in de media (als iemand andere ervaringen heeft, hoor ik dat uiteraard graag). Als je als vrouw op geenstijl.nl terecht komt vanwege het één of andere nieuwtje waar je bij betrokken bent, zal een aanzienlijk deel van de lange lijst reacties gaan over hoe ‘neukbaar’ je bent. Ben je betrokken bij een onderwerp wat de reaguurder niet zint, dan komen de verkrachtingsbedreigingen al snel aan bod. Zo ondervond ook Asha ten Broeke (http://ashatenbroeke.nl/2 ... wenhaat-van-geenstijl-co/). En als ik op Twitter kijk zijn er zat Nederlands sprekende mannen die feministen ‘hoeren’ noemen die nodig eens ‘een beurt’ moeten krijgen.



Wat ik niet snap is: als ik iemand echt niet mag, heb ik er geen seks mee. Waarom willen deze mannen vrouwen die ze haten verkrachten? Al deze zaken hebben één gemene deler: het gaat uiteindelijk vooral om dat deze mannen vrouwen niet als hun gelijke willen zien. Vrouwen zijn volgens hen op aarde om hen te plezieren, of hun behoeften te bevredigen. Als een vrouw niet doet wat jij wilt, verkracht je haar, want daarmee verneder je haar en zet je haar op haar plaats. Dit komt nog steeds voort uit het idee dat een man niet vernederd kan worden door seks te hebben, maar een vrouw wel, want die moeten kuis zijn. Een vrouw moet bovendien vooral niet te lastig zijn en een eigen mening hebben. Als voorbeeld het blog van deze antifeminist: http://j4mb.wordpress.com ... ctory-lose-the-lads-mags/ Wat hij beweert is dat als een vrouw opkomt voor een zaak die haar aan het hart gaat, ze aan het ‘whinen’/zeuren is. Dat zijn hele site volstaat met zeurende stukjes is natuurlijk iets heel anders, dat is gewoon ‘vechten voor de zaak’. Over een bord voor je kop hebben gesproken…



Voor degenen die zich door mijn hele betoog heengeworsteld hebben: mijn dank is groot. Wat wil ik met dit topic? Ik lees steeds meer van deze verhalen en ik maak me zorgen. De verkrachtingscultuur lijkt voort te komen uit een ongeëmancipeerde samenleving. Natuurlijk zijn er mannen die deze houding sterk afkeuren. En er zijn vrouwen die zelf in deze culturele overtuigingen geloven. Ik wil gewoon graag van gedachten wisselen. Denk jij dat er sprake is van een verkrachtingscultuur waarin het slachtoffer (gedeeltelijk) de schuld krijgt? Wie zijn deze mensen die vinden dat je beter kunt zwijgen na een verkrachting? Zijn ze zwakbegaafd? Hebben ze geen opleiding genoten? Hebben ze persoonlijkheidsstoornissen? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat de samenleving verkrachting massaal afkeurt, zonder eerst te analyseren of het slachtoffer er zelf niet aan bijgedragen heeft? Hoe zorgen we ervoor dat mannen én vrouwen beseffen dat seks alleen plaats hoort te vinden als beide partijen daar mee instemmen? Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sowieso het idee dat de wereld gek aan het worden is als het gaat om seksualiteit. En wat TO verteld, doet me al helemaal walgen. Maar de waarheid is dat ik dit ook steeds meer binnen mijn eigen kringen mee maak: de respectloze 'gedachtes' over vrouwen waar de mannen zelf hard om kunnen lachen..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 30 juli 2013 @ 21:54:

[...]



als je de OP gelezen hebt, zul je snappen dat dat mijn reactie is op de vraag waarom een man een vrouw die hij niet aantrekkelijk vindt, verkracht. Het ging me niet zozeer om aantrekkelijkheid, maar dat deze specifieke mannen er blijkbaar bovenop willen duiken als ze een afkeer hebben van een persoon. Wat ik nogal een contradictie vind. En in die specifieke situatie is er inderdaad sprake van machts- en niet van seksuele lust. Maar zelfs al zou ik macht over een ander willen uitvoeren, dan zou ik daar nog steeds geen seks voor gebruiken. Ik vind het per definitie een psychiatrisch afwijkende persoonlijkheidstrek om iemand een verkrachting toe te wensen, maar dat betekent dat er erg veel psychiatrisch gestoord volk rondloopt (wat misschien ook gewoon wel zo is...)
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora, 22 seconden geleden



Zucht, en daar word ik zo moedeloos van. Wat bezielt die mensen om zo te denken?



Ik ben inmiddels al een paar topics verder over dit onderwerp en die mensen boeien me niet meer. Kon me er eerst erg over opwinden, maar het is me de nachtrust niet meer waard. Ze snappen het niet, willen het niet snappen, whatever. Dit topic zal het vast wel een illustratie worden van hoe ik denk dat dit topic gaat verlopen, durf bijna te wedden dat de poppetjes niet veranderd zijn.



De verkrachtingscultuur bestaat en zal altijd blijven bestaan en ik denk dat we zelfs allang weer stappen achteruit zetten in plaats van vooruit.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 30 juli 2013 @ 21:57:

Maar... Als ik 's avonds op straat ga wapperen met een pak duizendjes en ik wordt beroofd zegt toch ook iedereen: "Nou Frizz, niet handig he, kun je op je vingers natellen"? Is dat niet net zoiets als ladderzat met 5 kerels op een kamer belanden?Die vergelijking zou misschien, heel misschien, opgaan als je naakt met 5 dronken mannen naar een hotelkamer zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
12% van de vrouwen wordt in NL verkracht en een op de drie krijgt ooit te maken met sexuel geweld (zoals intimidatie en aanranding). Schrijnende cijfers.



Dat lijkt in te houden dat 12% van de mannen een vrouw verkracht toch?



http://www.joop.nl/leven/ ... chtoffer_seksueel_geweld/





Ik weet niet wat zou helpen. Ik denk dat de hele cultuur (respect e.d) moet veranderen. Sociopaten hou je helaas altijd.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 30 juli 2013 @ 21:55:

[...]



En het eerste deel dan. Dat vrouwen die meewerken niet verkracht worden. dat is een lastige, want je kunt meewerken om letsel te voorkomen, maar wel degelijk verkracht worden. Als een vrouw nee zegt, doet, huilt, totaal niet meedoet etc lijkt het mij duidelijk dat het tegen haar zin is en dan is het verkrachting
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 juli 2013 @ 21:51:

Wat ik weet van Amerika, is dat de traditionele rollenpatronen - vrouw 'verkoopt' seks in ruil voor een stabiel inkomen - veel meer voorkomen dan hier. Lijkt me niet het meest gunstige klimaat om verkrachting te voorkomen.Ja, het lijkt in Amerika wel erger te zijn. Amerika is natuurlijk ook een groot land met Staten met heel verschillende culturen. Dat zou hetzelfde zijn als Nederland vergelijken met bvb Italië waar ik om de haverklap aangerand werd, terwijl ik de keren dat ik hier tegen mijn zin betast ben, gelukkig op één hand kan tellen. (Of is het triest dat ik het gelukkig noem dat ik wel aangerand ben, maar niet zo vaak als elders?...)
Occam's razor
Eens. Op straat zie je soms jochies van 12 al sissen en het hebben over "die heeft een beurt nodig". Om te kotsen gewoon.



En het lastige is dat heel veel 'gewone' mannen en vrouwen niet doorhebben hoe doordrenkt de samenleving is. Het is overal.
quote:loyal schreef op 30 juli 2013 @ 22:00:

Maar de waarheid is dat ik dit ook steeds meer binnen mijn eigen kringen mee maak: de respectloze 'gedachtes' over vrouwen waar de mannen zelf hard om kunnen lachen..

Wanneer je de gedachten van mannen zou kunnen lezen, zou je misschien zelfs niet meer op dezelfde planeet met ze willen wonen.



Je zou eens op een zomerse dag als man over straat moeten lopen. Die mannen kiezen er niet voor om 'respectloze' gedachten te hebben hoor. Ze zijn mannen. Dat is waarom ze die gedachten hebben.



Het staat volkomen los van verkrachting.
Alle reacties Link kopieren
Wat me ook angstig maakt is hoe jonge meiden (tieners) er nu in staan. Het belangrijkste ter wereld is vooral 'lekker zijn'. Door de huidige cultuur worden we weer eeuwen teruggeworpen. Lustobject zijn, dat is het allerbelangrijkste. Lekker gevonden worden, dat is het hoogst haalbare. Geen positieve ontwikkeling.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 30 juli 2013 @ 22:02:

[...]



Het ging me niet zozeer om aantrekkelijkheid, maar dat deze specifieke mannen er blijkbaar bovenop willen duiken als ze een afkeer hebben van een persoon. Wat ik nogal een contradictie vind. En in die specifieke situatie is er inderdaad sprake van machts- en niet van seksuele lust. Maar zelfs al zou ik macht over een ander willen uitvoeren, dan zou ik daar nog steeds geen seks voor gebruiken. Ik vind het per definitie een psychiatrisch afwijkende persoonlijkheidstrek om iemand een verkrachting toe te wensen, maar dat betekent dat er erg veel psychiatrisch gestoord volk rondloopt (wat misschien ook gewoon wel zo is...) jij bent een vrouw, vrouwen gebruiken seks voor andere dingen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Stukje uit mijn link :





De 'mannelijke psyche' wordt, onder andere, gekenmerkt door (a) mannelijke seksuele bezitsdrang: mannen gedragen zich alsof ze het alleenbezitsrecht hebben op hun vrouw(en) of partner(s);

(b) mannelijke seksuele vanzelfsprekendheid: mannen gedragen zich alsof ze te allen tijde recht hebben op seks, als zij hun deel van de 'transactie' hebben voldaan. Als de vrouw na een avondje dineren en stappen weigert in natura terug te betalen met haar seksuele gunsten, dan houdt zij zich eenvoudigweg niet aan de - uiteraard mannelijke, maar onuitgesproken - regels van de reciprociteit;

(c) mannelijke suprematie of machismo: mannen gedragen zich alsof ze vrouwen uitsluitend beschouwen als lustobject en trofee. In dit streven naar seksueel 'scoren' zijn mannen minder kieskeurig en promiscuër dan vrouwen (male indiscriminateness);

(d) mannelijke rivaliteit: mannen kunnen hun aandeel in de voortplanting alleen via vrouwen verwezenlijken. Vrouwen zijn voor mannen de, altijd schaarse, seksuele en reproduktieve 'hulpbron'. Er is altijd - in de mannelijke psyche - een tekort aan vrouwen (C. Wilson, 1984). En wanneer een essentiële hulpbron schaars is zullen mannen er - desnoods met geweld - om wedijveren;

(e) mannelijke seksuele laagdrempeligheid: mannen hebben een uiterst lage drempel voor het waarnemen van seksuele prikkels en het interpreteren van vrouwelijk gedrag als seksuele invitatie;

(f) mannelijke seksuele anti-commitment: mannen verlangen niet alleen naar meer seksuele variatie, maar meer nog naar vrijblijvende, anonieme en onpersoonlijke seks, om gevoelens van tederheid, liefde en intimiteit (die met vrouwelijkheid en zwakheid worden geassocieerd) zoveel mogelijk te vermijden;

(g) mannelijke seksuele prestatiegerichtheid: mannen hebben de neiging om het vrijen en de coïtus te beschouwen als atletische prestatie. Zij zien zichzelf graag in de rol van 'sex machine' en God's gift to women. Mannelijkheid staat, in deze visie, gelijk met viriliteit en onuitputtelijke potentie;

(h) mannelijke seksuele geobsedeerdheid: (jonge) mannen verlangen vrijwel altijd en continu naar seksuele bevrediging. Ze worden door seksuele fantasieën geobsedeerd; ze zijn sex-crazed. De mannelijke, in principe onverzadigbare, libido lijkt op een gehypertrofieerd orgaan. Huxley heeft een intellectueel ooit gedefinieerd als een man die het klaarspeelde wel eens vijf minuten per dag niet aan seks te denken. De notoire mannenhaatster Valerie Solanas schreef in haar SCUM-manifest de volgende, boosaardig bedoelde maar op de lachspieren werkende, fraai geformuleerde, en vooral rake observatie: "Opgevreten door schuld, schaamte, angsten en onzekerheden en een nauwelijks merkbare fysieke sensatie bereikend als hij geluk heeft, is de man desondanks geobsedeerd door het neuken - hij zal een rivier van snot overzwemmen, een kilometer tot aan zijn neus door braaksel waden als hij denkt dat daar een vriendelijk kutje op hem wacht" (geciteerd in 't Hart, 1982); en tenslotte

(i) mannelijk seksueel egocentrisme: in hun geilheid en drang naar klaarkomen zijn mannen over het algemeen egocentrisch tot extreem egoïstisch, op het monomane af. De 'beloning' door de vloedgolf van endorfines bij een orgasme is daar mede debet aan.



Het bovenstaande is beslist geen karikatuur maar wel allemaal natuurlijk schromelijk overdreven (het is een soort ideaaltypische constructie); iedere jongen of man zal desondanks een of meerdere van deze trekken in mindere of meerdere mate in zichzelf herkennen: het is in feite een samenhangend pakket of coherent syndroom dat zijn bestaansgrond en logica in de evolutie (van de differentiële reproduktieve strategieën) vindt
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Verkrachting valt niet te vergelijken met beroofd worden. Je lichamelijke integriteit is geschonden bij een verkrachting, je bent zowel mentaal als fysiek afgeranseld. Als iemand een duizendje uit je hand jat is dat ook ruk, maar dan ben je geld kwijt. Geld is niet je lichaam. Geld is niet je gevoel van eigenwaarde.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 30 juli 2013 @ 22:04:

[...]



dat is een lastige, want je kunt meewerken om letsel te voorkomen, maar wel degelijk verkracht worden. Als een vrouw nee zegt, doet, huilt, totaal niet meedoet etc lijkt het mij duidelijk dat het tegen haar zin is en dan is het verkrachting Ik heb daar toevallig vandaag een artikel over gelezen: http://www.slate.com/arti ... ref=sm_fb_plugin_activity

Waarom een slachtoffer niet altijd om hulp roept.



Wat dat betreft is er veel onwetendheid over het 'normale' gedrag van een verkrachtingsslachtoffer. De politie verwacht ook dat een vrouw diep in tranen met horten en stoten haar verhaal doet, terwijl in de praktijk veel vrouwen zakelijk verslag doen. Waardoor de politie weer denkt dat de vrouw een valse aangifte doet.
Occam's razor
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 juli 2013 @ 22:03:

[...]De verkrachtingscultuur bestaat en zal altijd blijven bestaan en ik denk dat we zelfs allang weer stappen achteruit zetten in plaats van vooruit.

Sinds de opmerking van een medewerker op de ehbo: 'nou ja zeg een volwassen vrouw laat zich toch niet ..' , ben ik het geheel met je eens, we gaan niet bepaald vooruit in ons denken hierover.



Er wordt altijd heel hard geroepen dat het niet de schuld van het meisje/de vrouw/het kind is, maar tegelijk wordt in woorden en daden de schuld maar al te vaak wel bij datzelfde meisje/vrouw/kind gelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 juli 2013 @ 21:58:

Dat. Zo herkenbaar en zelf ook gehoord van "goede" vriendinnen: jamaar Bella, waarom geef je die bekende dan een lift naar huis? Dan vraag je er toch om?Echt, dat méén je niet? Lekkere vriendinnen zijn dat...
Occam's razor
quote:Amand schreef op 30 juli 2013 @ 22:06:

[...]



Wanneer je de gedachten van mannen zou kunnen lezen, zou je misschien zelfs niet meer op dezelfde planeet met ze willen wonen.



Je zou eens op een zomerse dag als man over straat moeten lopen. Die mannen kiezen er niet voor om 'respectloze' gedachten te hebben hoor. Ze zijn mannen. Dat is waarom ze die gedachten hebben.



Het staat volkomen los van verkrachting.Nee dat geloof ik niet. Mannen denken dit soort dingen omdat zij (net zoals wij allen) zijn opgegroeid in een maatschappij waar dat soort dingen continu geroepen worden. Een maatschappij die eigenlijk semi-goedkeurt dat vrouwen als lustobject gezien worden. Daarom denken ze zo. Je gedachtes worden ook gewoon gevormd aan de hand van ervaringen die je opdoet in je leven.
quote:adorabull schreef op 30 juli 2013 @ 22:04:

12% van de vrouwen wordt in NL verkracht en een op de drie krijgt ooit te maken met sexuel geweld (zoals intimidatie en aanranding). Schrijnende cijfers.Ik denk dat die cijfers veel hoger liggen. Qua verkrachting zou ik niet weten, maar werkelijk elke vriendin die ik heb is wel eens tegen haar wil in betast of geintimideerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 30 juli 2013 @ 22:00:

Ik heb sowieso het idee dat de wereld gek aan het worden is als het gaat om seksualiteit. En wat TO verteld, doet me al helemaal walgen. Maar de waarheid is dat ik dit ook steeds meer binnen mijn eigen kringen mee maak: de respectloze 'gedachtes' over vrouwen waar de mannen zelf hard om kunnen lachen..Zoooo herkenbaar dit. Ik ben hoogopgeleid en werk in een groep met 'veelbelovende' jonge mensen en als ik zie hoe zij praten over vrouwen en hoe ik door hen betutteld wordt, kan ik echt wel huilen. Zij zouden de toekomst moeten zijn, maar die ziet er bepaald niet rooskleurig uit op die manier.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy, 7 minuten geleden

Maar... Als ik 's avonds op straat ga wapperen met een pak duizendjes en ik wordt beroofd zegt toch ook iedereen: "Nou Frizz, niet handig he, kun je op je vingers natellen"? Is dat niet net zoiets als ladderzat met 5 kerels op een kamer belanden?Nee Frizzy, niet hetzelfde. Ben je nooit met een groep vrienden een avondje gaan stappen? Of met een groep collega's thuis een afzakkertje gaan drinken? Met een stel medestudenten op iemands kamer gecrashed na het stappen? Na het sporten aan de bar blijven hangen op de sportschool? Dat mag je als meisje/vrouw allemaal niet? Dat is vragen om een verkrachting of wapperen met een stapel duizendjes op straat?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:rosanna08 schreef op 30 juli 2013 @ 22:04:

[...]



dat is een lastige, want je kunt meewerken om letsel te voorkomen, maar wel degelijk verkracht worden. Als een vrouw nee zegt, doet, huilt, totaal niet meedoet etc lijkt het mij duidelijk dat het tegen haar zin is en dan is het verkrachting En anders niet? Dat zou betekenen dat een vrouw die van angst verlamd en vervolgens verkracht wordt, dus niet verkracht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Debora, dat waren daarna ook geen vriendinnen meer!



Maar het illustreert de post van Nicky over Blaming the victim. Zo erg als dat ook nog door vrouwen onderling gebeurt.

Yellow omschrijft het allemaal veel beter dan ik.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 30 juli 2013 @ 22:10:

[...]



Zoooo herkenbaar dit. Ik ben hoogopgeleid en werk in een groep met 'veelbelovende' jonge mensen en als ik zie hoe zij praten over vrouwen en hoe ik door hen betutteld wordt, kan ik echt wel huilen. Zij zouden de toekomst moeten zijn, maar die ziet er bepaald niet rooskleurig uit op die manier.En omdat de meisjes wel dit soort alfafiguurtjes als partner willen gaan zij zich gedragen zoals die jongens willen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Enige wat we kunnen doen is onze kinderen zo op te voeden dat ze met respect omgaan met het andere geslacht en elk ander geluid van onze kinderen echt meteen en kneiterhard de kop indrukken. Niet alleen ma, maar ook pa, vooral door pa en door iedereen. Zie dat maar eens te bewerkstelligen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:yellowlove2punt0 schreef op 30 juli 2013 @ 22:09:

[...]





Nee dat geloof ik niet. Mannen denken dit soort dingen omdat zij (net zoals wij allen) zijn opgegroeid in een maatschappij waar dat soort dingen continu geroepen worden. Een maatschappij die eigenlijk semi-goedkeurt dat vrouwen als lustobject gezien worden. Daarom denken ze zo. Je gedachtes worden ook gewoon gevormd aan de hand van ervaringen die je opdoet in je leven.



Een beetje afhankelijk van m'n bui, denk ik wanneer ik op een zomerse dag over de boulevard van een drukke badplaats loop, ongeveer 15 keer per minuut 'lekkere tieten / kut / kont' bij willekeurige vrouwen die ik zie rondlopen, die zichzelf een beetje leuk aankleden en niet moddervet zijn. Uiteraard vraag ik me daarbij niet af of de dame in kwestie de politiek correcte leeftijd van mijn eigen leeftijd gedeeld door 2 plus 7 (met een minimum van 18 jaar) heeft.



Ik geloof niet dat dat het gevolg van mijn opvoeding, milieu en/of ervaring is. En het heeft niets met verkrachting te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven