Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

22-03-2017 17:11 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens NRC:



-Bij twee incidenten bij het Britse parlement zijn een aantal gewonden gevallen. De politie behandelt de incidenten vooralsnog als terreurdaden, totdat anders wordt aangetoond.



-Bij het Lagerhuis probeerde een gewapende man binnen te dringen en viel hij met een mes een agent aan. Nadat hij het parlementsgebouw had betreden werd hij neergeschoten door agenten. Volgens verschillende journalisten, die zich in het gebouw bevonden toen het incident plaatsvond, is een van de gewonden overleden.



-In een incident op de Westminsterbrug zijn meerdere gewonden gevallen, al lopen de schattingen uiteen van vijf tot twaalf. Verschillende mensen zouden zijn aangereden door een personenauto.



-Het parlementsgebouw werd direct hermetisch afgesloten, en premier Theresa May, die zich op dat moment in het gebouw bevond, werd in veiligheid gebracht. Ze heeft inmiddels via een woordvoerder laten weten ze ongedeerd is.



-De politie heeft het metrostation onder het parlementsgebouw, Westminster Station, laten afsluiten voor het publiek. Ook rondom het Lagerhuis zijn verschillende straten afgezet. De politie heeft ooggetuigen opgeroepen hun filmpjes en video's op te sturen, en discreet om te gaan met afbeeldingen van slachtoffers.



Ook zou de man die het parlementsgebouw inliep zijn neergeschoten en ligt er nu een lichaam met 2 kleden eroverheen. De journalist kon helaas niet bevestigen of dit de neergeschoten man is.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk. Een jaar na de aanslag in Brussel...wanneer stopt dit?!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Tja, gekken heb je overal en incidenten zullen er blijven.

Je dochter van 3 kan ook uit het niets worden neergestoken door een overbuurvrouw, zoals gisteren in Uithoorn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij alleen de vraag waarom iemand weer heeft lopen filmen terwijl er gewonden liggen. Echt onbegrijpelijk.

Bied je hulp aan op dat moment of ga weg, hulpdiensten de ruimte geven.



Hoop echt dat mensen elkaar eens wat meer gaan helpen. Ipv die eeuwige innige relatie met de mobiele telefoon.
1 vrouw overleden volgens de BBC.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gele_Suikerspin schreef op 22 maart 2017 @ 17:23:

Bij mij alleen de vraag waarom iemand weer heeft lopen filmen terwijl er gewonden liggen. Echt onbegrijpelijk.

Bied je hulp aan op dat moment of ga weg, hulpdiensten de ruimte geven.



Hoop echt dat mensen elkaar eens wat meer gaan helpen. Ipv die eeuwige innige relatie met de mobiele telefoon.



Helemaal eens.

De politie heeft vorige maand mensen moeten sommeren beelden te wissen van iemand die voor een trein gesprongen was. En toch verschenen er nog beelden op internet.

Misselijkmakend!
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me ook dat er nog niets in Nederland gebeurd is... (NIET dat ik dat wil!!)
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ja, eens in de zoveel tijd gebeurt er weer iets. Heftig.
quote:SadSloth schreef op 22 maart 2017 @ 17:30:

Het verbaast me ook dat er nog niets in Nederland gebeurd is... (NIET dat ik dat wil!!)Ik verbaas me daar ook over, mischien is het wel voorkomen, je weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Jaja mijn glazen bol heeft het goed voorspeld, ik zei gisteren tegen mijn man dat het alweer te lang geleden is sinds er een aanslag is gepleegd, het is weer de hoogste tijd. En ja hoor het is weer raak !

Vreselijk, heel veel sterkte aan de nabestaanden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Mijn partner is vanmorgen naar Londen gevlogen en helaas slachtoffer van May's hypocriete politiek om laptops niet meer in de cabine (alleen nog in ruimbagage) toe te laten vanwege "terroristisch gevaar".

Nou wake up mrs May, deze persoon is beslist niet vanmorgen met British Airways vlucht 132 gevlogen
Alle reacties Link kopieren
quote:SadSloth schreef op 22 maart 2017 @ 17:30:

Het verbaast me ook dat er nog niets in Nederland gebeurd is... (NIET dat ik dat wil!!)Verbaast mij ook
.
Alle reacties Link kopieren
Exact een jaar na Brussel . Zet je een jaar na je trauma daar de tv aan...weer een aanslag. Wat een ellende weer .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:11:

Mijn partner is vanmorgen naar Londen gevlogen en helaas slachtoffer van May's hypocriete politiek om laptops niet meer in de cabine (alleen nog in ruimbagage) toe te laten vanwege "terroristisch gevaar".

Nou wake up mrs May, deze persoon is beslist niet vanmorgen met British Airways vlucht 132 gevlogen wat is daar hypocriet aan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:11:

Mijn partner is vanmorgen naar Londen gevlogen en helaas slachtoffer van May's hypocriete politiek om laptops niet meer in de cabine (alleen nog in ruimbagage) toe te laten vanwege "terroristisch gevaar".

Nou wake up mrs May, deze persoon is beslist niet vanmorgen met British Airways vlucht 132 gevlogen Hij is slachtoffer waarvan dan? Voorkomen is beter dan genezen toch. Hoelang is het nou vliegen naar Londen
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk.

Waarom vraag ik mij telkens af , hoe kun je nu zoiets doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was echt verbaasd. Op 1 of andere manier had ik niet verwacht dat het daar zou gebeuren. Helemaal nu ze zich afzonderen van Europa. Ik vraag mij echt af wanneer Nederland aan de beurt is..
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:11:

Mijn partner is vanmorgen naar Londen gevlogen en helaas slachtoffer van May's hypocriete politiek om laptops niet meer in de cabine (alleen nog in ruimbagage) toe te laten vanwege "terroristisch gevaar".

Nou wake up mrs May, deze persoon is beslist niet vanmorgen met British Airways vlucht 132 gevlogen Wat een vreemde post..
Alle reacties Link kopieren
quote:_Druifje_ schreef op 22 maart 2017 @ 18:33:

[...]



Hij is slachtoffer waarvan dan? Voorkomen is beter dan genezen toch. Hoelang is het nou vliegen naar LondenTwintig minuten zonder je laptop is een echt drama hoor...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Het hypocriete eraan is dat passagiers uit het Midden Oosten als mogelijke terrorist worden aangezien terwijl de echte terroristen allang 'binnen' zijn. Dus met belachelijke regels het reizen uit het Midden Oosten aan banden leggen en vergeten binnen je eigen gelederen te kijken.



Londen is vanuit Jeddah 7 uur vliegen.

Niet 20 minuten.
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:11:

Mijn partner is vanmorgen naar Londen gevlogen en helaas slachtoffer van May's hypocriete politiek om laptops niet meer in de cabine (alleen nog in ruimbagage) toe te laten vanwege "terroristisch gevaar".

Nou wake up mrs May, deze persoon is beslist niet vanmorgen met British Airways vlucht 132 gevlogen





wat een rare post. Ongepast ook.

Wat heeft het ene met het ander te maken? En wat is er zo vreselijk afschuwelijk aan dat hij zijn laptop niet mee de cabine in mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 22 maart 2017 @ 18:39:

Het hypocriete eraan is dat passagiers uit het Midden Oosten als mogelijke terrorist worden aangezien terwijl de echte terroristen allang 'binnen' zijn. Dus met belachelijke regels het reizen uit het Midden Oosten aan banden leggen en vergeten binnen je eigen gelederen te kijken.



Londen is vanuit Jeddah 7 uur vliegen.

Niet 20 minuten.

En dat is van belang in een topic als deze...?

Vanuit hier is het twintig minuten...daar ging ik vanuit. En wat is er mis met zeven uur zonder laptop? Als dat de veiligheid kan vergroten zit ik met liefde 48 uur zonder laptop hoor.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Deze regel is vanochtend ingegaan omdat er aanwijzingen zouden zijn dat er vanuit het Midden Oosten naar GB/VS deze week mogelijk een terroristische aanslag zou kunnen worden gepleegd met een laptop/ipad.



Laten we zeggen dat dit voor heel veel mensen in het Midden Oosten voor kwaad bloed heeft gezorgd vandaag. Het wrange is dan dat je het nieuws openslaat en er een mogelijke aanslag wordt gepleegd in het hart van Londen. Waarom dan deze regels?
Alle reacties Link kopieren
BBC bevestigt inmiddels twee doden. De vrouw op de brug en een politieagent.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven