Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

22-03-2017 17:11 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens NRC:



-Bij twee incidenten bij het Britse parlement zijn een aantal gewonden gevallen. De politie behandelt de incidenten vooralsnog als terreurdaden, totdat anders wordt aangetoond.



-Bij het Lagerhuis probeerde een gewapende man binnen te dringen en viel hij met een mes een agent aan. Nadat hij het parlementsgebouw had betreden werd hij neergeschoten door agenten. Volgens verschillende journalisten, die zich in het gebouw bevonden toen het incident plaatsvond, is een van de gewonden overleden.



-In een incident op de Westminsterbrug zijn meerdere gewonden gevallen, al lopen de schattingen uiteen van vijf tot twaalf. Verschillende mensen zouden zijn aangereden door een personenauto.



-Het parlementsgebouw werd direct hermetisch afgesloten, en premier Theresa May, die zich op dat moment in het gebouw bevond, werd in veiligheid gebracht. Ze heeft inmiddels via een woordvoerder laten weten ze ongedeerd is.



-De politie heeft het metrostation onder het parlementsgebouw, Westminster Station, laten afsluiten voor het publiek. Ook rondom het Lagerhuis zijn verschillende straten afgezet. De politie heeft ooggetuigen opgeroepen hun filmpjes en video's op te sturen, en discreet om te gaan met afbeeldingen van slachtoffers.



Ook zou de man die het parlementsgebouw inliep zijn neergeschoten en ligt er nu een lichaam met 2 kleden eroverheen. De journalist kon helaas niet bevestigen of dit de neergeschoten man is.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 23 maart 2017 @ 12:29:

[...]





Je hebt het nu over goedkeuring van de aanslagen.

Dat is niet gelijk te stellen aan het door jouw veronderstelde gebrek aan afkeuring van de zijde van hier levende moslims waar je het zojuist nog over had.



Realiseer je je dat ook moslims slachtoffer worden van deze willekeurige aanslagen trouwens en dat ook zij bang ervoor zijn?

Kijk bv naar de slachtoffers in Nice.



http://www.ad.nl/buitenla ... aanslag-in-nice~ac7f1160/



Ik heb het niet specifiek over goedkeuring van de aanslagen. Maar het wordt nu een herhaling van zetten.

En ik weet dat er ook onschuldige moslim slachtoffers vallen. Dat vind ik net zo afschuwelijk.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
http://www.ad.nl/dossier-aanslag-bij-br ... ~abe8ea88/



De aanslag gisteren in Londen houdt verband met 'islamitisch terrorisme'. Dat heeft de Britse minister van Defensie Michael Fallon vandaag verklaard. Volgens de Britse premier Theresa May was de man eerder onderwerp van onderzoek door de veiligheidsdienst MI5. Door de aanval, waarbij een man met een auto op mensen inreed en later een politieman neerstak, kwamen vier mensen om het leven, inclusief de dader.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2786 ... den__.html



LONDEN - Islamitische Staat heeft donderdag de aanslag bij het parlementsgebouw in Londen opgeëist.



Het terreurleger deed dat via zijn eigen persbureau. De aanslagpleger wordt ’een soldaat van IS’ genoemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 12:34:

[...]



[img]http://i.imgur.com/HHH4sVw.jpg[/img]



Dus, wat is dan de oplossing? Grenzen sluiten, geen vluchtelingen meer, want daar komt het door?

Als ik Liubi's redenatie moet volgen aan het begin van dit topic heeft dat dan dus ook geen zin meer.

Want ze zijn er blijkbaar al. Vandaar dat controle op vliegvelden nutteloos is, en voorzorgsmaatregelen nemen als laptops in het ruim dus ook.
.
anoniem_54027 wijzigde dit bericht op 23-03-2017 13:48
Reden: hartstikke mosterd
% gewijzigd
quote:Baudolino schreef op 23 maart 2017 @ 13:38:

[...]





Dus, wat is dan de oplossing? Grenzen sluiten, geen vluchtelingen meer, want daar komt het door?

Als ik Liubi's redenatie moet volgen aan het begin van dit topic heeft dat dan dus ook geen zin meer.

Want ze zijn er blijkbaar al. Vandaar dat controle op vliegvelden nutteloos is, en voorzorgsmaatregelen nemen als laptops in het ruim dus ook.Ze zijn er inderdaad al en ook deze was weer bekend bij de veiligheidsdiensten.!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 13:44:

[...]



Ze zijn er inderdaad al en ook deze was weer bekend bij de veiligheidsdiensten.!



Precies ze zijn er al, wat heb je er dan nog aan om zo'n simplistische opruiende cartoon te plaatsen.Wat is daarvan dan de toegevoegde waarde?

Nog meer olie op het vuur gooien?

Heb je enig idee hoeveel aanslagen er zijn voorkomen de afgelopen tijd?



Het stoort me gewoon enorm zo'n cartoon met als boodschap: er wordt niets gedaan, we wachten gewoon gelaten op de volgende aanslag, en ondertussen laten we alles en iedereen binnen. Zo simpel is het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 13:44:

[...]

Ze zijn er inderdaad al en ook deze was weer bekend bij de veiligheidsdiensten.!



Geboren in het VK lees ik zojuist. Dus jouw gedachtegang volgend was hij er zijn hele leven al.



Gisteren in Minnesota een schietpartij met hetzelfde aantal doden; maar dat is ongetwijfeld 'anders' ...?!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 13:20:

http://www.ad.nl/dossier-aanslag-bij-br ... ~abe8ea88/



De aanslag gisteren in Londen houdt verband met 'islamitisch terrorisme'. Dat heeft de Britse minister van Defensie Michael Fallon vandaag verklaard. Volgens de Britse premier Theresa May was de man eerder onderwerp van onderzoek door de veiligheidsdienst MI5. Door de aanval, waarbij een man met een auto op mensen inreed en later een politieman neerstak, kwamen vier mensen om het leven, inclusief de dader. Wat zou dat "onderwerp van onderzoek door de veiligheidsdienst MI5" precies inhouden? Blijkbaar niet genoeg om een aanslag tegen te kunnen houden.
quote:Baudolino schreef op 23 maart 2017 @ 13:38:

[...]





Dus, wat is dan de oplossing? Grenzen sluiten, geen vluchtelingen meer, want daar komt het door?

Als ik Liubi's redenatie moet volgen aan het begin van dit topic heeft dat dan dus ook geen zin meer.

Want ze zijn er blijkbaar al. Vandaar dat controle op vliegvelden nutteloos is, en voorzorgsmaatregelen nemen als laptops in het ruim dus ook.



Wat een vreemde redenatie, sommige zijn er al dus andere veiligheidsmaatregelen hebben geen zin?

Wat is er mis met zorgen voor beveiliging binnen een land en vooral het opsporen van radicalen èn zorgen dat ze niet binnenkomen of een vliegtuig opblazen? Het een sluit het ander niet uit.



De ultieme oplossing moet van mensen zelf komen: een verlichting van de Islam zoals ook bij het Christendom is gebeurd. Met dit tempo duurt dat nog wel een minimaal eeuw vrees ik.
http://nos.nl/artikel/216 ... -antwerpen-verijdeld.html
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 12:29:

[...]





Waar lees jij dan dat ik deze aanslag niet erg vind? Het enige dat ik zeg is dat ik niet bang ben om te gaan. Dat ben ik bij geen enkele IS-aanslag geweest. Doe ik daarmee de slachtoffers van aanslagen tekort?

Vind je dan ik mijn vakantietje af moet zeggen uit respect voor de slachtoffers? Of moet ik juist wel gaan om de Londeners te steunen?





Je leest nog een regel niet goed: ik zeg niet dat aanslagen van de IRA erger waren, maar dat de DREIGING toen erger was.



Begrijpend lezen les 26.



Begrijpend lezen les 1. Lees tussen de regels door. Daar had ik een 10 voor.



Trouwens... mogelijk nieuwe aanslag in Antwerpen voorkomen. Maar no worries. De dreiging voor mogelijke IRA aanslagen was toen veel erger. Dus wederom....doorlopen en pleistertje plakken
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 23 maart 2017 @ 14:48:

[...]





Begrijpend lezen les 1. Lees tussen de regels door. Daar had ik een 10 voor.



Trouwens... mogelijk nieuwe aanslag in Antwerpen voorkomen. Maar no worries. De dreiging voor mogelijke IRA aanslagen was toen veel erger. Dus wederom....doorlopen en pleistertje plakkenHelpt het iemand om achter de bank verstopt ach en wee te gaan roepen?
quote:girasole3 schreef op 23 maart 2017 @ 14:04:

[...]





Geboren in het VK lees ik zojuist. Dus jouw gedachtegang volgend was hij er zijn hele leven al.



Gisteren in Minnesota een schietpartij met hetzelfde aantal doden; maar dat is ongetwijfeld 'anders' ...?!Kennelijk wel want ook jij vond het kennelijk niet belangrijk genoeg om er een topic over te openen zodat iedereen zijn afschuw erover kan uitspreken en #prayforminnesota kan twitteren.
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 14:52:

[...]



Helpt het iemand om achter de bank verstopt ach en wee te gaan roepen?Bagatelliseren helpt ook niemand.
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 14:52:

[...]



Helpt het iemand om achter de bank verstopt ach en wee te gaan roepen?Nee dat helpt niet en ik ben het ook met je eens dat mensen steden waar een aanslag is geweest niet moeten gaan mijden.
http://www.nu.nl/buitenla ... orkomen-in-antwerpen.html
Als ik google op Minnesota dan is daar geen aanslag geweest maar juist voorkomen.!

Van een schietpartij vind ik niets anders dan eentje uit juli 2016..



http://www.nu.nl/buitenland/3416035/fbi ... esota.html



De Amerikaanse FBI heeft naar eigen zeggen een dodelijke terreuraanslag in de staat Minnesota verijdeld.



Agenten hebben een 24-jarige man in de stad Montevideo in die staat gearresteerd en daarbij meerdere wapens en springstoffen in zijn woning ontdekt, zo liet de opsporingsdienst maandag weten.



Volgens de organisatie heeft ze met de actie ''mogelijk het leven van talrijke inwoners beschermd''.



De FBI heeft de verdachte langere tijd in de gaten gehouden voordat tot arrestatie werd overgegaan. Details over zijn terreurplannen zijn nog niet bekendgemaakt.
Ik denk dat ze dit bedoelt?



http://www.joop.nl/nieuws ... oordt-zwarte-man-new-york
Het was Wisconsin en ging om een familieruzie.



Geen idee overigens wat de overeenkomst is met extremistisch religieus geweld. Behalve dat er doden zijn te betreuren.
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 14:20:

[...]





Wat zou dat "onderwerp van onderzoek door de veiligheidsdienst MI5" precies inhouden? Blijkbaar niet genoeg om een aanslag tegen te kunnen houden.

Ik denk dat veiligheidsdiensten etc. meer mogelijkheden moeten krijgen om dat soort tuig preventief op te pakken en vast te zetten..

Daarmee kun je nog steeds niet 100% aanslagen voorkomen maar toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 23 maart 2017 @ 14:55:

[...]





Bagatelliseren helpt ook niemand.Waarom vind je dat ik bagatelliseer? Omdat ik niet bevend in een hoekje zit? Ik herhaal: heb je me ergens zien opmerken dat ik de aanslagen van IS niet erg vind?
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 15:08:

[...]





Waarom vind je dat ik bagatelliseer? Omdat ik niet bevend in een hoekje zit? Ik herhaal: heb je me ergens zien opmerken dat ik de aanslagen van IS niet erg vind?



Bevend in hoekje is ook zo'n gedoe. Kun je niet typen.

En nee...ik heb nergens gelezen dat je de aanslagen van IS erg vindt of afkeurt. Wel heb ik gelezen dat de dreiging van de IRA veel groter was. ( Ook in Brussel, Parijs, Berlijn, Nice enz. en zoals nu in Antwerpen?)

Die vergelijking gaat mank.
quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 15:00:

Als ik google op Minnesota dan is daar geen aanslag geweest maar juist voorkomen.!

Van een schietpartij vind ik niets anders dan eentje uit juli 2016..



http://www.nu.nl/buitenland/3416035/fbi ... esota.html



De Amerikaanse FBI heeft naar eigen zeggen een dodelijke terreuraanslag in de staat Minnesota verijdeld.



Agenten hebben een 24-jarige man in de stad Montevideo in die staat gearresteerd en daarbij meerdere wapens en springstoffen in zijn woning ontdekt, zo liet de opsporingsdienst maandag weten.



Volgens de organisatie heeft ze met de actie ''mogelijk het leven van talrijke inwoners beschermd''.



De FBI heeft de verdachte langere tijd in de gaten gehouden voordat tot arrestatie werd overgegaan. Details over zijn terreurplannen zijn nog niet bekendgemaakt.



En dit klopt natuurlijk ook niet want dit is oud nieuws....

Ik heb het voorjaar in mijn bol..
quote:2Italy2 schreef op 23 maart 2017 @ 15:19:

[...]





Bevend in hoekje is ook zo'n gedoe. Kun je niet typen.

En nee...ik heb nergens gelezen dat je de aanslagen van IS erg vindt of afkeurt. Wel heb ik gelezen dat de dreiging van de IRA veel groter was. ( Ook in Brussel, Parijs, Berlijn, Nice enz. en zoals nu in Antwerpen?)

Die vergelijking gaat mank.Bevend in een hoekje is inderdaad overdreven maar ik snap dan weer wel dat ze haar uitstapje naar Londen volgende week gewoon door laat gaan,dat zou ik ook doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven