Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

22-03-2017 17:11 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens NRC:



-Bij twee incidenten bij het Britse parlement zijn een aantal gewonden gevallen. De politie behandelt de incidenten vooralsnog als terreurdaden, totdat anders wordt aangetoond.



-Bij het Lagerhuis probeerde een gewapende man binnen te dringen en viel hij met een mes een agent aan. Nadat hij het parlementsgebouw had betreden werd hij neergeschoten door agenten. Volgens verschillende journalisten, die zich in het gebouw bevonden toen het incident plaatsvond, is een van de gewonden overleden.



-In een incident op de Westminsterbrug zijn meerdere gewonden gevallen, al lopen de schattingen uiteen van vijf tot twaalf. Verschillende mensen zouden zijn aangereden door een personenauto.



-Het parlementsgebouw werd direct hermetisch afgesloten, en premier Theresa May, die zich op dat moment in het gebouw bevond, werd in veiligheid gebracht. Ze heeft inmiddels via een woordvoerder laten weten ze ongedeerd is.



-De politie heeft het metrostation onder het parlementsgebouw, Westminster Station, laten afsluiten voor het publiek. Ook rondom het Lagerhuis zijn verschillende straten afgezet. De politie heeft ooggetuigen opgeroepen hun filmpjes en video's op te sturen, en discreet om te gaan met afbeeldingen van slachtoffers.



Ook zou de man die het parlementsgebouw inliep zijn neergeschoten en ligt er nu een lichaam met 2 kleden eroverheen. De journalist kon helaas niet bevestigen of dit de neergeschoten man is.
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 14:39:

[...]





Wat een vreemde redenatie, sommige zijn er al dus andere veiligheidsmaatregelen hebben geen zin?

Wat is er mis met zorgen voor beveiliging binnen een land en vooral het opsporen van radicalen èn zorgen dat ze niet binnenkomen of een vliegtuig opblazen? Het een sluit het ander niet uit.



De ultieme oplossing moet van mensen zelf komen: een verlichting van de Islam zoals ook bij het Christendom is gebeurd. Met dit tempo duurt dat nog wel een minimaal eeuw vrees ik.





Houd je wel in het achterhoofd dat we 'pas' sinds de val van S. Hoessein last hebben van deze tak van de islam, en dat daarvoor de VN nog dikke mik met ze waren? Dat diezelfde tak van de islam veel meer moslimlevens heeft gekost dan het ooit niet-moslimlevens zal kosten?

Ik ben tegen religies, maar zie niet in hoe het verbod op religies of de verlichting van bereikbare moslims IS tegenhoudt. Wel reëel blijven he.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 23 maart 2017 @ 15:19:

[...]





Bevend in hoekje is ook zo'n gedoe. Kun je niet typen.

En nee...ik heb nergens gelezen dat je de aanslagen van IS erg vindt of afkeurt. Wel heb ik gelezen dat de dreiging van de IRA veel groter was. ( Ook in Brussel, Parijs, Berlijn, Nice enz. en zoals nu in Antwerpen?)

Die vergelijking gaat mank.



Dus, jouw gedachtelijn van tussen-de-regels-doorlezen volgend, als ik niet expliciet hier typ dat ik de aanslagen van IS afkeur, vind ik het niet zo erg? Hoe kóm je erbij....



Ik vermoed dat ik flink ouder ben dan jij. Dan heb ik meer periodes van aanslagen meegemaakt dan jij. RAF, Molukse trein- en schoolkaping, IRA, ETA, Palestijnen. Iedere aanslag is erg. Die van IS zijn niet erger dan die van toen.
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 15:48:

[...]





Dus, jouw gedachtelijn van tussen-de-regels-doorlezen volgend, als ik niet expliciet hier typ dat ik de aanslagen van IS afkeur, vind ik het niet zo erg? Hoe kóm je erbij....



Ik vermoed dat ik flink ouder ben dan jij. Dan heb ik meer periodes van aanslagen meegemaakt dan jij. RAF, Molukse trein- en schoolkaping, IRA, ETA, Palestijnen. Iedere aanslag is erg. Die van IS zijn niet erger dan die van toen.Hoezo zijn de IRA en ETA een directe bedreiging voor Nederland geweest en daardoor relevant om te betrekken in deze discussie? Wat bedoel je met 'Palestijnen'? Eigenlijk zou er voor elke vergelijking een Godwinnetje moeten bestaan, zou eerlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 15:52:

[...]



Hoezo zijn de IRA en ETA een directe bedreiging voor Nederland geweest en daardoor relevant om te betrekken in deze discussie? Wat bedoel je met 'Palestijnen'?



Europees gezien was de dreiging vanuit deze terroristencellen hoog. Er gingen beslist minder toeristen naar de Spaanse kust ten tijde van de ETA-aanslagen. En naar Engeland vanwege de IRA. Je vraagt naar palestijnse aanslagen: Munchen '76.

Lees eens terug: ik was in Londen tijdens de aanslag van de IRA in juli '82. In Nederland heb ik nooit van nabij een aanslag meegemaakt.
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 16:02:

[...]





Europees gezien was de dreiging vanuit deze terroristencellen hoog. Er gingen beslist minder toeristen naar de Spaanse kust ten tijde van de ETA-aanslagen. En naar Engeland vanwege de IRA. Je vraagt naar palestijnse aanslagen: Munchen '76.

Lees eens terug: ik was in Londen tijdens de aanslag van de IRA in juli '82. In Nederland heb ik nooit van nabij een aanslag meegemaakt.Mijn vraag was dus, vormden die organisaties die ik noemde volgens jou ooit een serieuze bedreiging voor Nederland zoals IS dat doet? Zorgden die organisaties voor maatschappelijke polarisatie in Nederland, radicaliserende jongeren etc. kortom, had Nederland direct last van die clubs? Ik snap dat die ervaring in '82 diepe indruk op je heeft gemaakt, maar heeft de IRA Europa ooit bedreigd of was dat beperkt tot het Verenigd Koninkrijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 23 maart 2017 @ 11:49:

Ik zeg...het is de schuld van Trump èn Thierry!quote:YellowDiamond schreef op 23 maart 2017 @ 11:57:

[...]

En vergeet Wilders niet hè.En zwarte Piet niet vergeten.
LOEP ME MAAR aub.
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 16:06:

[...]



Mijn vraag was dus, vormden die organisaties die ik noemde volgens jou ooit een serieuze bedreiging voor Nederland zoals IS dat doet? Zorgden die organisaties voor maatschappelijke polarisatie in Nederland, radicaliserende jongeren etc. kortom, had Nederland direct last van die clubs? Ik snap dat die ervaring in '82 diepe indruk op je heeft gemaakt, maar heeft de IRA Europa ooit bedreigd of was dat beperkt tot het Verenigd Koninkrijk?

Voor zover ik weet niet maar ik ben dan ook weer een aantal jaren jonger dan Amarna.

Wij hadden Rara maar ook die extreem linkse groepering heeft geen doden op de teller staan voor zover ik weet..

Wel veel materiële schade.



De eerste aanslag waarvan RaRa verdacht werd, was een bomaanslag in 1984 bij het van Heutsz-monument in Amsterdam.[1] Vanaf 1985 pleegde RaRa terroristische aanslagen op Makro-vestigingen. De eigenaar van Makro, de Steenkolen Handelsvereniging (SHV) van Paul Fentener van Vlissingen, was actief in Zuid-Afrika. De RaRa was fel tegen het apartheidsregime in Zuid-Afrika en eiste dat SHV zich daar zou terugtrekken. De eerste aanslag werd gepleegd op 17 september 1985 op het Makro-filiaal in Amsterdam (Duivendrecht), de vestiging brandde helemaal uit. In totaal werden er vijf aanslagen op Makro-filialen gepleegd. Nadat op 19 januari 1987 de Makro in Nuth in vlammen was opgegaan, besloot SHV zich terug te trekken uit Zuid-Afrika. Ook Shell was regelmatig het slachtoffer van RaRa, tientallen Shell-stations werden aangevallen, waarbij onder meer gebruikgemaakt werd van fosforbommen. Bij een aanslag in 1987 op het bedrijf Boot Olie BV (dat zaken deed met Zuid-Afrika) uit Alphen aan den Rijn ontsnapte de bevolking van Alphen aan een ramp. Op het terrein van Boot Olie bevond zich een opslagplaats met gasflessen en drie tanks met ongeveer 600.000 liter dieselolie en benzine. De opslagplaats bleef echter gespaard. [2]



Op 6 november 1985 werden bij de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Ed van Thijn twee bommen onschadelijk gemaakt die door RaRa zouden zijn geplaatst.[3] Deze actie is echter nooit opgeëist door RaRa. Bovendien was onduidelijk wat Ed van Thijn met de doelen van RaRa te maken zou hebben.



In het begin van de jaren negentig voerde RaRa actie tegen het Nederlandse asielbeleid.[4] De actiegroep heeft onder andere op 18 maart 1990 bomaanslagen gepleegd op Marechausseekazernes in Oldenzaal en Arnhem, op 12 november 1991 een aanslag op het woonhuis van toenmalig staatssecretaris van Justitie Aad Kosto, op 25 maart 1990 en 12 november 1991 op het gebouw van het Ministerie van Justitie en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en op 30 juni 1993 op het gebouw van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Of RaRa verantwoordelijk was voor de aanslag op het huis van Kosto is niet zeker, de aanslag is niet opgeëist en de verantwoordelijken zijn nooit gearresteerd.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutio ... sche_Actie
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 16:06:

[...]



Mijn vraag was dus, vormden die organisaties die ik noemde volgens jou ooit een serieuze bedreiging voor Nederland zoals IS dat doet? Zorgden die organisaties voor maatschappelijke polarisatie in Nederland, radicaliserende jongeren etc. kortom, had Nederland direct last van die clubs? Ik snap dat die ervaring in '82 diepe indruk op je heeft gemaakt, maar heeft de IRA Europa ooit bedreigd of was dat beperkt tot het Verenigd Koninkrijk?



Nee, maar moet ik dan nu banger zijn? Ik sluit echt mijn ogen niet voor de gevaren van Islam-extremisme, maar ik weiger om mijn doen-en-laten te laten beïnvloeden door angst of kwaadheid. Dat is het doel van terrorisme: angst en verdeeldheid zaaien.



Kunnen we uberhaupt als individuele burgers iets ondernemen tegen islam-extremisme?
Alle reacties Link kopieren
dubbel: verwijderd
Alle reacties Link kopieren
dubbel: verwijderd
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 15:40:

[...]





Houd je wel in het achterhoofd dat we 'pas' sinds de val van S. Hoessein last hebben van deze tak van de islam, en dat daarvoor de VN nog dikke mik met ze waren? Dat diezelfde tak van de islam veel meer moslimlevens heeft gekost dan het ooit niet-moslimlevens zal kosten?

Ik ben tegen religies, maar zie niet in hoe het verbod op religies of de verlichting van bereikbare moslims IS tegenhoudt. Wel reëel blijven he.



Hoe weet je zo zeker dat het in de toekomst niet meer "niet-moslims"hun leven zal kosten?

Er zijn verschillende landen met geweld overgenomen door moslims,kijk bv naar Libanon.

Hoe weet je zo zeker dat dat hier niet kan gebeuren?

Een gezegde in het Midden-Oosten is : eerst de zaterdag-mensen,dan de zondag- mensen.

Ik ben er in elk geval niet gerust op.
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 15:40:

[...]





Houd je wel in het achterhoofd dat we 'pas' sinds de val van S. Hoessein last hebben van deze tak van de islam, en dat daarvoor de VN nog dikke mik met ze waren? Dat diezelfde tak van de islam veel meer moslimlevens heeft gekost dan het ooit niet-moslimlevens zal kosten?

Ik ben tegen religies, maar zie niet in hoe het verbod op religies of de verlichting van bereikbare moslims IS tegenhoudt. Wel reëel blijven he.





Wel lezen hè.



Ik heb het nergens over enig verbod en schrijf juist dat moslims het meest te lijden hebben onder moslims.

Het eerste wat je stelt is bewezen ook niet correct, niet dat het veel uitmaakt, tirannie blijft tirannie of dat nu hier zich afspeelt of in verweggiestan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 16:43:

[...]





Wel lezen hè.



Ik heb het nergens over enig verbod en schrijf juist dat moslims het meest te lijden hebben onder moslims.

Het eerste wat je stelt is bewezen ook niet correct, niet dat het veel uitmaakt, tirannie blijft tirannie of dat nu hier zich afspeelt of in verweggiestan.



Het maakt idd geen bal uit waar de tirannie plaatsvind.

Het is zo duidelijk dat de kwaliteit van leven in Islamitische landen voor veel mensen bedroevend is,en ook voor velen onmenselijk.

Ik begrijp daarom ook niet dat mensen zo gaan stijgeren als je kritiek op de Islam hebt,en die ellende(ja dat meen ik)buiten de deur wil houden voor ons nageslacht.En ja er zijn ook goede moslims,ondanks de Islam,niet dankzij.
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 16:43:

[...]





Wel lezen hè.



Ik heb het nergens over enig verbod en schrijf juist dat moslims het meest te lijden hebben onder moslims.

Het eerste wat je stelt is bewezen ook niet correct, niet dat het veel uitmaakt, tirannie blijft tirannie of dat nu hier zich afspeelt of in verweggiestan.Ik heb ook niet geschreven dat jij voor een verbod bent, zelf even goed lezen. ;) Jij had het over verlichting, maar die verlichting bereikt nooit en te nimmer de moslims waar wij en vredelievende moslims voor te vrezen hebben. Welke toegevoegde waarde heeft het om alle tirannie die de wereld ooit heeft gekend in deze discussie te betrekken?
quote:moonpoppy schreef op 23 maart 2017 @ 16:20:

[...]





Hoe weet je zo zeker dat het in de toekomst niet meer "niet-moslims"hun leven zal kosten?

Er zijn verschillende landen met geweld overgenomen door moslims,kijk bv naar Libanon.

Hoe weet je zo zeker dat dat hier niet kan gebeuren?

Een gezegde in het Midden-Oosten is : eerst de zaterdag-mensen,dan de zondag- mensen.

Ik ben er in elk geval niet gerust op.Ik ben er niet 100% zeker van dat dit nooit in de toekomst het geval zal zijn, maar ik verkeer in de waan dat niet-moslims en vreedzame moslims samen sterker staan dan die idioten.
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 17:21:

[...]



Ik heb ook niet geschreven dat jij voor een verbod bent, zelf even goed lezen. ;) Jij had het over verlichting, maar die verlichting bereikt nooit en te nimmer de moslims waar wij en vredelievende moslims voor te vrezen hebben. Welke toegevoegde waarde heeft het om alle tirannie die de wereld ooit heeft gekend in deze discussie te betrekken?



Wederom: lezen. Je kunt het niet of leest wat enkel wat je wilt.



Next.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 17:24:

[...]



Ik ben er niet 100% zeker van dat dit nooit in de toekomst het geval zal zijn, maar ik verkeer in de waan dat niet-moslims en vreedzame moslims samen sterker staan dan die idioten.Ik hoop dat jij gelijk hebt,maar ik durf er niet om te wedden helaas,op andere plaatsen in de wereld blijkt dit te vaak niet het geval.
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 17:32:

[...]





Wederom: lezen. Je kunt het niet of leest wat enkel wat je wilt.



Next.Doe 's chill dame. Ik ben niet je vijand. :P
I would never die for my beliefs because I might be wrong.



Bertrand Russell
Links sluit de ogen voor de invloed van de islam op terrorisme, stelt Ayaan Hirsi Ali naar aanleiding van de aanslagen in Londen. Het oud-VVD-Kamerlid noemt het masochistisch en dom om weg te kijken van het echte probleem.



http://www.elsevier.nl/bu ... rreur-niet-erkent-476909/
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 16:06:

[...]



Mijn vraag was dus, vormden die organisaties die ik noemde volgens jou ooit een serieuze bedreiging voor Nederland zoals IS dat doet? Zorgden die organisaties voor maatschappelijke polarisatie in Nederland, radicaliserende jongeren etc. kortom, had Nederland direct last van die clubs? Ik snap dat die ervaring in '82 diepe indruk op je heeft gemaakt, maar heeft de IRA Europa ooit bedreigd of was dat beperkt tot het Verenigd Koninkrijk?



Interessant stukje en grafiek met betrekking tot terreur in de jaren 70 en 80:



https://www.bnr.nl/nieuws ... terreur-in-jaren-70-en-80
quote:bossanova schreef op 23 maart 2017 @ 17:39:

[...]





Doe 's chill dame. Ik ben niet je vijand. :P'dame'
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 17:47:

[...]





'dame' Je ziet er idd niet erg damesachtig uit
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 16:02:

[...]

Je vraagt naar palestijnse aanslagen: Munchen '76.

.'72 Was dat. (Got the t-shirt, heb 'm écht nog)
If accidentally read, induce vomiting.
quote:moonpoppy schreef op 23 maart 2017 @ 17:48:

[...]





Je ziet er idd niet erg damesachtig uit De enige die dame tegen mij mocht zeggen is mijn moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven