Viva Exit Poll

15-03-2017 07:56 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierig, dus kom maar door!



Nog even edit: ik was vanochtend toen ik de poll maakte nog niet helemaal uitgeslapen (en mijn 3-jarige zat aan mijn hoofd te zeuren ), dus ik heb helaas een paar partijen gemist, waaronder Geen Peil en de Piratenpartij... De poll is dus niet compleet

Sorry!

Heb op het centraal moderatortopic gevraagd of dit nog kan worden gefixed, maar nog geen reactie. Hopelijk lukt dat nog vandaag, de verkiezingsdag is ten slotte nog lang



Edit 2: ok, wijzigen kan dus niet meer. Een nieuw topic is het enige alternatief en dan zijn we bijna 250 poll stemmen kwijt en das ook zonde. Dus hierbij nogmaals mijn nederige excuses voor het incompleet zijn van de poll

Op welke partij heb je gestemd vandaag?

Totaal aantal stemmen: 726

VVD (15%)
CDA (5%)
PvdA (6%)
D66 (19%)
Groen Links (22%)
PVV (6%)
SP (11%)
CU (4%)
SGP (1%)
PvdD (8%)
Denk Geen stemmen
FvD (4%)
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 15 maart 2017 @ 19:49:

[...]





Jammer dat je mijn punt niet begrijpt. Ik ben het namelijk met je eens, dat we zo geprogrammeerd zijn en dat dat erg jammer is. Maar als je jezelf daar dan van bewúst bent, dat je zo denkt. En stel je dan voor dat je werkgever bent. Dan ga je toch ook niet die lesbische donkere vrouw aannemen puur omdat ze lesbisch en donker is? Dan kijk je toch naar haar kwaliteiten? Dáár gaat het me om.



Er zijn hier mensen die puur om vrouwen stemmen, omdat ze vrouw zijn. Natte vingerwerk eigenlijk. Dat vind ik jammer.



Ik had het over gelijke geschiktheid. Ja dan is het goed om toch te gaan voor de kandidaat die vanwege geslacht, huidskleur, etc toch vaker wordt afgewezen.



Maar denk je dat werkelijk iemand wekenlang onderzoek doet naar de geschiktheid voor het werken in de Tweede Kamer van de lijsttrekkers en van alle anderen op de lijst? Dat mensen werkelijk gaan kijken wat kamerleden hebben gestemd op wetsvoorstellen, welke wetsvoorstellen zij hebben gedaan, hoe zij hebben gedebatteerd, welke deals zij hebben weten te sluiten? Echt niet.

Op de media kan je ook niet vertrouwen, wat dat betreft. Ik heb gewerkt voor een supergoeie lokale politica, maar in de media werd zij altijd beschimpt en werden allerlei onwaarheden herhaald en herhaald.

Het enige wat je redelijkerwijs kan doen is een beetje lezen wat de partij zelf over z'n kandidaten vertelt. En dan eentje kiezen die je aanspreekt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig stemmen we op ouderwetse manier met rode potlood.

Dan kunnen de 'achterlijken' geen digitale manipulative invloed/aanval uitoefenen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk gestemd op Susan Stolze-van Rijn van FvD. Omdat ze, naast het bedrijfsleven, ervaring in het onderwijs heeft en ik haar ideeën m.b.t. kijken naar kinderen hun talenten in plaats van eenheidsworstonderwijs dat enkel focust op de middenmoot en de kenniseconomie wel aardig vond klinken tijdens de livestream die ze vorige week hielden.



Zelf viel ik ook buiten de boot in het huidige systeem, dus vooral dit trok me aan.



Daarnaast zijn er nog een aantal andere dingen die me hebben besloten deze nieuwe partij een kans te geven. FvD zal niet heel groot worden, denk ik, maar als ze in de kamer komen kunnen ze zich bewijzen.
De Heemskerk-peiling? Is dat net als als je Florida hebt, dan heb je zo goed als zeker binnen? Nooit van gehoord voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd.....ik mis de partij van de ondernemers o.l.v. Hero Brinkman in de pol.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 15 maart 2017 @ 20:10:

denk dat het een vvd cda gevalletje wordt







Ik hoop het!
quote:ardni schreef op 15 maart 2017 @ 20:20:

[...]









Ik hoop het!Ik hoop het niet
Hier na lang twijfelen (PvdD of D66) PvdD gestemd. En ouders kunnen overtuigen om op D66 te stemmen. Collega heeft na lang twijfelen tussen D66 en GroenLinks uiteindelijk op GL gestemd.



Dat FvD het zo goed zou doen verbaast me ergens niet. Ondanks dat ik een van de 'toppers' ken en dus op mijn tijdlijn en Twitter een vertekend beeld heb gekregen de afgelopen weken, hoorde ik toch ook via andere bronnen dat er mensen voor gewonnen waren. Maar stiekem hoop ik op 0 zetels
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 15 maart 2017 @ 20:10:

denk dat het een vvd cda gevalletje wordtD'66 erbij
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 15 maart 2017 @ 20:30:

[...]





D'66 erbijja wat mij betreft het ideale plaatje, maar we moeten afwachten.
Alle reacties Link kopieren
PvdA

als een van de weinigen zo te lezen
Dit (de poll peiling nu) mag de uitslag wel worden vind ik.
Jammer dat Viva geen doorsnede van de maatschappij is
Als jaren, D66.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah, spanning stijgt voor de eerste officiele exit poll!



Kijken jullie op 1 of 4 of iets heel anders?
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 15 maart 2017 @ 20:44:

PvdA

als een van de weinigen zo te lezen



Je bevindt je in goed en exclusief gezelschap, moet je maar denken.



Nee, ik vind het ook jammer dat PvdA zo gaat duikelen. Maar niet jammer genoeg, om op ze stemmen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
1,

Voetbal staat ook aan op de tv, dus moet het op de tablet kijken en dan kan ik alleen npo kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 15 maart 2017 @ 20:16:

[...]



Het enige wat je redelijkerwijs kan doen is een beetje lezen wat de partij zelf over z'n kandidaten vertelt. En dan eentje kiezen die je aanspreekt.Ja en als je even had terug gelezen had je gezien dat de persoon waarop ik reageerde dat dus niet had gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 15 maart 2017 @ 20:56:

1,

Voetbal staat ook aan op de tv, dus moet het op de tablet kijken en dan kan ik alleen npo kijken.

O ja, dat gaat natuurlijk gewoon door



Ik kijk op 4, maar vrees reclame op superspannende momenten.
Only dead fish go with the flow.
quote:DreamTheater schreef op 15 maart 2017 @ 08:05:

Voor het eerst stemmen op een partij die staat voor wat ik graag zou willen. Niet strategisch, met mijn hart. PvdD.Hier precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 20:54:

Aaaah, spanning stijgt voor de eerste officiele exit poll!



Kijken jullie op 1 of 4 of iets heel anders?



echt wel spannend. VVD zal wel de grootste worden, maar daarna kunnen er een stuk of 4 misschien wel nummer 2 worden.



Ik kijk npo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wat ze op 4 doen nu trek ik niet dus ben naar 1 gegaan

ik ben zenuwachtig en angstig voor de uitslag, maar dat ben ik al best een tijdje
Alle reacties Link kopieren
Trouwens wel gek: normaal doen ze de exit poll pas om 21u, omdat dan alles is gesloten en de poll dus geen effect meer kan hebben.

Maar Den Haag blijft langer open, vanwege rijen/tekort aan biljetten, dus daar kan het wel effect hebben.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral benieuwd naar coalitieopties.



Wat doen ze op 4 nu dan?
Alle reacties Link kopieren
30 seconden
Only dead fish go with the flow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven