Viva Exit Poll

15-03-2017 07:56 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierig, dus kom maar door!



Nog even edit: ik was vanochtend toen ik de poll maakte nog niet helemaal uitgeslapen (en mijn 3-jarige zat aan mijn hoofd te zeuren ), dus ik heb helaas een paar partijen gemist, waaronder Geen Peil en de Piratenpartij... De poll is dus niet compleet

Sorry!

Heb op het centraal moderatortopic gevraagd of dit nog kan worden gefixed, maar nog geen reactie. Hopelijk lukt dat nog vandaag, de verkiezingsdag is ten slotte nog lang



Edit 2: ok, wijzigen kan dus niet meer. Een nieuw topic is het enige alternatief en dan zijn we bijna 250 poll stemmen kwijt en das ook zonde. Dus hierbij nogmaals mijn nederige excuses voor het incompleet zijn van de poll

Op welke partij heb je gestemd vandaag?

Totaal aantal stemmen: 726

VVD (15%)
CDA (5%)
PvdA (6%)
D66 (19%)
Groen Links (22%)
PVV (6%)
SP (11%)
CU (4%)
SGP (1%)
PvdD (8%)
Denk Geen stemmen
FvD (4%)
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Zelf niet op gl gestemd. Maar jammer dat ze met zo'n winst het waarschijnlijk niet gaan halen met de vvd.
De zee is groen
VVD
Alle reacties Link kopieren
quote:welcomehome schreef op 15 maart 2017 @ 21:10:

Maar dit is wat we gevraagd is aan mensen toch die gestemd hebben?

Vraag me af of iedereen wel eerlijk is geweest.

Merk in mijn omgeving dat de meeste er niet echt voor uit durven te komen dat ze op de pvv stemmen..

Zou me niets verbazen als de pvv toch hoger uitkomt als deze 19 zegels..



Dit is inderdaad op basis van exit polls = mensen die net gestemd hebben, vragen om voor de exit poll nog een keer te stemmen.

Dan kunnen mensen natuurlijk niet eerlijk zijn. + Het is maar aan een klein - maar hopelijk wel representatief - deel van de stemmers gevraagd. de exit-pollers stonden bij een stuk of 40 stembureaus.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 15 maart 2017 @ 21:12:

[...]





Er zijn meer partijen bijgekomen. Verlies van 10 zetels maar met straatlengte de allergrootsteKlopt, maar ik vind niet dat 10 zetels verlies kan worden aangemerkt als 'beloning'.
Only dead fish go with the flow.
quote:-Suze- schreef op 15 maart 2017 @ 21:07:

Alle Jezus, VVD... wat een ellende, nog 4 jaar die eikel van een Rutte Alles beter dan Wilders aan het roer. Als Rutte in zee gaat met D66 en GL kan het nog wat worden.
Alle reacties Link kopieren
De exit poll is ook anoniem, via een soortgelijk stembiljet. Dus iedereen kan daar in principe gewoon uitkomen voor zijn keuze.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 21:15:

[...]



Klopt, maar ik vind niet dat 10 zetels verlies kan worden aangemerkt als 'beloning'.Haha, Jort Kelder is het met me eens
Only dead fish go with the flow.
Ik ben trouwens wel blij met zo'n hoge opkomst. Ondanks dat ik de prognose van de zetelverdeling zelf liever iets anders had gezien, ik vind her belangrijk dat mensen hun stem uitbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 maart 2017 @ 21:15:

[...]





Alles beter dan Wilders aan het roer. Als Rutte in zee gaat met D66 en GL kan het nog wat worden.Ah, ik hoop het zo! VVD heeft best mijn sympathie, we hebben het hier gewoon supergoed en ik denk dat de VVD daar zeker een aandeel in heeft. Maar het is tijd voor vooruitgang en duurzaamheid, dus ik hoop zo dat D66 en GL mee gaan doen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 maart 2017 @ 21:15:

[...]





Alles beter dan Wilders aan het roer. Als Rutte in zee gaat met D66 en GL kan het nog wat worden.Helemaal eens. Jammer dat het CDA er dan ook flink in vertegenwoordigd is, ik heb op basis van het liberalisme meer met de vvd. Ik hoopte eigenlijk op een paars+ met GL. Maar met deze kleine pvda zit dat er niet in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 maart 2017 @ 21:15:

[...]





Alles beter dan Wilders aan het roer. Als Rutte in zee gaat met D66 en GL kan het nog wat worden.Eens, maar dat zal niet z'n eerste keuze zijn, lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
quote:Katalina schreef op 15 maart 2017 @ 21:15:

VVD



Ja...

En DENK 3. Zijn we nog niet van die mafklappers af . Zelfs nog meer....



Nah. Vvd-cda-d'66 en cu?
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 21:18:

[...]



Ah, ik hoop het zo! VVD heeft best mijn sympathie, we hebben het hier gewoon supergoed en ik denk dat de VVD daar zeker een aandeel in heeft. Maar het is tijd voor vooruitgang en duurzaamheid, dus ik hoop zo dat D66 en GL mee gaan doen!Dat laatste inderdaad!
quote:Moosey schreef op 15 maart 2017 @ 21:19:

[...]





Eens, maar dat zal niet z'n eerste keuze zijn, lijkt me..Klopt, GL zal de laatste keuze zijn en hij heeft drie andere mogelijkheden zonder GL
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 15 maart 2017 @ 21:15:

[...]



Klopt, maar ik vind niet dat 10 zetels verlies kan worden aangemerkt als 'beloning'.Die winst en verlies zijn alleen vandaag van belang. Als volgende week de nieuwe TK leden worden geïnstalleerd zijn het gewoon de aantallen van nu die tellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 15 maart 2017 @ 21:07:

Alle Jezus, VVD... wat een ellende, nog 4 jaar die eikel van een Rutte Kom kom, niet meteen weer zo agressief richting de bijna 2.200.000 Nederlanders die dat wel een goede keuze vinden.
Alle reacties Link kopieren
Briljant de eerste reacties op social media: het kan niet, nederland is corrupt, de VVD koopt de verkiezingen....



Whahahaha wat een hoop gekkies toch in Nederland
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
stembureaus blijven tot 23 uur open....

Hierdoor kan de exitpoll worden verdoezelt... iets met invloed enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de vvd maar met zoveel weg blijft komen en ik vind het echt sneu voor de pvda.



Overigens lees ik net dat je in mijn stad tot 23.00 kunt stemmen dus de echte uitslag zal vast pas heel laat komen.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Opkomst 81% of meer. Er mochten meer dan 13 miljoen mensen stemmen dat is veel op onze bevolking, Nederland is flink aan het vergrijzen ik denk vermoed dat er meer jongeren gestemd hebben maar misschien ook dat er betere locaties waren zoals in scholen.
Alle reacties Link kopieren
Nog 3 minuten tot de volgende exit poll.



Op RTL4 zijn ze aan het discussieren over het publiceren van polls, terwijl er dus og flink gestemd wordt.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik raar vind is dat ik nu lees dat een aantal stembureaus langer open blijft. In Nijmegen zelfs tot 23u. Is dat wel eerlijk als de exitpolls al bekeend zijn?

Waarschijnlijk maakt het niet heel veel uit, er gaan niet nog miljoenen mensen stemmen.

Maar anders kunnen ze toch de hele dag door exitpolls doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2011 schreef op 15 maart 2017 @ 21:28:

Wat ik raar vind is dat ik nu lees dat een aantal stembureaus langer open blijft. In Nijmegen zelfs tot 23u. Is dat wel eerlijk als de exitpolls al bekeend zijn?

Waarschijnlijk maakt het niet heel veel uit, er gaan niet nog miljoenen mensen stemmen.

Maar anders kunnen ze toch de hele dag door exitpolls doen?Daarom dus ook de discussie op 4. Dit is dus inderdaad niet eerlijk. Slecht verhaal dit.
Only dead fish go with the flow.
quote:viva1966 schreef op 15 maart 2017 @ 21:22:

[...]





Kom kom, niet meteen weer zo agressief richting de bijna 2.200.000 Nederlanders die dat wel een goede keuze vinden.





Klopt. En de winst tov de ander partijen is niet zo'n heel klein beetje. 31 tov van de 19 van de nummer 2..... dat is overweldigend en wellicht nog beter dan de 41 jegens de 39 van de pvda van 2012....



Die van de PvdA hebben zich verdeeld over andere partijen.
Alle reacties Link kopieren
Def poll is gelijk
Only dead fish go with the flow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven