Vliegticket vergoed?

17-01-2017 13:00 87 berichten
Vannacht is stroom uitgevallen in en rond Amsterdam, en er rijden nu nog steeds geen treinen naar Schiphol. Als je daardoor je vliegtuig mist, wordt je ticket dan vergoed, of de vlucht verplaatst? Of wat als je een dure taxi hebt moeten nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het niet, want bijtijds op Schiphol komen is je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt ook iemand vragen om je met de auto te brengen bijvoorbeeld.
Op tijd komen is je eigen verantwoordelijkheid.

Net zoals in de file belanden bijvoorbeeld.
Dus stel je werd vanochtend wakker, verslapen want de wekker deed het niet, treinen rijden niet dus je zorgt maar dat je er komt, en je mist je vliegtuig, da's gewoon gevalletje pech?
Alle reacties Link kopieren
waar zou je dat willen verhalen dan?
Ja, dan heb je pech.
Wanneer is het overmacht? Stel dat je vannacht onderweg was naar Schiphol, bam trein valt uit vanwege de stroomstoring, je staat 4 uur stil in de trein in een weiland, en dus vliegtuig gemist. Ook gewoon pech?
Lijkt me niet. Het is je eigen verantwoordelijkheid om op tijd te komen. Ze gaan echt geen vlucht verplaatsen omdat men er door treinstoring niet kan komen. Je hoeft niet met de trein hé, er zijn andere opties.



Kan zijn dat je bij ns wel schadevergoeding kan krijgen door vertraging.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:05:

Dus stel je werd vanochtend wakker, verslapen want de wekker deed het niet, treinen rijden niet dus je zorgt maar dat je er komt, en je mist je vliegtuig, da's gewoon gevalletje pech?Ja, want stroomuitval kan ook alleen in je eigen huis zijn. Daar krijg je geen vergoeding voor.
Alle reacties Link kopieren
Wie zou dat dan volgens jou moeten vergoeden? De NS? Vliegtuigmaatschappij?

Het is overmacht en beide kunnen er niks aan doen, de NS doet er alles aan om het op te lossen en de vliegtuigmaatschappij vliegt gewoon. Die hebben geen verantwoordelijkheid over de treinen.

Als je een ticket geboekt hebt dat gewijzigd kan worden, dan kan de vlucht worden omgezet.



Ik denk dat je weinig keus hebt anders dan een taxi.
Alle reacties Link kopieren
ja, treinen niet rijden is overmacht. je zou ns kunnen proberen.

maar vliegticket word niet door de luchtvaartmaatschappij vergoed.

eigen verantwloordelijkheid, dus eigen schuld als je te laat komt.
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:07:

Wanneer is het overmacht? Stel dat je vannacht onderweg was naar Schiphol, bam trein valt uit vanwege de stroomstoring, je staat 4 uur stil in de trein in een weiland, en dus vliegtuig gemist. Ook gewoon pech?



Ja, dat is ook pech.

Heb je pech gehad vandaag?
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 januari 2017 @ 13:06:

waar zou je dat willen verhalen dan?



Geen idee eigenlijk.



Maar vliegtuig missen, door wat voor overmacht dan ook (watersnoodramp, overval), is gewoon pech voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Er gaan ook bussen naar Schiphol.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
maar wat is het probleem van taxi/bus/laten afzetten/op tijd vertekken?
quote:DogFish schreef op 17 januari 2017 @ 13:08:

[...]





Ja, dat is ook pech.

Heb je pech gehad vandaag?Haha nee hoor, ik zit lekker thuis
Alle reacties Link kopieren
De NS betaalt je taxi.
quote:viva-amber schreef op 17 januari 2017 @ 13:08:

Er gaan ook bussen naar Schiphol.Ja maar stel dat je vanuit Arnhem of Goes moet komen....
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:08:

[...]





Geen idee eigenlijk.



Maar vliegtuig missen, door wat voor overmacht dan ook (watersnoodramp, overval), is gewoon pech voor jou?

jeps... en heeft me wel eens geld gekost, omdat ik opeens een taxi moest nemen in dure stad..

maar ja, dat is niet hun probleem..
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die in de trein zat terwijl die "een aanrijding had met een persoon". Ze stonden midden in het weiland, mochten vanwege technisch onderzoek de trein niet uit en konden 3 uur lang geen kant op. Vlucht lang en breed gemist natuurlijk toen ze eenmaal weer gingen rijden, met haar nog 7 anderen trouwens. Was ook een gevalletje pech, zelfs de reisverzekering dekte niet.
quote:Chrissiefur schreef op 17 januari 2017 @ 13:11:

Ik ken iemand die in de trein zat terwijl die "een aanrijding had met een persoon". Ze stonden midden in het weiland, mochten vanwege technisch onderzoek de trein niet uit en konden 3 uur lang geen kant op. Vlucht lang en breed gemist natuurlijk toen ze eenmaal weer gingen rijden, met haar nog 7 anderen trouwens. Was ook een gevalletje pech, zelfs de reisverzekering dekte niet.Shit zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:08:

[...]





Geen idee eigenlijk.



Maar vliegtuig missen, door wat voor overmacht dan ook (watersnoodramp, overval), is gewoon pech voor jou?De vraag is simpel: als jij het niet hoeft te betalen, moet iemand anders het betalen. Wie dan?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:08:

[...]





Haha nee hoor, ik zit lekker thuis



Wat is dan precies je punt?



Een vergoeding krijgen klinkt leuk en aardig, maar uiteindelijk betekent dat gewoon dat iemand anders jouw vliegticket betaald. Dat vliegticket moet hoe dan ook betaald worden, want dat vliegtuig is gewoon opgestegen, die brandstof en bemanning leden moeten nou eenmaal betaald worden. Of dat door jou gedaan wordt, door een of andere verzekeringsmaatschappij of door bijvoorbeeld de NS maakt dan uiteindelijk niet uit. In dit geval vraag ik me af wie dan de kosten zouden moeten betalen. De NS? Hoe zijn die verantwoordelijk voor een stroomstoring?
quote:Faranya schreef op 17 januari 2017 @ 13:17:

[...]





Wat is dan precies je punt?



Ik had geen punt, alleen een vraag.



Maar als jij een punt heb, mag je 'm best even kwijt hoor
quote:Hayek schreef op 17 januari 2017 @ 13:16:

[...]



De vraag is simpel: als jij het niet hoeft te betalen, moet iemand anders het betalen. Wie dan?Liander? Zijn zij daar niet voor verzekerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven