Vliegticket vergoed?

17-01-2017 13:00 87 berichten
Vannacht is stroom uitgevallen in en rond Amsterdam, en er rijden nu nog steeds geen treinen naar Schiphol. Als je daardoor je vliegtuig mist, wordt je ticket dan vergoed, of de vlucht verplaatst? Of wat als je een dure taxi hebt moeten nemen?
Alle reacties Link kopieren
Een vlucht verplaatsen omdat de treinen niet rijden
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:17:

[...]





Ik had geen punt, alleen een vraag.



Maar als jij een punt heb, mag je 'm best even kwijt hoor Naja je doet ontzettend je best om te zorgen dat de uitkomst uitdraait op wél vergoeding. Op iedereen die zegt dat je geen vergoeding krijgt, geef jij een 'ja maar' antwoord op. Dus daardoor komt het voor mij meer over alsof je zelf met het probleem zit en eigenlijk niet kan hebben dat het niet vergoed wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een keer gehad dat de laatste 2 treinen uitgevallen waren, toen heb ik op kosten van de NS een taxi mogen pakken. Wel dus met andere reizigers samen.

Maar dat was van station naar station...
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd gewoon pech, tenzij de luchtvaartmaatschappij zelf schuld heeft, als een technisch probleem, vertraging, staking noem maar op.



De rest is geen overmacht en inderdaad eigen verantwoording.
quote:Faranya schreef op 17 januari 2017 @ 13:21:

[...]





Naja je doet ontzettend je best om te zorgen dat de uitkomst uitdraait op wél vergoeding. Op iedereen die zegt dat je geen vergoeding krijgt, geef jij een 'ja maar' antwoord op. Dus daardoor komt het voor mij meer over alsof je zelf met het probleem zit en eigenlijk niet kan hebben dat het niet vergoed wordt. Rustig maar! Ik vroeg het me gewoon af. Kan toch?
Alle reacties Link kopieren
Er is geen ja maar
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:28:

[...]





Rustig maar! Ik vroeg het me gewoon af. Kan toch?



Ow ik ben hartstikke rustig haha. Was ook totaal niet aanvallend bedoelt hoor, was mij vraag dan echt zo gek? Ik vroeg me gewoon af of dit nou over je eigen situatie ging of niet. Vandaar die punt.



Overigens heb ik wel eens gehad dat de NS je taxi rit vergoed. Maar dat doen ze alleen maar als je anders helemaal niet thuis komt. Ik had een keertje dat we in de laatste trein van die dag zaten, en die viel halverwege uit. Toen is iedereen met taxi's naar huis gebracht op kosten van NS.
quote:nessemeisje schreef op 17 januari 2017 @ 13:20:

Een vlucht verplaatsen omdat de treinen niet rijden Kan best hoor, dat de maatschappij je op een latere vlucht zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:34:

[...]





Kan best hoor, dat de maatschappij je op een latere vlucht zet.Dat klopt, maar niet omdat de trein niet reed.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:19:

[...]





Liander? Zijn zij daar niet voor verzekerd?Dergelijke gevolgschade komt doorgaans niet voor vergoeding in aanmerking.
Oh dear, how sad, never mind.
Aan de ene kant logisch dat ze het niet vergoeden maar aan de andere kant vind ik het ook weer stom dat je je geld door de schuld van een ander dus maar weg moet gooien. Moet zelf binnenkort naar Schiphol met de trein en neem zowiezo minimaal 1 trein eerder voor de zekerheid. Dat is dan veel te vroeg op Schiphol ben boeit me niet maar als ik dan vervolgens 3 uur in de trein vast zou komen te zitten vind ik het niet meer dan normaal eigenlijk dat NS ofzo vergoed. Ik bedoel ook al kan ik ander vervoer regelen dan kan ik daar een gebruik van maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 13:05:

Dus stel je werd vanochtend wakker, verslapen want de wekker deed het niet, treinen rijden niet dus je zorgt maar dat je er komt, en je mist je vliegtuig, da's gewoon gevalletje pech?de piloot heeft zich niet verslapen, jij hebt je verslapen
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 17 januari 2017 @ 14:02:

Aan de ene kant logisch dat ze het niet vergoeden maar aan de andere kant vind ik het ook weer stom dat je je geld door de schuld van een ander dus maar weg moet gooien. Moet zelf binnenkort naar Schiphol met de trein en neem zowiezo minimaal 1 trein eerder voor de zekerheid. Dat is dan veel te vroeg op Schiphol ben boeit me niet maar als ik dan vervolgens 3 uur in de trein vast zou komen te zitten vind ik het niet meer dan normaal eigenlijk dat NS ofzo vergoed. Ik bedoel ook al kan ik ander vervoer regelen dan kan ik daar een gebruik van maken.Dus als ik mijn vlucht mis doordat ik in een file heb gestaan doordat er een ongeluk is gebeurd, zou ik ook mijn vliegticket op de veroorzaker van dat ongeluk moeten kunnen verhalen?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 17 januari 2017 @ 14:14:

[...]



Dus als ik mijn vlucht mis doordat ik in een file heb gestaan doordat er een ongeluk is gebeurd, zou ik ook mijn vliegticket op de veroorzaker van dat ongeluk moeten kunnen verhalen?Nee want je zou nog om kunnen rijden. Ik bedoel meer dat als NS je echt geen andere mogelijkheid bied om alsnog op tijd op Schiphol te zijn dat ze best mogen vergoeden. In die 3 uur dat je vast staat en de trein niet mag verlaten had je wellicht nog ander vervoer kunnen regelen net zoals je bij een file zou kunnen kiezen voor een andere route.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 17 januari 2017 @ 14:28:

[...]





Nee want je zou nog om kunnen rijden. Ik bedoel meer dat als NS je echt geen andere mogelijkheid bied om alsnog op tijd op Schiphol te zijn dat ze best mogen vergoeden. In die 3 uur dat je vast staat en de trein niet mag verlaten had je wellicht nog ander vervoer kunnen regelen net zoals je bij een file zou kunnen kiezen voor een andere route.Heb jij weleens in een file achter een flink ongeluk gestaan? Sta je soms ook uren vast zonder dat je een kant op kunt........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:closednote schreef op 17 januari 2017 @ 14:28:

[...]





Nee want je zou nog om kunnen rijden. Ik bedoel meer dat als NS je echt geen andere mogelijkheid bied om alsnog op tijd op Schiphol te zijn dat ze best mogen vergoeden. In die 3 uur dat je vast staat en de trein niet mag verlaten had je wellicht nog ander vervoer kunnen regelen net zoals je bij een file zou kunnen kiezen voor een andere route.Eens! Je mag de trein dan echt niet uit, ook niet aan de achterkant waar in principe geen menselijke resten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Tip van de NS was in dit geval nog om te proberen de nabestaanden aansprakelijk te stellen.... maar welke idioot doet dat nou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chrissiefur schreef op 17 januari 2017 @ 14:50:

Tip van de NS was in dit geval nog om te proberen de nabestaanden aansprakelijk te stellen.... maar welke idioot doet dat nou?

Heb je die tip serieus gekregen? Ongekend!

Overigens is de tip ook nog strikt genomen onjuist, de nabestaanden zijn niet aansprakelijk.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet persoonlijk, is een familielid overkomen. Maar was erg triest, zoiets verzin je niet eens. De NS wilde trouwens wel mensen uit de trein laten, maar mocht niet van de politie. Dan de politie aansprakelijk stellen??? Zo blijf je bezig...
De harde werkelijkheid is dat je allerlei pech in het leven kunt hebben die niet jouw schuld is, maar waar je toch zelf de gevolgen van draagt. Daarom het het ook pech.



In een sue-en-claim-maatschappij raak je aan de gedachte gewend dat je alle pech waar je zelf geen schuld aan hebt, ook op een ander kunt verhalen. Maar zo werkt het niet.
Nee, wordt niet vergoed.



Groeten vanaf Schiphol
Ik heb trouwens een keer twee uur vastgestaan in een trein in het buitenland en mijn vliegtuig gemist. Geen vergoeding gehad en zelf een nieuw ticket moeten boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in deze branche, ik heb in 2 jaar tijd maar 1x meegemaakt dat iemand zijn geld terug kreeg omdat hij de vlucht gemist had en dat kwam door een fout van ons. Ongelukken, vertragingen, of welke andere goede redenen klanten ook hadden, waren geen redenen om een ticket te vergoeden bij een gemiste vlucht.
Ns is niet verantwoordelijk voor gevolgschade, dus dat jij bv je vliegtuig mist. Wel krijg je bij een vertraging je reisgeld ( deels) vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het logisch dat je het geld van je ticket niet terug krijgt. Dan kan je overal wel geld voor terug vragen. Toch vind ik je vraag niet helemaal onterecht hoor, ik moest vandaag ook naar Schiphol en in plaats van twee keer een kaartje van zo'n 15 euro ben ik nu kosten voor benzine en een aantal dagen parkeren kwijt. Niet relaxed, gelukkig betaald mijn baas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven