Entertainment alle pijlers

Tickets (terug)verkopen via Ticketmaster

22-04-2024 19:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dubbele tickets (verschillende dagen) voor een (gewild) concert. De kaartjes komen pas vlak voor aanvang beschikbaar en er staat eigenlijk vermeld dat je samen naar binnen moet. Ik ben niet van plan 2x te gaan en wil de tickets verkopen. Heb niet veel zin om dat via via of via Marktplaats te doen. Heb geen zin in gedoe als straks blijkt dat ik de tickets niet kan doorsturen of je toch samen naar binnen moet. Ik hoef er ook geen wist op te maken, gewoon m'n aankoopbedrag terug is al mooi.

Ik zie dat je tickets via Ticketmaster zelf kan verkopen. Heeft iemand daar ervaring mee? Koop Ticketmaster de kaartjes dan terug? Krijg je gelijk je geld of moet je wachten tot iemand ze dan weer van Ticketmaster koopt? Wat als ze de kaartjes niet kwijt kunnen (lijkt me sterk maar toch)?

Iemand dit al eerder gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring mee. Wel ervaring met Ticketswap en dat werkt prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
22-04-2024 19:45
Geen ervaring mee. Wel ervaring met Ticketswap en dat werkt prima.
Ja Ticketswap ook ervaring mee, zowel kopen als verkopen. Erg prettig inderdaad maar zover ik kan zien kan dat voor deze tickets niet helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het Taylor Swift is kan het niet via TicketSwap. Alleen maar via ticket master zelf. En mocht dat zo zijn hou ik me aanbevolen;)
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
22-04-2024 20:03
Als het Taylor Swift is kan het niet via TicketSwap. Alleen maar via ticket master zelf. En mocht dat zo zijn hou ik me aanbevolen;)
Haha, ja gaat inderdaad om Taylor Swift.
Ik vind het dus lastig om te verkopen aan iemand die ik 'ken'. Omdat ik dus niet weet hoe het verder gaat. En ik echt geen zin heb om ruzie te krijgen, of erger, om een paar tientjes.

Anders misschien toch nog even wachten...de tickets zullen toch niet pas een dag van te voren toegankelijk worden? Kan me niet meer herinneren hoe dat bij andere populaire concerten ging. Hoe ver van te voren...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb laatst een concert bezocht met kaartjes die ik via ticketmaster doorverkooptickets had gekocht. Ging helemaal prima, als koper merk je geen verschil met een reguliere aankoop, behalve dat je dan niet nog een keer mag doorverkopen.

Heb onlangs nu ook via doorverkoop van ticketmaster 2 weekend kaarten pinkpop gekocht voor een fors lagere prijs. Nog steeds veel geld maar dat durf ik met die eerdere ervaring nu wel aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
sissi schreef:
22-04-2024 20:28
Ik heb laatst een concert bezocht met kaartjes die ik via ticketmaster doorverkooptickets had gekocht. Ging helemaal prima, als koper merk je geen verschil met een reguliere aankoop, behalve dat je dan niet nog een keer mag doorverkopen.

Heb onlangs nu ook via doorverkoop van ticketmaster 2 weekend kaarten pinkpop gekocht voor een fors lagere prijs. Nog steeds veel geld maar dat durf ik met die eerdere ervaring nu wel aan.
Heb je ook weleens kaartjes verkocht via Ticketmaster? Ben benieuwd hoe dat proces verloopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb dat wel gedaan, ik had kaartjes voor Melanie Martinez in Düsseldorf en ik kwam erachter dat ik, ook via Ticketmaster resale, kaartjes kon krijgen voor Amsterdam, dus toen heb ik die gekocht en die van mezelf terugverkocht via Ticketmaster (de Duitse, maar dat werkt verder hetzelfde). Ticketmaster koopt ze zelf niet terug, je krijgt bericht als er een koper voor je kaartjes is, het is dus wel op eigen risico. Zou niemand ze willen, dan is het verlies wel voor jezelf.

Ik had twee kaartjes en die werden ook echt los verkocht, het ene kaartje was ik al meteen kwijt, het andere kort erna. Uitbetaling ging ook soepel, ik geloof wel pas ná het concert.

O en je hebt geen zeggenschap over de prijs, volgens mij was het gewoon het aankoopbedrag. Hetzelfde voor het ticket dat ik in de resale kocht, dat was niet opeens duurder of zo. Ik vind dat wel netjes geregeld, je kunt via dat systeem geen kaarten opkopen om ze met dikke winst te verkopen en omdat je niet het risico loopt dat je ongeldige kaarten kopen, zullen mensen het ook liever zo doen dan via Marktplaats.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee.
Al hoop ik vooral dat verkopen via Ticketmaster snel beschikbaar komt. Er stond ergens in de voorwaarden dat het "dichter bij het evenement beschikbaar kwam". Heb de tickets begin februari gekocht en snap niet waarom ze daar zo lang mee zouden wachten. Was de optie bij jou meteen zichtbaar TO?

QR-codes worden pas 3 dagen voor aanvang zichtbaar, dus anders zou ik de tickets dan pas kunnen verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
22-04-2024 20:52
Ja, ik heb dat wel gedaan, ik had kaartjes voor Melanie Martinez in Düsseldorf en ik kwam erachter dat ik, ook via Ticketmaster resale, kaartjes kon krijgen voor Amsterdam, dus toen heb ik die gekocht en die van mezelf terugverkocht via Ticketmaster (de Duitse, maar dat werkt verder hetzelfde). Ticketmaster koopt ze zelf niet terug, je krijgt bericht als er een koper voor je kaartjes is, het is dus wel op eigen risico. Zou niemand ze willen, dan is het verlies wel voor jezelf.

Ik had twee kaartjes en die werden ook echt los verkocht, het ene kaartje was ik al meteen kwijt, het andere kort erna. Uitbetaling ging ook soepel, ik geloof wel pas ná het concert.

O en je hebt geen zeggenschap over de prijs, volgens mij was het gewoon het aankoopbedrag. Hetzelfde voor het ticket dat ik in de resale kocht, dat was niet opeens duurder of zo. Ik vind dat wel netjes geregeld, je kunt via dat systeem geen kaarten opkopen om ze met dikke winst te verkopen en omdat je niet het risico loopt dat je ongeldige kaarten kopen, zullen mensen het ook liever zo doen dan via Marktplaats.
Ohh dus als je je kaartje verkoopt maar er is geen interesse dan ben je zowel je kaartje als je geld kwijt? Da's wel een beetje jammer...
Qua prijs helemaal prima, ik baal ook enorm van al die aso's die alleen kopen om tegen woekerprijzen door te verkopen. Daar wil ik echt geen onderdeel van zijn. Maar zou het wel jammer vinden als ik én geen kaartje én geen geld heb...
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
22-04-2024 20:56
Ik lees mee.
Al hoop ik vooral dat verkopen via Ticketmaster snel beschikbaar komt. Er stond ergens in de voorwaarden dat het "dichter bij het evenement beschikbaar kwam". Heb de tickets begin februari gekocht en snap niet waarom ze daar zo lang mee zouden wachten. Was de optie bij jou meteen zichtbaar TO?

QR-codes worden pas 3 dagen voor aanvang zichtbaar, dus anders zou ik de tickets dan pas kunnen verkopen.
Nee, volgens mij was de optie doorverkopen via Ticketmaster niet gelijk zichtbaar. Ik weet niet hoe lang het wel al kan maar deze kaartjes heb ik in juli al gekocht.
Ohja, 3 dagen is wel erg kort... ik ga er nog eens over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaiana schreef:
22-04-2024 21:09
Ohh dus als je je kaartje verkoopt maar er is geen interesse dan ben je zowel je kaartje als je geld kwijt? Da's wel een beetje jammer...
Qua prijs helemaal prima, ik baal ook enorm van al die aso's die alleen kopen om tegen woekerprijzen door te verkopen. Daar wil ik echt geen onderdeel van zijn. Maar zou het wel jammer vinden als ik én geen kaartje én geen geld heb...
Nou, je kaartje dan niet, denk ik, ik neem aan dat zij gewoon tussenpersoon zijn en dat als er geen koper is, je kaartje gewoon in je account blijft staan. Anders zou het wel een beetje gek zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
22-04-2024 21:13
Nou, je kaartje dan niet, denk ik, ik neem aan dat zij gewoon tussenpersoon zijn en dat als er geen koper is, je kaartje gewoon in je account blijft staan. Anders zou het wel een beetje gek zijn.
Ja, zou ik ook wel gekkig vinden. Maar dat kan ik dus niet helemaal goed terugvinden...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie op de Nederlandse site trouwens wel staan dat je je prijs kunt bepalen, maar volgens mij kon ik dat niet en waren ze gewoon de prijs die ik ervoor betaald had. Er staat ook dat je de doorverkoop op elk moment kunt annuleren, dus als ze niet verkocht zijn neem ik aan dat ze van jou blijven tot het moment dat ze weg zijn. Als er dus geen koper is, houd je je kaartjes.

https://www.ticketmaster.nl/feature/tic ... rverkopen/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
22-04-2024 21:16
Ik zie op de Nederlandse site trouwens wel staan dat je je prijs kunt bepalen, maar volgens mij kon ik dat niet en waren ze gewoon de prijs die ik ervoor betaald had. Er staat ook dat je de doorverkoop op elk moment kunt annuleren, dus als ze niet verkocht zijn neem ik aan dat ze van jou blijven tot het moment dat ze weg zijn. Als er dus geen koper is, houd je je kaartjes.

https://www.ticketmaster.nl/feature/tic ... rverkopen/
Nee prijs aanpassen kan volgens mij niet, wat ik zo snel kon zien. Hoeft ook niet wat mij betreft. Van dat annuleren had ik nog niet gezien, bedankt!
In theorie zou ik dan de dag van te voren nog kunnen annuleren als ze nog steeds niet zijn verkocht. Weer wat om over na te denken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje off topic, maar je schrijft dat je samen naar binnen moet.
Dat kunnen ze toch nooit echt hard maken?
Wat nou als je doodziek op bed ligt, of in het ziekenhuis?

Ik zou ze het liefst wel aan bekenden verkopen.

Of aan poldervrouw 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb even gekeken, maar ik heb ook tickets voor een concert in juli en daarvan kan ik nu al wel kiezen voor doorverkopen, ook al is de QR code nu nog niet beschikbaar.
Als ik doorklik staat er een bedrag genoemd dat ik maximaal zou mogen vragen. Minder kan dus denk ik sowieso.
Alle reacties Link kopieren Quote
bartjes schreef:
22-04-2024 21:47
Een beetje off topic, maar je schrijft dat je samen naar binnen moet.
Dat kunnen ze toch nooit echt hard maken?
Wat nou als je doodziek op bed ligt, of in het ziekenhuis?

Ik zou ze het liefst wel aan bekenden verkopen.

Of aan poldervrouw 😁
Ik heb 1 keer meegemaakt, bij Ed Sheeran, dat je je moest legitimeren om binnen te komen. De naam op de digitale kaartjes wordt dan vergeleken met de naam op het idbewijs. Heb ook echt groepjes zien wachten op elkaar. Dat was wel maar 1 keer maar toch. Zou het echt zo vervelend vinden als ik ze via via verkoop en mensen komen er dan niet in. Zo teleurstellend en zou me kunnen indenken dat dat wat doet met de vehoudingen. Dat is het me echt niet waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
sissi schreef:
22-04-2024 21:47
Heb even gekeken, maar ik heb ook tickets voor een concert in juli en daarvan kan ik nu al wel kiezen voor doorverkopen, ook al is de QR code nu nog niet beschikbaar.
Als ik doorklik staat er een bedrag genoemd dat ik maximaal zou mogen vragen. Minder kan dus denk ik sowieso.
Ja ik kan ze ook al doorverkopen nu. Alleen niet doorsturen buiten de Ticketmasteromgeving. Het bedrag is bij mij het aankoopbedrag. Helemaal fijn als ik dat ervoor zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry maar kaartjes voor Taylor Swift zijn echt meteen weg, daar hoef je echt niet bang voor te zijn dat je die niet kunt verkopen... Dus zou ze inderdaad gewoon via Ticketmaster dan verkopen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
22-04-2024 20:56
Ik lees mee.
Al hoop ik vooral dat verkopen via Ticketmaster snel beschikbaar komt. Er stond ergens in de voorwaarden dat het "dichter bij het evenement beschikbaar kwam". Heb de tickets begin februari gekocht en snap niet waarom ze daar zo lang mee zouden wachten. Was de optie bij jou meteen zichtbaar TO?

QR-codes worden pas 3 dagen voor aanvang zichtbaar, dus anders zou ik de tickets dan pas kunnen verkopen.
:lightbulb: Thanks, ik heb voor een vriendin tickets gekocht voor een concert, omdat zij steeds uit de wachtrij werd gegooid. Ze heeft mij al terugbetaald, maar ik kan die dus 3 dagen van tevoren overzetten naar haar account, als ik dit zo lees.

EDIT:
Even gecheckt, ik kan ze nu al overzetten. Ik ga het morgen even met vriendin kortsluiten. :D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
22-04-2024 22:27
:lightbulb: Thanks, ik heb voor een vriendin tickets gekocht voor een concert, omdat zij steeds uit de wachtrij werd gegooid. Ze heeft mij al terugbetaald, maar ik kan die dus 3 dagen van tevoren overzetten naar haar account, als ik dit zo lees.

EDIT:
Even gecheckt, ik kan ze nu al overzetten. Ik ga het morgen even met vriendin kortsluiten. :D
Het overzetten is iets anders dan de QR code die zichtbaar wordt!
Ik kan dus geen tickets overzetten, maar 3 dagen van tevoren wordt de QR code zichtbaar en die kan ik natuurlijk wel naar iemand anders toesturen.

Anyway, iemand interesse in Adele 3 augustus in Munchen? :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
22-04-2024 22:41

Anyway, iemand interesse in Adele 3 augustus in Munchen? :lol:
Hahahaha, daar ga ik die dag al heen. 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
22-04-2024 22:41
Het overzetten is iets anders dan de QR code die zichtbaar wordt!
Ik kan dus geen tickets overzetten, maar 3 dagen van tevoren wordt de QR code zichtbaar en die kan ik natuurlijk wel naar iemand anders toesturen.

Anyway, iemand interesse in Adele 3 augustus in Munchen? :lol:
Ik zie nu ook al een QR code, hm. Ach, het scheelt dat ik het niet pas volgend jaar hoef te doen. :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand of je überhaupt nog op die wachtlijst kunt?

Er zijn meer dan 18.000 geïnteresseerden dus denk niet dat ik kans maak, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven