Vliegtuigcrash in Zuid-Frankrijk

24-03-2015 11:57 1564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duits passagiersvliegtuig neergestort in het zuiden van Frankrijk



Alweer een crash :( En ja, ik weet dat vliegen relatief veilig is, in vergelijking met bijvoorbeeld autorijden, maar toch. Ik schrik er elke keer weer van. Ik hoop dat er overlevenden zijn, maar ik vrees het ergste. Denk dat er ook wel aardig wat Nederlanders aan boord zullen zijn (niet dat dit het erger maakt).
Volgens het Duitse nieuws geen kans op overlevenden
Alle reacties Link kopieren
Daar was ik al bang voor :(
Alle reacties Link kopieren
Bah! Ik schrik ook altijd van dit soort berichten, ondanks dat het de veiligste manier van vervoer is....

Ik kom uit een reislustig gezin, dus 1 van ons zit regelmatig in een vliegtuig....ik over precies een maand weer. Dit grijpt mij dan aan.



Ik hoop ook dat er overlevenden zijn, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
"Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen.



De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn. Het toestel is neergekomen bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen. Hulpdiensten zijn ter plaatse.



De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertrokken vanuit Barcelona, die drie kwartier later is gecrasht.



Uit vluchtgegevens blijkt dat het toestel in ongeveer tien minuten van kruishoogte (circa tien kilometer hoogte) naar beneden is gestort.



Germanwings is een Duitse budgetmaatschappij en een dochteronderneming van Lufthansa. De vliegtuigmaatschappij laat via Twitter weten zo snel mogelijk met meer informatie over de crash te komen."



Bron: Nu.nl
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er helaas op dat je gelijk hebt liubi :(



"Premier Hollande: De omstandigheden doen vermoeden dat er geen enkele overlevende is. (Franse media)."
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat vreselijk, zoveel mensen...
Afgrijselijk..Arme mensen



Ik betrap mezelf erop met dit soort nieuws altijd snel na te gaan of er geen mogelijke bekende in het vliegtuig kan zitten..

Zeker als mijn vader weer eens op pad is en de wereld over vliegt. Altijd bang voor dat bericht.. En dat terwijl het inderdaad de meest veilige manier van reizen is.
148 inzittenden
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21 schreef op 24 maart 2015 @ 12:14:

Afgrijselijk..Arme mensen



Ik betrap mezelf erop met dit soort nieuws altijd snel na te gaan of er geen mogelijke bekende in het vliegtuig kan zitten..

Zeker als mijn vader weer eens op pad is en de wereld over vliegt. Altijd bang voor dat bericht.. En dat terwijl het inderdaad de meest veilige manier van reizen is.Idem!
Oef, wat verschrikkelijk!



Onlangs voor de 2e keer in m'n leven gevlogen, vanaf Eindhoven naar Faro en retour.

Ik moet zeggen, leuk was anders..
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik ook altijd zo van dit soort nieuws. Die arme mensen. Ik weet dat vliegen relatief veilig is, maar toch ben ik altijd zenuwachtig als ik het vliegtuig in stap. Dit weekend vloog ik nog over Frankrijk, eng idee!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ze houden ook rekening met een eventuele aanslag.
Wat verschrikkelijk. Wat is dat toch met vliegtuigen de laatste 2 jaar of misschien zelfs maar een jaar. Zo hoor je jaren bijna niks over een neergestort vliegtuig en nu al de zoveelste in relatief korte tijd. Je zou er bijna vliegangst van krijgen.



Vraag me wel af waardoor het komt zo opeens. Bezuinigingen op o.a. onderhoud en personeel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21 schreef op 24 maart 2015 @ 12:14:

Afgrijselijk..Arme mensen



Ik betrap mezelf erop met dit soort nieuws altijd snel na te gaan of er geen mogelijke bekende in het vliegtuig kan zitten..

Zeker als mijn vader weer eens op pad is en de wereld over vliegt. Altijd bang voor dat bericht.. En dat terwijl het inderdaad de meest veilige manier van reizen is.Jezelf op betrappen? Dat is toch een logische eerste denkwijze!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik er ook altijd van.

Nu nog een tikkeltje extra: Afgelopen vrijdag nog teruggevlogen vanuit Valencia (Spanje) naar Düsseldorf met Germanwings....
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 24 maart 2015 @ 12:20:

Wat verschrikkelijk. Wat is dat toch met vliegtuigen de laatste 2 jaar of misschien zelfs maar een jaar. Zo hoor je jaren bijna niks over een neergestort vliegtuig en nu al de zoveelste in relatief korte tijd. Je zou er bijna vliegangst van krijgen.



Vraag me wel af waardoor het komt zo opeens. Bezuinigingen op o.a. onderhoud en personeel?Het schijnt dat het aantal vliegtuigongelukken vorig jaar juist lager lag dan normaal. http://nos.nl/artikel/202 ... en-meer-slachtoffers.html
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@ Cateautje nee toch???
Alle reacties Link kopieren
Ben nooit bang geweest voor vliegen, integendeel. Maar merk bij mezelf dat er zo langzaamaan iets begint te knagen. Misschien omdat het nu dichterbij komt/ medelanders betreft?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 24 maart 2015 @ 12:20:

Wat verschrikkelijk. Wat is dat toch met vliegtuigen de laatste 2 jaar of misschien zelfs maar een jaar. Zo hoor je jaren bijna niks over een neergestort vliegtuig en nu al de zoveelste in relatief korte tijd. Je zou er bijna vliegangst van krijgen.



Vraag me wel af waardoor het komt zo opeens. Bezuinigingen op o.a. onderhoud en personeel?Veel budgetmaatschappijen....geld moet ergens terugverdiend worden. Misschien wordt er bezuinigd op het onderhoud?
Alle reacties Link kopieren
Jemig.. ik word er helemaal akelig van

Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 maart 2015 @ 12:20:

Ze houden ook rekening met een eventuele aanslag.Dan doen ze altijd
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad gioia82; minder ongelukken, meer slachtoffers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven