Voedselbank zet gezin op zwarte lijst

03-09-2014 07:44 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gezin uit Spijkenisse moet de komende weken maar zien hoe het aan genoeg eten komt. De lokale Voedselbank heeft hen op de zwarte lijst gezet, toen die erachter kwam dat de familie eten - gratis - op internet aanbood.



Ze gaven eten onder een schuilnaam via de weggeefhoek weg. Omdat we duidelijk kenbaar maken dat eten zo niet mag worden weggegeven, hebben we besloten het gezin geen pakketten te verstrekken. Als ze het aan anderen geven, hebben ze het kennelijk niet nodig.



Coördinator Anco Bonninga van de Voedselbank

De buren zijn intussen bijgesprongen. Zij kopen extra spullen voor het echtpaar en de drie kinderen.



Dani, zoals de 32-jarige vrouw van het gezin zich noemt, zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. 'We kregen in ons wekelijkse voedselpakket zo vreselijk veel fruit en groente, dat we dat echt niet op konden. Omdat het tegen m'n principe is het weg te gooien, besloot ik het op een weggeefhoek op internet aan te bieden.'



Dat leverde in een uur zestig reacties op. 'Ik las zulke schrijnende redenen waarom mensen het wilden hebben, dat mijn man en ik uiteindelijk besloten het te geven aan twee mensen die het hard nodig hebben.'



Maar bij de Voedselbank kwam de leiding erachter dat er eten was weggegeven via internet. Omdat dit tegen de regels is, kreeg het stel te horen dat het voortaan geen voedselpakketten meer krijgt. 'Maar die hebben we hard nodig,' zegt Dani. 'We hebben een pak ellende achter de rug. Ik raakte m'n baan kwijt. We moesten ons huis verkopen, wat niet lukte, waarna er een veiling kwam die ons een restschuld van hier tot Tokio opleverde. We zitten nu in de schuldsanering. Mijn man werkt zich drie slagen in de rondte, maar we hebben nauwelijks een cent te makken.'



Het besluit van de Voedselbank zorgde voor een storm van verontwaardiging. 'We krijgen zulke lieve en hartverwarmende reacties, regelmatig lopen de tranen over m'n wagen. Maar ik maak me ook zorgen. Want we krijgen nu alle hulp, maar hoe is het in december, hoe is het in februari?'



Dani hoopt dat de Voedselbank met de hand over het hart wil strijken. 'Ik heb vreselijk spijt. Als ik had kunnen vermoeden wat er nu allemaal gebeurt, had ik dit nooit gedaan.'



Coördinator Anco Bonninga van de Voedselbank zegt dat het gezin 'hartstikke fout' is geweest. 'Ze gaven eten onder een schuilnaam via de weggeefhoek weg. Omdat we duidelijk kenbaar maken dat eten zo niet mag worden weggegeven, hebben we besloten het gezin geen pakketten te verstrekken. Als ze het aan anderen geven, hebben ze het kennelijk niet nodig.'



De regels zijn volgens de Spijkenisser helder. 'Er moet structuur zijn. Ik ben blij dat ze zeggen dat ze spijt hebben, want wat ze hebben gedaan, kan niet. Wij zijn nu nog op vakantie, over twee weken moeten we maar eens met elkaar om de tafel gaan.'



Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... n-dat-eten-weggeeft.dhtml



Terecht of een te zware maatregel?
Alle reacties Link kopieren
quote:vikki schreef op 05 september 2014 @ 15:27:

[...]





Bedoel je daar de hardwerkende vrijwilligers van de VB mee?

Wie bedoel je daar nou eigenlijk mee?



In dit geval wel ja, lees onderstaand stukje nog eens. De zelfvergnoegzaamheid, superioriteitsgevoel en de macht die hij kan/mag uitoefenen, druipt er vanaf.



Coördinator Anco Bonninga van de Voedselbank zegt dat het gezin 'hartstikke fout' is geweest. 'Ze gaven eten onder een schuilnaam via de weggeefhoek weg. Omdat we duidelijk kenbaar maken dat eten zo niet mag worden weggegeven, hebben we besloten het gezin geen pakketten te verstrekken. Als ze het aan anderen geven, hebben ze het kennelijk niet nodig.'



De regels zijn volgens de Spijkenisser helder. 'Er moet structuur zijn. Ik ben blij dat ze zeggen dat ze spijt hebben, want wat ze hebben gedaan, kan niet. Wij zijn nu nog op vakantie, over twee weken moeten we maar eens met elkaar om de tafel gaan.'





En verder heb ik het over sommige forummers hier, die dit ook duidelijk laten merken.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
"Een gegeven paard....." Maar ja, oude gezegden zeggen niets over een slappe prei.
Alle reacties Link kopieren
quote:tbl1966 schreef op 05 september 2014 @ 15:34:

[...]





In dit geval wel ja, lees onderstaand stukje nog eens. De zelfvergnoegzaamheid, superioriteitsgevoel en de macht die hij kan/mag uitoefenen, druipt er vanaf.



Coördinator Anco Bonninga van de Voedselbank zegt dat het gezin 'hartstikke fout' is geweest. 'Ze gaven eten onder een schuilnaam via de weggeefhoek weg. Omdat we duidelijk kenbaar maken dat eten zo niet mag worden weggegeven, hebben we besloten het gezin geen pakketten te verstrekken. Als ze het aan anderen geven, hebben ze het kennelijk niet nodig.'



De regels zijn volgens de Spijkenisser helder. 'Er moet structuur zijn. Ik ben blij dat ze zeggen dat ze spijt hebben, want wat ze hebben gedaan, kan niet. Wij zijn nu nog op vakantie, over twee weken moeten we maar eens met elkaar om de tafel gaan.'





En verder heb ik het over sommige forummers hier, die dit ook duidelijk laten merken.+1
quote:tbl1966 schreef op 05 september 2014 @ 14:11:

Wat is toch die drang van sommigen om mensen die afhankelijk zijn te ontdoen van het laatste beetje menswaardigheid. Die drang dat mensen die uit de staatsruif eten maar dankbaar moeten zijn voor elke aalmoes die ze krijgen. Dat je op je blote knietjes dankbaar moet zijn dat anderen zich voor jou inzetten. En wee je gebeente als je toch nog een beetje kieskeurig ben. Foei, dat mag niet. Je moet dankbaar zijn voor elke broodkruimel die je krijgt, want je bent afhankelijk van de 'goedheid' van anderen. Je mag vooral geen praatjes hebben want dan ben je ondankbaar en als het je niet bevalt dan maak je er toch geen gebruik van want dan zul jehet wel niet zo hard nodig hebben. Genadebrood zal je eten en je bent afhankelijk van de willekeur van machtsbeluste mannetjes/vrouwtjes in een ivoren torentje die het o zo goed bedoelen, maar ondertussen kicken op de macht die ze over jou hebben. Bah, ik kan daar zo kwaad om worden.Dit zei ik een paar pagina's terug ook al. Schokkend vind ik dat.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 september 2014 @ 14:37:

Jeetje, wat een stemmingmakerij tegen mensen die bij de voedselbank komen lees ik in dit topic.



De bijstand zou voldoende moeten zijn om in je levensbehoeften te voorzien. Totdat je bijvoorbeeld een naheffing krijgt van de belasting. Of ieder jaar de volledige eigen bijdrage kwijt bent aan de eigen bijdrage ziektekosten, waardoor je besteedbaar inkomen al snel daalt met 60 euro per maand per stel.



De rek is er na een tijd bijstand uit bij mensen. En dat heeft lang niet altijd te maken met slechte keuzes of roken.



Ik ben gelukkig nog niet van de voedsebank afhankelijk. Ik hoop dat niet mee te hoeven maken. Ik ben me er eens te meer wel van bewust in welke bevoorrechte positie ik zat toen ik nog een goed loon had, ondanks de redelijk zware belastingdruk. Ik wou dat ik weer in die positie zat, want de onbezorgdheid om je financiele positie is onbetaalbaar. Een luxe die mensen die een pakket van de voedselbank krijgen, niet kennen.



En zolang ik het kan doen van mijn beperkte budget stop ik wel wat boodschappen in de verzamelbox als er een inzameling is voor de voedselbank. Want ik ben nog altijd beter af dan de mensen die deze bijdrage bitter hard nodig hebben.

Helemaal mee eens!

Het lijkt nu alsof de gemiddelde voedselbank-klant een zogenaamde Tokkie is. Een kettingrokende luiwammes met bierbuik die niet wil werken, getrouwd met een kettingrokende vrouw die niet wil koken. Komen nauwelijks buiten, tja hooguit naar de snackbar en af en toe nemen ze de auto naar de Voedselbank.

De kinderen rijden op dure scooters en rookten ook al op de lagere school. Maar ja, toen gingen ze nog naar school. Nu spijbelen ze en liggen ze in bed, spelen verder wat spelletjes op hun computer en iPad. 's Avonds hangen ze met soortgenoten en maken ze de buurt onveilig. Het zijn allemaal Geboren en Getogen Klagers.



Ongetwijfeld zullen er Tokkie-achtigen zijn die wekelijks een pakket ophalen bij de Voedselbank.

Probleem is alleen: dit soort mensen zijn vaak nogal opvallend aanwezig, schreeuwen hard en dus hoor je die ook.

Daarentegen zijn er volop bescheiden mensen die hun pakket stilletjes ophalen en daar wél tevreden mee zijn. Maar die zul je niet horen!



Daarnaast zijn er genoeg mensen die er echt niet zo veel aan kunnen doen dat ze bij de Voedselbank zijn terechtgekomen. Vele klanten hebben zware psychische problemen, anderen zijn benadeeld door derden en weer anderen hebben hun hele leven keihard gewerkt en zijn door omstandigheden in de financiële misère terechtgekomen.

En ja misschien hebben die mensen wel iets fout gedaan. Maar laat dat nu eens iets heel menselijks zijn: fouten maken. Ieder mens doet regelmatig wat fout (al wil niet iedereen dat inzien....)



En wie zegt dat het merendeel van de Voedselbank-klanten vindt dat ze recht hebben op een super-pakket?

Okay de schreeuwde tokkies misschien maar ik denk dat het merendeel het als een fijne aanvulling ziet.

En dat ze zo ongelooflijk dankbaar MOETEN zijn vind ik ook overdreven. De meeste mensen zullen absoluut dankbaar zijn, denk ik, maar moeten ze dat uitentreuren blijven roepen en meteen allerlei tegenprestaties leveren?

Als ik iets GEEF, dan hoef ik daar echt nooit iets voor terug te hebben. Want ik GEEF het. Anders is het ook geen geven meer maar verkoop of handel.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 04 september 2014 @ 22:30:

[...]



Ik hoorde van een kennis dat het in mijn woonplaats zo geregeld is dat een vrijwilliger met een klant een rondje maakt langs de producten can die week.

Dus als je dan geen koffie wil, maar thee, dat je dan geen koffie meekrijgt maar wel thee mee mag. Idem voor andere producten als brood/crackers, macaroni/rijst, shampoo/tandpasta, etc. Een alleenstaande meneeer van 80 hoeft geen maandverband maar wil misschien wel weer graag de kunstgebitten reiniger.



En volgens mij denken heel veel mensen nog steeds dat klanten een standaard voedselpakket meekrijgen.

Maar, zoals hier ook al zo vaak is genoemd, voedselbanken zijn volledig afhankelijk van wat er overblijft bij winkels en donaties van bedrijven en particulieren. Dus soms krijgen mensen misschien bergen sla, maar wellicht krijgen ze daarna weken of maanden geen sla meer. En dat geldt uiteraard ook voor álle andere producten. Soms krijgen ze een overvolle grote doos. Maar vaak ook niet.Volgens mij is het bij grote voedselbanken ook zo dat de productcategorien bij elkaar staan, zodat je daar 1 uit kunt nemen. Theesoorten bij elkaar, broodbeleg bij elkaar, haarverzorging bij elkaar, ontbijtsoorten (brood, brinta, muesli) bij elkaar, etc. De kleine voedselbanken (waar ik heenging) kunnen dit systeem uiteraard niet hanteren, want moeten vaak de ruimte ook weer leeg achterlaten na een uurtje. Dan krijg je gevulde dozen of kratten en dat neem je mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 september 2014 @ 22:32:

Ik ben er gelijk weer helemaal klaar mee, met die produkten kopen en in het karretje leggen voor de VB.Zo he, dat vind ik echt bijzonder apart van je. Want de enigen hier die roepen dat mensen van de VB niet dankbaar zijn, kieskeurig zijn en werkschuw tuig zijn, zijn de mensen die niet naar de voedselbank gaan, maar het zo maar even vooropstellen dat dat zo is. Bijzonder dat je je door een paar opmerkingen die elkaar overbieden, zo mee laat voeren. Iets met niet meer zelf kunnen nadenken en klakkeloos volgen wat een groep met bepaalde sentimenten roept.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 05 september 2014 @ 11:29:

Als ik dit zo lees kan ik de conclusie trekken dat wanneer een werkloze bij de voedselbank loopt naast het solliciteren en participeren ook nog moet gaan wecken, op de knieën bij fruitboompjes in het park appels en peren moet rapen en het kookboek van de huishoudschool moet hanteren.

Ja, doe ik ook en ik voel me daar niks te goed voor. Maar blijkbaar is het een doodzonde om wat zelfredzaamheid van volwassenen te vragen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 september 2014 @ 22:41:

Drank, drugs en sigaretten zouden seau oui seau al in die paketten moeten zitten. Net zoals Durex play gel. En batterijen voor Furby's.







Ik denk dat je idd. maar niks meer moet bijdragen aan producten voor VB, want je creeert je eigen sentimenten. Ik begrijp heel goed dat ik me door dit soort uitspraken een 2e rangs burger moet voelen, want je 1e rangs gedachtengoed straalt op alles af.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 september 2014 @ 22:40:

eigenlijk zou je dat ook moeten aanbieden. Sommigen hebben graag redbull, anderen marlboroVoor jou geldt hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 05 september 2014 @ 20:39:

[...]





Ik begrijp heel goed dat ik me door dit soort uitspraken een 2e rangs burger moet voelen, .Wat jij wil, hoor. Jouw feestje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:bestpittig schreef op 05 september 2014 @ 20:34:

[...]





Zo he, dat vind ik echt bijzonder apart van je. Want de enigen hier die roepen dat mensen van de VB niet dankbaar zijn, kieskeurig zijn en werkschuw tuig zijn, zijn de mensen die niet naar de voedselbank gaan, maar het zo maar even vooropstellen dat dat zo is. Bijzonder dat je je door een paar opmerkingen die elkaar overbieden, zo mee laat voeren. Iets met niet meer zelf kunnen nadenken en klakkeloos volgen wat een groep met bepaalde sentimenten roept.Jij bent ambitieus, niet alleen willen bepalen wat donateurs je schenken maar ook wat ze denken.
quote:labellei schreef op 05 september 2014 @ 19:09:

[...]



Helemaal mee eens!

Het lijkt nu alsof de gemiddelde voedselbank-klant een zogenaamde Tokkie is. Een kettingrokende luiwammes met bierbuik die niet wil werken, getrouwd met een kettingrokende vrouw die niet wil koken. Komen nauwelijks buiten, tja hooguit naar de snackbar en af en toe nemen ze de auto naar de Voedselbank.

De kinderen rijden op dure scooters en rookten ook al op de lagere school. Maar ja, toen gingen ze nog naar school. Nu spijbelen ze en liggen ze in bed, spelen verder wat spelletjes op hun computer en iPad. 's Avonds hangen ze met soortgenoten en maken ze de buurt onveilig. Het zijn allemaal Geboren en Getogen Klagers.



Ongetwijfeld zullen er Tokkie-achtigen zijn die wekelijks een pakket ophalen bij de Voedselbank.

Probleem is alleen: dit soort mensen zijn vaak nogal opvallend aanwezig, schreeuwen hard en dus hoor je die ook.

Daarentegen zijn er volop bescheiden mensen die hun pakket stilletjes ophalen en daar wél tevreden mee zijn. Maar die zul je niet horen!



Daarnaast zijn er genoeg mensen die er echt niet zo veel aan kunnen doen dat ze bij de Voedselbank zijn terechtgekomen. Vele klanten hebben zware psychische problemen, anderen zijn benadeeld door derden en weer anderen hebben hun hele leven keihard gewerkt en zijn door omstandigheden in de financiële misère terechtgekomen.

En ja misschien hebben die mensen wel iets fout gedaan. Maar laat dat nu eens iets heel menselijks zijn: fouten maken. Ieder mens doet regelmatig wat fout (al wil niet iedereen dat inzien....)



En wie zegt dat het merendeel van de Voedselbank-klanten vindt dat ze recht hebben op een super-pakket?

Okay de schreeuwde tokkies misschien maar ik denk dat het merendeel het als een fijne aanvulling ziet.

En dat ze zo ongelooflijk dankbaar MOETEN zijn vind ik ook overdreven. De meeste mensen zullen absoluut dankbaar zijn, denk ik, maar moeten ze dat uitentreuren blijven roepen en meteen allerlei tegenprestaties leveren?

Als ik iets GEEF, dan hoef ik daar echt nooit iets voor terug te hebben. Want ik GEEF het. Anders is het ook geen geven meer maar verkoop of handel.het zijn niet te tokkies die klagen over de eenzijdigheid van het pakket. en wat is er mis met dankbaarheid?
quote:labellei schreef op 05 september 2014 @ 19:09:

[...]

En dat ze zo ongelooflijk dankbaar MOETEN zijn vind ik ook overdreven. De meeste mensen zullen absoluut dankbaar zijn, denk ik, maar moeten ze dat uitentreuren blijven roepen en meteen allerlei tegenprestaties leveren?

Als ik iets GEEF, dan hoef ik daar echt nooit iets voor terug te hebben. Want ik GEEF het. Anders is het ook geen geven meer maar verkoop of handel.



Jean de Boisson

Pseudoniem van C. Buddingh 1918-1985:

Voor een dubbeltje weldaad verwacht menigeen een gulden dankbaarheid.



Met dankbaarheid is helemaal niéts mis. Overigens. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de hele voedselbank beter werkt.



Als de gebruikers meehelpen in het redenlijke.

Het mes snijdt aan twee kanten. Men is bezig voor anderen en voorzich. Het afhankenlijke gevoel wordt dan misschien minder.

Je haalt niet alleen op je geeft ook jouw bijdragen.



Het lijkt mij niks kwaad kunnen.



En zo de gebruikers meer invloed geven, laat ze meepraten.

Laat de gebruikers meepraten. Ipv alleen ophalen.

Dan wordt de voedselbank ook van hen.



Men is toch niet voor niks bezig in de maatschappij om mensen overal bij te betrekken. Er kunnen misschien zo mensen uit hun isolement gehaald worden. Er kunnen leuke contacten ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 03 september 2014 @ 07:51:

Leuke is, dat er bij deze voedselbank (in Spijkenisse) ook mensen rondlopen, die een eigen paard hebben en elke paar maanden een andere auto, maar dat mag wel van Arco.Laat ze eerst dat paard opeten....
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 06 september 2014 @ 13:28:

Ik denk dat de hele voedselbank beter werkt.



Als de gebruikers meehelpen in het redenlijke.

Het mes snijdt aan twee kanten. Men is bezig voor anderen en voorzich. Het afhankenlijke gevoel wordt dan misschien minder.

Je haalt niet alleen op je geeft ook jouw bijdragen.



Het lijkt mij niks kwaad kunnen.



En zo de gebruikers meer invloed geven, laat ze meepraten.

Laat de gebruikers meepraten. Ipv alleen ophalen.

Dan wordt de voedselbank ook van hen.



Men is toch niet voor niks bezig in de maatschappij om mensen overal bij te betrekken. Er kunnen misschien zo mensen uit hun isolement gehaald worden. Er kunnen leuke contacten ontstaan.Ik ben het zo met je eens. Zoals al eerder zei de voedselbank hier heeft een tuin die door gehandicapten van de zorgboerderij wordt bestierd. Maar als die mensen nou allemaal twee uurtjes in de week helpen heb je ook een win win situatie volgens mij. En volgens mij zijn er altijd nog wel lichtere klussen te bedenken voor mensen die fysiek niet in orde zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:flaxie schreef op 06 september 2014 @ 13:40:

[...]





Ik ben het zo met je eens. Zoals al eerder zei de voedselbank hier heeft een tuin die door gehandicapten van de zorgboerderij wordt bestierd. Maar als die mensen nou allemaal twee uurtjes in de week helpen heb je ook een win win situatie volgens mij. En volgens mij zijn er altijd nog wel lichtere klussen te bedenken voor mensen die fysiek niet in orde zijn.Ik weet niet of je het weet maar niet iedereen die afhankelijk is van de bijdrage van de voedselbank zit zonder betaalde baan, verder zijn er mensen die door de gsd al "vrijwilligerswerk"doen dmv schoffelen,zgn sollicitatie klasjes werken in een fabriek voor het behoud van uitkering enzv en er zijn mensen die vrijwilligers werk doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 05 september 2014 @ 23:25:

[...]





Jean de Boisson

Pseudoniem van C. Buddingh 1918-1985:

Voor een dubbeltje weldaad verwacht menigeen een gulden dankbaarheid.



Met dankbaarheid is helemaal niéts mis. Overigens. Vind ik.Er is niks mis met dankbaarheid, maar wel als je gelijk niks meer mag zeggen, geen mening mag hebben en je mond gesnoerd word omdat jij iets krijgt, daarbij mag er ook wel geleerd worden dat je niet iets terug moet verwachten als je iets geeft, wil je dat wel moet je niks geven!
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 05 september 2014 @ 23:25:

[...]





Jean de Boisson

Pseudoniem van C. Buddingh 1918-1985:

Voor een dubbeltje weldaad verwacht menigeen een gulden dankbaarheid.

.Mooie uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 06 september 2014 @ 13:44:

[...]



Ik weet niet of je het weet maar niet iedereen die afhankelijk is van de bijdrage van de voedselbank zit zonder betaalde baan, verder zijn er mensen die door de gsd al "vrijwilligerswerk"doen dmv schoffelen,zgn sollicitatie klasjes werken in een fabriek voor het behoud van uitkering enzv en er zijn mensen die vrijwilligers werk doen.





Er zal altijd een groep gebruikers overblijven die wel kunnen.



Naar mijn idee niet altijd uitgaan van de onmogenlijkheiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 06 september 2014 @ 14:01:

[...]





Er zal altijd een groep gebruikers overblijven die wel kunnen.



Naar mijn idee niet altijd uitgaan van de onmogenlijkheiden.Naar mijn idee moet je er niet altijd vanuit gaan dat mensen niks willen!
Alle reacties Link kopieren
Wie dankbaarheid verwacht is geen weldoener doch een koopman.

(Suske en wiske)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
wat een mensonwaardige reacties.

dit is een medeoorzaak van het hele probleem in deze maatschappij,het onbegrip van mensen die geen idee hebben waar dit over gaat.

de opener van deze topic hoeft zeker geen excusses aan te bieden.

wat eenvoudig lijkt kan anders zijn (even met het gebit dat niet past naar de tandarts 80euro) en zo is het met veel dingen.

je vraagt een weldoener om hulp maar je komt van de koude kermis thuis en stop je daar vanzelf wel mee.

omgeving gaat je met scheve ogen aankijken en de cirkel is rond en zie daar maar weer eens uit te komen.

en zeg je iets negatiefs over een weldoener je leest het in dit topic.

gelukkig zijn er ook reacties van mensen die wel weten waar dit over gaat.

zolang de hulpverlener de stelling hanteerd "je word behandeld zoals je je gedraagt"zal er in deze maatschappij niets veranderen.

mijn hoop is dus dat de omgeving meer respect heeft voor elkaar en dat het mensonwaardig behandelen en buitensluiten van mensen stopt.
Alle reacties Link kopieren
nvt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven