Vreemde geluiden?

13-01-2016 23:56 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat er een aantal dagen geleden vreemde geluiden over de hele wereld te horen was. Ik heb de geluiden gehoord op de filmpjes. Pfff, klinkt best wel eng. Wat zou dat toch zijn? Brand maar los!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren op fb zag ik dat ze een verklaring hadden bij Metro nieuws.
Ik heb hier in het Midden Oosten he-le-maal niks gehoord.

Dit is ook voor het eerst dat ik er iets over lees.
De War of the Worlds is begonnen: https://www.youtube.com/watch?v=jzY099ihULs



De aardas is een beetje geroest en moet nodig worden gesmeerd.
Alle reacties Link kopieren
Komt uit Noord-Korea. Als ze het non-stop afspelen, worden we knettergek. Massa-marteling is daar helemaal da bomb.
Het lijkt een beetje op wat ze ook in Lost hoorden... Wat was het daar ook alweer?
Ik dacht bij trompetgeschal en Bleiswijk in eerste instantie aan iets anders
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een geluid uit het havengebied. Maar wat ik bij één van die filmpjes al zag staan was dat iemand er gewoon een geluid uit een film onder had gemonteerd, en zo klinkt het ook wel eerlijk gezegd.



Ook al vind ik aliens een leukere verklaring
Alle reacties Link kopieren
Googlr even op The Hum. Het is echt een dingetje, wereldwijd.



Neemt niet weg dat de meeste filmpjes uiteraard nep zijn..
quote:MarindaH schreef op 14 januari 2016 @ 07:56:

Het lijkt een beetje op wat ze ook in Lost hoorden... Wat was het daar ook alweer?Komt hier ook een zwarte rookpluim?
Die kunnen we er ook overheen fotoshoppen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehoord. Lijkt op een industrieel geluid.

Maar het deed me ook denken aan die film met Jodie Foster: contact. Ook zo'n geluid.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde gisteren een verklaring op Radio 1 in beetje Jip en Janneke taal.



De ruimte is eigenlijk een soort drilpudding waar planeten in zitten. Die planeten veroorzaken ( gewoon doordat ze in die drilpudding zitten) beweging. Die trillingen zijn normaal qua gehoor niet waar te nemen, maar het is er wel ofzo.

Nu wil het geval dat er in die drilpudding op dit moment 2 zwarte gaten elkaar opslokken. Dat veroorzaakt dusdanig veel trilling dat het geluid waar te nemen is. Het zijn de doodskreten van zwarte gaten.

Een groot deel van de immense hoeveelheid energie die daarbij vrijkomt manifesteert zich in de vorm van de door Einstein voorspelde maar nog nooit direct waargenomen zwaartekrachtsgolven.



Volgens mij was het zoiets. Pin me er niet helemaal op vast, maar toen ik de uitleg hoorde, klonk het heel aannemelijk.

Anders even terugluisteren. Was gisterochtend op de radio, ergens rond half 12 geloof ik.
quote:emmylou schreef op 14 januari 2016 @ 09:43:

Ik heb het ook gehoord. Lijkt op een industrieel geluid.

Dat was het in Lost ook.
quote:Baudolino schreef op 14 januari 2016 @ 10:06:

Ik hoorde gisteren een verklaring op Radio 1 in beetje Jip en Janneke taal.



De ruimte is eigenlijk een soort drilpudding waar planeten in zitten. Die planeten veroorzaken ( gewoon doordat ze in die drilpudding zitten) beweging. Die trillingen zijn normaal qua gehoor niet waar te nemen, maar het is er wel ofzo.

Nu wil het geval dat er in die drilpudding op dit moment 2 zwarte gaten elkaar opslokken. Dat veroorzaakt dusdanig veel trilling dat het geluid waar te nemen is. Het zijn de doodskreten van zwarte gaten.

Een groot deel van de immense hoeveelheid energie die daarbij vrijkomt manifesteert zich in de vorm van de door Einstein voorspelde maar nog nooit direct waargenomen zwaartekrachtsgolven.



Volgens mij was het zoiets. Pin me er niet helemaal op vast, maar toen ik de uitleg hoorde, klonk het heel aannemelijk.

Anders even terugluisteren. Was gisterochtend op de radio, ergens rond half 12 geloof ik.Interessant, ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 14 januari 2016 @ 10:07:

[...]





Dat was het in Lost ook.Ja inderdaad haha
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 14 januari 2016 @ 00:01:

Dat geluid wat al in minstens 20 programma's is uitgekauwd bedoel je?



??



Hoeveel tv kijk jij ?



Ik weet van niks. Heb niks gehoord. Geen geluid en ook geen programma´s erover.

Maar TO, heb je ooit geluisterd naar ´het geluid´ op de belgische radio (Q music). Zelfs de meest simpele geluiden krijgen de meest fantastische uitleg. Per persoon die doorkomt, komt er honderd euro ofzo bij. Degene die het goed heeft krijgt dan de pot. Dat loopt soms op tot een halve ton. En dan gaat het bijvoorbeeld om het doorsnijden van een blok oase, of het neerleggen van een horloge op een houten tafel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dit staat in de link van Taralina, dat is toch verklaard met wat ze zeggen. Het bestaat gewoon hoor. Niks raars aan. Al eeuwen bekend ook dat het bestaat. Het zijn radiogolven die de aarde zelf produceert. Nasa heeft het netjes uitgelegd, alleen men wil de uitleg niet voor waar aannemen, blijkbaar. Ik geloof Nasa eigenlijk wel hoor, jullie niet dan?



"Metro meldt dat het volgens NASA om "achtergrondgeluiden" van de aarde gaat. "Als mensen radio-antennes zouden hebben in plaats van oren, dan zouden we een opvallende symfonie van vreemde geluiden afkomstig van onze eigen planeet horen. Wetenschappers noemen ze 'tweeks', 'whistlers' en 'sferics'. Ze lijken op achtergrondmuziek bij een flamboyante science fictionfilm, maar het is geen science fiction. De natuurlijke radiogolven van de aarde zijn echt en ze zijn constant rondom ons, ook al zijn we er ons meestal niet van bewust."
Katten en honden horen andere frequenties dan wij, iedereen weet toch wel dat er veel meer geluiden zijn dan wij kunnen horen? Nou dit is er ook eentje. Soms is het wel heel even goed te horen en gaat iedereen meteen speculeren. Onzin! Niet nodig. Er zijn ook veel meteologiscje verschijnselen die niet veel voorkomen en dan op you tube worden gezet als zijnde afkomstig van aliens. Vraag het gewoon eens aan een meteroloog voordat je het op yout tube.zet.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn iets aan het bekokstoven in brussel dus de media zijn je aan het afleiden met onzinberichtjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een heel cool geluid, jammer dat ik het gemist heb.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Hier in Groningen is het ook gehoord:

http://youtu.be/_8Yaku7g8B0



Het schijnt haarp ofzo te heten.

Beetje creepy!
Alle reacties Link kopieren
Haarp? Oké. Nou ja het zal verder wel. Ik denk nu persoonlijk dat het idd met de aarde gaat en atmosfeer etc. Haarp? Dat ken ik niet
Alle reacties Link kopieren
https://nl.wikipedia.org/ ... _Auroral_Research_Program



Zou het?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij er nooit achter gaan komen. Ik persoonlijk zou letterlijk in mijn broek kakken als ik het het live zou horen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven