Vrouw met hoofddoek mishandeld

30-04-2016 11:36 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook hier is weer de vraag. Waarom doen de omstandigers niets? Of is heeft dat dan toch te maken met de omstandereffect(Hoe groter de groep omstanders, hoe kleiner de kans dat iemand ingrijpt.)

En verder verschrikkelijk.

Mijn vraag is: Wat zou jij doen in een soortgelijke situatie?



De politie in Rotterdam onderzoekt of Feyenoord-aanhangers een vrouw hebben mishandeld in een tram. Dat bevestigde een politiewoordvoerder na berichtgeving van de NOS.



De Turks-Nederlandse vrouw (51) zou volgens de NOS zondag in een tram op weg naar de Kuip zijn aangevallen door een groepje van zeven mannen en een vrouw. Ook de dochter en een nichtje van de vrouw zouden door de Feyenoord-fans zijn mishandeld.



De supporters zouden onder meer de hoofddoek van het hoofd van het slachtoffer hebben getrokken. Volgens de vrouw begon de ruzie nadat ze bier over zich heen had gekregen. Daarop vroeg ze de Feyenoord-aanhangers een beker met bier anders vast te houden.



Bloedende wenkbrauw

De politie bevestigde vrijdag dat een vrouw is mishandeld in de tram. Volgens een woordvoerder liep het slachtoffer daarbij een ''flink bloedende wenkbrauw'' op. Ze vroeg de conducteur om hulp, waarna de tram doorreed naar het eindpunt.



''De vrouw is daar opgehaald door een ambulance en naar het ziekenhuis vervoerd'', aldus de woordvoerder. Het is onduidelijk wat precies is voorgevallen, omdat de vrouw nog geen aangifte heeft gedaan. Dat doet ze vermoedelijk zaterdag.



Toch is de politie alvast een onderzoek begonnen. Volgens de woordvoerder zijn camerabeelden uit de tram veiliggesteld.
anoniem_203369 wijzigde dit bericht op 30-04-2016 12:20
Reden: Bericht veranderd i.v.m originele tekst en duidelijkere vraagstelling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft de hoofddoek hier mee te maken?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Och, negen van de tien van dit soort incidenten blijken achteraf niet of heel anders gebeurt te zijn als gemeld. Eerst maar die beelden eens afwachten.
Ik kan daar met mijn hoofd ook niet bij. Gisteren toevallig op YouTube sociale experimenten gekeken, waarin getest wordt of mensen in staat zijn om een ander te helpen in een noodsituatie. Dat viel nogal tegen.



Ik ben zelf een klein vrouwtje, dus lichamelijk zal ik niks in de strijd kunnen gooien, maar uit paniek die ik zelf ervaar , zal ik gaan schreeuwen en sowieso de vrouw niet alleen laten. (Al eens meegemaakt)

Mijn man is een ander verhaal. Die grijpt ze.
Alle reacties Link kopieren
De omstandigers zijn waarschijnlijk bang dat zij anders ook aangevallen worden.

Heb hetzelfde enkele keren meegemaakt en toen waren het islamtische jongeren die een vrouw lastigvielen.

Als vrouw zijnde heb ik dan niet het lef om er tussen te gaan. En wellicht is het ook een angst dat de 'daders' het niet in dank gaan afnemen als je het filmpt of als je de politie belt.
quote:rozea schreef op 30 april 2016 @ 11:39:

Wat heeft de hoofddoek hier mee te maken?Heb je het topic wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft totaal niks met haar hoofddoek te maken. Als het een jongen met blond haar met bril was geweest, dan hadden ze hem ook in elkaar geslagen en had er later ook niet in de titel van het bericht gestaan "Man met bril mishandeld".
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 30 april 2016 @ 11:39:

Och, negen van de tien van dit soort incidenten blijken achteraf niet of heel anders gebeurt te zijn als gemeld. Eerst maar die beelden eens afwachten.Ja idd!
Alle reacties Link kopieren
quote:rozea schreef op 30 april 2016 @ 11:39:

Wat heeft de hoofddoek hier mee te maken?





Geciteerd vanuit het bericht:



Een vrouw tussen de acht supporters trok m’n hoofddoek af en riep: ‘Wat moet je nou hè, zonder hoofddoek?’
Goh, reageren we ook zo tam als een Hollandse vrouw door een kudde allochtonen in elkaar is gerost? Nee, dan vallen we allemaal over elkaar heen om ze op te hangen, het land uit te trappen en uit te roeien.
quote:tedje1982 schreef op 30 april 2016 @ 11:46:

[...]





Geciteerd vanuit het bericht:



Een vrouw tussen de acht supporters trok m’n hoofddoek af en riep: ‘Wat moet je nou hè, zonder hoofddoek?’



Nou, dit wordt dus weer zo'n welles/nietes topic waarin het verkeerde onderwerp "de hoofddoek" de aandacht krijgt.

Zonde.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 30 april 2016 @ 11:46:

[...]





Geciteerd vanuit het bericht:



Een vrouw tussen de acht supporters trok m’n hoofddoek af en riep: ‘Wat moet je nou hè, zonder hoofddoek?’Omdat ze die toevallig op had. Als het iemand zonder hoofddoek was geweest, hadden ze die ook gepakt. Het is pas relevant als ze haar zonder aanleiding hadden mishandeld omdat ze een hoofddoek om had.
quote:cumulus schreef op 30 april 2016 @ 11:47:

Goh, reageren we ook zo tam als een Hollandse vrouw door een kudde allochtonen in elkaar is gerost? Nee, dan vallen we allemaal over elkaar heen om ze op te hangen, het land uit te trappen en uit te roeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 30 april 2016 @ 11:39:

Och, negen van de tien van dit soort incidenten blijken achteraf niet of heel anders gebeurt te zijn als gemeld. Eerst maar die beelden eens afwachten.





Maar dat is toch altijd als iets in het nieuws is. Het is heel subjectief.

Maar stel het is zo (ongeveer) gebeurt, waarom doen de omstandigers niets? Of schakelen ze desnoods hulp in?
quote:pamelacourson schreef op 30 april 2016 @ 11:48:

[...]





Omdat ze die toevallig op had. Als het iemand zonder hoofddoek was geweest, hadden ze die ook gepakt. Het is pas relevant als ze haar zonder aanleiding hadden mishandeld omdat ze een hoofddoek om had.



Maar dat deden ze dus niet. Ze pakten HAAR.

En die hoofddoek was de aanleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 30 april 2016 @ 11:47:

Goh, reageren we ook zo tam als een Hollandse vrouw door een kudde allochtonen in elkaar is gerost? Nee, dan vallen we allemaal over elkaar heen om ze op te hangen, het land uit te trappen en uit te roeien.Ja inderdaad! Dan is het land te klein. En dan hoeven we er niet eerst beelden voor hebben te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 30 april 2016 @ 11:47:

Goh, reageren we ook zo tam als een Hollandse vrouw door een kudde allochtonen in elkaar is gerost? Nee, dan vallen we allemaal over elkaar heen om ze op te hangen, het land uit te trappen en uit te roeien.



Dat soort hooligans mogen ze van mij ook uitroeien. Ik walg van dat tuig. En ik vind het ook echt stuitend dat geen van de omstanders iets deed. Het moet verschrikkelijk zijn om afgetuigd te worden door een groep mannen terwijl iedereen maar toe staat te kijken.



MAAR: het gaat hier niet om de hoofddoek en er wordt wel gedaan alsof.
quote:tedje1982 schreef op 30 april 2016 @ 11:48:

[...]





Maar dat is toch altijd als iets in het nieuws is. Het is heel subjectief.

Maar stel het is zo (ongeveer) gebeurt, waarom doen de omstandigers niets? Of schakelen ze desnoods hulp in?Dat is dus de kernvraag. Los van haar afkomst.
[img]null[/img]quote:pamelacourson schreef op 30 april 2016 @ 11:51:

[...]





Dat soort hooligans mogen ze van mij ook uitroeien. Ik walg van dat tuig. En ik vind het ook echt stuitend dat geen van de omstanders iets deed. Het moet verschrikkelijk zijn om afgetuigd te worden door een groep mannen terwijl iedereen maar toe staat te kijken.



MAAR: het gaat hier niet om de hoofddoek en er wordt wel gedaan alsof.



Hoe kun je nou zeggen "alsof"?

Als de feiten kloppen, was die hoofddoek de trigger. Die hoofddoek staat voor iets wat zij niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 30 april 2016 @ 11:46:

[...]





Geciteerd vanuit het bericht:



Een vrouw tussen de acht supporters trok m’n hoofddoek af en riep: ‘Wat moet je nou hè, zonder hoofddoek?’



Ja dat snap ik. Maar er wordt nu gedaan alsof ze aangevallen is omdat ze een hoofddoek draagt. Het had ook net zo goed kunnen zijn:

Een vrouw tussen de acht supporters pakte mijn bril en riep: wat moet je nou he, zonder bril.
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 30 april 2016 @ 11:50:

[...]





Maar dat deden ze dus niet. Ze pakten HAAR.

En die hoofddoek was de aanleiding.Nee hoor, de aanleiding was dat ze er iets van zei dat ze (steeds) bier over zich heen kreeg. Als een willekeurig ander iemand daar iets over had gezegd, had die waarschijnlijk ook de volle laag gekregen. Zo opgefokt kunnen die lui zijn. Erg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 30 april 2016 @ 11:52:

[img]null[/img]

[...]





Hoe kun je nou zeggen "alsof"?

Als de feiten kloppen, was die hoofddoek de trigger. Die hoofddoek staat voor iets wat zij niet accepteren.Dan lees je niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 30 april 2016 @ 11:51:

[...]





Dat soort hooligans mogen ze van mij ook uitroeien. Ik walg van dat tuig. En ik vind het ook echt stuitend dat geen van de omstanders iets deed. Het moet verschrikkelijk zijn om afgetuigd te worden door een groep mannen terwijl iedereen maar toe staat te kijken.



MAAR: het gaat hier niet om de hoofddoek en er wordt wel gedaan alsof.





Hoe weet je dat nou zeker? Maar zoals waaromporquo zegt dat was niet de kernvraag.



Achterstaan staat: Een vrouw tussen de acht supporters trok m’n hoofddoek af en riep: ‘Wat moet je nou hè, zonder hoofddoek?’ En: ‘Jij mag van je man geen bier hebben, maar nu ruik je ernaar’.
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 30 april 2016 @ 11:50:

[...]





Maar dat deden ze dus niet. Ze pakten HAAR.

En die hoofddoek was de aanleiding.Waar the fakk lees je dat?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 30 april 2016 @ 11:51:

[...]





MAAR: het gaat hier niet om de hoofddoek en er wordt wel gedaan alsof.Juist!
aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven