Waar ben jij bang voor?

26-10-2014 10:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond was ik bij een vriendin aan het eten. We hadden het over Ebola. Zij is heel bang dat dit wereldwijd uitbreekt en onze samenleving zal bedreigen. Hier op het forum zie ik ook mensen die bang zijn voor IS.



Waar ben jij bang voor?



Ik vind IS, Ebola en de situatie in Rusland wel gevaarlijk, maar niet dat ik daar echt bang voor ben. Ik ben meer bang voor het instorten van ons economisch systeem of voor ernstige milieuverontreiniging.
Nergens voor. Bang zijn voor iets dat misschien ooit wel of niet zal zijn vind ik verspilde moeite. Als de ellende op de deur klopt zie ik dan wel hoe ik ermee om ga. Tevoren bang zijn is nutteloos.
Alle reacties Link kopieren
Spinnen
Alle reacties Link kopieren
Ruggeprik!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat mijn vriend en ik niet op tijd een nieuw appartement vinden. Maar daar hebben we nog een half jaar voor. Verder ben ik bang dat ik niet zwanger zal kunnen worden, en dat er dus iets mis is met het zaad van mijn vriend of iets met mij.



Maar bang voor 'grote' dingen als Ebola en IS ben ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
En dat iemand anders er met het huis vandoor gaat waar wij onze zinnen op hebben gezet.

Echt, daar ben ik heel bang voor!
Alle reacties Link kopieren
Kanker.En dat mijn kind iets overkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarig_Jetske schreef op 26 oktober 2014 @ 10:31:

Kanker.En dat mijn kind iets overkomt.Dat ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 26 oktober 2014 @ 10:29:

Ruggeprik!Hoe dat zo? Ik krijg er binnenkort ook een. Wordt de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een ruggeprik echt niks voorstellen. En heeeerlijk ook nog ! En dat voor een angsthaas als ik...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarig_Jetske schreef op 26 oktober 2014 @ 10:31:

Kanker.En dat mijn kind iets overkomt.

Hier ook kanker.Mijn moeder was 53 toen ze daar aan overleed en mijn tante 42 en mijn andere tante 50.Dus ja daar ben ik bang voor.



En wat betreft mijn kinderen ja daar ben ik ook bang voor dat hen iets gebeurd.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
-De dood

-Spinnen

- In coma raken, hersendood verklaard worden terwijl ik eigenlijk nog leef en alles mee krijg

-verdrinken

-levend begraven worden
Alle reacties Link kopieren
Hier ook spinnen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Levend begraven worden? Lijkt me vreselijk, maar dat is toch totaal irreëel?



Ik heb nog geen kinderen en eigenlijk vind ik de beslissing maken om aan kinderen te beginnen heel erg eng. Dan kun je niet meer terug en stel dat ik mijn baan verlies, onze relatie niet goed meer gaat of op een andere manier de toekomst van ons kind er niet rooskleurig uit ziet…. Ook volkomen irreëel want daar kan je maar weinig aan doen.
Kanker.

Dat mijn vriend overlijdt.

Dat ik onvruchtbaar ben.
.....
quote:luiwammes schreef op 26 oktober 2014 @ 10:46:

Levend begraven worden? Lijkt me vreselijk, maar dat is toch totaal irreëel?



Ik heb nog geen kinderen en eigenlijk vind ik de beslissing maken om aan kinderen te beginnen heel erg eng. Dan kun je niet meer terug en stel dat ik mijn baan verlies, onze relatie niet goed meer gaat of op een andere manier de toekomst van ons kind er niet rooskleurig uit ziet…. Ook volkomen irreëel want daar kan je maar weinig aan doen.En toch heb ik er weleens van gehoord, mensen die doodverklaard zijn en wakker worden in hun kist. Omdat ze een of ander zeldzaam syndroom hebben of rare ziekte uit een aflevering van 'House MD'.
Alle reacties Link kopieren
@newimprovedkitty: zeker waar, irreële angsten zijn ook aanwezig. Anders waren niet zoveel mensen bang om te vliegen, terwijl dit een van de veiligste manieren is om van A naar B te komen…..
Ernstige ziekte bij en dood van dierbaren.



Voor ebola en isis ben ik niet zo bang. Ik hoop dat ebola zich flink verspreid in het isis gebied zodat het ene probleem het andere oplost.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 26 oktober 2014 @ 10:33:

[...]



Hoe dat zo? Ik krijg er binnenkort ook een. Wordt de eerste keer.



Dat het niet goed gedaan wordt, je hoort wel eens van die horror verhalen.

Voor mij wordt het de 2e keer. De eerste keer had ik zo'n pijn (van de weeën) dat ik er niet echt bij heb stilgestaan.

Nu wel dus. Brrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele rare angst: ik ben bang voor vissen. Dood en levend. Spinnen vind ik niet eng. Maar vissen....
Ik heb niet echt angsten die zijn gerelateerd aan de grote wereldproblemen.



Ik ben alleen bang voor kleine dingen zoals wespen, spinnen en 'het donker'. Gek eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor brand in huis. Dat er brand uitbreekt en we niet op tijd alle vijf de kinderen uit huis krijgen.



En met de auto op de kop in het water belanden, ik weet hoe ik mijzelf eruit moet krijgen, maar we zouden maar met het hele gezin op stap zijn... 7 mensen in een auto...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het meest bang ben ik dat mijn kinderen iets overkomt en dat ik hen daar niet tegen kan beschermen.

Mijn 2e angst is nogal irreel; ik ben bang voor geesten en daardoor ook voor het donker.



Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad. Valt 100% mee hoor!
Ik ben bang van paniek.

Mensen die in paniek raken kunnen je zomaar de dood injagen met hun hysterische gedrag. Dat is ook de reden waarom ik niet voor mijn plezier in grote massa's zal meelopen of staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven