Waar ben jij bang voor?

26-10-2014 10:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond was ik bij een vriendin aan het eten. We hadden het over Ebola. Zij is heel bang dat dit wereldwijd uitbreekt en onze samenleving zal bedreigen. Hier op het forum zie ik ook mensen die bang zijn voor IS.



Waar ben jij bang voor?



Ik vind IS, Ebola en de situatie in Rusland wel gevaarlijk, maar niet dat ik daar echt bang voor ben. Ik ben meer bang voor het instorten van ons economisch systeem of voor ernstige milieuverontreiniging.
Alle reacties Link kopieren
Laatst nog met iemand over gesproken.

De grote wereldproblemen zijn objectief gezien veel realistischer om mee geconfronteerd te worden in je leven.

(IS, economie, ebola, Rusland)

Het is echter té abstract, te ver weg, je kunt er niet echt bij en hebt er zelf geen invloed op. Dat maakt dat het voor mij geen dagelijks aanwezige angst is.



In het hier en nu is mijn grootste angst dat ik verliefd word op de man die ik nu beter leer kennen en hij ook op mij.

Dat geeft mij onrust en niet een klein beetje.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Spinnen. Daar kun je me echt gek mee krijgen.

Laatst op facebook ook een walgelijk eng filmpje gezien van een vet Gore grote spin en daar kwamen allemaal kleine spinnetjes uit.

Oh ja en muizen vind ik ook niet zo fijn.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliot. schreef op zondag 26 oktober 2014 10:50 Kanker.

Dat mijn vriend overlijdt.

Dat ik onvruchtbaar ben. Onvruchtbaar zijn ben ik ook bang voor.
.
Alle reacties Link kopieren
Haaien. Dat is een fobie van me.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Slangen, haaien en kanker.
Alle reacties Link kopieren
- Spinnen

- Kanker

- Levend begraven of levend gecremeerd worden

- Vuur

- Bang voor de dag dat mijn ouders er niet meer zijn

- Bang om eenzaam oud te worden
En de zee. Men zegt dat we 7 zeeën hebben, maar in feite is het er maar eentje en die is zo immens, dat ik me er door geïntimideerd voel.

Vroeger ging ik wel in zee zwemmen, maar sinds mijn zwangerschap durf ik dat niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Oh, voor alles zo'n beetje, dat ik kanker krijg, of dement word, of een andere nare ziekte krijg, of een ongeluk, of dat er word ingebroken, of brand uitbreekt als ik slaap, dat ik overvallen word, dat iemand waar ik van hou iets naars overkomt, dat de hele wereld vergaat en dat is maar het topje van de ijsberg

Ik ben me best wel bewust van alle gevaren, maar tegelijkertijd ben ik nergens echt bang voor, in die zin dat ik me er niet door laat beïnvloeden, je kunt jezelf maar zeer beperkt indekken, en verder kan ik het ook wel weer loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor

- maden (gewoon het woord alleen al!!!)

- kanker

- in een isolement raken als ik bejaard ben.



Heb overigens ook angsten voor ISIS op een of andere manier. Gewoon het idee al dat er extremistische moslims rondlopen die niet rationeel kunnen nadenken omdat zij gehersenspoeld zijn. En daardoor in staat zijn om gruwelijke dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat het me nooit echt zal lukken om te bereiken wat ik wil in mijn werk, dat is misschien nog wel mijn grootste angst, trouwens.

Want ik werk heel hard nu, en natuurlijk probeer ik me voor te houden dat het ook gaat om het plezier in het werk, en niet alleen om het resultaat.

Maar ik kan mezelf niet echt voor de gek houden, ik ben ambitieuzer dan ik zou willen, en ik vind het vreselijk dat ik niet zo succesvol ben als ik zou willen.

Maar ik heb een creatief beroep, en ik hou me er maar aan vast dat ik na mijn dood ook nog wel "ontdekt" kan worden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor de ontwikkeling van de angstmaatschappij.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor:



- Clowns

- Dat mijn dierbaren iets overkomt

- Dat er ingebroken wordt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral bang dat mijn dierbaren iets overkomt.



In het verlengde daarvan ben ik bang voor IS. Wij zijn het er sinds WOII met ons allen over eens dat zoiets nooit meer gebeuren mag, en nu overkomt het ons toch weer!



Het idee dat er mensen zijn die anderen (willen) doden omdat we niet in dezelfde god geloven maakt mij heel erg bang!



En dit is niet de ver-van-mijn-bed show, het zijn onze buurmannen die besluiten in Syrie te gaan vechten of, als dat niet lukt, besluiten een bom in onze metro achter te laten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Dat ik een verkeersongeluk veroorzaak. Vooral iets met fietsers. Ook als ik er niets aan kan doen, maar toch een fietser raak. Komt omdat die fietsers vaak van die rare acties in het verkeer maken waarbij ze makkelijk gewond zouden kunnen raken als jij als automobilist niet extra op je qui vive bent. Van de zomer schoot er een fietser met een noodgang van het fietspad af om mij vanuit de berm aan de verkeerde kant in te halen, die zat dus tegen mijn bumper aan. Ik ben me te pletter geschrokken, gelukkig had alleen mijn auto wat schade maar de fietser mankeerde niks, maar je zal zijn ouders moeten bellen met de mededeling dat hij naar het ziekenhuis moet of erger. Brrr.
Spinnen.

Dat ik op mijn sterfbed spijt heb dat ik bepaalde dingen niet heb gedaan.

Dat mijn neefjes iets overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Clowns en van clusters van kleine gaatjes van ik een flinke paniekaanval krijgen (dat heet trypofobie en ik raad iedereen aan het absoluut niet te googlen. Het schijnt overigens geen echte fobie te zijn maar een natuurlijke reactie patronen op giftige dieren, die weer lijken op de gaatjes)
Nothing worth having comes easy
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn tumor niet meer stabiel is en ik in de terminale fase van kanker beland met 30 jaar
- Spinnen

- Kanker

- Ebola
- voor het krijgen van een ernstige ziekte

- dat er iets ernstigs met mijn kinderen gebeurt

- neerstorten met het vliegtuig
Dood van dierbaren, brand, storm en onweer als ik aan het wild kamperen ben, niet meer kunnen werken, dat de AOW en het zorgstelsel er niet meer zijn als ik oud ben, grote menigten, alleen achterblijven omdat ik het oudste word van iedereen, de vriendin van mijn vader.
quote:mirandastweets schreef op 28 oktober 2014 @ 05:49:

Dat mijn tumor niet meer stabiel is en ik in de terminale fase van kanker beland met 30 jaarIk hoop dat je angst geen bewaarheid wordt.
quote:Jarig_Jetske schreef op 26 oktober 2014 @ 10:38:

Ik vond een ruggeprik echt niks voorstellen. En heeeerlijk ook nog ! En dat voor een angsthaas als ik...



Heeerlijk? Nou dat echt niet maar het viel mee... de reden waarom was wel een paar weken afzien.



Chocolade en vakantie zijn heerlijk een ruggenprik niet.
quote:mirandastweets schreef op 28 oktober 2014 @ 05:49:

Dat mijn tumor niet meer stabiel is en ik in de terminale fase van kanker beland met 30 jaarJeetje dat is een hele nare angst om mee te moeten leven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang om dood te gaan dat zal ooit toch moeten.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Mijn man reist veel voor zijn werk, en ik ben bang dat hij een ongeluk krijgt, waardoor ik alleen met 5 kinderen kom te staan......



En ik ben bang om mijn kinderen te overleven, door wat voor reden dan ook.......



Ebola ben ik niet zo bang voor, wel om kanker of zo te krijgen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven