Waar ben jij bang voor?

26-10-2014 10:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond was ik bij een vriendin aan het eten. We hadden het over Ebola. Zij is heel bang dat dit wereldwijd uitbreekt en onze samenleving zal bedreigen. Hier op het forum zie ik ook mensen die bang zijn voor IS.



Waar ben jij bang voor?



Ik vind IS, Ebola en de situatie in Rusland wel gevaarlijk, maar niet dat ik daar echt bang voor ben. Ik ben meer bang voor het instorten van ons economisch systeem of voor ernstige milieuverontreiniging.
Alle reacties Link kopieren
quote



Clowns en van clusters van kleine gaatjes van ik een flinke paniekaanval krijgen (dat heet trypofobie en ik raad iedereen aan het absoluut niet te googlen. Het schijnt overigens geen echte fobie te zijn maar een natuurlijke reactie patronen op giftige dieren, die weer lijken op de gaatjes)



unquote



Daar word ik kotsmisselijk van, altijd al gehad.
verba volant, scripta manent.
Ik ben bang dat ik ooit een infarct of bloeding in mijn hersenstam krijg en dan Locked-in syndroom krijg. Dat lijkt me echt zo ongelooflijk afschuwelijk. Doe mij 10x kanker in plaats van dat. Echt mijn allergrootste nachtmerrie.
Trypofobie heb ik dus helemaal geen last van, snap nooit wat mensen daar nou zo erg aan vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 31 oktober 2014 @ 23:42:

Trypofobie heb ik dus helemaal geen last van, snap nooit wat mensen daar nou zo erg aan vinden Griezelig en viezig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
niet echt angst voor het "nu" maar meer voor de toekomst waar mijn dochter zal moeten in leven "de crisis, de onrust in de wereld, het milieu, de verhuftering van de samenleving, ..." het lijkt er allemaal niet beter op te worden

maar dat zal wel van alle tijden zijn dat ouders zich zorgen maken over de toekomst van hun kinderen
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
@MD: echt geen last van de eerste keer dat iemand me zoiets liet zien zei ik: 'wat is het, poriën?' En diegene: 'vind je het niet vies?!' Dus ik: 'nee is het vies?'

Hij: 'hoe kan je dit niet vies vinden?! Iedereen!!! Vindt dit vies!'

Ik: 'wat IS het dan?!'

Hij: 'ja gewoon getekend.'

Ik: 'maar da's toch niet vies?'

Hij: 'jawehel!'



Dankzij jullie begrijp ik eindelijk waarom het 'vies' was haha!
-Kanker

-dat mijn kinderen iets overkomen

-Brand in huis terwijl ik niet bij mijn kinderen kan komen (deze overheerst heel erg) brrrrr!

- (en een redelijke onzinnige) zombie achtige taferelen (ja ik weet t, grow up xD)
Alle reacties Link kopieren
Bang voor IS-like dingen. En mensen die de IS aanhangen. Griezelig volk....brrrrr!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
@Kalliope, interessant artikel!



@VanDale Wij zijn het er sinds WOII met ons allen over eens dat zoiets nooit meer gebeuren mag, en nu overkomt het ons toch weer!



Was ook al eerder, in Joegoslavië.



@Mirandastweets Dat mijn tumor niet meer stabiel is en ik in de terminale fase van kanker beland met 30 jaar



Pff, ik wens je heel veel sterkte. Hopelijk is je nog heel veel tijd gegund.



Ik ben bang voor mensen (sociale fobie). Maar in tegenstelling tot vroeger laat ik me niet meer binnenhouden door die angst. En ik ben vaak bang dat ik op 80-jarige leeftijd spijt heb dat ik niet meer uit het leven heb gehaald. Geloof dat dat ook bij de tijd hoort, je moet maar van alles ondernemen, anders ben je al gauw saai. Maar eerlijk gezegd hou ik wel van saai. Rust.
Alle reacties Link kopieren
-kanker

-bloedzuigers, echt vreselijke beesten. Net zoals maden en wormen. Bah bah bah.

-eenzaamheid wanneer ik oud ben.
Heel veel dingen waar ik bang voor ben die druk ik weg. Schud dan heel hard met mijn hoofd en dwing mezelf aan iets leuks te denken. Ik wil ook het liefste niet met ziekte en ellende van anderen geconfronteerd worden, ik ga dan veel te veel er over piekeren. Ja, ik weet het, hoezo je kop in het zand steken... Zelfs sommige topics hier op het forum durf ik om deze reden niet te openen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hetisemma schreef op 28 oktober 2014 @ 03:03:

Clowns en van clusters van kleine gaatjes van ik een flinke paniekaanval krijgen (dat heet trypofobie en ik raad iedereen aan het absoluut niet te googlen. Het schijnt overigens geen echte fobie te zijn maar een natuurlijke reactie patronen op giftige dieren, die weer lijken op de gaatjes)Dat met die gaatjes heb ik ook. In het verlengde daarvan: microscopische celstructuren, specifiek varkensbeenmerg. Niet googelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2014 @ 23:44:

[...]





Griezelig en viezig.Heel naar. Maar soms ook als een treinwrak waar je niet van weg kunt kijken.
Mijn grootste angst is een dodelijke ziekte te krijgen en mijn kind van 6 achter te moeten laten.
Bang dat mijn kind iets ergs overkomt of dat een iets groots uit de ruimte de aarde raakt, grote milieurampen en de maatschappij dat bijvoorbeeld uitbuiting van de mens de norm gaat worden als in moderne slavernij.
Alle reacties Link kopieren
Dierbaren verliezen, erge ziektes krijgen en weten dat je doodgaat en het verdriet van degenen om je heen daarom zien ( dus niet het doodgaan zelf maar het proces erheen , lijkt me confronterend), muizen en ratten.



En @tryptofobie omg whyyy heb ik het gegoogled! Heb nu vreselijk kippenvel brrrrr wat eng!!
O ja, muizen vind ik ook eng, sinds kort weet ik dat ze hoog kunnen springen, brrr, kleine gluiperige nosferatus zijn het in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ook een angst (word er niet helemaal gek van, maar wel een brrrr gevoel): voeten. Zelfs die van mezelf. Vind ze zo lelijk en vies, zelfs als ze schoon zijn :P. Heb zelf ook altijd sokken aan (oké behalve in open schoenen natuurlijk om het sokken in sandalen plaatje teniet te doen haha). Maar ik draag dan nooit open schoenen waarin je tenen ziet. Wel bvb ballerina's, daar doe ik dan geen sokken in aan.
Alle reacties Link kopieren
zand, zeker eten op het strand.

vuur, durf geen lucifer aan te steken.

en grote mensenmassa's, ben een keer op pinkpop uitgegleden en toen stonden er mensen op me te dansen.

dat is echt eng, eigenlijk enger als de bovenste 2, die zijn beter te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd bang om ernstige ziekte te krijgen zoals kanker lag er weleens wakker van wat als.. Nu heeft helaas het noodlot in 2013 toegeslagen ik was 28 had de wereld aan me voeten en raad een ik kreeg kanker met uitzaaiing maar sinds de diagnose slaap ik beter dan ooit
Ik ben denk ik te oppervlakkig om bang te zijn voor dingen die zouden kunnen gebeuren. Als er ebola uibeekt of een meteoriet tegen de aarde knalt kan ik daar toch niks aan doen. Dus waarom zou ik me er zorgen om maken?



Griezelfilms vind ik dan weer wel eng.
een dierbare verliezen, vooral man en kinderen
quote:Keausje schreef op 16 december 2014 @ 15:13:

O ja, muizen vind ik ook eng, sinds kort weet ik dat ze hoog kunnen springen, brrr, kleine gluiperige nosferatus zijn het in mijn ogen.ja muizen vind ik ook eng!
quote:mirandastweets schreef op 16 december 2014 @ 17:42:

Ik was altijd bang om ernstige ziekte te krijgen zoals kanker lag er weleens wakker van wat als.. Nu heeft helaas het noodlot in 2013 toegeslagen ik was 28 had de wereld aan me voeten en raad een ik kreeg kanker met uitzaaiing maar sinds de diagnose slaap ik beter dan ooit



Komt dat misschien omdat het onbekende meer beangstigend is dan het bekende?



Sterkte!
Bang om mijn kinderen/ouders te verliezen. Niet dat ik daar vaak mee bezig ben gelukkig, maar af en toe sta ik er wel bij stil.



Voor de rest geen angsten, of wel...een beetje hoogtevrees

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven